Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzięki gustlik za radę. Posiadam mf 3085. Mój problem się powtórzył otóż rok temu wsiadam do ciągnika jak zawsze a tu sprzęgło wpadło wymieniłem tłoczek co wypycha olej w pompce odpowietrzyłem swoim sposobem bo tak jak mówicie nie szło odpowietrzyć i rok czasu było dobrze a teraz problem się powtórzył. Sądzę że uszczelniacze na wyprzęgniku się chyba rozwaliły bo strasznie na dole to wszystko ulane i mało oleju hydraulicznego było w skrzyni. Jeżeli wiecie coś to piszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie dawno załatwiałem ten problem,ale u mnie to aż tak mocno sie nie lało(miałem olej renolin on troche gęśćiejszy dolewać nie trza było,ale co mnie wkurzało to zawsze musiałem po zgaszeniu podpierać pedał rurko bo uciekał)

Ale gdy chiba we wrześniu zalałem rzadki olej dynatrans to z wysprzęglika się lać zaczeło też.Rozpołowienie ,wyciąg wysprzęglika,nowe pierśćienie i odpukać jest nara ok.,pedał teraz ok,i nie cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten wysprzęglik to znajduje się w środku trzeba rozjeżdżać ciągnik? dużo roboty ogólnie z tym wysprzęglikiem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no traktor trza rozjechać,mając wózki idzie łatwiej.Mając pierścienie myśle w półtora dnia spoko .Mi pierścionki wsadzili ( korbanki, woziłem go do nich).Jak będziesz rozciągał pamiętaj odkręć ten dekielek od dołu i wyciągnij przy wysprzęgliku tą AGRAFKE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trudno mi powiedzieć ja takie też widziałem ale wolałem od korbanek może coś tam lepsze ,sprawdzone ,a może i te i te z tej samej półki hehe.Gdyby strasznie były drogie to wzioł bym może te tansze.Cena to też chyba zależy i od modelu..Jak szukałem po internecie to właśnie te w tej cenie były ale nie do mego modelu.Decyzja należy do ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim 6170 rusza na dwa razy jak puszczam sprzęgło to rusza puści i dopiero ruzszy całkiem

Spotkał sie ktos z takim czymś

Olej nowy filtr nowy pompa główna nowa cały ten rozdzielacz od sprzęgła pod kabiną rozebrany nic niewidac

Jak narazie mechanik od Korbanków tylko mie w koszty goni i na koniec powiedział że rozmawiał z kolegami to te typy tak mają że ruszając szarpie na dwa razy

Pomocy!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie marek. Panowie mój mechanik doradził mi tak że jak się zrobi troszkę cieplej żebym przyprowadził a sprzęgło zrobiłem w ten sposób że olej pod ciśnieniem pchałem taką dużą strzykawką w odpowietrznik bo tam nie było oleju, weszło tak ok 250-300 ml. I sprzęgło teraz twarde ale i tak się leje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cieplej wiadomo lepiej,jak to pierśćienie to tyle tego że w ten odpowietrznik nalałeś,a jutro będzie pusto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie zacięło ci zaworu 3 dzielnego? jak maż zapalony ciągnik to ci się leje tam olej jak wciśniesz?:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z MF 6255, a mianowicie podczas jazdy, po zmianie biegu z 3 na 4 coś się zablokowało. Podczas zatrzymywania wydawało się jak by przednie koło obróciło się do tyłu. Po zatrzymaniu i próbie ruszenia czuć było jakby coś go trzymało. Może macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowietrznik sprzęgła jest z prawej strony:) Pod kabina i tam jak wciśniesz (najlepiej śrubokrętem krzyżakowym) powinien się lać ciurkiem olej. Oczywiście o ile zapalony ciągnik i tym też sposobem się to odpowietrza:) Jeżeli tam się nie leje to nie ma pompka dostępu do świeżego oleju więc jak jest mały przeciek albo po prostu do wysuwania tłoka coraz dalej brakuje oleju. (objaw podobny jak przy ciągnikach które mają zbiorniczek na płyn a tego płynu by nie było)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że z prawej strony bo w niego własnie wciskałem ten olej pod ciśnieniem.

ale to będzie wysprzęglik na sto procent pod spodem cały jest ulany właśnie jak sie znajduję ten dekielek od wysprzęglika. A ten olej co się leje z za woru 3-dzielnego to jutro zrobię, bo go odkrecałem w tamtym roku i cały czyściłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ulany może być nie koniecznie z wysprzęglnika, może się np z skrzyni lać. A jak ci się olej nie leje z odpowietrznika to to jest przyczyna. Po prostu bez oleju to działać nie ma prawa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do zablokowanej skrzyni mogło ci coś wejść w dyfer, w przednim napędzie mogło się coś stać albo w skrzyni np Widełka poszła i kawałek wlazł między tryba (zakleszczyć tam biegów raczej się nie da) w zwolnicach się coś mogło stać - do przedniej zwolnicy pasował by objaw z obróceniem w 2 stronę koła ale to jakiekolwiek zablokowanie też by mogło tak skutkować - jedno miało bardziej ślisko niż drugie a jak chwyciło wał to toczące się koło poprzez mechanizm różnicowy obróciło drugim. po 1 spróbuj zajrzeć do skrzyni przez kalpę może coś zobaczysz, na tym ciągniku się jakoś specjalnie nie znam ale bez rozkręcenia to się nie dowiesz nic (trzasło coś gdzieś?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś kompresje? W jakim stanie wtryski pompa? mój 1224 palił tak samo zrobienie wtrysków i pompy odmieniło go całkowicie i wcale nie kopcił przed naprawą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz tam świece bo ja mam mf 3085 i właśnie tą świecę mam ale nie grzeje bez samostartu nie da rady odpalić przy -5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli paliwo zimowe,to przyjrzał bym się luzom na zaworach oraz wyprzedzeniu wtrysku(właściwy kąt wtrysku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...