viceroy 0 Napisano 28 Października 2012 U mnie w orginale jeden 720zł a drugi 320, w zamiennikach Donaldsona może w 500zł się zmieszcze ale to nie to bo filtry maja jakies 400mtg max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 28 Października 2012 Tak takie kalamitki to są punkty pomiarowe (no może nie wszystkie) wymienianie od tak po prostu sensu nie ma. chodź filtry nowe nie zaszkodzą ( wymienia się co 500 bodajże ale pewien nie jestem) wszystko pomierz a potem będziemy dalej myśleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 29 Października 2012 To może jeszcze wiecie gdzie kupic takie przyłacza do tych,,kalamitek''? Czy może wykręcić i kupić króciec, ale czy się układ nie zapowietrza przy przekręcaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 29 Października 2012 Nic ci się nie zapowietrzy w rolniczym przyłącze kupisz bo to standardowe jest. Ale równie dobrze możesz wykręcić pod tym jest bodajże 1/4 cala ale pewny nie jestem;) Równie dobrze byś go musiał zapowietrzyć filtrem:] tzn wymiana:) on po prostu wydmuchnie sobie to powietrze sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krist 0 Napisano 30 Października 2012 kuzyn ma ferguska, nie znam szczegółów, ale jest zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 30 Października 2012 Lubicie zdjęcia a MF? To macie parę pociesznych:] tzn pod temat "elektryka" EHR. A tutaj "z atomówką na muchę" czyli moduł sterowania skrzynią... 2 mikroprocesory! 3 różne pamięci - na Księżyc by zaleciało a w MF przedni włącza itd:] A tu taki prezęcik!:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 30 Października 2012 Na zachodzie od 86r w seri 3000 elektryka hodzi i sie nie zepsuje, a w polsce wszystko zepsują i lepią jak kiedys bizony w pgr, (spawarka i młotek). Do ursusa c 360 jak w fabryce oleju naleli do do końca swoich dni na tym samym bedą jezdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 31 Października 2012 Na komputerku na prawym słupku, na wyświetlaczu jest napis BAD CHECK UM. Nic nie działa na nim. Gdzie szukac przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 31 Października 2012 Bad Checksum oznacza, ze padła pamięć EPROM. Pewnie wyświetla się zaraz po uruchomieniu komputera, jak przechodzi test startowy ? Można to zaprogramować jeszcze raz. Takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza jak są skoki napięcia w instalacji lub duże skoki temperatury - z wiekiem EPROM też traci parametry. Poszukaj na forum - ogłaszali się tu ludzie z odpowiednim sprzętem do naprawy, trzeba mieć "firmware" do konkretnego modelu ciągnika. Sam raczej nic nie wygrzebiesz, nawet jak jesteś elektronikiem tak jak ja, to skądś trzeba ten plik z danymi wziąć, chyba, że zgrasz z innego ciągnika (ten sam model). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 31 Października 2012 Chyba tylko serwis da rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 1 Listopada 2012 u mnie wcale nic nie wyswietla ,chyba że jak rozłoncze akumulator to po ponownym podłonczeniu wyświetli chwilowo do zgaszenia traktora PPP.(po naszemu masło maślane dlamnie hehe).Tak ogólnie to jest podświetlony i pali się zawsze jedna kontrolka w pasku niebieskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexis 0 Napisano 1 Listopada 2012 Gustlik od jakiego modelu masz ten autotronic? Dlaczego w moim jest tylko jedno "to niebieskie"?http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1346096975/gallery_28574_69_229853.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 1 Listopada 2012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 2 Listopada 2012 Użytkownicy MF6180 piszą,że mają jakiś filtr przy korku spustowym, który się czyści. Czy w MF 8150 też jest taki filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 4 Listopada 2012 Co do Datatronic chodzi to chodzi o zaprogramowanie tego ustrojstwa programem z ciągnika o takich samych kołach inaczej będzie źle prędkość i poślizg pokazywał;) A ten "Autotronic" <- toż to by na księżyc doleciało! jest z 3095 ale to nie jest jego oryginalne pochodzenie. Jest to tam "przykablowane" wtyczki z kleju na gorąco itd;) Po prostu ktoś miał i włożył. Traktor prawdopodobnie przebił schodkami poprzedni moduł podczas wywrotki. dodatkowo miał złamana zwolnice tylna czy jak się to nazywa tzn ta obudowa nowa i złamana przednia i tylna felga była. A co do kogoś kto pisał o niebieskich częściach że ma 1 to są "Warystory" Czyli zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem. Czyli tym się moduł broni przed spawarką np;) Albo to czym sieje alternator / rozrusznik piorun walący niedaleko ciągnika;) Akurat nie przyglądałem się na co ten 2 tam jest;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 5 Listopada 2012 Zajżałem dziś do tego Datatronika z nadzieją że wypnę wtyczkę i wepnę z powrotem i będzie działać, , ale nic nie dało. Ta bateria zasilająca jest w środku, czy gdzieś indziej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 5 Listopada 2012 Nie każdy miał baterie;) Nowsze miały EEPROM - typ pamięci który nie potrzebuje podtrzymania baterią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 5 Listopada 2012 A bateria w środku na płytce "wlutowana" o ile jest;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 6 Listopada 2012 witam, mam taki problem spawałem migomatem agregat przy ciągniku 6140 ciągnik był zgaszony ale klemy nałożone, przestał działać podnośnik nic nie świeci zero reakcji nawet guzikami w błotniku, bezpiecznik przy akumulatorze ok, jest jeszcze jakieś zabezpieczenie co mogło sie spalić? reszta działa bez zarzutu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 6 Listopada 2012 u mnie w 3115 jest jeszcze bezpiecznik w konsoli koło EHR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 7 Listopada 2012 Nie chce źle wróżyć ale mogłeś EHR zepsuć cały. Mało tu ludzie mówią aby nie spawać? Ps. EHR jest podłączony nie przez stacyjkę tylko stale do AKU. Zresztą nawet kable wiszące w powietrzu potrafią wyindukować napięcia na tych że kablach. Równie dobrze mogło uwalić impulsem od strony czujników będących z tyłu traktora idącym. W tych ciągnikach albo odpinasz maszynę albo odłączasz WSZYSTKIE sterowniki. Tzn skrzyni (oba) i EHR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUKAS616 0 Napisano 7 Listopada 2012 mam problem, zablokował mi się mechanizm różnicowy w tylnym moście i nie chce się wyłączyć. co należy zrobić, elektrozawór jest sprawny a prąd też dochodzi do zaworu, ciągnik to massey ferguson 3080? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 8 Listopada 2012 gustlik ,a same zdjęcie klem z akumulatora nie wystarczy? luka tego nie wiem tylko to że jak mi się kiedyś zacioł to była przyczyna zacięty elektrozawór. na jakiej to sytuacji opierasz że nie wyłancza?to że kontrolka nie gaśnie ,czy problem ze skręcaniem w jazdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 8 Listopada 2012 Przy migu może jeszcze by uszło i zdjęcie klem;) Przy MMA (elektrodówce) się tworzy takie pole magnetyczne że stojący w warsztacie (2m dalej) tv kineskopowy stary z zieleniał (załatwiło mu kineskop) chodź przy MIG lepiej też odłączyć bo podczas rozpoczęcia i kończenia spawania się straszne impulsy robią. Niby w sterownikach są zabezpieczenia ale po 1 w niektórych JUŻ nie ma w niektórych są już na końcu wytrzymałości lub nie działające albo możemy mieć pecha i je załatwić po prostu zbyt dużą energią impulsu. Albo impulsem wenerującym od elektrozaworu mało prawdopodobne ale spawarka to ogromny prąd. Więc maszynę odpiąć a na ciągniku jak się spawa odłączyć wszystko co się da. Ps. jak wyjmiesz EHR mogę go jakoś tanio obejrzeć i spróbować uzdrowić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 8 Listopada 2012 witam moim skromnym zdaniem jest to mało prawdopodobne aby spawając można było uwalić EHR tym bardziej jeżeli nie jest on podnapięciem , największe natężenie prądu podczas spawanie przemieszcza się po najkruszej linij miedzy elektrodą a masa . Takie sceny ze potężny impuls rozwala elektronikę to widziałem na filmach SAJENSFIKSZYN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach