Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem schemat nawet od 6170. No z tym olejem to go wypuszczę. Ale nie rozumiem o co chodzi z tym przytrzymywaniem koła. Czyli jeśli wyjmę wałek to wypadną koła zębate i już ich nie włożę? Wiem że w niektórych ciągnikach tej serii zmieniało się obroty z 540 na 1000 przez obrócenie końcówki więc chyba się powinno tylko wyjąć wałek założyć uszczelniacz i po robocie. Robił juz ktoś to może? Bo nie chce zepsuć czegoś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz dwie śruby po przekątnej i w miejsce tych wykręconych wkręcasz dwie śruby bez łbów tylko przepiłowane na środku tak żeby można było dokręcić tymi śrubami to koło zębate żeby przytrzymać go by nie opadło do dołu następnie odkręcasz dwie pozostałe , a olej nie musisz wypuszczać wszystkiego tylko tak aby obniżyć poziom po niżej łożyska tego wałka, jak odkręcisz dolną śrube to będzie się leć więc upuść tyle aby sie przestał lać otwory tych śrub są na przestrzał i wyjmujesz wałek z łożyskiem i uszczelniaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykręcasz dwie śruby po przekątnej i w miejsce tych wykręconych wkręcasz dwie śruby bez łbów tylko przepiłowane na środku tak żeby można było dokręcić tymi śrubami to koło zębate żeby przytrzymać go by nie opadło do dołu następnie odkręcasz dwie pozostałe , a olej nie musisz wypuszczać wszystkiego tylko tak aby obniżyć poziom po niżej łożyska tego wałka, jak odkręcisz dolną śrube to będzie się leć więc upuść tyle aby sie przestał lać otwory tych śrub są na przestrzał i wyjmujesz wałek z łożyskiem i uszczelniaczem.
A ten schemat to znalazłeś instrukcje napraw??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,nio u mnie też ten przeciek jest(tam jest taki uszczelniacz ,a i jeszcze oring na wałku)i ten oring to masakra nigdzie nie moge go dopasować od niczego i tak kapie dalej. Kiedyś własnie wyciągałem ten wałek niefortunnie i tryb mi spadł,ale odkręciłem tam ciut wyżej pokrywke no i po wielkich potach udało mi się załozyć.

 

JEŚli ktoś wie od czego pasuje ten oring to prosze napisać,dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja usunąłem ten przeciek,w ten sposób,że kupiłem komplet u Korbanków,był troszeczkę inny ,ale pasował.Jak odkręciłem śruby i wyjąłem wałek z obudową to koła zębate spadły z wałka do skrzyni i miałem problem,należy zrobić tak jak mówi MAREK MF,to jest dobre rozwiązanie.Ja póżniej odkręciłem z tyłu dekiel do którego są przykręcone wyjścia hydrauliczne i tam widać lekko te tryby, podciągłem je do góry i włożyłem na wałek z wymienionymi uszczelniaczami,i wszystko jest OK.Te uszczelniacze wydaje się ,że są wkładane prasą i się balem za to brać ale kolega mechanik zrobił mi to w imadle i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Marszewo to to Pajęczno w Łódzkim czyli niedaleko Piotrkowa. Mój mam 3 pary wyjść z tym że jedna para jest już zabrana bo mam przedni TUZ. W sumie to czasem by się przydały 4 pary ale nigdzie nie mogę znaleźć używanych.

Mam katalog ale możesz porównać czy to na pewno te uszczelniacze. Ja znalazłem że jest tam jeden oznaczony: 359200X1

Ten link co podałem to nie jest od tego! W Polsce nie znalazłem żadnego. Mam link do angielskiej strony ale nie wiem jak z przesyłką jest. http://www.challenger-parts.co.uk/index.php?cmd=stockmastr&srch_kw=359200X1+&act=Search

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że poz,nr. 12[834216M1] lub 13[533183M1], i POZ.14359200X1. już nie pamiętam, ale w firmie sprzedającej Ci podpowiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim mam końcówkę wałka taką ,że jak załączam WOM to mam do1000 obr./min, a żeby zmienić na 540 to trzeba mieć inną końcówkę WOM i ją zamontować zamiast tej co jest,inne mają takie rozwiązanie ,że można końcówkę WOM obracać i wtedy jest 1000 lub 540.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak niektórzy maja to zawsze muszą bawić się w to obracanie albo zmianę? Ja mam w swoim dźwignie na zewnątrz a niektóre miały jeszcze linkę i w środku można zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no bo tam w sumie są 3 różne uszczelniacze. Marszewo ile uszczelniaczy miałeś w tym zestawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już ogarnąłem gdzie kupić teraz jeszcze co kupić.

1) http://www.sklep.korbanek.pl/go/_search/advanced_search.php?send_form=1&form[producer]=opt&form[phrase]=834216M1

2) http://www.sklep.korbanek.pl/go/_search/advanced_search.php?send_form=1&form[producer]=opt&form[phrase]=533183M1

3) http://www.sklep.korbanek.pl/go/_search/advanced_search.php?send_form=1&form[producer]=opt&form[phrase]=359200X1

Czyli najważniejsze: Czy ten pierścień metalowy (2) będzie potrzebny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tego samego w innym sklepie (zadzwoń do jakiegoś) Będzie dużo taniej korbanek jest z założenia bardzo drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szukałem i nie nigdzie nie ma. Jest pierścień metalowy ale jest 4 zł tańszy. U Korbanka chyba jest jakiś rabat na maszyny powyżej 10 lat, jedna przesyłka i wszystkie części są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie tego odpowietrznika może on jest zawalony błotem więc może być niewidoczny ale on znajduje się za ramionami podnośnika tam jak idzie rurka od blokady mostu z lewej strony to zaraz obok jest odpowietrznik a z prawej drugi , wygląda taki jak w samochodach przy cylinderkach,[[ z tym że jak ktoś ma instalację pneumatyczną to jest w miejsce odpowietrznika z lewej jest wstawiona rurka która idzie do reduktora sterującego i tam jest odpowietrznik więc lewą stronę odpowietrzamy przy tym reduktorze tym odpowietrznikiem na klucz chyba 8 tj.]] by najmniej u mnie tak jest.

 

Wszystko się zgadza odpowietrzniki są tylko dalej w błocie nie są ale czystość w około nich nie za bardzo. a jeszcze jedna kwestia czy jest ciśnienie od razu po zapalaniu czy trzeba pompować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej powinno być od razu po odpaleniu ale nie jestem w 100% pewien weź sprawdź i popuść na odpalonym.

 

Nie wie ktoś gdzie się zakłada grzałkę w 3060 (silnik A4.248) bo kupiłem i tak kombinuje gdzie ją założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdo podobnie wyjmujesz jedną zaślepke z bloku i wkładasz gżałkę ale zobacz czy toten sam rozmiar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie tego odpowietrznika może on jest zawalony błotem więc może być niewidoczny ale on znajduje się za ramionami podnośnika tam jak idzie rurka od blokady mostu z lewej strony to zaraz obok jest odpowietrznik a z prawej drugi , wygląda taki jak w samochodach przy cylinderkach,[[ z tym że jak ktoś ma instalację pneumatyczną to jest w miejsce odpowietrznika z lewej jest wstawiona rurka która idzie do reduktora sterującego i tam jest odpowietrznik więc lewą stronę odpowietrzamy przy tym reduktorze tym odpowietrznikiem na klucz chyba 8 tj.]] by najmniej u mnie tak jest.

 

Wszystko się zgadza odpowietrzniki są tylko dalej w błocie nie są ale czystość w około nich nie za bardzo. a jeszcze jedna kwestia czy jest ciśnienie od razu po zapalaniu czy trzeba pompować?

W tym układzie niema zbiorniczka wyrównawczego na olej tak jak na płyn w samochodzie tylko jest zasilane odpowiednim ciśnieniem z rozdzielacza , odpal ciągnik załóż wężyk na odpowietrznik i odkręć jak będzie leciał olej z pęcherzami to poczekaj aż przestaną lecieć tylko sam olej będziesz obserwował i zakręć odpowietrznik, a jak nie będzie leciał to w tedy zrób tak jak ci pisałem wcześniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że znasz się na rzeczy. Dobrze, że jest takie forum.

To dokładnie nazywa się: Plan budowy ciągnika Massey Ferguson 6170.

Tutaj są:

http://www.tractoor.pl/cignik/naprawa-ciagnika/180-massey-ferguson-.html

A jakiej długości te śruby maja być? Robiłeś to już kiedyś? Co jeśli to koło spadnie?

To nie tam nic nie widać mówię ci że ktoś miał instrukcję napraw serii 3100 i tam to widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że znasz się na rzeczy. Dobrze, że jest takie forum.

To dokładnie nazywa się: Plan budowy ciągnika Massey Ferguson 6170.

Tutaj są:

http://www.tractoor.pl/cignik/naprawa-ciagnika/180-massey-ferguson-.html

A jakiej długości te śruby maja być? Robiłeś to już kiedyś? Co jeśli to koło spadnie?

To nie tam nic nie widać mówię ci że ktoś miał instrukcję napraw serii 3100 i tam to widać.
Cofnij się o jedną stronę gustlik tam ma i pobierz transmision

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...