Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

GDZIE MOGĘ DOSTAĆ WSKAŻNIK TEMPERATURY WODY I PALIWA ZESPOLONY DO MF 690 PYTAŁEM W PARU SKŁADNICACH TO TYLKO NA ZAMÓWIENIE .A ZAMAWIAJĄ W ANGLI MOŻE KTOŚ WIE GDZIE W POLSCE MOŻNA KUPIĆ PROSZĘ O ODPOWIEDZ I Z GÓRY DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

(na forum nie krzyczymy wszyscy widzą twój post więc nie musisz pisać ciągle z dużych liter)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze w grene. moozna tez ogadac z jakims hanlarzem. mi kiedyś sciągał takie drobiazgi jaak lampy czy uszczelniacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który wskaźnik ci padł? Bo jak od temp. płynu to kup ursusowski i zamontuj obok, ja tak zrobiłem w 699. A oryginał (podwójny) tylko na zamówienie i cena ok 150PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie krzyczę na forum tylko ładnie proszę a co do pisowni to tak mi się ustawiło a jak kogoś uraziłem to przepraszam. Dzięki za informacje .Tak zrobiłem kupiłem od mf 255 na razie działa .co do zamówienia kosztuje 160 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Panowie mam problem, jestem po naprawie skrzyni biegów w mf 3080, ale niepokoi mnie jedna rzecz! Wyskakuje mi 2 i 3 bieg jak jadę do tyłu i szarpię ciągnikiem (tzn konkretnie jak wyjeżdżam z dołków bo wyrywałem drzewa i koła buksowały) tylko w tej sytuacji to mi występowało podczas orki i normalnego użytkowania wszystko jest w porządku. Do przodu jest wszystko OK nic nie wyskakuje. Dodam, że tryb 3 biegu i synchro tego biegu są nowe!! Więc co może być przyczyną że wyskakuje? zaciąga wszystko OK bo przed złożeniem dokładnie to było sprawdzane! Ja osobiście przypuszczam, że to może być wina wyrobionych zatrzasków, ale czy to może być faktycznie to?? Fakt gałka od zmiany biegów lata dość luźno!

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Panowie mam problem, jestem po naprawie skrzyni biegów w mf 3080, ale niepokoi mnie jedna rzecz! Wyskakuje mi 2 i 3 bieg jak jadę do tyłu i szarpię ciągnikiem (tzn konkretnie jak wyjeżdżam z dołków bo wyrywałem drzewa i koła buksowały) tylko w tej sytuacji to mi występowało podczas orki i normalnego użytkowania wszystko jest w porządku. Do przodu jest wszystko OK nic nie wyskakuje. Dodam, że tryb 3 biegu i synchro tego biegu są nowe!! Więc co może być przyczyną że wyskakuje? zaciąga wszystko OK bo przed złożeniem dokładnie to było sprawdzane! Ja osobiście przypuszczam, że to może być wina wyrobionych zatrzasków, ale czy to może być faktycznie to?? Fakt gałka od zmiany biegów lata dość luźno!

 

pozdrawiam

witam jan222 może to wina lezy po stronie rewersu

 

PS

poszukuje zammiennika filtru chydrauliki da MFa serj i30xx prosze o namiary

edit gedii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Miron niestety nie to nie wina rewersu, rewers czyli wstreczny bieg wyskakiwał mi przed remontem skrzyni, po rozebraniu na 1 rzut oka wszystko było OK, jednak postanowiłem minimalnie podszlifować zatrzaski by lepjej blokowały i to w 100% pomogło!!! Przed naprawą prawie wcale nie eksploatowałem ciągnika, gdybym wiedział że coś takiego dzieje się z 2 i 3 biegiem zrobiłbym to samo co z rewersem. Całe szczęście, że mogę się tam dostać odkręcając boczną pokrywę - tyle tylko, że teraz nie mam czasu sie w to bawić, może na jesieni tam zajrzę, bo jak wspominałem w normalnej eksploatacji nic takiego mi się nie przytrafiło. Pożyjemy zobaczymy. Oby mi to nie uszkodziło tych nowych elementów w skrzyni i innych oczywiście, bo skrzynia była zrobiona na "cacy"

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do serii 30xx pasuje filtr do hydrauliki od DAFA XF- jest duzo wiekszy ale bez problemu sie miesci. Kosztowal cos ok 80 zl i do nabycia w sklepie z czesciami do ciezarówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do serii 30xx pasuje filtr do hydrauliki od DAFA XF- jest duzo wiekszy ale bez problemu sie miesci. Kosztowal cos ok 80 zl i do nabycia w sklepie z czesciami do ciezarówek.
tak zdadza się ale gdy MF jest z turem to jest zadługi bo tam biegnie rama od tura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wie ktos gdzie kupić SIŁOWNIK UKŁADU KIEROWNICZEGO do MF390 z 1995 roku> Wszystkich bardzo prosze o odpowiedz. Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam:

Katalogi części do:

-większości modeli ciągników Massey Ferguson (np. całej serii 30 __ ,np. 3060,3080 itd.)- jak potrzebujesz-zapytaj a ja zobacze czy mam. (Są niestety po angielsku)]

-instrukcja obslugi ciagnikow MF seria 30xx (niestety po francusku)

 

-instrukcja obsługi do ciagnika Ursus MF255 (po polsku)

 

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do serii 30xx pasuje filtr do hydrauliki od DAFA XF- jest duzo wiekszy ale bez problemu sie miesci. Kosztowal cos ok 80 zl i do nabycia w sklepie z czesciami do ciezarówek.
tak zdadza się ale gdy MF jest z turem to jest zadługi bo tam biegnie rama od tura

Podobny wielkością filtr jak do DAF-a, to polski filtron 626/2 niestety trzeba do niego wręcic dwuzłączkę ze starego filtra /M 42x2/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, przymierzam sie do kupna MFa 6180, co mozecie mi o nim powiedziec? warto go kupic czy moze polecacie cos innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez o to pytałem, niestety odpowiedzi ..brak, moze sie nie psuja albo nikt takich nie ma,

ale teraz zastanawiam sie nad starym fendtem, u nas wciąz problemy z utrzumaniem czystosci olejów, a niestety MF nie ma oddzielnej hydrauliki od skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem w trakcie zmiany pompy hydraulicznej w mf 3060 i jest problem. Wszystkie śruby odkręciłem a dekiel nie chce zejść. Jak go ściągnąć? Macie jakiś sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trzyma uszczelnienie (silikon lub inny klej) delikatnie podwadź czymś. Ps ile dałeś za pompę, jakiej firmy jest i gdzie kupiłeś? Jakie były obiawy, że zdecydowałeś się kupić pompę?? Mam mf 3080 i ciężko (tzn wolno) się skręcają koła na małych obrotach na wysokich jest OK (też szukam przyczyny)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa kosztowała 1800 zł (właśnie teraz staniały). Wyprodukowana w Niemczech firma REXROTH. Kupiłem ją w firmie AGROMER w Gręzowie k Siedlec. Pompę musiałem kupić, bo świeciła się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i sam się włączał przedni napęd. Wspomaganie tez lekko nie chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a filtr od hydrauliki w jakim stanie?? U mnie sie dzialo to samo (slabo podnosil, kiera ciezko chodzila) wymiana filtra wystarczyla. Co do samoistnego włączania przedniego napędu mialem zwarcie na kabelkach na elektrozaworach przy deklu pompy.

No ta cena faktycznie juz jest duzo nizsza. Moze z ojcem znowu sie skusimy na Fergussona a obecnie same laser i do niego pompa (oryg. Deutz) 800 zl . Acha gdzie kupujecie czesci do Fergussona-chyba nie u Korbanków

Panowie jak sie sprawuja Ferdki 3115-3125 z lat '94 i mlodsze lub 6170-6180 z początków produkcji. Mają jakies wady wrodzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bry ja mam MF 6180 z 1998r. Ogólnie traktorek jest ok, mógłby mieć tylko revers pod obciążeniem i wydajniejszą pompę, bo 56 l to zdecydowanie za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie jest często tak, że jak np. jadę to na chwile zapali się kontrolka od ciśnienia w skrzyni i zaraz po tym zapala się kontrolka od przodu a kontrolka od ciśnienia gaśnie. Dodam, że pompa jest nowa i jest tak jak było. Słyszałem, że to podobno trzeba wymienić jakieś pierścienie w koszu od przedniego napędu, bo nie trzymają ciśnienia i przód się włącza. Mieliście taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Mam pytanie odnośnie MF-a serii 61xx a ściślej 6190. Podczas siewów gdy dostał troche lepiej po gazie to zaczynała sie świecić kontrolka od smarowania skrzyni lub czasami od filtra skrzyni biegów(ale tylko wtedy kiedy jużpochodził ładne pare godzin z agregatem). Tata co wyjazd czyścił filtr (ten mały od skrzyni) no i działo sie to samo. Te kontrolki sie świeciły ale wszystko działało bez zarzutu(rewers i dynashift, zając-żółw,podnośnik EHR) i działa nadal. Teraz tata przymierza sie do wymiany oleju bo jeszcze nie był wymieniany(może to to jest przyczyną zapalania sie tych kontrolek).

 

O i jeszcze jedna sprawa. W tym cigniku jest komputer i od pewnego czasu przy odpalaniu zaczęła sie pojawiać taka książka w górnej przedziałce na wyświetlaczu(czyżby to było równoznaczne z napisem servis??) jeszcze ostatnio przyjechał do ferdka taki gość co sie troche zna i mówił ze właśnie te modele mogą mieć coś takiego: że po wymianach olejów i filtrów powinno sie w tym komputerze to wpisywać(uaktualniać czy coś) żeby on(komputer)mógł sobie od nowa odmierzać godziny do następnej wymiany i że wtedy nie bedzie sie ta książka wyświetlać)???? Czy to może być prawda co mówił ten mechanik?? A może ktoś wie jak sie powinno robić takie aktualizacje w komputerze???

Ale sie rozpisałem:-)))

 

Pozdrawiam i jeśli ktoś cokolwiek wie na ten temat to niech pisze:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o ciągniki Mf 61xx to myśle że jest to maszyna warta uwagi. Taty 6190 spisuje sie bardzo dobrze(choć wiadomo ma kilka mankamentów co opisałem poniżej). Trzeba dokładnie obejżeć skrzynie biegów i te różne wynalazki:-) ( rewers itd.), bo motor to do 10 tyś godz. nie do zajechania. Komfort w kabince też na wysokim poziomie(jak na wiek tej maszyny), klimka,kierownica chodzi jak w osobówce,podłokietniki przy siedzeniu i nawet wygodne siedzenie pasażera). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do marcin.bogacz , jak mniemam to twój tata czyści ten cienki filtr po prawej stronie. Wdg mnie wina leży po stronie filtra ssawnego(to taka duża puszka po prawej stronie tuż przed półosią), to właśnie przy nim znajduje się czujnik ciśnienia oleju w skrzyni. Jak będziesz wymieniał olej to wymień obydwa filtry i wyczyść filtr od mikropomki sprzęgła (po prawej stronie, na samym dole z tyłu jest korek na klucz imbusowy i pod nim jest ten filtr), tylko delikatnie wyjmuj bo ja swój zniszczyłem a u korbanków 160 zł. Orginalny filtr ssawny w MIHG 57 euro netto w grene donaldson 157 zł a ten cienki 185 chyba a u korbanków 250 zł. Ceny z zeszłego roku ale sie raczej nie zmieniły.

Co do komputra to ja w swoim nie mam, ale domyślam się że może mieć zaprogramowany przebieg po który domaga się serwisu. Olej to radze wymienić na dobry typu fuchs lub bp. Zresztą jak przeczytałeś forum to tam o olejach jest. Ja jak swój kupiłem to na dzień dobry wymiana filtrów i olejów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...