Skocz do zawartości
kaczor

Zalety i wady MF-255

Rekomendowane odpowiedzi

Mój mf 255 ma z 14 tyś mtg a na tylnych kołach żadnego luzu nie ma (u mnie kosz satelit od reduktora się rozleciał) znajomego miał troche mniejszy przebieg ale u niego koło bardzo dużego luzu dostało aż krzywo stało, nie rozbierałem nigdy zwolincy w mf ale kosz satelit to delikatny i drogi mechanim luz może bardzo szybko doprowadzić do rozsypanai się kosza satelit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj MF ma cos ponad 5500mth. i jeszcze nic nie robilem oprocz sprzegla,ukladu kierowniczego,dwa lata temu ustawilem mu zawory i wymienilem oring w pompie paliwowej. a tak smiga bez zastrzezen,cos mi sie wydaje ze sprzeglo znow sie sypie,ale bede sie martwil jak sie rozleci. bialy2005-ile teraz kosztuje ten walek glowny do kolumny??? ja jak robilem 3 lata temu kosztowal mnie wgranicach 170zł z reszta wszystkie walki do kolumny kosztowaly mnie okolo 450zł. plus wszystkie duperele to wyszlo cos ok. 700zł ale to bylo 3 lata temu teraz chyba ceny sie smienily

Juz raczej nie bede regenerowal starego ukladu. Przezucam sie na orbitrol. Mysle ze na jesienne prace juz bede krecil paluszkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał88 jak planujesz zrobić ten orbitrol- 2 siłowniki i pompa przy silniku?

W nowych 3512 jest drążek łączący koła może dało by się dokupić i ramiona na zwrotnicach i na jeden siłownik zrobić, pompe na pasek klinowy? Jaki koszt przewidujesz>? z czego orbitrol i z czego siłownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten luz tez jest bardzo duzy Mój 3512 jest z koncówki 92 i juz w nim chyba wszytko robiłem oprócz skrzyni tylnego mostu i zwolnic:) Ja cos czuje ze za rok to juz bede krecił jakims zetorem z przodem i turem Koniec z ursusami w moim gospodartwie !!!!!!!!

 

Za czesci zapłaciłem w sumie 500zł ale wymieniany był tylko wałek głowny + ta rura, cała góra czyli slizgi i kulki, podkładki itd. z przodu sworzen + tulejki. A i jescze gniazdo od dzwigni skrzyni biegów + nakretka sprezynka i oczywiscie uszczelki. Nie moge znalesc paragonu a cen konkretnych niepamietam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chochlik23-planuje kupic wszystko nowe. pompe raczej podlacze do silnika, kola polacze drazkiem,ale chyba zrobie na dwa silowniki tak jak jest teraz w U-3512

Wlasnbie dlatego bede czekal z tym tak dlugo bo koszt jaki tego bedzie wstepnie obliczylem ponad 2000zł ale...komfort kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 2000zł nie zrobisz!!!!!! Chyba że jakas pome od h.. wie czego załozysz bo oryginał w techtrolu 800zł Rozmawiałem z gosciem że tych siłowników jak sa oryginalnie za nic nie mozna dostac, i on tych kól chyba nie łaczy ze soba tylko robi to na bazie starej kolumny tak mi tłumaczył, ale nie widziałem tego rozwiazania. żeby połaczyc koła drązkiem trzeba zmniejszac odsłone chłodnicy i skracac łopatki wentylatora. Mysle ze mocuje siłowniki do drażków i gdziess do korpusu ciagnika tak ze zbieznosc jest nadal ustawiana drązkami i kolumna pracuje tyle ze nie napedza sie kolumny kierowniaca a siłowniki poruszaja bezposrednio drązkami Mysle ze to dos dobry pomysł bo bez przeróbek z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łącząc przez kolumne luz nadal pozostanie ( u mnie luz jest właśnie pomiedzy ramionami przy kolumnie) pozatym taka konstrukcja przy turze może być za delikatna. Ta orginalna pompa to jest podłączana na pasek klinowy czy do bloku silnika? Ile kosztował by nowy siłownik? Orbitrol pewnie z 500 zł, wykorzystując starą kolumne chyba dało by się zmieścic z 2 tyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orbitrol 500zł naallegro ruski nowy + przesyłka, pompa 800zł jest montowan pod spreżarka w takie specjalne miejsce w bloku, siłowniki np 2 szt takie jak w bizonie z tyłu 250-300zł szt + przewody, krucce, złaczki, trójniki. Według mnie ta konstrukcja bedzie bardzo mocna bo kolumna bedzie tu słuzyła jedynie ustawieniu zbieznosci ponieważ 2 siłowniki dwustronnego działania przejma całe obciazenia, jak jeden bedzie sie wysuwał to drugi wsuwał i kolumna bedzie chodział praktycznie na pusto bez obciazenia. ja luz miałem na wałku od kierownicy a te 2 wałki w kolumnie zostawiłem oryginalne i nie było na nich wiadc sladu zużycia. bez robocizny w 2tys moża sie wyrobi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie...mowilem ze ponad 2 tys. Poza tym robocizna nigdy mnie nie kosztuje bo sam robie wszystko,w koncu ucze sie jako mechanik wydaje mi sie ze rozwiazanie z drazkiem miedzy kolami bedzie lepsze,te drazki sa za delikatne zeby podlaczyc do nich silowniki,pompe zamontuje pod sprezarke,orbitrol u siebie kupie w miare dobry za jakies 600zł. a z pompa chcialem troche pokombinowac,moze znajde od czegos innego,widzialem kiedys taka podobna za 500zł tylko trzeba by mocowania troche przerabiac,ale ogolnie jest do zrobienia. Pewnie bede musial trocche poglowkowac ale dam jakos rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez takowy mialem pomysl...ale zaczne dokladniej glowkowac jak bede sie do tego zabieral.Jak narazie zbieram tylko "rozumy" i zastanawiam sie co i z czego wziac. Taka przerobka to spory wydatek ale efekty pewnie beda widoczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założyłem do Zetora 5211 orbitrol,,,i nie żałuję ani złotówki na to wydanej.Pompa jest polska (ok.350zł) ,siłownik 50zł,zbiornik od ciężarowego ze szrotu(20zł),orbitrol Danfossa (allegro-450zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czego ta pompa i siłownik (używane?)? jaki typ orbitrolu?

Czy w mf nie wystarczy jeden siłownik i zostawić drążki? i czy jak dam 2 siłowniki to nie trzeba innego orbitrolu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie mozna dostać obciążniki na przód i na tylne felgi do mf 255 i ile kosztuja bo pilnie potrzebuje?

wie ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obciażniki pasuja od każdego mf'a nawet te 55kilogramowe

także na pewno są u korbanka, zapewne w agromach może w grene a i ursus pewnie też je ma .

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tylne koła można od każdej maszyny przymocować obciążniki ja mam ze starego ursusa 4011, musiałem tylko powiercić dziury w felgach. z obciążeniem przodu nie przesadzał bym, próbowałem ponad 200 kg na przód tylko ciężko się kieruje w końcu przedniego napędu nie ma , 100 kg z przodu to max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w 4011 105kg i jest lux. Co miesiąc posmaruję oś i kręci się elegancko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja z przodu nie mam obciążników bo niesą mi potrzebne. Zakładałem tylkodo kiszonki. Jeden obciążnik jest teraz zamontowany przy pająku żeby nie ściągało tylnego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o obciążniki można pytać handlarzy, którzy sprowadzają sprzęt z zachodu. Widziałem u handlarza kiedyś stertę obciązników o wymiarach mniej więcej 1x2x1,5m i to był tylko jeden typ obciążników od MF.

 

W swoim MFie 698T mam założone 450kg z przodu i nigdy ich nie zdejmuję. Fakt, że ciągnik lubi skakać na dołkach w czasie transportu może się brać właśnie z obciążników. Kiedyś spróbuję pojeżdzić bez nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro kupiłem rok temu 6x 30kg za 500zł

ładnie sie przy deutzu prezetuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile za przesyłke 180 kg zapłaciłeś

Ciekawe czy obciążniki od fergiego pasują do proximy (widziałem na agrofoto 6441 z obciążnikami od mf) lub do farmtraca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oDebra1łem osobiscie miałem po drodze

zawsze mozna nieco zmodernizowac...i wszystkie pasują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem dziś siałem nawóz pod rzepak spóźniony jestem i próbuje nadgonić no i roblem podjechałem zasypałem wjechałem na pole i zdechł poprostu zgasł myslalem ze z mojej winy ale juz nie odpalil chyba sie nie zapowietrzył bo mam ok 1/2 zbiornika paliwa igdy sie nie zapowietzrał ale jakie są tego objawy gdy gdzies zaciąga powietrze? odrazu czy przerywa a potem koniec? jesli juz obstawiam ze to pompa niebyło zadneg puknięcia stuknięcia nic co to moze być? bez niego nic nie zrobie

ile kosztuje sprawdzenie pompy wtryskowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem dziś siałem nawóz pod rzepak spóźniony jestem i próbuje nadgonić no i roblem podjechałem zasypałem wjechałem na pole i zdechł poprostu zgasł myslalem ze z mojej winy ale juz nie odpalil chyba sie nie zapowietrzył bo mam ok 1/2 zbiornika paliwa igdy sie nie zapowietzrał ale jakie są tego objawy gdy gdzies zaciąga powietrze? odrazu czy przerywa a potem koniec? jesli juz obstawiam ze to pompa niebyło zadneg puknięcia stuknięcia nic co to moze być? bez niego nic nie zrobie

ile kosztuje sprawdzenie pompy wtryskowej?

 

A bak kiedy był czyszczony? Leci paliwo z baku tym plastikowym szlaufikiem swobodnie czy tylko kapie? Jak się spieszysz i po nierównościach pośmigasz to w baku te syfy się ruszają, ja tak miałem 2 tyg temu zabiło kranik w bakujakimś paprochem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...