pawlo36 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 w panelu EHR jest stycznik który załącza panel kiedy alternator zacznie ładować i on może też wariować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafik256 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 a którym przekaźniku niby ja pisze?? z tego co mi wiadomo jest tylko jeden kóty odpowiada za zasilanie EHR po uruchomieniu silnika. Znajduje się on na płycie głównej panelu sterującego EHR. Płyta znajduje się w czarnej puszce pod całym kokpitem EHR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 Witam Panowie mam straszny problem w 3085Kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni, zapala się jak ciągnik się zagrzeje. Wówczas dopadają go takie dolegliwości jak hamowanie skrzyni. Gdy dodam gazu tak koło 1300 jest OK lub gdy załączę przedni napęd też wszystko wraca do normy. do tej pory jeździłem praktycznie cały czas na 4X4 ale dzisiaj zmieniłem pompę na nową i dalej to samo. Co może być przyczyną może trzeba jakoś odpowietrzyć jeszcze układ(tylko jak)?Pomóżcie bo mnie to denerwuje wydałem prawie 1500zł na pompę myślałem że będzie dobrze a tu ZONK Pozdrawiam i czekam na cenne podpowiedzi! a filtr w ogóle sprawdziłeś olej i filtr był wymieniony zaraz jak wystąpiły te objawy, filtr oryginał AGCO. Teraz pompa bo ktoś kiedyś na tym forum napisał że to na pewno pompa bo jak się włączy przedni napęd to się odciąża pompę ponieważ nie musi ściskać tarczek.. Jeszcze jedno zapowietrzają się przy nim hamulce po jakimś 2-3 dniowym postoju czy to może być przyczyną jakiegoś spadku ciśnienia. Może ktoś już przerabiał takie problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 Panowie pomóżcie na post niżej!Proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lubas74 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 te szarpanie przedniego napędu niemasz czasem zerwanych wpustów na wałku ataku u mnie były zjechane i tesz jak miał ciężej to szarpał jakby sie wyłanczał i załanczał pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 30 Kwietnia 2011 Panowie pomóżcie na post niżej!ProszęJa na twoim miejscu rozebrał bym ten rozdzielacz co jest pod maską nad silnikiem, przeczyścił dokładnie, sprawdził drożność chłodnicy oleju. No i z tego co piszesz napewno masz do wymiany uszczelnienia od tłoka załączającego przedni naped.Zmierz ciśnienie jakie daje ta nowa pompa ? ( to nie orginał z agco? Opisz jeszcze na czym polega to jak to określiłeś "hamowanie skrzyni"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 1 Maja 2011 hej,a czy wcześniej ten sam olej uzywałeś?moj wujek kiedyś jakiś tam se kupił olej tylko do c-360 go zalał w skrzyni pomógl mi na widlach przywieść 6bel siana(w calosci razem zrobił jakięś 5km)to skrzynia tak mu sie zagrzała dosłownie ogień.Wreszcie i podnoszenie uciekło i pojechal z widłami po ziemi do domu.ólej odrazu spuśćił,zalal ten co zawsze i do dzis jest OK.Ja mam zalany RENOLINVG100,filtr z katalogu dali mi SF HYDRAULIK FILTER PART NO.:SPH 9300. jakaś pewnie drobna usterka,a te właśnie są najgorsze do wykrycia. tak jak poprzednio u kogos tam bum z biegami coś było co doradził NESHO wyregulować dzwignie ,i ponoć jest ok. OJJ te maszyny co one nam krwi upuszczo,miłej niedzieli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 1 Maja 2011 Panowie pomóżcie na post niżej!ProszęJa na twoim miejscu rozebrał bym ten rozdzielacz co jest pod maską nad silnikiem, przeczyścił dokładnie, sprawdził drożność chłodnicy oleju. No i z tego co piszesz napewno masz do wymiany uszczelnienia od tłoka załączającego przedni naped.Zmierz ciśnienie jakie daje ta nowa pompa ? ( to nie orginał z agco? Opisz jeszcze na czym polega to jak to określiłeś "hamowanie skrzyni"? Jeśli chodzi o pompę to jest założona jakaś włoska ,,caproni"- jak i gdzie zmierzyć to ciśnienie??? Jeśli chodzi o hamowanie skrzyni to wygląda to tak ze jak zapali się kontrolka to trochę ciężej ma ruszyć a jak wciśniesz sprzęgło jadąc naprawdę wolno to ciągnik nie leci swobodnie tylko zaraz staje. Jeśli wyłączysz bieg jadąc wolno to jedzie dalej swobodnie bez żadnego przyhamowania.Tak jak już pisałem zapowietrzają mu się hamulce po 3 dniowym postoju czy to możliwe ze tam gdzieś na cylinderkach jest wyciek i tam ucieka to ciśnienie. Wykończy mnie ten ciągnik finansowo i nerwowo jeszcze EHR szwankuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 1 Maja 2011 no ale sprzeglo jest ok,biegi bez problemu si włanczaja i wspomaganie?kiedys ktoś o tych hamulcach to pisał i ze to tarcze do du... .moj tam na sprzegle wcisnietym z górki to tez mocno wcale nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 1 Maja 2011 2 zdania do rafika. Wracając do tych mrugających diodach na EHR. Mam 6150 i miałem na myśli mruganie wykrzykniczka EHR (wg mnie) potrafi sam w dużej mierze zdiagnozować (plus minus określić) problem, tłumaczenie dosłowne "kod błędu wykrytego przez auto-diagnostic-system jest wykazane w tym miejscu" Inaczej więc mruga dioda wykrzyknika jeżeli coś nie tak z sensorem pozycji, inaczej jak potencjometrem i nawet to "złe" napięcie na stykach (o którym wspominasz) chyba jest odpowiednio sygnalizowane. Ale może się mylę Do Maćka - tak jak Kris pisał - diabeł tkwi w szczegółach, czyli często w duperelach, żeby Cię pocieszyć ja (i pewnie kilku z nas) też wydało niepotrzebnie kasę (nawet czasem dużą), a problem tkwił w drobnostce. np u mnie z powodu niedokręconego (jak należy) kolanka wew. skrzyni przez które pompa zabierała olej z tego dużego filtra - nie mogła zrobić ciśnienia. Innym razem wyszkolił mnie niesamowicie simering na filtrze (tym mieszczącym sie w metalowej obudowie) taki jest jeden w 6150. Niby dokręcony dobrze, nic nie ciekło a pompa też nie mogła zrobić ciśnienia - ile ja czujników niepotrzenie kupiłem (mógłbym niektóre wystawić na allegro Trochę Korbankowie przyjęli z powrotem. A wystarczyło simering wymienic, albo silikonem posmarować! Miłego wieczoru Wszystkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 1 Maja 2011 3085 raczej nie ma diody "diagnose". Rafik dobrze podpowiada bo całkowite wyłączenie panelu może świadczyć o problemach z jego głównym zasilaniem albo z zasilaniem któregoś z elementów EHR. Jeżeli to przekaźnik włączający obwód to sprawa prosta i sposób Rafika prosty, tani i skuteczny. Zastanawiam się tylko czy ten przekaźnik jest sam w tym układzie czy też jako zabezpieczenie nie zamontowano równolegle tranzystora aby zwiększyć jego żywotność poprzez odciążenie w czasie załączania styków głównych. Jeśli tak to może jego wina? I jeszcze jedna możliwość, sprawdź przewody pomiędzy tensometrami (te bolce z trzema kablami przy ramionach podnośnika) a EHR szczególnie narażone są przy wyjściu z bolców jeżeli tu wystąpi zwarcie również może rozłączać panel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 1 Maja 2011 do maciek3510a zaobserwowałeś czy to hamowanie skrzyni to występuje na każdym z półbiegów, tzn ABCD, czy tylko na ABC, a na D się ciągnik toczy normalnie, sprawdz te połbiegi i napisz co zabserwowałeśco do zapowietrzających się hamulców to prawdopodobnie masz bardzo zużyte , bądź całkowicie zdarte tarcze - wtedy tłok hamulca wysuwa się tak daleko że po prostu olej ucieka z cylindra i z tąt zapowietrzanie ( jak tarcze są już tak masakrycznie zdarte to jak się szybko jedzie ciągnikiem to z tyłu dochodzi taki nieprzyjemny dla ucha dzwięk tarcia) tak czy siak trzeba tam zajżećcodo sprawdzania ciśnienia to trzeba ciśnieniomież podłaczyć, z tyłu na gniaqzdach powinno być 180 barów, a z drugiej pompy 160 barów mierzy się na takim zaworze odpowietrzającym nad filtrem oleju , na kostce od hamulca na przyczepy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 2 Maja 2011 3085 raczej nie ma diody "diagnose". Rafik dobrze podpowiada bo całkowite wyłączenie panelu może świadczyć o problemach z jego głównym zasilaniem albo z zasilaniem któregoś z elementów EHR. Jeżeli to przekaźnik włączający obwód to sprawa prosta i sposób Rafika prosty, tani i skuteczny. Zastanawiam się tylko czy ten przekaźnik jest sam w tym układzie czy też jako zabezpieczenie nie zamontowano równolegle tranzystora aby zwiększyć jego żywotność poprzez odciążenie w czasie załączania styków głównych. Jeśli tak to może jego wina? I jeszcze jedna możliwość, sprawdź przewody pomiędzy tensometrami (te bolce z trzema kablami przy ramionach podnośnika) a EHR szczególnie narażone są przy wyjściu z bolców jeżeli tu wystąpi zwarcie również może rozłączać panel. ja kiedys te "bolce" z kablami przy ramionach odłączyłem całkowicie i EHR działał bez zmianbyło to zrobione celem sprawdzenia informacji niby dobrego elektryka który twierdził ze mam te "bolce" wymienic bo przez nie nie działa mi poprawnie EHR a okazało sie ze problem tkwił w niełączącym czujniku wysokości który znajduje sie do górypo usunięciu tej awarii zostały własnie odłączone te "bolce" aby sprawdzić czy coś sie zmieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick017 0 Napisano 2 Maja 2011 Do "lubas74" nie wiem ale tak sie robi gdy na pusto jade i nie szybko bo zauwazylem ze jak jade pelnym gazem to nic nie szarpie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 2 Maja 2011 Nie miałem na myśli niepoprawnego działania tylko zwarcie między przewodem zasilania tensometru a masą. To dwie różne rzeczy i ta druga jest groźniejsza.To prawda, po rozłączeniu kabli od tensometrów EHR będzie działał z tym że nie reaguje na regulację siłową w czasie pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 2 Maja 2011 do maciek3510a zaobserwowałeś czy to hamowanie skrzyni to występuje na każdym z półbiegów, tzn ABCD, czy tylko na ABC, a na D się ciągnik toczy normalnie, sprawdz te połbiegi i napisz co zabserwowałeśco do zapowietrzających się hamulców to prawdopodobnie masz bardzo zużyte , bądź całkowicie zdarte tarcze - wtedy tłok hamulca wysuwa się tak daleko że po prostu olej ucieka z cylindra i z tąt zapowietrzanie ( jak tarcze są już tak masakrycznie zdarte to jak się szybko jedzie ciągnikiem to z tyłu dochodzi taki nieprzyjemny dla ucha dzwięk tarcia) tak czy siak trzeba tam zajżećcodo sprawdzania ciśnienia to trzeba ciśnieniomież podłaczyć, z tyłu na gniaqzdach powinno być 180 barów, a z drugiej pompy 160 barów mierzy się na takim zaworze odpowietrzającym nad filtrem oleju , na kostce od hamulca na przyczepy w tym MF jest tylko skrzynia 16 biegowa ze wzmacniaczem. jest to chyba najprostsza skrzynia. nie ma tam żadnych półbiegów typu A B C D. Hamulce muszę zrobić bo podczas jazdy słychać tarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 2 Maja 2011 do maciek3510a jeszcze takie pytanie , czy jak na rozgrzanym oleju zapala ci się ta kontrolka do ciśnienia oleju, to w tym czasie wspomaganie kierownicy dobrze działa czy ciężko kręcić ( na postoju oczywiście ? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 3 Maja 2011 do maciek3510a jeszcze takie pytanie , czy jak na rozgrzanym oleju zapala ci się ta kontrolka do ciśnienia oleju, to w tym czasie wspomaganie kierownicy dobrze działa czy ciężko kręcić ( na postoju oczywiście ? ) wspomaganie chodzi dobrze nie mam z nim żadnego problemu.Jeszcze jedno pytanko; ponoć autotronik samoczynnie odcina przedni napęd powyżej 15 km/h. kiedy zostanie odłączony samoczynnie powyżej tej prędkości to kontrolka gaśnie też na desce czy nie. Ponieważ jak wystąpiły mnie te objawy to głównie jeżdze z przednim napędem i jesli on tak będzie się samoczynnie załączał i wyłączał podczas nie chciał bym aby jeszcze coś się popsuło. u mnie kontrolka świeci się cały czas nawet po przekroczeniu 15 km/h więc właśnie nie wiem jak to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 3 Maja 2011 witam taka mała sugestja czy ty coś tam nierobiłeś i niepomieszaeś tam gdzieś kabli?co do świecenia kontrolki od napędu,na kontrolke zbytnio niepatrz bo ona może dawać fałszywy sygnał,kiedyś sam tak miałem przyciskami niby wszystko wyłanczałem a i tak działalo np.przód i tylni most okazało si zaciete elektro zawory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlo36 0 Napisano 3 Maja 2011 ale mimo wszystko kontrolka powinna zgasnąćjesli chcesz miec cały czas włączony przedni musisz go włączyć po samoczynnym wyłączniu powyżej tej prędkości (NIEZALECANE) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nehco 0 Napisano 3 Maja 2011 do maciek3510na rozgrzanym oleju zapala ci się ta kontrolka do ciśnienia oleju, to w tym czasie wspomaganie kierownicy dobrze działa czy ciężko kręcić ( na postoju oczywiście ? )wspomaganie chodzi dobrze nie mam z nim żadnego problemu.to jak wspomaganie działa dobrze nawet na rozgrzanym oleju to znaczy że pompa jest wporządku i prawdopodobnie daje dobre ciśnienie, natomiast problem może tkwić w tym zaworze-rozdzielaczu pod maską, bo tam jest taki jakby pływak dociskany sprężyną i jest to bardzo dokładnie spasowane z obudową, jak tam się dostanie syfu ( a taki syf powstaje w dużych ilościach właśnie ze zdartych hamulców ) to to może się przycinać i wtedy źle reguluje przepływ ciśnienia, dodatkowo może dławić układ. Trzeba odkręcić taką jakby śrubę na klucz 32 ( to jest caly ten pływak z obudową ) i to przeczyścić dokładnie np: ropą . W środku tej śruby jest taka zaślepka na imbus, a pod nią właśnie ta sprężyna, podkładki korygujące i ten pływak z dławikami, to też trzeba dokładnie przeczyścićprzeczyść to i napisz czy coś pomogłopozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek3510 0 Napisano 3 Maja 2011 Dzięki nehco Jutro postaram się to zrobić jak wrócę z pracy wieczorem i dam znać.(mam nadzieję ze pomoże)A po tym rozkręcaniu trzeba jakoś to wszystko odpowietrzyć? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek21 0 Napisano 4 Maja 2011 Witam - mam takie pytanie czy ktoś z was ma dojście do cen części w Niemczech i mógłby sprawdzić lub (podać telefon) ile kosztuje skrzynia biegów gearbox 3793129m13 (stary numer3715083m12) do massey 8160może załapie się na jakiś program naprawczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marszewo 0 Napisano 4 Maja 2011 Panowie Masseykowcy po co jest przy silniku FLOWMETER ,jest to metalowa kostka do której wchodzi kilka przewodów paliwowych,czy można to usunąć? Następny problem to mój 6170 czasem w czasie roboty sobie zgaśnie i jest zadowolony,po przekręceniu kluczyka zapali i chodzi parę dni bez problemu, innym razem znowu zgaśnie tak dwa trzy razy po kolei, a potem znowu chodzi kilka dni, niech ktoś podpowie, to chyba problem z prądem,bo silnik się nie zapowietrza,paliwa jest dużo w zbiorniku, jeszcze mu wymienię filtry ropy ,ale to pewnie coś z prądem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 4 Maja 2011 FLOWMETER - przepływomierz. W komplecie do jakiegoś wyświetlacza np. datatronic. W środku pływak i takie tam pierdoły. Na http://mf.gustlik.2ap.pl/ dziale DATATRONIC budowa tego magicznego urządzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach