Skocz do zawartości
kaczor

URSUS C-385

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałeś czy jest prosty np na jakimś równym stole potoczyć popychacz i widać czy nie ma bicia

 

Dokręcałeś głowice na rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kilka razy żeby był prosty ten drążek. A Głowicę tylko raz dociągałem jak wszystko skręcałem. Nawet wydaje mi się mocniej niż był orginalnie dokręcona(nie kręciłem kluczem dynamometrycznym) ale półmetrową rurka ile było sił w rękach. Jak odkręcałem tą samą rurką to szło lekko. Mam nadzieję że nie wydmucha jej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robie tak że składam silnik i odpalam go bez zjechania ze skrzynią ( pokrywa zaworów nie zakładana ) silnik troche pochodzi , dociagam na ciepłym głowice i sprawdzam zawory

 

jeszcze jedno na dotarciu bardzo go nie oszczedzaj tzn nie jeźdij na wolnych obrotach pod obciążeniem tylko nieraz daj mu po garach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas wywieź obornik a tu mam problem. WOM dziala ale tylko sam, jak podepne wałek i jest opór to nie kreci sie chyba ze mu pomoge rekami to obruci raz. nie wiem juz czy to pompa czy cos w srodku.

 

fachowcy pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmni cały wałek i weś sprawdz tarcze a jak bendzie luz to 1 dołurz nowó i bendzie grało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli podczas uzywania sprzegla wylatuje smrodek to musze wymienic tarcze czy moge tak dalej jezdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie mi raz w orkanie sie spszengło zjarało od womu w 914 wyjełem ten cały wom i był luz tak jakby brakowała 1 tarcza i dołorzyłem 1 skrenciłem i dalejśmigam z orkanem i praskom rolującą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin możesz wyjaśnić jeszcze raz z tym WOMem bo mi też raz kręci raz nie i nie wiem o co chodzi

Musisz odkręcić cały tył tzn mocowanie zaczepów a potem te śróby do okoła wałka najpierw spóść olej. Jak już odkręcisz to wystarczy szarpnąć i to co trzeba wypadnie. Tam są tarcze ale niekiedy wystarczy powymieniać uszczelniacze jest ich tam kilka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat w mojej 914 i nadal mi trochę się grzeje tzn jest z 10 stopni więcej niż wcześniej. A poza tym chłodnica do połowy jest ciepła do góry a dół zimny co może być przyczyną. Pompa jest OK wirnik nie odpadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem termostat w mojej 914 i nadal mi trochę się grzeje tzn jest z 10 stopni więcej niż wcześniej. A poza tym chłodnica do połowy jest ciepła do góry a dół zimny co może być przyczyną. Pompa jest OK wirnik nie odpadł.

 

Przecierz to normalne że na dole jest zimna chłodnica

 

Przy okazji nie wymieniałeś czujnika , zegara ???

 

spróbój sprawdzić temp we wlewie chłodnicy

 

Nagrzewnice masz w dachu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam z boku dołożoną. Chłodnica jest ok bo wymieniałem 3 lata temu. Muszę jeszcze sprawdzić czyjnik i zegar. Macie jakieś tanie rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z 914 a konkretnie, olej idzie do wody.

Głowica sprawdzana, tuleje zmieniane (dwa lata temu),

chłodnica oleju odłączona, czyżby był pęknięty blok ???

Ciągnik mam już 4-ty rok i problem wystąpił dopiero teraz

historii jego nie znam.... u mnie chodził na płynie.

Wyrzuciłem termostat (szybszy obieg) bo z nim to w chłodnicy

robiły się skupiska ,,masła", jeżdżę a żeby się nie denerwować nie zaglądam

do chłodnicy.

Miał Ktoś podobny problem bądź potrafi coś doradzić.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z 914 a konkretnie, olej idzie do wody.

Głowica sprawdzana, tuleje zmieniane (dwa lata temu),

chłodnica oleju odłączona, czyżby był pęknięty blok ???

Ciągnik mam już 4-ty rok i problem wystąpił dopiero teraz

historii jego nie znam.... u mnie chodził na płynie.

Wyrzuciłem termostat (szybszy obieg) bo z nim to w chłodnicy

robiły się skupiska ,,masła", jeżdżę a żeby się nie denerwować nie zaglądam

do chłodnicy.

Miał Ktoś podobny problem bądź potrafi coś doradzić.

 

Pozdrawiam.

ja miałem tak w 902 ale po wymianie uszczelki pod głowicą problem ustąpił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z 914 a konkretnie, olej idzie do wody.

Głowica sprawdzana, tuleje zmieniane (dwa lata temu),

chłodnica oleju odłączona, czyżby był pęknięty blok ???

Ciągnik mam już 4-ty rok i problem wystąpił dopiero teraz

historii jego nie znam.... u mnie chodził na płynie.

Wyrzuciłem termostat (szybszy obieg) bo z nim to w chłodnicy

robiły się skupiska ,,masła", jeżdżę a żeby się nie denerwować nie zaglądam

do chłodnicy.

Miał Ktoś podobny problem bądź potrafi coś doradzić.

 

Pozdrawiam.

ja miałem tak w 902 ale po wymianie uszczelki pod głowicą problem ustąpił

 

 

także po wymianie uszczelki problem mi sie skończył są takie teraz z cienką powłoką silikonową to taką załóż powinno pomóc. U znajomego po wymianie tuleji woda dostawała sie do oleju i sie okazało że tuleja zgniła po roku uzytkowania około 300mtg i jak jezdził to było ok ale jak zgasił to misa pełna wody. Wiec uważajcie na cześci zamienne bo one teraz są robione z gó...na. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem, że to uszczelka, ochoczo wziąłem się za naprawę i...nic podobnego

Sprawdziłem głowicę w dobrym zakładzie ,szczelna a co do tuleji to aż mi się wierzyć nie chce żeby po dwóch latach ,,zgniły" dodam, że sam je zmieniałem.

Moim skromnym zdaniem to jak tulej skoroduje to idzie woda do oleju a nie na odwrót chociaż słyszałem ,że jak będzie małe pęknięcie to może olej dostawać się do wody.Już nie wiem co o tym myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tuleji to aż mi się wierzyć nie chce żeby po dwóch latach ,,zgniły" dodam, że sam je zmieniałem.

cuda sie zdarzają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też myślałem, że to uszczelka, ochoczo wziąłem się za naprawę i...nic podobnego

Sprawdziłem głowicę w dobrym zakładzie ,szczelna a co do tuleji to aż mi się wierzyć nie chce żeby po dwóch latach ,,zgniły" dodam, że sam je zmieniałem.

Moim skromnym zdaniem to jak tulej skoroduje to idzie woda do oleju a nie na odwrót chociaż słyszałem ,że jak będzie małe pęknięcie to może olej dostawać się do wody.Już nie wiem co o tym myśleć.

Odkręć głowicę, odkręć miskę olejową zalej wodą i pokręć powoli wałem jak nie pijawi się woda pod nogami to blok i tuleje są OK. Jak nie poleci to coś z głowicą. Ja jak zakładałem uszczelkę mimo że była z takimi silikonowymi gumkami jeszcze dodatkowo robiłem wokół kanałów czerwonym silikonem.

Ja stawiam że coś z tulejami będzie u ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

,,jak nie pijawi się woda pod nogami to blok i tuleje są OK. Jak nie poleci to coś z głowicą,,

Wybacz, ale nie bardzo rozumnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobna literówka albo litrówka.

Chodziło mi o to że jak poleci ci woda przy odkręconej głowicy i zdjętej misce olejowej to łatwo to namierzysz. Ja jak nie będzie wtedy wycieku to problem leży gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z 914 a konkretnie, olej idzie do wody.

Głowica sprawdzana, tuleje zmieniane (dwa lata temu),

chłodnica oleju odłączona, czyżby był pęknięty blok ???

Ciągnik mam już 4-ty rok i problem wystąpił dopiero teraz

historii jego nie znam.... u mnie chodził na płynie.

Wyrzuciłem termostat (szybszy obieg) bo z nim to w chłodnicy

robiły się skupiska ,,masła", jeżdżę a żeby się nie denerwować nie zaglądam

do chłodnicy.

Miał Ktoś podobny problem bądź potrafi coś doradzić.

 

Pozdrawiam.

 

Jeśli była by pęknięta tuleja to szła by kompresja do chłodnicy a to nie problem rozpoznać .

Moze być walnieta gdzieś uszczelka miedzy kanałem smarujacym a kanałem wodnym lub nawet pęknięty blok lub głowica w podobnym miejscu.

Jesli tylko idzie olej do wody to musi to być miejsce gdzie olej jest pod ciśnieniem .

Jeśli olej dostaje sie bardzo wolno a tak wynika z tego co piszesz to moga być problemy ze zlokalizowaniem pęknięcia. Oby to lylko była uszczelka.

W najgorszym przypadku bedziesz musiał rozebrać silnik na czynniki pierwsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest taka sprawa jezeli masz w swoim ciągniku tzw.wymiennik ciepła miedzy olejem a woda to moze to byc własnie to tylko juz nie pamietam czy takie rozwiazanie jest w silnikach 4-ro cyl. silnikach bo w 6-scio napewno,ale wydaje mi sie ze tego wymiennika nie było chyba tylko w starej c-385.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...