viceroy 0 Napisano 19 Września 2012 No właśnie, u mnie jest rok 1996 MFa, i jest ten zintegrowany zawór na pokrywie pompy. Kontrolka sie zapala od autotronika po kilku sekundach trzymania kierownicy na max i wtedy rozłaczy sprzegło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 19 Września 2012 Gdzie ty maż na pokrywie pompy zawór priorytetowy? Bo ja już nie wiem jak może wyglądać ta hydraulika w twoim MF zatrzymuje się bo nie ma co ściskać tarczek sprzęgła - ktoś tam pytał to odpowiadam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 19 Września 2012 Sorki to nie kontrolka od autotronika się zapala a od niskiego cisnienia w układzie(17bar).Blok zaworów hydraulicznych w tym proritetowy(sam nie wiem jak to się nazywa konkretnie) znajduje się siedząc w kabinie z lewej strony na pokrywie pompy hydraulicznej.Czyli jest ten blok hydrauliczny, pokrywa i pompa. Gdzie i w którym miejscu ja mam zmierzyć ciśnienie w układzie by mi sie co kolwiek wyjasniło? Dodam że ten blok cos około 8tyś kosztuje i w Polsce nikt tego nie regeneruje. Czy na przelewie z orbitrola coś mogę zbadać? Jesli tak to gdzie ten przelew wchodzi do skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 19 Września 2012 Wtrącę tylko - może się przyda (bo dyskusja na poziomie którego nie ogarniam) - kiedy mi zmiksował olej z powietrzem, to pierwszym objawem, była coraz ciężej chodząca kierownica z każdą chwilą. Na zimnym było w miarę ok, potem było tylko gorzej. Wtedy też chyba trochę pompę zarżnąłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 19 Września 2012 Priorytetowy na pokrywie pompy hmm a nie jest to przypadkiem zawór od load sense? czy jak się totam zwało jakoś mi się w to nie chce wieżyc w takowy wynalazek. Zmierz ciśnienie PRZED orbitrolem na max skręcie, manometr kupisz w rolniczym np. No pompy nie lubią powietrza w układzie:] Ja osobiście z powietrzem to widziałem niepodnoszący wręcz podnośnik w mf, przestająca działać kierownice po spuszczeniu z gazu (w reno widziałem to samo) i w C-330 nie podnoszący podnośnik prawie że. w większości były to nieszczelne uszczelniacze na ssaniu w MF przerdzewiały!!! filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 20 Września 2012 nio ja tyż ni ogarniam.Taka sugestia czy ty masz filtr oleju hydrauliki OK?może od tego zacznijmy,nio chyba że masz pewność że jest DOBRY. priorytetowy load sense a gdzie to jest?hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 20 Września 2012 W związku z informacjami podawanymi przez zainteresowanego, a także oganięciem tematu proponuję przeznieść dyskusję na kanał dla wróżek EZO TV. Gustlik chyba trafnie nazwał to o czym pisze VICEROY. Ja też sugerująę że to nie priorytetowy tylko LOAD SENSE TRAILE BREAKING - jeśli taki w tej maszynie zamontowano.Chciałbym też napomknąć iż blok zaworowy orbitrola jest jego integralną częścią a nie czymś wiszącym na pokrywie skrzyni. Choć, dla przykładu w Bizonie były montowane bloki zaworowe przykręcane do orbitrola a i zawór priorytetowy też można by tam znależć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 23 Września 2012 Pisałem przeciez że nie wiem jak to sie nazywa.Mniejsza z tym.Na zasilaniu orbitrola przy skręconych kołach mówicie zmierzyć, Jakie tam powinno byc ciśnienie bo nie wiem jaki manometr kupować.Trochę jest jeszcze orania totez juz po sezonie będe się brał za to.Dzieki za rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 24 Września 2012 No tylko ten zawór na pokrywie nie ma nic kompletnie (load sense) do orbitrola on jest na 2 obwodzie. do 200 bar kup albo 250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 24 Września 2012 Czy to na pewno nie ma nic do tego niech się wypowie ktoś kto widział ten konkretny model. ale na 95% nie ma nic do tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz_as 0 Napisano 26 Września 2012 Cześć, Panowie takie pytanko w MF 3060 wymieniłem filtr od hydrauliki i zalałem nowy olej, gdyż wcześniej paliła się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po wymianie wszystko elegancko wróciło do normy kontrolka zgasła wczoraj zauważyłem że podczas podnoszenia podnośnika kontrolka zaczyna się zapalać olej i filtr wymieniłem w czerwcu. Pytanie co może być tego przyczyną ?czy zaczyna siadać pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 26 Września 2012 Powietrze w oleju? pompa? Rozp... tarczka i zatkało filtr znów? albo filtr do d... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 27 Września 2012 mam 6150 i na to pytanie od tomasza zapytałym która kontrolka? Bo mi się kiedyś zdarzyło, że po wymianie też jedna olejowa zaświeciła i po "śledztwie" okazało się, że winny był ten długi wąski filtr. Niby jego obudowę metalową dokręciłem mocno, a jednak okazało się, że za mało. Kiedy po kilku dniach znowu zaświeciła kontrolka - wymieniłem oring na tym filtrze i dodatkowo gwint pomarowałem silikonem i wreszcie mam spokuj odpukać. Na marginesie wyszkliłem tylną szybę, ale to boli 3 stówy nie moje. Zna ktoś tańsżą ofertę ne licząc pleksy, bo jużkiedyś zastosowałem to rozwiązanie w drzwiach i kicha z tego była. Wytarła się miejscami i nic widać nie było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 27 Września 2012 Witam.Tą ofertę oglądałeś http://www.e-szyby.pl/pol_m_szyby-do-ciagnikow_Massey-Ferguson-zachodnie_serie-6100-6200-8100-8200-630.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz_as 0 Napisano 27 Września 2012 eco-rol kontrolka zapala się od ciśnienia oleju w skrzyni a czy u mnie w modelu 3060 z 1992r jest jakiś drugi filtr oleju? bo ja wymieniłem ten duży koło prawego tylnego koła, zapłaciłem za niego coś koło 280zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 27 Września 2012 Tekmie Dzięki. Tam właśnie zamówiłem - z dostawą 240 zł. Tomasz - nie znam modelu 30xx dlatego podałem przykład z 6150 i jak mnie wyszkolił źle przykręcony filtr, przez który zasysało powietrze i automatycznie spadało ciśnienie i świeciło. Gustlik też coś podpowiedział; może jednak to pompa - świeciło przed wymianą, poprawiło sie po - bo świeży olej, czysty filtr ale jak zaczęło znowu świecić to ... ale może lepiej żeby był to filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 28 Września 2012 Sprawdź czy maż powietrze w oleju - za filtr dałeś drogo, odkręć i dokręć filtr na nowo. Potem trochę oleju weź i popatrz czy się z niego Kit nie zrobił (zawsze mogło coś starego wypłukać z skrzyni albo np okładzinę z hamulca zmielić czy coś). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz_as 0 Napisano 29 Września 2012 oki sprawdzę mam nadzieję że to nie pompa dzięki za porady jak zawsze przydatne Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 30 Września 2012 Koledzy zadam lekkie pytanka, bo jakby luzik na Forum. 1. Mam mniejsze i większe górki, pola nierówne, kręcę wiec pokrętlem EHR nieustannie np. z bronami. Czy coś w tym przypadku zużywa się bardziej niż np. regulowałbym (korygował) wysokość od czasu do czasu kliknięciami podnośnika? 2. Co zużywa się, gdy rewersem elektromechanicznym zmienia się kierunek jazdy i ciągnik wciskając sprzegło wychamowuje sam i "przebicie" biegu następuje wtedy gdy osiągnie min. prędkość? Jak sie coś zużywa (np. tarczki) to może lepiej dzwignię rewersu przesuwać dopiero gdzy sie ciągnik już zatrzyma? 3 W polu, w pracy zmiana połbiegów odbywa sie płynnie, praktycznie bez względu na obroty silnika, na asfalcie na drodze trochę szarpnie przy zmianie, nawet jak zmniejszę obroty. Wiem oczywiście dlaczego (tam miękko - poślizg, tu twardo), ale podejżewam, że też już coś zużyte? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paw 0 Napisano 30 Września 2012 Witam mam mały kłopot w modelu 3125 jest przycisk półbiegu ale od kilku dni po jego wcisnięciu słychać tylko gwizd i ciągnik zatrzymje się w miejscu.. gdy wyłączę przycisk ciągnik idzie dobrze... dodam że wszystkie inne funkcje działają prawidłowo..ktoś ma jakąś wiedzę co wysiadło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 30 Września 2012 witam,no właśnie eco rol,brony to jeszcze niby nic,ale wkurza mnie oranie ,a umnie też teren nie równy .Regulować tym pokrętłem ,potem tu takie skiby tu takie.Jak wy oracie też pokrętło w ruchu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 1 Października 2012 Kris a gdzie masz kółko przy pługu? Ja z trójki zagonowej zrobiłem czwórkę i na końcu (jak to pługi mają ) dałem koło. Gdy łącznikim górnym ustawię dystans i jednocześnie głębokość pierwszej skiby to śmigam bez EHR. A na dodatek w zeszłym roku fundnąłem sobie hydrauliczną śrubę, super sprawa do wszystkiego, tylko na grubera jest trochę za słaba. Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 1 Października 2012 witka mój obrotowy neymajer3skibowy koło ma z tyłu.tą śrubą zbytnio ni mogę regulować bo jak wydłóże to póżniej pługa ni obróce będzie za nisko.2.u mnie lepiej jest gdy śruba jest lepiej skręcona bo wtedy przełoncznik podnoszenia lepiej działa(podnosi wysoko)a to sprawniej jak mechanicznie przyciskiem.W tym celu przełożyłem stopki płozy na przód odkładnic(korpusy).Kombinuje si jak koń pod góre haha,a i tak lekka lipaaa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 3 Października 2012 No to tak panowie bronami jeździłem na regulacji siłowej:] Teraz się głównie po wałku kula trochę siłowa. Pług kółko z tyłu i podłużna dziura na łączniku podnośnik na regulacji pozycyjnej. lub minimalnie w stronę mieszanej. Pług Fraugde 3 x 50 grubera nie mam;) Kręcić kółkiem możesz nawet pewno lepiej niż przyciski ale gdyby coś po prostu potencjometr pod kółkiem do wymiany;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 6 Października 2012 ... a może pytanie z innej beczki: miał ktoś gruchę (dyferencjał przodka) na tokarce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach