Gustlik 0 Napisano 8 Listopada 2012 Moduł jest jako tako pod napięciem. A dokładnie układ załączający jego zasilanie który tez idzie uwalić (jest tam dość leciwy tranzystor i idzie to zrobić bo naprawiałem jakieś 2 mieś temu uwalony spawaniem pługa do śniegu - klemy odłączone) jest to mało prawdopodobne ale możliwe. Tylko że EHR jest prosty do naprawy stosunkowo (jest o wiele prostszej budowy niż Autotronic) tak samo naprawiałem uwalony ABS z autobusy chodź tu akurat spawali koło koła. Pole magnetyczne lecące koło przewodu indukuje w nim prąd a jeżeli nie ma odbioru tego że prądu szybko rośnie napięcie. ps. jak nie działają przyciski to właśnie najprawdopodobniej ten cudny układ załączania całego modułu padł. Albo nie maż zasilania modułu sprawdź dokładnie miernik w dłoń i mierzyć czy jest napięcie i czy jest napięcie załączające EHR (albo ładowania albo od stacyjki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 8 Listopada 2012 Większość układów elektronicznych można załatwić chodząc po dywanie w butach i potem go dotykając. Całej płytki albo modułu już nie, bo są zabezpieczenia ale pojedynczy układ tak a teraz pomyśl ile więcej Energi potrafi wygenerować spawarka. Co do 1 chodzi o ESD i to też Bagatelizują np serwisy naprawiające tel czy laptopy bo uważają że "czarna magia niemożliwe". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 8 Listopada 2012 a teraz co innego!po naprawie wysprzenglika i złożeniu ciągnika GAŚnie .Wyśśie paliwo z przepływomierza i stop ,zaleje przepływomierz ponownie już ropą z butelki zapali i chodzi nawet 3 godziny ,a potem obroty zaczno migać zgaśnie ja znów ta sama czynność i jest ok.Filtry nówka ,czyszczone sitko w pompie ,pompka zasilająca nówka,korek czysty.Czy są jakieś jeszcze sitka?Przed rozbiórko byłó ok. jeszcze ale swoją drogo mogłem szmatki zostawić w przewodzie ,ale raczej nie albo ropy mało jakieś 30litrów jutro zaleje pełny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 8 Listopada 2012 Ja miałem w swoim pęknięty króciec nowej pompki wyszło dopiero jak się wk... i puściłem sprężone powietrze od strony baku. działał nawet po parę h i naraz stop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 11 Listopada 2012 witam. mam problem w moim massey ferguson 3095. Polega on na tym ze z duzym oporem przelącza sie w skrzyni z B na A. Na zimnym oleju jeszcze jakos sie daje przełączyc z B na A ale na cieplym musze kilka razy poruszac biegami z 1na2 i spowrotem aby mi przeskoczylo z B na A. Co moze byc przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 12 Listopada 2012 Od zawsze tak miałeś czy nagle się stało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 12 Listopada 2012 od zawsze. tzn odkad go kupilem. w anglii mial caly nowy srodek do skrzyni wstawiony ale cos nie chciala dobrze chodzic ta skrzynia bo za duze luzy byly miedzy kolami zebatymi i luzne walki na lozyskach. rozebralem to wszystko jeszcze raz i wyregulowalem po swojemu i biegi 1 2 3 4 A i B do przodu oraz do tylu chodza ok. tylko pozostalo to ze sie nie chce dobrze przerzucac z B na A. tam jest jakis silowniczek zauwazylem do przestawiania tego. regulowalem tez na takiej srubie wkrecanej w ten silownik ale nieznacznie to pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 12 Listopada 2012 od zawsze. tzn odkad go kupilem. w anglii mial caly nowy srodek do skrzyni wstawiony ale cos nie chciala dobrze chodzic ta skrzynia bo za duze luzy byly miedzy kolami zebatymi i luzne walki na lozyskach. rozebralem to wszystko jeszcze raz i wyregulowalem po swojemu i biegi 1 2 3 4 A i B do przodu oraz do tylu chodza ok. tylko pozostalo to ze sie nie chce dobrze przerzucac z B na A. tam jest jakis silowniczek zauwazylem do przestawiania tego. regulowalem tez na takiej srubie wkrecanej w ten silownik ale nieznacznie to pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirro 0 Napisano 12 Listopada 2012 Ale miałeś podczas regulacji przed oczami wielkość luzów między kołami a pierscieniami synchronizatorów zgodnie z zaleceniem producenta? Czy tylko podejrzenie że są zbyt duże? I używaleś szczelinomierza? Napięcie łożysk też było właściwe?A może to wina uszczelnien na tłoczku, albo zaworu sterującego jego przesuwem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 13 Listopada 2012 regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z zynchronizatorowa bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 13 Listopada 2012 regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatorowa bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 13 Listopada 2012 regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatora bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 13 Listopada 2012 Wtrące pytanko do Krisa. Nie robiłeś przypadkiem fotek z roboty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 14 Listopada 2012 tam dwie na str.druga ,rozpołowiony i w kupie wysprzęglik,wysprzęglik rozebrany(tuleja i cylinder,na tłoku pierśćienie,i same pierśćienie)jeszcze tego ni widać są dwa w tuleji pierśćienie.Tam już więc nie było z czego robić foty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris01 0 Napisano 14 Listopada 2012 te dwie to też czyjeś miałem śćiągnięte z forum,ale to to samo takie i moje fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 14 Listopada 2012 z drugiej strony tego tłoczka sa podkładki tam też się luz ustawia ale BEZWZGLEDNIE musi być rozpołowiony ciągnik inaczej nie ustawisz luzów co za skutkuje przypaleniem kamieni na widelce i starciem ich albo złamaniem widełki. Ustawia się to tak jak w instrukcji podłączając sprężone powietrze zamiast oleju i przestawiając A-B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 17 Listopada 2012 Podłączyłem zegar pomiarowy do punktu pomiarowego na skrzyni w MF8150. Pokazuje około 17Bar, po wcisnięciu sprzęgła ciśnienie ginie, puszczam znów jest czyli ok, ale po skręceniu na max kierownicą ciśnienie zaczyna powoli spadać, az w końcu zginie i zapala cie kątrolka niskiego cisnienia, i rozłącza sprzegło. Puszczam kierownicę, cisnienie nadal 0, wcisne i puszcze pedał sprzęgła, cisnienie wraca na 17Bar i ciągnik jedzie. Czy to może być awaria orbitrola? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 17 Listopada 2012 Podłączyłem zegar pomiarowy do punktu pomiarowego na skrzyni w MF8150. Pokazuje około 17Bar, po wcisnięciu sprzęgła ciśnienie ginie, puszczam znów jest czyli ok, ale po skręceniu na max kierownicą ciśnienie zaczyna powoli spadać, az w końcu zginie i zapala cie kątrolka niskiego cisnienia, i rozłącza sprzegło. Puszczam kierownicę, cisnienie nadal 0, wcisne i puszcze pedał sprzęgła, cisnienie wraca na 17Bar i ciągnik jedzie. Czy to może być awaria orbitrola?Skoro masz już zegar to podłącz go do węża który wchodzi do siłownika skrętu do odejścia z orbitala .na odpowietrzniku sprzęgła zajrzyj w rozdzielacz gdzieś musi gubić te ciśnienie . skoro gubi ciśnienie powoli po skręceniu kół na maksa to może siłownik od wspomagani przepuszcza olej na druga strone ,ale to jest tylko moja teoria niczym niepoparta Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 18 Listopada 2012 a czy moze miec wine sprzeglo?tzn sprzeglo bylo cale robione ale mam wrazenie ze jak na zimnym oleju i trzymam sprzeglo to lekko probuje go do przodu pociagac. wstawialem mu nowa pompke sprzeglowa ale czy jest to mozliwe ze jest za mala i do konca nie wciska mi sprzegla?ma to jakies znaczenie w powiazaniu z tym zmienianiem A B?jakie musi byc cisnienie tego sprezonego powietrza zeby mi to przesunelo podczas regulacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viceroy 0 Napisano 18 Listopada 2012 Po dłuzszej analizie , po skręceniu na max kierownicą ginie ciśnienie nie tylko na sprzęgle ale i na całej skrzyni. Orbitrol ok, bo przelewem podczas kręcenia daje a jak na max skece to zaworek odcina olej i z przelewu nie idzie . Wychodzi na to że siedzi taki blok zaworowy o nr 3712220M2 rozdzielajacy ciśnienie. Zawór ten jest w katalogu, na stronie 70-350 pod pozycją 14, jak by ktoś zajżał na ten link poniżej, czy jest firma w kraju która takie zawory sprawdza i regeneruje, bo u korbanka ponad 8tyś. http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/8150.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol89pp 0 Napisano 18 Listopada 2012 taki mf 3650 bedzie pali w granicach 15-16 L na ha zaoranego pola przy obracanym pługu 5 skibowym Kverneland. Bynajmniej mi tyle wychodzi w moim 3655. Przy siewie agregatem uprawowo siewnym biernym 4 m kverneland accord wychodzi w granicach 4 L na ha a na godz roboty 12 L czyli sieje 3 ha na godz. Ogolnie jest bardzo oszczedny. Ta oszczednosc jeszcze jest uzalezniona od tego jaka masz dawke na pompie i czy masz dobre wtryski. bo jak leja to bedzie palil wiecej. takze przed zakupem dobrze go obejzyj, ocen jak zapala, jak kopci, jaki kolor dymu jest itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 19 Listopada 2012 Witam miał ktoś taki problem w mf serii 3000, 3090 zwykle suche sprzęgło,jak postoi pare dni to pedał sprzęgła ucieka (lużno sie wciska) po odpaleniu wszystko ok sprzęgło działa prawidłowo. wysprzeglnik jest dobry i nie cieknie, olej w normie, filtr czysty,wspomaganie i cała reszta ok, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustlik 0 Napisano 19 Listopada 2012 Przepuszcza ci pewno pompka dokładnie zaworek zwrotny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sendar 0 Napisano 21 Listopada 2012 Polecam serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami rolniczymi. http://targ.rolniczy24.pl Naprawdę dużo aktualnych ogłoszeń rolniczych z całej polski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mały 85 0 Napisano 21 Listopada 2012 Witam, Mam jeszcze taki problem w tym MF 3090 strasznie ciężko wchodzą biegi, prawie na hama trzeba wciskac, wszystkie razem z rewersem, a czasami idealnie jak limuzynie, nie zgrzyta, wysprzęgla dobrze, może być zły olej? słabe ciśnienie coś ma do tego? jak sie rozgrzeje to jest gorzej na zimnym oleju jest lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach