mazowieckie 0 Napisano 26 Maja 2012 Wałek chodzi na 1000 obrotach, podłączyłem kabel do czujnika przed filtrem, na czujniku są kable zielony i czarny. Do czarnego dałem dodatkową masę z korpusu skrzyni. Narazie wszystko w porządku, okaże sie w polu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 27 Maja 2012 Jeżeli po włączeniu przedniego napędu przyciskiem gaśnie kontrolka ciśnienia skrzyni biegów, to znaczy że na linii ciśnienia sprzęgła przedniego napędu jest nieszcelność. Po wciśnięciu przycisku elektrozawór odcina dopływ oleju do sprzęgła i uszczelnia cały układ 17bar, kontrolka gaśnie. Pewnie zakończyły życie pierscienie na wałku przedniego napędu i tuleja w której pracują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 27 Maja 2012 miron mówisz o tych dwóch pierśćieniach które znajdują się w skrzyni biegów(plastikowe jakieś) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 27 Maja 2012 sory mirro,nie miron hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 27 Maja 2012 Mówię o pierścieniach metalowych z zamkami, na wałku przedniego napędu wychodzącego ze skrzyni biegów. Ten wałek ma w środku kanał którym plynie olej do siłownika sprzęgła przedniego napędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 28 Maja 2012 o to dla mnie jeszcze obszar nie znany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek21 0 Napisano 1 Czerwca 2012 wymieniam w skrzyni serii 8100 tryby biegu 1 czy ktoś ma instrukcje napraw do tej serii interesuje mnie jaka mocą skręcić tryby czy ktoś z was już sam tego dokonywał z powodzeniem moje gg 8707312 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 6 Czerwca 2012 witam, miałem w moim mf3070 taki problem że często załączal sie przedni napęd wraz z czerwonym trybikiem i wom często jak włączyłem działał a potem przestawal i kontrolka zaczyna migać, mechanik badal ciśnienie i było raz słabe a raz wogóle nie było no i mówił żeby wymienić pompe, tak zrobiłem i teraz ciągle jest to samo a nawet gorzej bo częściej się to dzieje i doszedł problem że ciągnik wogóle nie może się zebrać, nie ma siły, jak by coś go hamowało, pod górke pustego dusi, proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 7 Czerwca 2012 witam dziwne códa si dzieją hoho,te trzymanie ciągnika jakieś to może tarcze ręcznego hamulca gdzieś się wkręciły?a czy np.gdy filtr oleju skrzyni byłby do bani to przepływ oleju był by utrudniony i czy to by nie trzymało też silnika?oczywiśćie ja se gdybie co wy na to?,tylko wtedy znów były by inne objawy np.wspomaganie by słabe było. u mnie wtedy z tym WOM,to przeczyśćiłem złączki od czujnika i narazie jest ok. mazowieckie u ciebie jest zegar obrotów WOM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 7 Czerwca 2012 nie nie ma zagara obrotów wom, dziwne rzeczy się dzieją właśnie z tym trzymaniem ciągnika, ale gdyby filtr to nie świeciłaby kontrolka od zapchanego filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 7 Czerwca 2012 a i gdzie są te tarczki od ręcznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 7 Czerwca 2012 Myślę że gdzieś ci ucieka ciśnienie np elektrozawór blokady został i do tego maż tam przeciek. Albo w półbiegu maż ciśnienie i jedną tarczkę zablokowana. ewentualnie jakiś przeciek na hamulce poprzez rozdzielacz 3 drożny tzn za duże ciśnienia na nich utrzymywane i tez by hamowało. Hamuje tylko jak jedziesz? Czy wystarczy puścić sprzęgło? To ci się porobiło czy było już jak kupiłeś? Nie zmieniałeś opon? Gdyby filtr był zapchany nie muliło by ciągnika. Jeszcze mogła by się zrobić sztuczka że złapało zawór z tyłu i cały czas pompa musi tam ciśnienie robić. Na razie mam tyle pomysłów. Ps. jak będę miał czas powrzucam parę zdjęć z skrzyni bo zdarzyło się mi ostatnio rozbierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 7 Czerwca 2012 po 1 rozbierz ten zawór pod maską i poszukaj tam czegoś złamanego / zatkanego i co gdzie ten twój mechanik dokładnie namierzył? Kiedy było kiedy znikało ciśnienie itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 7 Czerwca 2012 tarczki od ręcznego są jak u mnie w skrzyni biegów,a dojśćie do nich jest poprzez odkręcenie pokrywy z prawej (co są elektrozawory,albo z lewej.Jak kupiłem nie było ręcznego rozebrałem i była rozerwana jedna ale si nie zacieła tylko spadła na dno.Masz ręczny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 7 Czerwca 2012 no ręczny u mnie dziala dobrze, a z tym cisnieniem że niby cały czas daje to co mam zrobić, jestem zielony w tym ciągniku i prosiłbym was żebyście napisali co po kolei krok po kroku mam robić, tu na forum lub moje gg to 10389157 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 7 Czerwca 2012 odpiałem czujnik obrotów od wałka wom i wałek działa teraz dobrze ale hamowanie ciągnika ciągle jest, co to może być? czy może jak zmieniałem pompe to coś zrobiłem źle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 7 Czerwca 2012 sprawdz może z tych dwóch dzwigni od hydrauliki może któraś nie odbiła?nico więc mnie na myśl ni przychodzi.Co do pompy to no inaczej chiba nie idzie złożyć,hyba że gdzie zaślepiłeś jakiś otwór szmatką co by si ni kurzyło i zapomniałeś wyjąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazowieckie 0 Napisano 7 Czerwca 2012 Licznika obrotów wałka WOM nie mam, problem z kontrolkami taki sam. Gdy zaświecą sie obydwie czasem nie mogę ich wykasować. Przed filtrem oleju skrzyni są 4 pionowo ustawione (elektrozawory) zdejmuję kabel z najniższego wtedy gaśnie czerwony trybik i da się wyłączyć przedni napęd. Gdy ciągnik jest mocno rozgrzany mam wrażenie że załącza się półbieg. Ciągnik w tym czasie jakby poszarpuje na wolnych obrotach. Filtr i olej był wymieniany jesienią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 7 Czerwca 2012 Może być tak że masz nieszczelny przewód "byy pass" na powrocie oleju z rozdzielaczy do pompy, taka metalowa rurka w poprzek tylnego mostu z oringami na końcach. Żeby wymienić pompę musiałeś zdjąć dekiel boczny i wyjąć rurkę . Może być też winą uszczelka oring na łączeniu dekla z pompą z tylnym mostem. Przy spadku ciśnienia na magistrali masz na bank załączony przedni napęd i wzmacniacz a to wzmacniacz daje efekt trzymania. WOM tez nie będzie działał bo tam do załączenia potrzebne jest dociśnięcie do siebie tarczek a do tego siłownik potrzebuje ciśnienia oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 7 Czerwca 2012 A jeszce jedno pytanie , choć zakladam że facet wiedzial co robi.Napisz jakie ciśnienia byly w czasie pomiarów, bez kręcenia kierownica i na kołach skręconych na max w jedną stronę bo to moze pomóc zlokalizować przeciek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1991 0 Napisano 7 Czerwca 2012 ale kierownica lekko chodzi i wszystko się załącza-tak wynika przynajmniej z kontrolek już po odłączeniu tego czujnika, tylko efekt trzymania pozostał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 8 Czerwca 2012 jeszcze zobacz przewodzenie bezpiecznika(z lewej strony wiesz gdzie,jak ja si grzebałem to spaliłem go i nie mogłem wykasować kontrolki napendu i jeszcze czegoś ale ni pamiętam czego)i jakos spojrzałem na bezpieczniki i zaówarzyłem.Górny zawór to hamulec wom to może jest zacięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 8 Czerwca 2012 sorry najwyższy to chamulec WOM!! najniższy to żów i zajc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lubas74 0 Napisano 8 Czerwca 2012 słuchajcie przy wymianie tego uszczelniacza od wałku napędu odkręciłem tą cała blache z dolnym zaczepem chcialem wkręcić śruby by zablokować koło zębate a tu zonk te dziury są ślepe nieda sie zablokować jak to w końcu jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 8 Czerwca 2012 Ale tu nie chodzi czy kierownica źle czy dobrze chodzi. i jak chodzi dobrze to pompa była raczej ok. Mirro chciał wiedzieć wartości tych ciśnień aby dojść do tego co ci się dzieje. A odpinanie czujników jak nie ciśnienia nie ma jest idiotycznym pomysłem zajedziesz ciągnik to całe czerwone trybo to brak ciśnienia na lini 17 bar więc jak wypiołeś ten czujnik po prostu oszukałeś "komputer" że ciśnienie jest a konstruktor tego tam od tak sobie nie wsadził. zbyt niskie ciśnienie i załączenie jakiegoś z sprzęgieł powoduje niepełne jego trzymanie i poślizg co ci go w niedługim czasie zajedzie. sprawdź czy nie maż powietrza w oleju (np przezroczysty wąż z końcówką euro jeden koniec w szybko złącze 2 w skrzynie tam gdzie się wlewa olej. i zobacz czy bąbelków nie ma. resztę ci mogę przez tel wytłumaczyć (na priv wysłałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach