Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

a teraz co innego!po naprawie wysprzenglika i złożeniu ciągnika GAŚnie .Wyśśie paliwo z przepływomierza i stop ,zaleje przepływomierz ponownie już ropą z butelki zapali i chodzi nawet 3 godziny ,a potem obroty zaczno migać zgaśnie ja znów ta sama czynność i jest ok.Filtry nówka ,czyszczone sitko w pompie ,pompka zasilająca nówka,korek czysty.Czy są jakieś jeszcze sitka?Przed rozbiórko byłó ok.

 

 

jeszcze ale swoją drogo mogłem szmatki zostawić w przewodzie ,ale raczej nie albo ropy mało jakieś 30litrów jutro zaleje pełny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w swoim pęknięty króciec nowej pompki wyszło dopiero jak się wk... i puściłem sprężone powietrze od strony baku. działał nawet po parę h i naraz stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam problem w moim massey ferguson 3095. Polega on na tym ze z duzym oporem przelącza sie w skrzyni z B na A. Na zimnym oleju jeszcze jakos sie daje przełączyc z B na A ale na cieplym musze kilka razy poruszac biegami z 1na2 i spowrotem aby mi przeskoczylo z B na A. Co moze byc przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od zawsze. tzn odkad go kupilem. w anglii mial caly nowy srodek do skrzyni wstawiony ale cos nie chciala dobrze chodzic ta skrzynia bo za duze luzy byly miedzy kolami zebatymi i luzne walki na lozyskach. rozebralem to wszystko jeszcze raz i wyregulowalem po swojemu i biegi 1 2 3 4 A i B do przodu oraz do tylu chodza ok. tylko pozostalo to ze sie nie chce dobrze przerzucac z B na A. tam jest jakis silowniczek zauwazylem do przestawiania tego. regulowalem tez na takiej srubie wkrecanej w ten silownik ale nieznacznie to pomoglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od zawsze. tzn odkad go kupilem. w anglii mial caly nowy srodek do skrzyni wstawiony ale cos nie chciala dobrze chodzic ta skrzynia bo za duze luzy byly miedzy kolami zebatymi i luzne walki na lozyskach. rozebralem to wszystko jeszcze raz i wyregulowalem po swojemu i biegi 1 2 3 4 A i B do przodu oraz do tylu chodza ok. tylko pozostalo to ze sie nie chce dobrze przerzucac z B na A. tam jest jakis silowniczek zauwazylem do przestawiania tego. regulowalem tez na takiej srubie wkrecanej w ten silownik ale nieznacznie to pomoglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś podczas regulacji przed oczami wielkość luzów między kołami a pierscieniami synchronizatorów zgodnie z zaleceniem producenta? Czy tylko podejrzenie że są zbyt duże? I używaleś szczelinomierza? Napięcie łożysk też było właściwe?

A może to wina uszczelnien na tłoczku, albo zaworu sterującego jego przesuwem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z zynchronizatorowa bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatorowa bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatora bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam dwie na str.druga ,rozpołowiony i w kupie wysprzęglik,wysprzęglik rozebrany(tuleja i cylinder,na tłoku pierśćienie,i same pierśćienie)jeszcze tego ni widać są dwa w tuleji pierśćienie.Tam już więc nie było z czego robić foty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te dwie to też czyjeś miałem śćiągnięte z forum,ale to to samo takie i moje fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony tego tłoczka sa podkładki tam też się luz ustawia ale BEZWZGLEDNIE musi być rozpołowiony ciągnik inaczej nie ustawisz luzów co za skutkuje przypaleniem kamieni na widelce i starciem ich albo złamaniem widełki. Ustawia się to tak jak w instrukcji podłączając sprężone powietrze zamiast oleju i przestawiając A-B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem zegar pomiarowy do punktu pomiarowego na skrzyni w MF8150. Pokazuje około 17Bar, po wcisnięciu sprzęgła ciśnienie ginie, puszczam znów jest czyli ok, ale po skręceniu na max kierownicą ciśnienie zaczyna powoli spadać, az w końcu zginie i zapala cie kątrolka niskiego cisnienia, i rozłącza sprzegło. Puszczam kierownicę, cisnienie nadal 0, wcisne i puszcze pedał sprzęgła, cisnienie wraca na 17Bar i ciągnik jedzie. Czy to może być awaria orbitrola?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączyłem zegar pomiarowy do punktu pomiarowego na skrzyni w MF8150. Pokazuje około 17Bar, po wcisnięciu sprzęgła ciśnienie ginie, puszczam znów jest czyli ok, ale po skręceniu na max kierownicą ciśnienie zaczyna powoli spadać, az w końcu zginie i zapala cie kątrolka niskiego cisnienia, i rozłącza sprzegło. Puszczam kierownicę, cisnienie nadal 0, wcisne i puszcze pedał sprzęgła, cisnienie wraca na 17Bar i ciągnik jedzie. Czy to może być awaria orbitrola?

Skoro masz już zegar to podłącz go do węża który wchodzi do siłownika skrętu do odejścia z orbitala .na odpowietrzniku sprzęgła zajrzyj w rozdzielacz gdzieś musi gubić te ciśnienie . skoro gubi ciśnienie powoli po skręceniu kół na maksa to może siłownik od wspomagani przepuszcza olej na druga strone ,ale to jest tylko moja teoria niczym niepoparta

snap1id.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy moze miec wine sprzeglo?tzn sprzeglo bylo cale robione ale mam wrazenie ze jak na zimnym oleju i trzymam sprzeglo to lekko probuje go do przodu pociagac. wstawialem mu nowa pompke sprzeglowa ale czy jest to mozliwe ze jest za mala i do konca nie wciska mi sprzegla?ma to jakies znaczenie w powiazaniu z tym zmienianiem A B?jakie musi byc cisnienie tego sprezonego powietrza zeby mi to przesunelo podczas regulacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dłuzszej analizie , po skręceniu na max kierownicą ginie ciśnienie nie tylko na sprzęgle ale i na całej skrzyni. Orbitrol ok, bo przelewem podczas kręcenia daje a jak na max skece to zaworek odcina olej i z przelewu nie idzie . Wychodzi na to że siedzi taki blok zaworowy o nr 3712220M2 rozdzielajacy ciśnienie.

Zawór ten jest w katalogu, na stronie 70-350 pod pozycją 14, jak by ktoś zajżał na ten link poniżej, czy jest firma w kraju która takie zawory sprawdza i regeneruje, bo u korbanka ponad 8tyś.

 

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/8150.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki mf 3650 bedzie pali w granicach 15-16 L na ha zaoranego pola przy obracanym pługu 5 skibowym Kverneland. Bynajmniej mi tyle wychodzi w moim 3655. Przy siewie agregatem uprawowo siewnym biernym 4 m kverneland accord wychodzi w granicach 4 L na ha a na godz roboty 12 L czyli sieje 3 ha na godz. Ogolnie jest bardzo oszczedny. Ta oszczednosc jeszcze jest uzalezniona od tego jaka masz dawke na pompie i czy masz dobre wtryski. bo jak leja to bedzie palil wiecej. takze przed zakupem dobrze go obejzyj, ocen jak zapala, jak kopci, jaki kolor dymu jest itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miał ktoś taki problem w mf serii 3000, 3090 zwykle suche sprzęgło,jak postoi pare dni to pedał sprzęgła ucieka (lużno sie wciska) po odpaleniu wszystko ok sprzęgło działa prawidłowo. wysprzeglnik jest dobry i nie cieknie, olej w normie, filtr czysty,wspomaganie i cała reszta ok,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam jeszcze taki problem w tym MF 3090 strasznie ciężko wchodzą biegi, prawie na hama trzeba wciskac, wszystkie razem z rewersem, a czasami idealnie jak limuzynie, nie zgrzyta, wysprzęgla dobrze, może być zły olej? słabe ciśnienie coś ma do tego? jak sie rozgrzeje to jest gorzej na zimnym oleju jest lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...