Skocz do zawartości
XxXMK

ciśnienie oleju C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie co to morze być, przy porannym odpaleniu trzeba poczekać około 10-20 sekund aż kontrolka od ciśnienia oleju zgaśnie , przy następnych odpaleniach gaśnie od razu , ciśnienie na gorącym silniku 4 atm, pompa oleju nowa , czujniki oleju wymieniałem i nic nie daje , wygląda na to jakby gdzieś był jakiś zaworek i jak ciągnik długo nie jest odpalany -12 godz.to olej spływa z czujnika oleju i pózniej trzeba odczekać aż olej dopłynie do czujnika- tak to wygląda .Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.A może tylko:- zima olej gęstszy i potrzeba więcej czasu żeby "wypełnić" układ smarowania.Jeżeli w "pozostałym czasie" jest dobrze to bym się nie przejmował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to nie zima, pora roku niema nic wspólnego to się dzieje i w zimie i lecie , to tak jakby gdzieś był jakiś zawór który nie trzema oleju w czujniku ciśnienia czy gdzieś indziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Majster (bez obrazy) jest zawór ciśnieniowy który utrzymuje ciśnienie w układzie smarowania i zawór "zapchanego" filtra olejowego.Jeżeli jest jeszcze inny zawór (w układzie smarowania silnika Ursusa C-330) to proszę mi przypomnieć (nie ten wiek/nie te lat, może coś zapomniałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za zainteresowanie moim problemem ja nie mówię że są jakieś zaworki a tak w ogóle to wiedziałem tylko o zaworze ciśnieniowym przy pompie olejowej a o zaworze przy filtrze oleju pierwsze słyszę - może tu tkwi problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr i olej kupiony , poczekam na cieplejsze dni i wymiana, zobaczymy czy tu była przyczyna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie uległo zmianie kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie po 5-7 sekundach po odpaleniu zimnego silnika a następne odpalenia silnika kontrolka gaśnie od razu nawet gdy silnik nie pracował ze dwie godziny. Zastanawia mnie jeszcze jedno gdy wymieniałem olej i filtr oleju to zauważyłem że olej nie spłynął z obudowy filtra oleju tylko w nim pozostał i musiałem szmatą go wycierać , jak dobrze pamiętam kiedyś olej sam spływał do miski olejowej nic nie musiałem wycierać- może tu jest problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki ten olej lejesz , to po pierwsze a drugie co ile wymiana i w jakiej kondycji silnik bo może już smoła leci he he )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało się ustalić przyczynę pracy silnika przez 5-7 sekund ze świecącą kontrolką od smarowania? Mam ten sam problem. Silnik po remoncie. Po postoju nawet 12 godzin cały olej z filtra spływa i po uruchomieniu trzeba czekać z 7 sekund aż pompa nabije ciśnienie w układzie smarowania. Ciśnienie po uruchomieniu wskazuje 4 bary nawet na bardzo wolnych obrotach. Zatem pompa jest sprawna. Jeśli tak dłużej pochodzi to uważam, że panewki się wytrą i znów remont silnika. Prze remontem kontrolka szybko gasła. Może luźno panewki są na wale i dlatego olej spływa z całej magistali i filtra? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...