Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Z termostatami to jest tak ,że są dwa[przynajmniej w 6170,podobny silnik i moc jak w 3095],ja podejrzewałem ,że żle działają i kupiłem dwa nowe,następnie rozebrałem ciągnik , i te co były podgrzewałem w wodzie razem z tymi nowymi i obserwowałem jak się zachowują i widziałem ,że jednakowo się otwierają i w podobnym czasie stare i nowe, ale do ciągnika założyłem nowe, i gdy pojechałem na pole orać to się okazało,że ciągnik się zachowuje inaczej,czyli próba podgrzewania w warsztacie nie była miarodajna.Ze starymi termostatami ciągnik się wolniej nagrzewał i szybciej stygł ,nie trzymał temperatury,wystarczyło ,że wysiadłem obejrzeć lemiesze, a temperatura już spadła.Na nowych szybciej się nagrzewa i trzyma temperaturę.Swojemu założyłem jeszcze zegar temperatury oleju w silniku,czujnik wkręciłem w blok tak aby był zanurzony w oleju,i obserwuję temp. bo nie jest wyposażony w chłodnicę oleju, a chciałem zobaczyć czy się nie nagrzewa za mocno.I obserwacje są takie ,że przy dużym obciążeniu,orka latem tamp. rośnie sobie spokojnie do 90st., następnie wolniutko aż do100,a nawet105st.,ale gdy się mu trochę odpuści to spada na 85 tak jak ma płyn.Natomiast w listopadzie w orce to nawet nie osiąga 85st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, czy spotkał się ktoś z takim problemem w fergusonie (6110 skrzynia 16x16) ze gdy włączy się połbieg to koła sie blokuja ciagnik stoi w miejscu a chcąc puścić sprzęgło silnik się dusi? prosze o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o odpowiedz zorientowanych w temacie.Muszę kupić pompę pomocniczą hydrauliki zewnętrznej(zębata dwustopniowa) to jest aluminiowa i nie można jej regenerować są drogie ,tańszą znalazłem w ROLMAX Świdnik za 2265zł produkcji Bepco-tragpieges czy ten produkt(firma) wart jest zakupu,a może inne propozycje-pilne!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatów i układów chłodzenia:

 

-Jechałem MF3060 zbierać słupki (tak na małym gazie z podjeżdżaniem co kawałek sobie klepał. Jakieś 30-40 min zbierałem i zauważyłem że się grzeje

(2 mm od czerwonego pola)... tzn pod czerwonym polem miałem o dziwo ogrzewanie było zimne... No wiec stwierdziłem że coś dziwnego się dzieje podjechałem jeszcze raz zgasiłem (myśląc ze coś się stało z czujnikiem i pogadam wszystko tylko ta rurka od ogrzewania była lodowata sprawdzałem przez dziurę po radiu) no i wychodzę słyszę bulgot i fontanna w dół płynu;) Pochodziłem po polu pozbierałem słupki ostygła tak do 2mm ponad miejsce na którym normalnie się zatrzymywał wskaźnik. Więc zapaliłem i myślałem że zjadę do domu i będę oglądał. No i niespodzianka wskazówka po odpaleniu i przegarowaniu (aby alternator zaskoczył na 1500rpm) widzę że wskazówka się cofa na temperaturę normalna a rurki od ogrzewania się zrobiły gorące. No i trochę strach tym jeździć teraz;) Bo jak się mi coś takiego stanie a akurat nie popatrzę np w orce?

 

Ma ktoś pomysł co się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie jaki gwint jest w sworzniach zwrotnicy mierzyłem suwmiarką to jest 15mm po gwincie, czy to jest calowy może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do termostatów i układów chłodzenia:....

....ma ktoś pomysł co się stało?

Witam.W grzybku termostatu jest mały otwór przez który przedostaje się płyn omywając harmonijkę termostatu powodując nagrzewanie i rozszerzanie się tejże harmonijki,a w efekcie otwarcie się termostatu.Zablokowanie tego otworu mogło spowodować taki efekt.A drugą przyczyną może być już wadliwe działanie termostatu.Ja w swoim ZT300 miałem też problem z termostatem.Podczas wiosennych prac stary termostat zaczął się dziwnie zachowywać raz puścił wodę drugi raz.Założyłem nowy wiosenne prace dokończyłem bez problemu.Przyszła jesień zacząłem orać i wodę wywala przez korek i słychać że się gotuje na termometrze 90*C,przez odmę wali mgiełka.Pierwsza myśl że wydmuchało uszczelkę.Zdejmuję głowice: uszczelki dobre,ale jak zdjąłem pokrywy klawiatury to nad jednym cylindrem zauważyłem że już utworzyła się maż oleju z wodą.W tym miejscu jest zaślepka i to przez nią zaczęła wydostawać się woda.Termostat do gotowanej wody nie otwiera się ,także czujnik tem.:zaniża wskazania.Po wymianie uszkodzonych elementów i montażu,zaorałem może z 2ha,nowy termostat znowu się nie otworzył(możliwe że był jakaś wadliwa seria,w tym samym sklepie kupowałem a nie duża rozpiętość w czasie). Przerobiłem na termostat od Ursusa C360,(przynajmniej tańsze elementy wymienne) i prace jesienne dokończyłem już bez problemu z tej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też nad termostatem myślałem ale dziwne jest to że nie działało też ogrzewanie? ps. też niedawno wymieniałem po poprzedni był cały czas otwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa wodna na wolnych obrotach nie pompowala plynu bo wirnik został praktycznie zjedzony przez korozję , objawy jak u kolegów. Po wymianie w kabinie ciepełko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może że i tak jest wyjmę ją i pooglądam co i jak;) Tylko czemu potem znowu zaczęło działać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.ZT300 to http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/108-fortschritt/709--fortschritt-zt-300-303.html

Jeszcze odnośnie termostatu.W Bizonie jak wymieniłem silnik(po kapitalnym) to "obowiązkowo" pierwsze zalanie wodą przed sezonem było jak się rozgrzewał "wygonienie" kilku litrów wody.Nic z tym nie robiłem,bo potem już przez całe żniwa był spokój.Uznawałem ten objaw za zapowietrzenie układu chłodzenia.A teraz już chyba 2 lata nic się nie dzieje i możliwe że termostat już nie jest taki szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając to - na razie chłodzi;)

 

Mam wtrysk z beznyniaka (elektryczny czy jak się to nazywa), I tak myślałem aby go wkręcić w kolektor i jako pomoc przy odpalaniu używać dając np 2 małe dawki bęzyny co obrót (obroty brane np z czujnika przy pompie oleju) podczas działania rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w moim fergusonie 6170 3 pary wyjść hydr. i tu pytanie czy da się zrobić 4 ponieważ bardzo mi są potrzebne 4 i jeszcze pytanie ile l/min maksymalnie moze przepływać przez te wyjscia co sa w oryginale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu przychodzi mi tylko jedno pytanie, czy będą to siłowniki ,czy silniki np. gerotorowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bede uzywał 4 wyjść to bedą to tylko siłowniki. Wystarczyły by mi 3 ale mam przedni TUZ. A gdzie można kupić takie coś czy to jest to http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-p40-1-sekcyjny-3-8-i1903847275.html A i jeszcze jedno pytanie mam siewnik Accord z silnikiem hydraulicznym do napędu dmuchawy i jak włączam ją to gniazdo się blokuje w pozycji ze cały czas moze być włączony ale jak zwiększe obroty silnika to wyskakuje i jesli chce siac na wyższych obrotach to musze je ciągle je trzymac i czasem na nizszych jak zmienie półbieg to też wyskoczy. Dlaczego tak się dzieje i czy da się coś z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego raczej nie połączysz razem z tamtymi, chyba ze przewodem

tam jesat tam mniej wiecej jak przy cyklopie, dokładasz sekcje i jest tylko musi pasować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tam musi być "specjalne" do ferguson i musi być jeszcze linka i dźwignia? To moge z jakiegoś na częsci kupić. A jeszcze co z tym blokowaniem dźwigni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no najlepiej by było jakys dorwał jakąś używke gdzies bo tak to sama nowe linka orginalna kosztuje 700-900

co do blokowanie to ci nie podpowiem niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za pomoc jak ktos bedzie wiedział co z ta blokada niech pisze. Jeszcze mam jeden problem nie działa mi kontrolka od półbiegu A i B to znaczy jak jest testy kontrolek to się świecą ale po odpaleniu nie i jak się zmieni rewers to do momentu zmiany (tj. jak migaja kontrolki) to się zapalaja i czasem tez się zapalą czyli wygląda na jkies zwarcie i tu pytanie czy ktoś wie gdzie szukac przyczyn nie jest mi to konieczne do pracy ale często się przydaj i lepiej mieć ciągnik sprawny w 100% i jeszcze jedno pytanie jakie sa obiawy zużycia synchronizatorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...