coolczak 0 Napisano 21 Listopada 2007 Co może być przyczyną, że nie dochodzi płyn(woda) do nagrzewnicy w kabinie? Zawór przy nagrzewnicy jest OK przewody są drożne do samej pompy wodnej bo bez problemu przedmuchałem je ustami (czyli nie są zatkane) mimo to pompa wcale nie podaje wody na nagrzewnicę (gdy odłączyłem przewód od nagrzewnicy i zapaliłem ciągnik nic z przewodu nie poleciało "zerowe ciśnienie"! Co jest grane?? pozdrawiam Nie miałem takiego problemu ale może być tak że się ta nagrzewnica zapowietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 21 Listopada 2007 Pompa nie padnieta bo chłodzenie silnik to ma aż za dobre. Co do nagrzewnicy to co mam ja zalać płynem? to pompa sama nie poda czy jak? A może termostat - ma to coś wspólnego? pozdr Co może być przyczyną, że nie dochodzi płyn(woda) do nagrzewnicy w kabinie? Zawór przy nagrzewnicy jest OK przewody są drożne do samej pompy wodnej bo bez problemu przedmuchałem je ustami (czyli nie są zatkane) mimo to pompa wcale nie podaje wody na nagrzewnicę (gdy odłączyłem przewód od nagrzewnicy i zapaliłem ciągnik nic z przewodu nie poleciało "zerowe ciśnienie"! Co jest grane?? pozdrawiam Nie miałem takiego problemu ale może być tak że się ta nagrzewnica zapowietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 21 Listopada 2007 termostat nie ma nic wspolnego bo on zamyka tylko duży obieg czyli chłodnice, a nagrzewnica jest podłaczona z pominiecem termoststu jako mały obieg. ewidentnie pompa po jak odłaczyłes przewód na górze kabiny i nic nie poleciało a powinno to oznacza ze pompa nie tłoczy. do chłodzenia silnika nie konciecznie pompa musi byc sprawa aby wentylator chodził i termostst sie otworzył i płyn grawitacyjnie bedzie krązył, a na wysokosc kabiny grawitacyjnie to juz troche by trwało i termostst musi byc sporawny w 100% - zamkniety az do momentu uzyskania odpowiedniej tem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz87 0 Napisano 21 Listopada 2007 witam mam mały problem z moim 3080 coś mi zblokowało drążek od zmiany przełożenia przód-tył znaczy się na wolniejsze nie mogę włożyc, szybkie są. Podejżewam ze mogą to byc jakies widełki w skrzyni ale co to spowodowało to nie mam pojecia. jezeli ktos sie zetkną z takim problemem i go rozwiązał, prosze o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jan222 0 Napisano 21 Listopada 2007 Ale jak pompa może się zepsuć? to że puszczają uszczelniacze i cieknie to wiem, ale żeby nie tłoczyła to jeszcze nie słyszałem to by musiał sie wirnik ukręcić albo łopatki stracić, czy to możliwe? pozdr termostat nie ma nic wspolnego bo on zamyka tylko duży obieg czyli chłodnice, a nagrzewnica jest podłaczona z pominiecem termoststu jako mały obieg. ewidentnie pompa po jak odłaczyłes przewód na górze kabiny i nic nie poleciało a powinno to oznacza ze pompa nie tłoczy. do chłodzenia silnika nie konciecznie pompa musi byc sprawa aby wentylator chodził i termostst sie otworzył i płyn grawitacyjnie bedzie krązył, a na wysokosc kabiny grawitacyjnie to juz troche by trwało i termostst musi byc sporawny w 100% - zamkniety az do momentu uzyskania odpowiedniej tem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolczak 0 Napisano 22 Listopada 2007 Ale jak pompa może się zepsuć? to że puszczają uszczelniacze i cieknie to wiem, ale żeby nie tłoczyła to jeszcze nie słyszałem to by musiał sie wirnik ukręcić albo łopatki stracić, czy to możliwe? pozdr termostat nie ma nic wspolnego bo on zamyka tylko duży obieg czyli chłodnice, a nagrzewnica jest podłaczona z pominiecem termoststu jako mały obieg. ewidentnie pompa po jak odłaczyłes przewód na górze kabiny i nic nie poleciało a powinno to oznacza ze pompa nie tłoczy. do chłodzenia silnika nie konciecznie pompa musi byc sprawa aby wentylator chodził i termostst sie otworzył i płyn grawitacyjnie bedzie krązył, a na wysokosc kabiny grawitacyjnie to juz troche by trwało i termostst musi byc sporawny w 100% - zamkniety az do momentu uzyskania odpowiedniej tem. Masz racje nie może się zepsuć pompa. U mnie kiedyś w c 360 łożyska na pompie się rozleciały, latała na wszystkie strony a wodę do chłodnicy podawała.Jakby grawitacyjnie miał płyn krążyć w układzie to byś dawno ten ciągnik przegrzał. Sprawdź zawór na tej nagrzewnicy, czy napewno się otwiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolczak 0 Napisano 22 Listopada 2007 A może kanał przy pompie jest zatkany. Nie mam pomysłu co to może być, ale spróbuj dolać od góry tego płynu i się okaże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 22 Listopada 2007 jesli pisze ze po zdjeciu przewodu przy nagrzewnicy nie leci płyn to ewidentnie brak cisnienia ( chyabże odkrecił za zaworem który jest zamkniety ) No zgadzam sie ze uszkodzenie pompy to rzadkosc ale obieg w silniku czyli na poriomie pompy jest o wiele łatwiej wymusic niż pchnac ciecz na 2m. najlepiej byłoby odkrecic pompe i sie wtedy okaże jesli nic innego nie pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 22 Listopada 2007 Pompa nie padnieta bo chłodzenie silnik to ma aż za dobre. Co do nagrzewnicy to co mam ja zalać płynem? to pompa sama nie poda czy jak? A może termostat - ma to coś wspólnego? pozdr Co może być przyczyną, że nie dochodzi płyn(woda) do nagrzewnicy w kabinie? Zawór przy nagrzewnicy jest OK przewody są drożne do samej pompy wodnej bo bez problemu przedmuchałem je ustami (czyli nie są zatkane) mimo to pompa wcale nie podaje wody na nagrzewnicę (gdy odłączyłem przewód od nagrzewnicy i zapaliłem ciągnik nic z przewodu nie poleciało "zerowe ciśnienie"! Co jest grane?? pozdrawiampanowie witam; moim skromnym zdaniem zasada ogrzewanie jest taka ; woda nagrzewając sie samoczynnie idzie do góry czyli do nagrzewnicy i pompa niema ztym nic wspólnego Nie miałem takiego problemu ale może być tak że się ta nagrzewnica zapowietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke16 0 Napisano 24 Listopada 2007 czy mf 550 to to samo co 255 tylko że w innej obudowie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke16 0 Napisano 24 Listopada 2007 Jak z częściami do np. wspomagania, czy skrzyni biegów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke16 0 Napisano 25 Listopada 2007 Nikt nic o tym ciągniku nie wie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolczak 0 Napisano 25 Listopada 2007 Silnik ma napewno ten sam. 3 cyl. 47 KM. a SKRZYNIA nie mam pewności ale biegów jest tyle samo. Bardzo krótko był wytwarzany 1977-79. Masz tam wspomaganie i prawdopodobnie wałek wom 540/1000obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke16 0 Napisano 25 Listopada 2007 Opłaca się takiego brać za 20 tyś zł??? Od paru latek stoi nieużywny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolczak 0 Napisano 25 Listopada 2007 Opłaca się takiego brać za 20 tyś zł??? Od paru latek stoi nieużywnyza 20 za drogo za tyle to masz 255 z pzełomu 1989-90, a jak stał długo to wszystko w nim stoi chyba że jest idealny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke16 0 Napisano 25 Listopada 2007 coolczak tu się z datą produkcji mylisz nie wiem z którego roku jest ten co ja go widziałem ale on jest taki sam jak np. ten http://www.allegro.pl/item248827101_pilnie_sprzedam_massey_ferguson_mf_550_okazja_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herki 0 Napisano 26 Listopada 2007 Panowie w moim MF 6150 przestał działać WOM.Czy mógłby mi ktoś powiedzieć który elektrozawór jest odpowiedzialny za załączanie womu?Ewentualnie poradzić jak załączyć go "na krótko?"Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 26 Listopada 2007 Wyjmnij sobie wtyczke od elektrozaworu i sprawdzaj po koleji co ci niedziala i sam dojdziesz mozesz takze wloczyc wom i sprawdzac zarowko w ktorej wtyczce jest prad jak znajdziesz to sprawdz czy po wyloczeniu womu zarowka gasnie a moze włocznik siadł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolmax 0 Napisano 26 Listopada 2007 Sprzedam silnik Perkins 4cyl (Massem Ferguson – MF) . Pasuje do Claas: Consul, Protektor, Mercator 4cyl., Corsar. Silnik jest kompletny (rozrusznik, pompa wody, pompa paliwa)! Na chodzie! Cena: 3700 zł. rolmax.walczyk@interia.pl tel: 0507684283 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolczak 0 Napisano 26 Listopada 2007 coolczak tu się z datą produkcji mylisz nie wiem z którego roku jest ten co ja go widziałem ale on jest taki sam jak np. ten http://www.allegro.pl/item248827101_pilnie_sprzedam_massey_ferguson_mf_550_okazja_.html lata produkcji sprawdzałem na tractor data, więc myślałem, że to pewne ale masz rację. Masywniejszy jest 550 od tych naszych 3512, przynajmniej tak się prezentuje. Pewnie nie ma sprężarki a to nie dobrze. Jakbym miał wybierać to zobacz tego http://www.allegro.pl/item274266269_massey_ferguson_mf_255_stan_bardzo_dobry_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 26 Listopada 2007 Wielkie dzieki za taki szeroko odzew na moją prośbę. Rozjaśniliscie mi bardzo ten problem, chyba zdecyduje się na Orlen agro i zobaczymy Jeszcze raz bardzo dziekuję. Słyszałem od kilku mechaników że nie można lać tego oleju bo on źle działa na tarcze hamulcowe. Ja zalałem MF 3645 olejem BP terrac czy coś takiego 15W/40. Płaciłem ok 11zł za litr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 26 Listopada 2007 witam mam mały problem z moim 3080 coś mi zblokowało drążek od zmiany przełożenia przód-tył znaczy się na wolniejsze nie mogę włożyc, szybkie są. Podejżewam ze mogą to byc jakies widełki w skrzyni ale co to spowodowało to nie mam pojecia. jezeli ktos sie zetkną z takim problemem i go rozwiązał, prosze o pomoc. Pozdrawiam Ja miałem podobny problem w 3645 nie mam wolne szybkie tylko jest przód i tył.Problem polegał na tym że włożyłem wsteczny i tak już został a dźwignia latała luźno. Po rozpołowieniu okazało się że wydarły się widełki i wyskoczyły ze swojego miejsca. Masz inna skrzynie ale może być coś podobnego. Możesz też wypuścić olej i odkręcić ten dekiel co są tam dźwignie od biegów bo może tam coś się zablokowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 26 Listopada 2007 Co może być przyczyną, że nie dochodzi płyn(woda) do nagrzewnicy w kabinie? Zawór przy nagrzewnicy jest OK przewody są drożne do samej pompy wodnej bo bez problemu przedmuchałem je ustami (czyli nie są zatkane) mimo to pompa wcale nie podaje wody na nagrzewnicę (gdy odłączyłem przewód od nagrzewnicy i zapaliłem ciągnik nic z przewodu nie poleciało "zerowe ciśnienie"! Co jest grane?? pozdrawiam To musi być coś z pompą bo zasilanie na nagrzewnicę wychodzi bezpośrednio z pompy. U mnie po rozpoławianiu wyciekł cały płyn z nagrzewnicy a po zlożeniu i odpaleniu ogrzewanie dziala normalnie z czego wynika że nie trzeba zalewac nagrzewnicy. Pompa powinna sama podać plyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal w 0 Napisano 26 Listopada 2007 witam mam mały problem z moim 3080 coś mi zblokowało drążek od zmiany przełożenia przód-tył znaczy się na wolniejsze nie mogę włożyc, szybkie są. Podejżewam ze mogą to byc jakies widełki w skrzyni ale co to spowodowało to nie mam pojecia. jezeli ktos sie zetkną z takim problemem i go rozwiązał, prosze o pomoc. Pozdrawiam czytaj pocztę e -mail Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron 0 Napisano 27 Listopada 2007 witam mam mały problem z moim 3080 coś mi zblokowało drążek od zmiany przełożenia przód-tył znaczy się na wolniejsze nie mogę włożyc, szybkie są. Podejżewam ze mogą to byc jakies widełki w skrzyni ale co to spowodowało to nie mam pojecia. jezeli ktos sie zetkną z takim problemem i go rozwiązał, prosze o pomoc. Pozdrawiam czytaj pocztę e -mail Witam w MFach serji 30xxbiegi wolne szybkie czyli A B przezucane są chydrauliczniezdejm dekiel i wszystko będzie wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach