Skocz do zawartości
kaczor

URSUS C-385

Rekomendowane odpowiedzi

załóż trójnik na wężyk i wyprowadź jeden przy boku baku zawsze będziesz widział ile masz paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze przeprowadz P1 i napewno na 10 godz pracy ci starczy 80 litrów nawet orki w ciężkich warunkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do martinescu-na co zwracać uwagę przy kupnie 7011/7211?jak rozpoznać czy coś jest zużyte,zepsute?Jak rozpoznać czy silnik zuzyty mocno,skrzynia etc.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moj zetorek jest z 76 roku wiec bardzo prawdopodobne ze ma jakas inna skrzynie biegow lub jakas jej wade albo cos innego o czy mi nie wiadomo, fakt faktem jest taki ze na 4 terenowej lepiej daje sobie rade

 

ja mam Zetora 8011 z 75 roku i wszystko działa normalnie tak ze masz jakś wade skrzyni moze padło ci jakieś łozysko normalnie kolejność biegów w tych ciągnikach jest 1,2,3,(1),4,(2),(3),(4) w nawiasach biegi szosowe. Mam tabele z prędkościami poszczególnych biegów ale dzisiaj nie chce mi sie juz iść do ciągnika ale jeśli kogoś będzie interesowało jutro będe miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Marcina, nigdy nie miałem żadnego z w/w ciągników ale to chyba tak jak z każdym sprzętem, nie napalać się, spokojnie se wszystko pooglądać. Najlepiej to wziąść ciągnik na pare godzin do roboty- bez obciążenia każy złom super pracuje poza totalnymi paściami.

Przy silniku zwrócić uwagę na dymienie równomierność pracy na różnych obrotach , osłuchać czy nie stuka coś w środku, ciśnienie oleju na gorącym silniku, wycieki też coś powiedzą, pooglądać bloki czy nie popękane, skrzynia jak jest zużyta to głośno pracuje biegi w niej wyskakują (to zwłszcza widać pod obciążeniem), przejechać się na każdym biegu (na którymś trybku może być upieprzony ząb wtedy hałasuje), jak się biegi załączają (7211 są synchronizowane, zdaje się, to powinny prawie jak w aucie, nie wiem jak 7011). Podnośnikiem podnieść coś ciężkiego i niech se wisi, po pewnym czasie zmierzyć czy i ile opadlo. stan zaczepów, pedałów i kierownicy powinien zdradzić prawdziwy przebieg traktora.

Nie słuchać handlarskich gadek typu "panie, po remoncie" "ciągnik nie pracował w rolnictwie" itp. Pamiętać że przy użyciu farby, moto doktorów, gestego oleju do skrzyni, można stworzyć wrażenie lepszego ciągnika niż jest w rzeczywistości, a traktor z przedziału cenowego jaki cię interesuje może mieć wiele za sobą.

 

U znajomego mechanika zobaczyłem niedawno 360- pięknie polakierowana (chyba nawet ładniej niż w fabryce) miała w dwuch miejscach spawany blok, dziurę w tłoku po spotkaniu z zaworem i parę innych rzeczy.

gość zapłacił za nią kupe kasy, i drugą kupę mechanikowi za naprawy, mechanik mówi "ludzie oczami kupują, nie głową"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do erdem jak byś mógł to podaj wykaz tych prędkości(C-385 czy 8011) na poszczegulnych biegach porównał bym sobie z mf 255

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do erdem jak byś mógł to podaj wykaz tych prędkości(C-385 czy 8011) na poszczegulnych biegach porównał bym sobie z mf 255

 

Mam wykaz na felgach 34 i 38 cali który cie interesuje i na jakich obrotach bo może byś na 1800 , 2200, 2400obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. jutro napisze bo mam naklejke w ciagniku a niechce mi sie łazic po ocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj es i tak jest najlepszy zapiernicza po polu jak kumbajn po serwisiue nikiedy na świezo wybrunowanym polu stargum tak gume ze ja piernicze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jak odpowietrzyc pompe wtryskowa w zetorze 8011

kto wie niech powie lub poda stonke jakas z tym zagadnieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło pierwszej sekcji, od strony bloku jest powinna być śrubka do odpowietrzania, odkręcasz i odpowietrzasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do martinescu-pisałeś kiedyś że dobry jest MTZ 82(nie chce być natrętny)ale muszę się zapytać -co wiesz o tym ciągniku?MTZ 52 jest lepszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry, nie dobry, to nie wiem bo nie mam i nie pracowałem, jest tańszy w zakupie i eksploatacji od każdego Ursusa/Zetora z przednim napędem ale pewnie jest to też czymś okupione (jak to w życiu), natomiast MTZ50/52 jest ciągnikiem mniejszym (ma koło 60km), w Polsce najczęściej występowały z osprzętem budowlanym ("Białoruś"), w swoim czasie był to najoszczędniejszy ciągnik w krajach RWPG, w swojej klasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTZ 50/52, to jest praktycznie zupełnie to samo co MTZ 80/82, różnica polega tylko na tym, że 50 ma słabszy silnik, coś ok 60 KM, ale jeśli chodzi o budowe silnika, to różni sie tym, że ma głowice z komorą wirową, oraz tłoki z płaskim denkiem i mniejszą dawke paliwa ustawioną na pompie wtryskowej, a poza silnikiem, to 50 nie ma możliwości włączenia WOM na 1000 obr, oraz nie ma przełącznika żółw-zając, ale poza tym to wszystko to samo co MTZ 80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jo to wszystko juz piernicze tum cołum gospodorke es mi pod i jest lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tatamarty323a-napisz coś jeszcze o mtz 80/82(trwałość,żywotność etc.)Na co trzeba uważać przy zakupie takiego ruska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wajcha pod siedzeniem z prawej strony służy do sterowania obrotami WOM (niezależne, zależne i wyłączony), ja ją przełączałem przy pracującym silniku i nic się nie rozsypało, może miałem szczęście

 

Czy na pewno w tej kolejności? To znaczy, że wyłączony jest w pozycji najbardziej odchylonej do tyłu, potem włącza się WOM zależny, a najbardziej do przodu niezależny?

Co to właściwie jest ten zależny i niezależny?

Co do przełączania przy pracującym silniku to trzeba uważać, bo mocowanie widełek przesuwających koło zębate jest dość delikatne i później trzeba rozjeżdżać ciągnik na pół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno w tej kolejności? To znaczy, że wyłączony jest w pozycji najbardziej odchylonej do tyłu, potem włącza się WOM zależny, a najbardziej do przodu niezależny?

Co to właściwie jest ten zależny i niezależny?

Co do przełączania przy pracującym silniku to trzeba uważać, bo mocowanie widełek przesuwających koło zębate jest dość delikatne i później trzeba rozjeżdżać ciągnik na pół.

 

ad1 Zdaje się że tak ale sprawdź, żeby coś nie było na mnie

ad2 WOM niezależny jest wtedy kiedy wałek siękręci 540lub1000 obr/min (nieważne czy ciągnik jedzie czy stoi) przy zależnym, WOM robi określoną liczbę obrotów/1m przejechanej drogi (zastosowanie; napędzane przyczepy, niektóre siewniki i rozsiewacze), w pochodnych 385 jest to 5,66obr/1m przejechany.

ad3 delikatne to cholerstwo jest rzeczywiście, przełączyłem tak tylko raz, z roztargnienia ale na szczęście nic nie urwałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam coś z tym cytowaniem, dodam jeszcze że prędkość WOM-u dotyczy ogumienia 18,4-34, a co do wajchy, to zależnego nigdy nie używałem i dlatego nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "martinescu" ja też nie używałem, ale teraz chociaż będę wiedział co to jest i do czego może być potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie macie ciśnienie na rozgrzanym silniku oleju oczywiście 800-1000 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...