Skocz do zawartości
kaczor

URSUS C-385

Rekomendowane odpowiedzi

To napisz mi jak sobie poradziłeś z masełkiem ,ja obstawiam na chłodniczkę oleju ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano poradziłem sobie i sam się z siebie śmieję, że wcześniej na to nie wpadłem

(chociaż nie tylko ja, bo i nikt na tym forum) a chłodniczkę odłączyłem w pierwszej kolejności (ale o tym i owym pisałem wcześniej).

Na razie wstrzymam się z odpowiedzią, zobaczę kto będzie najbliżej prawdy.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz w końcu bo nie wiem czy swoją zapale po zimie. A już pora

A chłodniczka to gdzie ona jest? i do czego? bo 385 niedługo mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No masła niema bo spuszczałem wode i niezle wygląda w środku ale co z tą człodniczką? Chodzi o chłodnice oleju? I gdzie jest do niej kranik? Bo nie wiem czy spuściłem z niej wode

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w ogóle masz chłodnicę oleju bo w tych ciągnikach jest masę

różnych rozwiązań konstrukcyjnych. Ja mam 914 a Ty ponoć 385 a to już

spora różnica. Ja chłodnicę mam z prawej strony poniżej filtru obrotowego

ale mają podobno niektóre modele w misie olejowej....ile ciągników tyle rozwiązań a swoją drogą poczytaj sobie wcześniejsze posty

a sporo się dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam takie pytanie: potrzebuje 2 pary szybkozłączy hydraulicznych sterowanych każda osobno. A mój 385 ma jedną parę.

 

Jak temu zaradzić w nieduży koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Mam takie pytanie: potrzebuje 2 pary szybkozłączy hydraulicznych sterowanych każda osobno. A mój 385 ma jedną parę.

 

Jak temu zaradzić w nieduży koszt

Musisz mieC dodatkowy rozdzielacz, wpinasz go w podnośnik tu trzeba trochę poryć, robisz podłącza i masz orginał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim wymienilem pompki hamólcowe przed wymianom słabo hamował ,teraz wcale leje się z niego {płyn?} , czy rozwaliło cylinderki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy da się założyć na zetora 10111 turbo (to samo co u 912 z turbiną)ładowacz czołowy nie wiem czy nie będzie przeszkadzała turbina z lewej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakiś sposób na cofający się się płyn hamulcowy . niedawno założyłem nowe pompy i znów mi się cofa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Posiadam ursusa c-385 po kapitalce silnika, tzn: nowe tłoki, tuleje, pierścienie, panewki korbowodowe, korbowody po regeneracji, układ paliwowy nowy.

Nie pokoi mnie w nim jedna sprawa: ciśnienie oleju po odpaleniu na zimnym silniku na wolnych obrotach ma 4 a na wysokich obrotach 4,5

lecz gdy silnik jest rozgrzany do ok 80 st. to cisnienie wynosi zaledwie na wysokich obrotach 2,5 a na niskich 1 a czasem nawet 0,8.

Czy takie ciśnienie to norma w tych ciągnikach czy raczej to anomalia??? Prosze o porady, z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ssman860

pewnie masz ten sam problem co u mnie a u mnie był rozregulowany zaworek przy smoku bo objawy są takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@ssman860

pewnie masz ten sam problem co u mnie a u mnie był rozregulowany zaworek przy smoku bo objawy są takie same.

 

 

 

Hmmm, czy chodzi Ci o zaworek przy pompie leju, który odpowiada za to zeby nie było za wysokie cisnienie w układzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a główne panewki też zrobiłeś?

 

głównych nie ruszałem, wału też nie bo czopy idealnie wygladały jak lustro, żadnych uszkodzeń więc nie było po co wału szlifować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

po raz kolejny mi padło sprzęgło bo dużo w turze robie

tym razem dźwigienki więc ciągnik trzebabyło rozjechać

czy można do starej 385 założyć kompletne sprzegło nowego typu takie jak miały ostatnie 914? mechanik mierzył bo sąsiad chciał założyc też ale za mało miejsca o jakies 3cm, ale czy gdyby zmienić opróćz kompletnego sprzęgła koło zamachowe na takie jak ma 914 to da rade? koszt tego wg cennika grene to około 3 tys i uważam że za cene dłuższej pracy warto. przerabiał ktoś ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdy zmienisz kło zamachowe na większe o większej masie to bedzie Ci silnik wolno sie wkręcał na obroty oraz wolno schodził z obrotów bo siła odśrodkowa i bezwładność koła zamachowego wzrośnie, ja osobiście bym nie kombinował w cięższym kołem, bo przez to wykończysz panewki równie prawdo[odobnie może Ci dęknąć korbowód Pamiętaj, że gdyby takie rozwiązanie dla starej 80 było korzystne to by nowsze typy 80 juz miały takie coś montowane, jednak cała seria c385 ma takie samo sprzęgło i koło zamachowe począwszy od 71 roku do 85 (nie jestem pewien ale chyba w tych latach tylko produkowano 385)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale właśnie chodzi o to że chyba nowszy typ ma ciensze bo sprzęgło nowego typu jest te 3 cm grubsze i nie da rady skręcic ciągnika

a chyba 914 i pochodne ma taką samą skrzynie pośrednią więc inne koło i spzregło powinno i w 385 wejść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dziwny przypadek: miałem jeden manometr do cisnienia oleju w 385 który był wsadzony w nim od kiedy go kupiłem, i mam tez od ursusa 360 wyglądają identycznie lecz ten stery od c385 podczas wskacywania jego wskazówka nie wskazuje płynnie lecz szarpie i pokazuje niecałe 4 atm, a gdy założyłem od c360 wskazuje płynnie i przy tych samych obrotach 5 atm, czy to znaczy że ten co wskazuje mniej jest uszkodzony? czy one mogą różnić się względem dostosowania do silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy zmienisz kło zamachowe na większe o większej masie to bedzie Ci silnik wolno sie wkręcał na obroty oraz wolno schodził z obrotów bo siła odśrodkowa i bezwładność koła zamachowego wzrośnie, ja osobiście bym nie kombinował w cięższym kołem, bo przez to wykończysz panewki równie prawdo[odobnie może Ci dęknąć korbowód Pamiętaj, że gdyby takie rozwiązanie dla starej 80 było korzystne to by nowsze typy 80 juz miały takie coś montowane, jednak cała seria c385 ma takie samo sprzęgło i koło zamachowe począwszy od 71 roku do 85 (nie jestem pewien ale chyba w tych latach tylko produkowano 385)

Następcą 385 był 902 i cała jego dalsza seria 904, 914.

Tu już w ostatnich modelach zakładali sprzęgła trakowe i orbitrol zamiast serwa.

Moja 914 miała turbo i serwo połówkę ale zamieniłem to na orbitrol, z Turem chociaż lekko się kręci. Mam też 385 ale sprzęgło ( docisk) i koło zamachowe jest różne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak pochodzi w opryskiwaczu (2500, krukowiak) to spada do 2,5 ale dwa lata temu robiłem szlif wału. I tak mam G3K4- następny szlif już chyba nie wyjdzie, ale z rok jak się coś nie spieprzy pochodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...