semos 0 Napisano 13 Listopada 2006 Jak domontowac do MF 255 dodatkową pare szybkozłacz do hydrauliki zewnetrznej?? Czy trzeba dokupic dodatkowy rozdzielacz?? W które miejsca podpiac przewody do pompy i jak ustawic ten przełącznik pod siedzieniem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 13 Listopada 2006 juz o tym pisałem chyba w temacie "Wszystko o Masey ferguson" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 14 Listopada 2006 Miał może ktos coś takiego ze zakleszczył mu sie MF-255 zakleszczył sie na 1 szosowej przez korek wlewu oleju nic nie zrobie nie te wodziki wyciągłem gałke tą dłuższą od zmiany biegów i okazało sie ze ta spręzyna pod nią pękła to jakos bym opanował bo widac ją jakoś sie wyjmie i wymieni ale jak go odkleszczyć z góry dzięki za każdą odpowiedź pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Maniek183 jak zakleszczył się na 1 to tylko przez wlew oleju z 50 razy tak miałem pierwszy raz też kombinowałem przez gałke ale to nic nie da, poprostu szybko wbije z 2 na R albo wyrzuce R i zblokowany.Weź dużą łyżke do kuł tylko żeby czysta była odkręć wlew oleju na dole jest duży tryb nie pamiętam dokładnie czy do tyłu czy do przodu ale chyba do tyłu staraj się go pchnąć będzie ciężko go ruszyć ale jak ruszysz to sam poleci spróbój najperwdo przodu ruszy z 1 centymetr a potem zaprzyj i szarpnij go w tył powinien polecieć z 7 cm, nie zdejmuj dekla czy gałki bo to niewiele da, ja w 15 sekund rozblokuje mojego. Ja mam problem z wyskakującą 3 ale chyba jak zdejmowałem układ kierowniczy to pewnie zgubiłem sprężynke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Sprężyna od gałki? Sprężyny od wodzików są z przody skrzyni pod deklem pod układem kierowniczym przez gałkę ich nie widzisz i to raczej nie jest przyczyną zblokowania skrzyni poprostu raz na 3 miechy zwłaszcza jak stary mnie podkrwi to się zdarza szybka redukcja i wodzik z pędem poleci dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 14 Listopada 2006 Silver daj adres to ci browar wysle dzięki jak mu z młota zaxxx od razu pomogło Ta srężyna na gałce mi pękła 2 zwoje leżą na wodzikach jutro ją wyjme przetarła sie nie mam pojecia jak ale przetarła sie i prawdopodobnie dlatego zakleszczył sie poraz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 14 Listopada 2006 U nas w MF-ie wystarcza zawsze wyciągnięcie - podciągnięcie dźwigni dużej do gory i powstawianie biegów na nowo i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Fajnie że pomogło Maniek zdobyłeś wiedze na lata, a te sprężynki na gałce to chyba tylko żeby gałka nie latała nie sądzę żeby miało to duży wpływ na blokowanie, szybko wyrzuciłeś wstecznego na luz że pędem tryb poleciał i wskoczył 1 a dźwignia została na luzie, zdarza się, sprężyny od wodzików są z przody skrzyni ale też może być pęknięty pewnie dlatego wyskakuje mi 3. Szrekfl musisz chyba rozkręcić gałkę, kiedyś koleś za 0,5 L krzyczał że rozblokuje skrzynie jak pierwszy raz zblokowałem miałem 7lat, porozkręcał gałkę i kicha później to latało i luz się zacinał, dopiero drugi koleś przyjechał jeszcze się nie dotknął i gotowe, stary do dziś nie potrafi rozblokować Kiedyś synek kuzynki pobawił się w ciągnikach to oba ciągniki poblokował na sucho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 14 Listopada 2006 Wiesz pierwszy raz i wolałem zapytac 330 odblokowuje w minute od chwili gdy złapie 14 w ręke Fakt że czasem za szybko redukuje itp pośpiech podczas pracy ale stwierdzam że te skrzynie są naprawde mocne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Spox u mnie w ciapku to nigdy nie zblokowałem poza tym dzieciakiem co na sucho biegi przerzucał, Maniek piszesz o skrzyni w mf? mnie ta skrzynia 1000 PLN kosztowała 2 lata temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 14 Listopada 2006 Tak o MF jak ja mu 3x40 zapinam i idzie jak dziki albo po ziemniakach uprawa pod pszenice podwójny kultywator (U-1222 dostaje przy nim ostro) a potem MF 255 +agregat chyba 2,2m(ciężkie brony i podwójne wałki strunowe ciągnie 3 szosowa a to juz jest znaczne obciążenie skrzynia nie do zajechania tylko raz wałek WOM ukręciłem przy orkanie za simering ten do WOM zapłaciłem prawie 200zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Zdrowy ten twój mf Maniek, u mnie poleciał kosz satelitów od reduktora i wyłupał wałek główny w skrzyni ale skrzynia tryby wałki jak nówka, znajomemu poleciał kosz satelit przy kole ten w zwolnicy oj też kosztowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bosss 0 Napisano 14 Listopada 2006 Mam MF 255 w wersji z angielskich częsci rok produkcjii 88, ma przejechane ponad 6 tyś Mth, słuzy jako napęd do cyklopa, siewnik do zboża oraz kopaczki do ziemniaków i ANNY, anną normalnie jeździmy 4 polową i 1800 obrotów do 2 tys, traktorek jest nie do zdarcia, wymieniana była tylko blokada mechanizmu różnicowego i uszczelka pod miską olejową, gdyby wszystkie traktorki były tak robione, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 14 Listopada 2006 Do 91r wszystkie chyba z siwymi silnikami i skrzyniami są z części angielskich faktycznie nie do zdarcia ale 6tyś mtg to na mf niewiele świadczy 10 lat mf śmigał nic się nie działo, a sąsiad śmiał się że mój mf i tak skończy w pokrzywach i kupił w 87 c360 tą z końca produkcji ma 4 tyś mtg i cały silnik pompe paliwową jakiś wałek w skrzyni podnośnik chłodnice, pneumatyke dużo naprawiał teraz chętnie by ją sprzedał i chociaż 3p kupił bo na mf nie ma kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 15 Listopada 2006 Mój jest z 86 części angielskie (fakt za te gwinty calowe należało by ich wytłuc do ostatniego ) to jest MF więc za części trzeba bulić ale popatrzcie na to tak jak ja u mnie w okolicy jest jeszcze 1 u mojego wujka a tak same 360 i mogę spokojnie powiedzieć ze MF jest 100razy bardziej wytrzymały i niezawodny do tej pory nic nie robione poza silnikiem każdy wyzywa na 360 że jak tyle łoi to mogła by choć trochę więcej zrobić Jestem pewien że zostanie na zawsze i u mnie doczeka swoich ostatnich dni dziś wymieniłem tą sprężynka trzeba było zdjąć pokrywę skrzyni oglądnąłem tryby niema żadnych śladów zużycia absolutnie nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
semos 0 Napisano 15 Listopada 2006 Ja dzis kupiłem prase do mojego MF-255. Claas Rollant 44 mam nadzieje ze sobie z nia poradzi bo u mnie w okolicy gosciu prasuje taka ale ciąga ja C-360. Mysle ze te 10 KM to nie taka duza róznica zeby mi brakowało mocy w moim MF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 15 Listopada 2006 Maniek jak to 86r to jeśli dużo robiłeś terenowymi to prędzej czy później kosz satelit się odezwie u nas w okolicy prawie w każdym dał znać o sobie w 17 letnim mf to standard ale reszta tak jak piszesz. c360 tylko w tym lepsza że cięższa i ma troche więcej uciągu, może te pierwsze c360 były zdrowsze bo te z końca produkcji to szrot, ale kto nie miał bliżej do czynienia z mf to zabij a będzie sie spierał jaki to mf delikatny i słaby w porównaniu do 60tkiA angielskie gwinty to ośka od roweru pasuje tak mam wtryski przykręcone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 15 Listopada 2006 Ja dzis kupiłem prase do mojego MF-255. Claas Rollant 44 mam nadzieje ze sobie z nia poradzi bo u mnie w okolicy gosciu prasuje taka ale ciąga ja C-360. Mysle ze te 10 KM to nie taka duza róznica zeby mi brakowało mocy w moim MFDucha wyzionie MF przy tej prasie chyba że nie będziesz na czerwone dobijał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 15 Listopada 2006 Na terenowych zrobiłem nie dużo z 1000Mth (bolek przy ziemniakach) i to było by na tyle do orki uzywam U-1222 a MF tylko na jednym kawałku 0,3ha bo tam nie mam co szukać z dużym ciągnikiem sprawe uciągu załatwia 150kg na przód i dociążenie maszyną odpowiednio ustawiam łącznik centralny i silnik staje a on nie zamieli sprawdzić który ma lepszy uciąg można bardzo łatwo mojemu kuzynowi proponowałem zawody w oraniu na 3 skiby kto przegra stawia skrzynke browca ale chyba sie przestraszył Przy prasie zamęczysz go MF nie lubi aż tak dostawać po garach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zonk 0 Napisano 15 Listopada 2006 czy ktos wie co moze byc przyczyną że kopci na niebiesko szczególnie jak jest zimny? 5 lat po remoncie silnik, ma 21 lat a skrzynia i podnośnik jeszcze nie ruszane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 15 Listopada 2006 i jeszcze moze jak jest zimno to cięzko pali? a wtryski robiłeś razem z silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zonk 0 Napisano 15 Listopada 2006 raczej normalnie pali, bez problemu, wtryski były robione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 15 Listopada 2006 Jak kopci na niebiesko to olej bierze, jeśli kopci i nie bierze oleju ma moc itd. to chyba wszystko ok a wina pewnie w paliwie, ja kilka lat po remoncie też coś takiego zauważyłem na zimnym wystraszyłem się sprawdzałem olej ale nic nie ubywało, a już o tym zapomniałem bo minęło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver 0 Napisano 15 Listopada 2006 Czy ktoś z was kupował błotniki tylne do mf 255 ile moga kosztować?może sa jakieś zamienniki Ile może kosztować ta plastikowa maska bo starej to nawet nie ma do czego uczepić jak ostatnio ojciec przodem popychał belki nałące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczor 0 Napisano 14 Grudnia 2006 czy ktoś ma wykaz prędkości MF 255 na poszczegulnych biegach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach