Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Tak właśnie. Zadałem to pytanie, tak tylko dla potwierdzenia, bo mam takiego dalszego sąsiada, który zapatrzył się w mojego 6150 i kiedyś nawet powiedział, że jakbym o jakiś podobnym/sprawdzonym wiedział lub słyszał - to mam dać znać. Pozdrawiam znajomych i nieznajomych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja w ramach pozdrowienia powiem ciekawostkę:]

 

Widziałem niedawno ciągnik MF 6150 u pewnego handlarza, tzn kupowałem akurat inna maszynę i w ciągu godziny podłączył go do kosiarki i ją złożył a potem rozłożył potem prasą się bawił (otwierał zamykał podnosił podbieracz itd;) A na koniec podjechał pod pług obracany i tez nim tam wywijał w powietrzu;)

 

Jak się zapytałem czemu tak miesza oleje to się dowiedziałem że ciągnik z Francji i już mu to i tak nie zaszkodzi.

 

No i przechodząc do pozdrowień pozdrawiam przyszłego posiadasz bo pewno tutaj się zgłosi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A! Takie pytanie ma ktoś w którymś ciągniku WOM na przyciskach włączany z błotnika? Jak to jest zrobione 2 przyciski włącz wyłącz czy 1? Jakieś zabezpieczenia są czy po prostu działa zawsze z zewnątrz i zawsze z kabiny?

 

Tzn tak mnie naszło że zimowa porą sobie w 3060 dorobię;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik dlatego ciągniki powinny mieć osobny zbiornik do hydrauliki zewnętrznej ,mam tak w fastraku i olej skrzyni jest jak perełka a na zewnętrzne wyjścia już taki ładny nie jest mimo to i tak żadnej maszyny która wymaga hydrauliki nikomu nie pożyczę bo sąsiedzi mają taki syf w traktorach że głowa boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A! Takie pytanie ma ktoś w którymś ciągniku WOM na przyciskach włączany z błotnika? Jak to jest zrobione 2 przyciski włącz wyłącz czy 1? Jakieś zabezpieczenia są czy po prostu działa zawsze z zewnątrz i zawsze z kabiny?

 

Tzn tak mnie naszło że zimowa porą sobie w 3060 dorobię;)

 

ja mam przy swoim zrobione wlączanie i wyłączenie wom-u na błotniku na zasadzie włączenia światła na schodach w domu (włączasz na dole, wchodzisz do góry i tam wyłączasz następnie można je włączyć ponownie do góry lub na dole)

w tym celu stosuje sie przełacznik podobny jak do kierunkowskazów w c-330 tylko bez położenia 0 na środku. Jeden w kabinie i jeden na błotniku i do nich prowadzi sie kable od przełącznika orginalnego z kabiny (czy to tej dzwigni jak w serii 3xxx czy od przełącznika obracanego jak w serii 6xxx) wtedy właczasz najpierw wom tak jak do tej pory (to może być cały czas włączone) a potem włączasz i wyłączasz już tymi przełącznikami bez znaczenia czy to w kabinie czy na błotniku

Dodam na koniec że te dwa przełaczniki wpinasz tak jakby między włącznik wom-u orginalny który masz a komputer, praktycznie przecinasz kabez za tym włącznikiem i tam sie wpinasz i wszystko działa elegancko

 

Myślę ze dosyć to wytłumaczyłem:)

Bardzo przydatne przy beczkowozie lub gdy trzeba na chwile włączyć i zaraz wyłączyć jakąś maszyne bez konieczności wskakiwania do kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to tam mam zrobione bardziej skomplikowanie;) Tzn mam 2 przyciski na pilota teraz (załączałem kiedyś tak samozbierającą jak sam z sianem się bawiłem) i mam na zasadzie włączasz WOM w kabinie wyłączasz przyciskiem i potem się tak bawisz;) Aktualnie się zastanawiam jak by to miało wyglądać " Profesjonalnie "

 

Tzn czy w ciągnikach w których to jest od nowości są 2 przyciski czy 1 (ja mam teraz 2 na pilocie) i jak to wygląda względem wewnętrznego włącznika w kabinie - dla przykładu przyciski podnośnika działają tylko jeżeli się zaktywuje moduł podnośnika poprzez mykniecie w górę a potem w dół, a jak jest na pozycji podnoszenie to nie da się używać zewnętrznych.

 

Wiecie zimno wszystko w miarę działa to się człowiekowi nudzi;) Krowy nakarmić podoić i jako tako czas wolny.

 

A i jeszcze kontrolka ładowania ma gasnąć od razu jak zapale ciągnik czy dopiero jak go przegazuje? Tzn. teraz mam tak: Odpalam świeci się ładowanie dochodzę do 1500 obrotów gaśnie i od wtedy ładuje normalnie cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pilot to był zwykły pilot do bram;) tylko że się zgubił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną problemu związanego z rewersem był synchronizator rewersu a stało mi się to praktycznie 4 miesiące po zakupie, ale wszystko wymienione. a powód sprzedaży to zakup czegoś mocniejszego i z turem a co do płynów i filtrów to ten olej co był, był bez opiłków i wcale nie był "brudny" bo świadczy o tym jego kolor niewiele odbiegający od nowego oleju i to było stwierdzenie mechanika, który tą wymianę robił. I jak ktoś wie jaki tu jest rewers to będzie wiedział o co chodzi

 

PS

Pozdrawiam tych, którzy krytykują a wcześniej nie umieli pomóc bo nikt nie napisał co może być powodem tego ze tak działał rewers oraz tych co sprzedają tylko psujące się sprzęty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam cie nie krytykuje;) Ładny MF:] Bardziej chodziło mi o to że wolał bym już ten niż od jakiegoś handlarza;) Chyba że to nie o mnie z krytyka chodziło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to chyba coś odpisałeś na moje pytanie co do rewersu ale ogólnie napisałem, bo czytając wcześniejsze posty odniosłem wrażenie ze jak już się pytałem o coś na forum dotyczące np. mojego MF-a to robi to już z niego grata, którego chce się pozbyć za wszelką cenę, a w rzeczywistości nikt nie zna całej prawdy a wracając do Ferdka to naprawdę polecam bo robiąc rewers dowiedziałem się co ma w "środku" i komuś będzie służył, albo mi wraz z turem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak już tu jesteś to jak to jest z tym ładowaniem gaśnie ci zaraz kontrolka? Tzn ja mam niby 3060 a nie 6xxx ale już sam nie wiem jak to ma działać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapalam ciągnik i gaśnie po niecałej sekundzie, a co się dzieje u Ciebie, bo nie jestem w temacie? napięcie na zapalonym ciągniku to 14,xx bo dokładnie nie pamietam ile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie po odpaleniu trzeba przygazowac i jest ok a obroty minimalne mam jakies 900

 

w C-360 3P to jak odpalam to też nie gaśnie. dopiero po 1200 obrotów gaśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam już któregoś MF-a i przy każdym mniej lub więcej trzeba było przygazować czy to seria 3xxx czy 6xxx

 

 

co do włączania womu gustlik to te przełaczniki co mam to bardzo proste i nie skomplikowane rozwiązanie i można włączać i wyłączać wom gdziekolwiek

 

w renówce miałem orginalny wyłącznik womu na błotniku ale po wyłączeniu womu trzeba było wejsc do kabiny i wyłączyć i ponownie właczyć wom aby ponownie załączyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czyli tego nie rozkopuje mam tak od kiedy go kupiłem tylko w zimie jakoś nie miałem serca go przegazować po odpaleniu;)

 

Co się dzieje... Mamy sobie tam te 12V odpalamy i mamy sobie te 12V i świecąca kontrolkę lecimy do 1500 obrotów powolutku i mamy cały czas 12V, po dojściu do tych 1500 kontrolka gaśnie i napięcie skacze do 14,4;) więc zaczyna ładować puszczamy gaz i dalej ładnie ładuje.

 

A z kołem sobie poradziłem - zabezpieczyłem śrubki blachą. - dla niewtajemniczonych permanentnie się mi odkręcało (w zwolnicy w środku te 6 śrub nawet poklejone) rozwaliłem nawet przez to zwolnice tzn. pękła obudowa rozwaliło wszystkie tryba. Zwolnice pospawałem włożyłem nowe tryba ale dalej się odkręcało dopiero stary dobry sposób z blachami zaklepanymi na łby pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ładowanie jest to nie ma czym się martwić A to wszystko zależne jest od regulatora napięcia

 

A co do odkręcających się śrub to w motorze miałem taki sam przypadek tzn. odkręcała się jedna śruba i koło nabierało luzów pomógł czarny sylikon ale wtedy zapłaciłem za mała tubkę 38 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkadi - jak ta Twoja maszyna jest ok i nie "zarażę" (narażę) sąsiada na jakąś kupę złomu 15 zł/kg to może na którąś sobotę umówilibyśmy sie na oględziny? Na PW wieczorem dopytamy jeszcze o pewne sprawy. A WAS zapytam, czy dać lepiej 63 tyś za takiego, czy np. dać o ciut ponad 10 tys więcej i kupić np. nówkę Pronara?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się osobiście pronar nie podoba;) Ale to tylko mój gust;) Ps. miałeś ostatnio prawie że nowego pronara na sprzedasz w Goleszowie:]

 

Tzn. EHR nie ma i takich tam jak te "ABCD" wałek mechanicznie załączany itd;) Ale jakoś bardzo się im nie przyglądałem. Więc moje informacje mogą mylne być;) A no i pokaż się sąsiada takim pronarem:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustlik, czy to Ciebie mogłem jesienią widywać na polu pomiędzy Goleszowem i Ustroniem ciągnącego swoim Mf obrotowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arkadi - jak ta Twoja maszyna jest ok i nie "zarażę" (narażę) sąsiada na jakąś kupę złomu 15 zł/kg to może na którąś sobotę umówilibyśmy sie na oględziny? Na PW wieczorem dopytamy jeszcze o pewne sprawy. A WAS zapytam, czy dać lepiej 63 tyś za takiego, czy np. dać o ciut ponad 10 tys więcej i kupić np. nówkę Pronara?

 

Raczej pronar to mu nie dorówna, wiem bo sąsiad ma pronara a skad jestes mniej więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam 3 skibowy FRAUGDE (wygląda jak kverneland) i tam w okolicach "TESCO" w ustroniu się kręcę nim czasem więc może i to byłem ja;) Ale dalej już się nie wypuszczam:] to już mój maksymalny zasięg;) A powracając do pronara po przeczytaniu co to ma a czego nie ma jeszcze bardziej się mi nie podoba;) To ja już wole tego swojego starego 3060:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś z was wie jaki powinien być luz zaworowy w massey ferguson 8110?? Proszę o odp to pilne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...