Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o części do MF to są już dostępne nie tylko bardzo drogie orginały. Można kupić taniej, ale nie wszystko warto. Mogę pomóc. Jeśli chodzi o naprawy to myślę, że mógłbym jakiegoś mechanika polecić. Są już ludzie którzy nieźle się na tym znają. No i jeszcze nie trzeba do nich dzwonić do Londynu czy Paryża . Jedyny problem to to , że taki porady na odległość w dość skomplikowanej materii jaką jest MF to trochę wróżenie z fusów. No ale może coś się uda. Pozdrawiam. Jak coś to jestem zwykle dostępny na gg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Perkins 1104C-44 czy to dobry silnik euro 2, 4,4 l pojemności, do czynienia z perkinsami mam tylko w mf 255, a zastanawiam się nad farmtracem 74km, a ten silnik stosuje wiele marek mc cormic, a ostatnio ursus 5024, czy w więkjszych perkinsach równie delikatne są pompy paliwowe i łatwo go przegrzać, czy przez te normy euro 2 dużo zwiększyło się spalanie?

Czy będzie trwalszy od silnika mtz czy zetorowskiego z proximy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem MF'a 3690. Pilnie poszukuje INSTRUKCJI, Schematu elektryki i Katalogu najlepiej w wersji elektronicznej do MF - 3690. Pozdrawiam Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się czegoś dowiedzieć o Massayu 8140, 8150 lub 8160. Powie mi ktoś coś o nich?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem MF'a 3690. Pilnie poszukuje INSTRUKCJI, Schematu elektryki i Katalogu najlepiej w wersji elektronicznej do MF - 3690. Pozdrawiam Wszystkich.

 

Posiadam instrukcje obsługi i katalog części do twojego modelu . Jeżeli jesteś zainteresowany zapraszam GG 6387924

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mam pytanie jak można szybko i bez problemów wymienić synchronizator w skrzyni bo nie chce mi wejść zając. Może ktoś posiada katalog do tego modelu.Jak by ktoś miał na płycie to mam prośbę o kopie. Bo nigdzie nie mogę tego dostać. A przy dostaniu się do tej skrzyni trzeba zdejmować kabinę czy daradę rozebrać to bez ściagania jej. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie żeby był to synchronizator.Napisz coś więcej o tym.To jest schemat z 3070

 

img005og1.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. U mnie nie chciał włączyć się zółw ale to tylko wsówka się wysuneła z czujnika bo była luźna, założyłem nową i wszystko. Zbynio82 myśle że u ciebie to problem elektrozaworu a nie synchronizatora, sprawdz go.

Ten zawór to pierwszy od dołu, spróbyj go na sztywno do akumulatora podłączyć jak klika to ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak wączam zająca to kontrolka się zapala ale syszę tylko zgrzyty w skrzyni. Na jesieni jeszcze mi się udawao kilka razy wrzucić zająca jak rozpędziem go na maksa na żólwiu i jechaem z górki. Najprawdopodobniej siad synchronizator. Tylko mam pytanie czy trzeba ściągać kabinę żeby dostać się do skrzyni. Bo jak trzeba to jest cholernie dużo roboty. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy u mnie było wszystko wporządku ale też nie dawało sie przerzucać w czasie jazdy tylko na postoju.I nie wiem czy wogóle można tak robić Napewno można przerzucać w czasie jazdy z A na B i odwrotnie ale żółw zając to nie jestem pewny.Sprawdź czy na postoju ci przerzuca.

Do rozebrania skrzyni nie musisz zdejmować kabiny wystarczy rozjechać ciagnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam takie pytanie, może ktoś wie czy można przełańczać półbiegi w MF3085 ze skrzynia dynashif podczas jazdy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na jesieni jeszcze mi się udawao kilka razy wrzucić zająca jak rozpędziem go na maksa na żólwiu i jechaem z górki.
kto to widział żeby reduktora w czasie jazdy używać, nic dziwnego że nie chce działać, podobnie nie można przerzucać z B na A fakt że uda się to zrobić gdyz jest to robione hydraulicznie i nie czuc oporu na dzwigni ale zawsze słychać takie stuknięcie 9(ciekawe dlaczego ) jednak szczerze odradzam. Jeden gościu niedaleko mnie też tak zawsze robił w czasie jazdy w 3080 i zawsze powtarzal że tak mozna.Tydzień temu spotkałem sie z nim i powiedział że mu się skrzynia rozsypał właśnie w tym momencie jak przerzucal z B na A. ale każdy robi jak uważa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się czegoś dowiedzieć o Massayu 8140, 8150 lub 8160. Powie mi ktoś coś o nich?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja jak kupowałem swojego masseya w polfarmerze to pierwsze, co mi powiedzieli, że pod żadnym pozorem nie można przełączać w czasie jazdy z żółwia na zająca i odwrotnie. Tak samo jest z reduktorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ja jak kupowałem swojego masseya w polfarmerze to pierwsze, co mi powiedzieli, że pod żadnym pozorem nie można przełączać w czasie jazdy z żółwia na zająca i odwrotnie. Tak samo jest z reduktorem.

Wydaje mi sie że z A na B można przełańczać. W przeciwnym razie jak ruszyć z ciężkim ładunkiem w transporcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jak wączam zająca to kontrolka się zapala ale syszę tylko zgrzyty w skrzyni. Na jesieni jeszcze mi się udawao kilka razy wrzucić zająca jak rozpędziem go na maksa na żólwiu i jechaem z górki. Najprawdopodobniej siad synchronizator. Tylko mam pytanie czy trzeba ściągać kabinę żeby dostać się do skrzyni. Bo jak trzeba to jest cholernie dużo roboty. Pozdrawiam.

 

To na 100% nie jest synchronizator ,a poza tym nie można absolutnie i w żadnym wypadku przełączyć z żółwia na zająca podczas jazdy a jeśli tak zrobiłeś to sam sobie rozwaliłeś skrzynie.

Nie trzeba zdejmować kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się wrzócić zajaca jak jechałem z górki na 4 na żółwiu i mam narazie szybką tylko nie wiem jak długo. To może być jednak synchronizator. Bo ja innej pzryczyny nie widzę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj udało mi się wrzócić zajaca jak jechałem z górki na 4 na żółwiu i mam narazie szybką tylko nie wiem jak długo. To może być jednak synchronizator. Bo ja innej pzryczyny nie widzę. Pozdrawiam.

 

chyba nie czytasz tego co jest napisane w popszednich postach

Najpierw sprawdz czy przerzuca ci na postoju jeśli tak to lepiej nie zaglądaj do skrzyni a jeśli będziesz robił tak dalej to niewątpliwie czeka cie rozbiórka i troche wydatków.

Jęsli juz koniecznie chcesz sprawdzić czy to synhronizator czy coś innego to spuść olej i zdejm boczną pokrywe tą z dzwigniami do zmiany biegów.

U mnie wytarte były widełki do zmiany żółw zając i też nie przerzucało. Mogą też być uszczelniacze 4, 6, 7 . Lub poprostu zaniskie ciśnienie oleju w układzie.Synhronizator mało prawdopodobne

 

img020it4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam; czy może ktoś zna rozmiar dużego uszczelniacza [stymeryng ] w przednim kole w MFie 3060 może są jakieś zamienniki lub można dobrac od cięzarówek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam; czy może ktoś zna rozmiar dużego uszczelniacza [stymeryng ] w przednim kole w MFie 3060 może są jakieś zamienniki lub można dobrac od cięzarówek

 

Witam. Ja wymieniałem w MF 3050 w przodzie na wałku atakujacym (od napędu na przód) i kupiłem w sklepie jeżeli nie przekręciłem nazwy to oni maja przedstawicielstwo w Lublinie Firma Passerati lub coś bardzo podobnego, i tam mi dobrali co prawda był troszeczkę wyższy ale nadawał się i nie było problemów z założeniem. Dla porównania u korbanków kosztował orginalny ok 105 zł !!!!!!!!!! a ja kupiłem za 5 zł , więc miron nie sadze że będziesz miał problem z dobraniem ale chyba będziesz go musiał wyciągnąć i najlepiej się z nim udać do sklepu - hurtowni z uszczelniaczami, najlepiej tam gdzie sprzedają części do wuzków widłowych i napewno ci dobiorą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj cie co może być przyczyną ze ciężko redukuje się bigi na na prędkości A (nie wiem czy dobrą pędkść podałem na tej szybszej u mnie jest wciśniety ten gużik z ludzikiem i wtedu jest ciezko zredukować) a jak włącze wolniejszą to jest dobrze. co tam sie dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,w MF -ach wyposażonych w skrzynię z przełączaniem żółwia/zająca dżwignią zmiany biegów czyli elektrohydraulicznie , nad tą czynnością czuwa elektronika czyli tutaj Autotronik .Nie powinno dać przełączyć się, jeżeli ciągnik jedzie powyżej 4 km/h.Jeżeli daje się przełączyć to coś było "grzebane", a po takiej ingerencji trzeba bardzo ostrożnie traktować skrzynię.Co do przełączania reduktorem A/B to jest to czynność normalna ,gdyż to urządzenie nie jest tym reduktorem jaki jest w Ursusach (w MF jest to właśnie żółw/zając). Zakres prędkości tzw. szosowych jest rozłożony na A i B , i faktycznie nie da się ruszyć z zakresu B z dużym ciężarem chyba że chcemy zapoznać się z budową sprzęgła.

Wcześniej padło pytanie o Dynashift . Ten bajer służy właśnie do przełączania pod obciążeniem , nie należy tylko przełączać zbyt szybko ,np. o dwa trzy stopnie na raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć ERDEM skąd ty bierzesz te zddjęcia z katalogu. Jak możesz to prześlij mi ich więcej na temat skrzyni na emaila. zbynio82@op.pl bym był bardzo wdzięczny za to. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam fergusona FM-235 i jezeli go zapalam gdy jest zimny to krece około 1min30sek akumulator mam nowy rozrusznik tez jest ok on ma juz 20lat i ani jednej awarii jest konserwowany po prostu dbam o niego a tu teraz takie cos . Ktos mi mowił ze jest to sprawka zaworka ktory jest w pompie paliwowej i on nie trzyma cisnienia podczas zapalania...;/ prosze o omoc bo nie wiem co go boli;/

dzieki z gory;)

prosze o pomoc

W czasie gdy kręcisz rozrusznikiem puszcza dym i jakiego koloru ?czy wogóle nie dymi?I jakiego koloru jest dym po zapaleniu?Może poprostu wtryskiwacze ci siadły.Albo pompka zasilajaca.

 

 

nom własie jak kreci to puszcza biały dym... jak zapali to moze stac jakis czas i wtedy pali od kopa nie trzeba nim krecic tyle co za pierwszym odpaleniem... przy pierwszym odpaleniu krece rozrusznikiem okolo 1min30sek-2min =/ nie wyrobie na akumulatory xD hehehe... chyba ze zaleje go ciepła woda to nie musze wtedy tak dlugo krecic...=) ale tak chyba nie moze byc....=/ chociaz jak tem powietrza wynosi okolo +20C to pali bez problemu nom ale kilkanascie razy trzeba krecic rozrusznikiem.... POMOCY!!!! kto powie co go boli....????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Gdzie szukać numeru nadwozia (ramy) w MF 699. Niedługo mam zamiar go zarejestrować ale diagnosta który u mnie był nie mógł znaleźć ww. numeru. Proszę o jakieś wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...