Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie można to wydłubać ale będą problemy z prawidlowym założeniem nowego , spadnie sprężynka albo podwinie się warga. Za tuleją która pracuje w uszczelniaczu jest jeszcze oring usczelniający między tuleją a łożyskiem a wszystko dociska nakrętka na wałku. Przyczyną wycieku może być również nieprawidłowe napięcie łożysk wałka, przez ich naturalne zużycie, przez co pojawia się luz boczny na wałku.

Zbyt mocne napięcie łożysk może skończyć się grzaniem mostu i szybszym zużyciem łożysk. Przecinaki i młotki na bok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest wlew oleju w przednim napędzie mf3080e? Wiem gdzie to zlać, ale nie jestem w stanie zlokalizować wlewu^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 30xx ale w moim 6150 jest po lewej, wew. części przedniego most w połowie odległości pomiędzy zwrotnicami i dyferencjałem. Czyli jak stoję przy filtrze paliwa i patrzę na ramię mostu to widzę śrubę wkręconą do mostu. Ale to pewnie zależy też od typu (producenta) przodka.

Zator? Który to Zator? Bo mam jeden blisko mojej miejscowości!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak radził wyjąc ten most;) ps. wyjmowałem go 4x i wcale tam nic strasznego nie ma;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik jak Ty 4 x to ja Cię na wiosnę zaraz po dopłatach rezerwuję na 2 dni. Zastanów się tylko do tego czasu ile zł za h (ha,ha) bierzesz (:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym jednak radził wyjąc ten most;) ps. wyjmowałem go 4x i wcale tam nic strasznego nie ma;)
ale powiedz jak sobie poradziłeś ze sworzniami na zwrotnicach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie jest takie trudne

robisz sciągacz w kształcie u z grubej blachy, na górze otwór ok 18 mm

bierzesz dwie śruby (jedna która sie wkręci w sworzeń a druga z drobnym gwintem aby lżej sie kręciło) zespawujesz je razem i wkręcasz jeden koniec w sworzeń a drugi ci wystaje ponad ściągacz, zakładasz nakrętkę i kręcisz a sworzeń wychodzi, przynajmniej powinien wychodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz to płaskownik gruby! z 3 dziurami jedna na środku 2 po bokach nakrętki pod te z boków i środkową wkręciłem;) A tymi na bokach szpanowałem i brecha wielki młot:P koło krzyżaka wkładasz i walisz xD i ci powiem ze chyba to ktoś przykleił u mnie;) bo jak potem rozbierałem to juz tylko tym płaskownikiem wyciągałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja nie musiałem używać zadnego młota, wystarczyło lekko popukać i po trochu dokręcać nakrętke u góry

szło elegancko, już kilka razy to robiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to chodzi. Ktoś kto to już wcześniej robił wie jak lub gdzie przyp.....ć tzn. "nakrętkę dokrecać u góry, szło elegancko" lub "... płaskownik gruby z 3 dziurami jedna w środku.." A co to ? XX wiek, aparaty fotograficzne na klisze żelowe macie!? Żaden fotki nie zrobił? Może chociaż jaką kreskówkę ktoś wstawi! Oczywiście pozdrawiam i dzięki za tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu, podawać adresy i wysyłam zdjęcie "ściągacza", lub adres jakiejś str na którą moge wstawić zdjęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ode mnie tylko bedzie zdjęcie tego ściągacza do wyciągania sworzni w zwrotnicach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

63_1321200344_thumb.jpg

 

Niebieskie - ten płaskownik

Wkręcasz szara śrubę (musi być cała nagwintowana)

I potem podkładasz coś pomiędzy obudowę a ten "płaskownik" i trzymając śrubę kręcisz tą czerwona nakrętką - sworzeń wychodzi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A... Śruba musi być wkręcona w sforzeń ile wejdzie bo inaczej można wyrwać z niego gwint;) I narysowane na szybko ale chyba zrozumiecie o co chodzi;) Jeszcze gdzieś mam wyrysowana nakrętkę skrzyni biegów jak zrobić wyrysowane;) ale nie mogę znaleźć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja juz nie musze wysyłać troche inny ale ta sama zasada

no i tu masz racje płaskownik musi być konkret:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik ! Dzięki za tyle, ale czy się nie obrazicie (Ty i Pawlo ) jak zapytam o rozmiar (rozmiary) tego ściagacza? Tylko nie odpisujcie, że "średnioeuropejski"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moge tutaj o cos zapytac?? posiadam mf 3065 z turem i ostatnio zaczela swiecic kontorlka tas obok tej w kuleczku http://imageshack.us/photo/my-images/718/kontrolkamf3060.jpg/ podobno jest to kontolka od zapachania filtrA hydrauliki MAM ZAMIAR WYMIENIC ALE NIEWIEM JAKI OLEJ I KTORE FILTRY WYMIENIC UKLADY KIEROWNICZEWGO TEZ MUSZE?

I GDZIE SIE OLEJ SPUSZCZA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli wymienisz olej i filtr główny a masz jeszcze drugi filtr (nie wszystkie go maja) to wypada go także zmienic bo to juz sa grosze jak wymieniasz olej i tamten filtr

lorki masz pod skrzynią i pod mostem

swieci na zimnym czy na gorącym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swieci na cieplym i zimnym

to spuszcza sie takze z mostu przedniego? OMG

ile oleju sie tam wlewa i jaki

ma ktos fotki gdzie sie spusza olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

most miałem na myśli tylny!!!

z przednim jest inna bajka i inny olej

co do ilosci to dokładnie nia pamietam ale miedzy 50 a 60l

co do rodzaju to zależy jaką kwote chcesz na to przeznaczyc bo minimum to ok 10zł/l

olei jest duzo, wazne zeby mialy specyfikacje na fergusona

do tego ciągnika spokojnie mozesz nalać UTTO-dobry w przystępnej cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...