Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba już czas wyjaśnić choć trochę zasadę odpowietrzania tych hamulców bo cuda wypisywane i wdrażane w praktyce osiągnęły już szczyt.

A sprawa jest bardzo prosta.

1.Układ hamulcowy napełniany jest olejem z lini niskiego ciśnienia.

2.Wystarczy poluzowac odpowietrzniki, założyć na nie wężyki a ich końce włozyć do naczynia.

3. Uruchamiamy silnik , a sami obserwujemy olej wypływający do naczynia, celem zabicia czasu "jaramy faję" albo spijamy browca (to umozliwi tez pomiar upływającego czasu). Słowem robimy wszystko ,aby tylko nie wleźć do kabiny i zacząć pompować pedałem hamulca.

4. Zakręcamy odpowietrzniki i powinno być OK.

5. Z doświadczenia wiem że o wiele szybciej to idzie na lekko rozgrzanym oleju niż żimnym zaraz po uruchomieniu.

 

Odpowietrzyłem te hamulce i punkt 3 to po części bzdura bo bez pompowania ( nawet na rozgrzanym oleju) można pół dnia siedzieć i popijać browca a poleci ćwiartka oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka

 

no hamulców to ni odpowietrzałem,ale co chodzi o sprzęgło wciskałem pedał

podpierałem go kołkiem (na uruchomionym silniku)i szłem na zewnątrz przyciskałem śrut gwożdziem od odpowietrznika.Chwila pocieknie,po strzela i sprzęgło ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wyłączył mi się przedni napęd i kontrolka od napędu co to moze być? Moje gg 32227442. Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wyłączył mi się przedni napęd i kontrolka od napędu co to moze być? Moje gg 32227442. Z góry dzięki za odpowiedź.[/quote

 

i co nie działa? co się z nim dzieje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie elektrozawór zacięty.Na kontrolce nie polegaj bo ona i czasem świeci ,a napęd może nie działać i odwrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arkadi jak te hamulce ?odpowietrzyłeś

 

Tak, odpowietrzyłem ale mam jeszcze małe ale i nie mogę znaleźć tego przyczyny. Bo hamulce biorą można powiedzieć że już jak położę nogę na (słowo zostało usunięte) tylko lewy ( ten bardziej zapowietrzony) troszkę słabiej ale jak wcisnę pedał mocno i puszczę a potem hamuję to biorą idealnie a jak przejadę kawałek to znowu to samo a przyczyna była banalna zapowietrzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem ze skrzynią biegów w Massey Ferguson 8130 a mianowicie nie mogę przełączyć biegów z terenowych na szosowe. Wcześniej wszystko chodziło ale wczoraj gdy zmieniłem na terenowe to od tej pory nie mogą wskoczyć mi biegi szosowe.Nie wiem co to za przyczyna bo maszynę mam bardzo krótko i dlatego zwracam sie do was o pomoc A i jeszcze jedno czy w tym modelu na skrzyni terenowej są półbiegi czy tylko występują na szosowej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz bezpieczniki pod maską koło filtra powietrza, mógł sie też zaciąć alektrozawór, przede wszystkim jak przełączasz to nie uderzaj dzwignią tylko ja chwile przytrzymaj w tej pozycji przełączania przy sobie

półbiegi są na wszystkich biegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem ze skrzynią biegów w Massey Ferguson 8130 a mianowicie nie mogę przełączyć biegów z terenowych na szosowe. Wcześniej wszystko chodziło ale wczoraj gdy zmieniłem na terenowe to od tej pory nie mogą wskoczyć mi biegi szosowe.Nie wiem co to za przyczyna bo maszynę mam bardzo krótko i dlatego zwracam sie do was o pomoc A i jeszcze jedno czy w tym modelu na skrzyni terenowej są półbiegi czy tylko występują na szosowej skrzyni?

 

w skrzyni po prawej stronie jest czujnik który też może być przyczyną tego problemu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam uszczelnilem ten wydech i wypłukalem filtry paliwa syf tam był niemilosierny i wiecie co ten ciągnik nigdy tak niezapier......hehe mam dwa nowe filtry oleju do massey ferguson nr 3405418M2 kupione kiedyś przez pomyłke jak ktoś chce to oddanm zadarmo tylko koszt wysyłki .pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkadi12 jak piszesz w bieżącym temacie lub odpisujesz na post poniżej to kliknij "ODPOWIEDZ" a nie "CYTUJ" bo potem robi sie niepotrzebny bajzel i zle sie to czyta

nie żebym cie krytykował tylko to tak dla dobra nas wszystkich aby lepiej sie czytało i szukało potem czegokolwiek:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, obiecuje poprawę a jeszcze nawiąże do moich hamulców, niby wszystko ok było a dziś znowu brak... pompka nie trzyma ciśnienia. Kupić nową czy używaną ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

potoczny sprawdz elektrozawór może si zacioł,u mnie to pierwszy od dołu. Może też na elektrozaworze cewka ta być spalona.Jak wykręcisz to podłoncz prąd i zobaczysz czy działa. też możesz jak zacięty,to nim w coś uderz mocno tylko tą częśćio elektrozaworu co ni uszkodzisz tych obrobionych płaszczyzn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu któryś z kolegów miał wcześniej problem z odpowietrzeniem sprzęgła ,w końcu właśnie doszedł że pompka do du.... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie napełniania linii hamulców i sprzęgła, a raczej jego braku.

Przypadek nr1 brudny i zapchany zawór trójdzielny.

Przypadek nr2 brak elementów układu hydraulicznego- przy wymianie uszkodzonego węża wyrzucili zwężkę pełniącą funkcję regulatora przepływu.

Przypadek nr3 wymiana w pompkach samych kompletów naprawczych, pomimo widoczych wrzerów w powierzchni korpusów- bo jeszcze pochodzi.

To jeśli chodzi o MF.

A teraz koronny numer z krainy FENDT.

Zmieszanie płynów hamulcowych DOT3 i DOT4 piana w ukladzie uszczelniacze konsystecji kisielu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
......

Zmieszanie płynów hamulcowych DOT3 i DOT4 piana w ukladzie uszczelniacze konsystecji kisielu.

Witam.Raczej co innego bo z tego co wiem to DOT3 i DOT4 są mieszalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. poszukuję mechanika od elektryki okolic radomia. nie przełącza mi z polowych na szosowe. Czujnik sprawdziłem jest dobry i bezpiecznik również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to w takim razie robi się ciekawie. Czyli w zbiorniczku musiało być coś innego, ponieważ butelkę po tym co dolali widziałem i był to DOT3. Instrukcyjnie jest DOT4. A co wlał poprzedni właściciel, Bozia jedna wie.

Choć pamiętam podobną sytuację z lat 90-tych kiedy przechodzono z w T-72 w systemie stabilizacji uzbrojenia z płynów radzieckich na Shela. Pomimo opinii o pełnej mieszalności ciekły po jakimś czasie siłowniki. Nawet w sprzęcie który po wymianie stal w garażach.Też byl problem z uszczelnieniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. poszukuję mechanika od elektryki okolic radomia. nie przełącza mi z polowych na szosowe. Czujnik sprawdziłem jest dobry i bezpiecznik również.
jaki to model raczej z żółwia na zająca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest na żółwiu czyli brak napięcia na elektrozaworze mógł paść sprawdz wszystkie kostki które za to odpowiadają moze gdzies przewód przerwany , mógł tez pasc sterownik (komputer)podłącz napięcie z innego źródła do elektrozaworu i powinno przeskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej przy hamulcach nic nie było ruszane, ale dlaczego tak się dzieje że się odpowietrzy i hamulce są jak się 2 razy w pedał depnie a po kilkunastu godz znikaja ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...