damian9871 0 Napisano 13 Grudnia 2006 załóż trójnik na wężyk i wyprowadź jeden przy boku baku zawsze będziesz widział ile masz paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lufa13 0 Napisano 13 Grudnia 2006 zawsze przeprowadz P1 i napewno na 10 godz pracy ci starczy 80 litrów nawet orki w ciężkich warunkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 14 Grudnia 2006 do martinescu-na co zwracać uwagę przy kupnie 7011/7211?jak rozpoznać czy coś jest zużyte,zepsute?Jak rozpoznać czy silnik zuzyty mocno,skrzynia etc.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 14 Grudnia 2006 moj zetorek jest z 76 roku wiec bardzo prawdopodobne ze ma jakas inna skrzynie biegow lub jakas jej wade albo cos innego o czy mi nie wiadomo, fakt faktem jest taki ze na 4 terenowej lepiej daje sobie rade ja mam Zetora 8011 z 75 roku i wszystko działa normalnie tak ze masz jakś wade skrzyni moze padło ci jakieś łozysko normalnie kolejność biegów w tych ciągnikach jest 1,2,3,(1),4,(2),(3),(4) w nawiasach biegi szosowe. Mam tabele z prędkościami poszczególnych biegów ale dzisiaj nie chce mi sie juz iść do ciągnika ale jeśli kogoś będzie interesowało jutro będe miał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinescu 0 Napisano 14 Grudnia 2006 Do Marcina, nigdy nie miałem żadnego z w/w ciągników ale to chyba tak jak z każdym sprzętem, nie napalać się, spokojnie se wszystko pooglądać. Najlepiej to wziąść ciągnik na pare godzin do roboty- bez obciążenia każy złom super pracuje poza totalnymi paściami.Przy silniku zwrócić uwagę na dymienie równomierność pracy na różnych obrotach , osłuchać czy nie stuka coś w środku, ciśnienie oleju na gorącym silniku, wycieki też coś powiedzą, pooglądać bloki czy nie popękane, skrzynia jak jest zużyta to głośno pracuje biegi w niej wyskakują (to zwłszcza widać pod obciążeniem), przejechać się na każdym biegu (na którymś trybku może być upieprzony ząb wtedy hałasuje), jak się biegi załączają (7211 są synchronizowane, zdaje się, to powinny prawie jak w aucie, nie wiem jak 7011). Podnośnikiem podnieść coś ciężkiego i niech se wisi, po pewnym czasie zmierzyć czy i ile opadlo. stan zaczepów, pedałów i kierownicy powinien zdradzić prawdziwy przebieg traktora.Nie słuchać handlarskich gadek typu "panie, po remoncie" "ciągnik nie pracował w rolnictwie" itp. Pamiętać że przy użyciu farby, moto doktorów, gestego oleju do skrzyni, można stworzyć wrażenie lepszego ciągnika niż jest w rzeczywistości, a traktor z przedziału cenowego jaki cię interesuje może mieć wiele za sobą. U znajomego mechanika zobaczyłem niedawno 360- pięknie polakierowana (chyba nawet ładniej niż w fabryce) miała w dwuch miejscach spawany blok, dziurę w tłoku po spotkaniu z zaworem i parę innych rzeczy.gość zapłacił za nią kupe kasy, i drugą kupę mechanikowi za naprawy, mechanik mówi "ludzie oczami kupują, nie głową" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczor 0 Napisano 14 Grudnia 2006 do erdem jak byś mógł to podaj wykaz tych prędkości(C-385 czy 8011) na poszczegulnych biegach porównał bym sobie z mf 255 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 14 Grudnia 2006 do erdem jak byś mógł to podaj wykaz tych prędkości(C-385 czy 8011) na poszczegulnych biegach porównał bym sobie z mf 255 Mam wykaz na felgach 34 i 38 cali który cie interesuje i na jakich obrotach bo może byś na 1800 , 2200, 2400obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 14 Grudnia 2006 mnie by interesował na 38 cali przy 2200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczor 0 Napisano 14 Grudnia 2006 a mnie 34 cale przy 2200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 14 Grudnia 2006 Ok. jutro napisze bo mam naklejke w ciagniku a niechce mi sie łazic po ocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczor 0 Napisano 14 Grudnia 2006 ok z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawad 0 Napisano 19 Grudnia 2006 Moj es i tak jest najlepszy zapiernicza po polu jak kumbajn po serwisiue nikiedy na świezo wybrunowanym polu stargum tak gume ze ja piernicze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ahed 0 Napisano 19 Grudnia 2006 witam jak odpowietrzyc pompe wtryskowa w zetorze 8011 kto wie niech powie lub poda stonke jakas z tym zagadnieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinescu 0 Napisano 20 Grudnia 2006 koło pierwszej sekcji, od strony bloku jest powinna być śrubka do odpowietrzania, odkręcasz i odpowietrzasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 25 Grudnia 2006 Do martinescu-pisałeś kiedyś że dobry jest MTZ 82(nie chce być natrętny)ale muszę się zapytać -co wiesz o tym ciągniku?MTZ 52 jest lepszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinescu 0 Napisano 25 Grudnia 2006 Dobry, nie dobry, to nie wiem bo nie mam i nie pracowałem, jest tańszy w zakupie i eksploatacji od każdego Ursusa/Zetora z przednim napędem ale pewnie jest to też czymś okupione (jak to w życiu), natomiast MTZ50/52 jest ciągnikiem mniejszym (ma koło 60km), w Polsce najczęściej występowały z osprzętem budowlanym ("Białoruś"), w swoim czasie był to najoszczędniejszy ciągnik w krajach RWPG, w swojej klasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 25 Grudnia 2006 MTZ 50/52, to jest praktycznie zupełnie to samo co MTZ 80/82, różnica polega tylko na tym, że 50 ma słabszy silnik, coś ok 60 KM, ale jeśli chodzi o budowe silnika, to różni sie tym, że ma głowice z komorą wirową, oraz tłoki z płaskim denkiem i mniejszą dawke paliwa ustawioną na pompie wtryskowej, a poza silnikiem, to 50 nie ma możliwości włączenia WOM na 1000 obr, oraz nie ma przełącznika żółw-zając, ale poza tym to wszystko to samo co MTZ 80. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawad 0 Napisano 25 Grudnia 2006 Jo to wszystko juz piernicze tum cołum gospodorke es mi pod i jest lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 26 Grudnia 2006 tatamarty323a-napisz coś jeszcze o mtz 80/82(trwałość,żywotność etc.)Na co trzeba uważać przy zakupie takiego ruska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 27 Grudnia 2006 wajcha pod siedzeniem z prawej strony służy do sterowania obrotami WOM (niezależne, zależne i wyłączony), ja ją przełączałem przy pracującym silniku i nic się nie rozsypało, może miałem szczęście Czy na pewno w tej kolejności? To znaczy, że wyłączony jest w pozycji najbardziej odchylonej do tyłu, potem włącza się WOM zależny, a najbardziej do przodu niezależny?Co to właściwie jest ten zależny i niezależny?Co do przełączania przy pracującym silniku to trzeba uważać, bo mocowanie widełek przesuwających koło zębate jest dość delikatne i później trzeba rozjeżdżać ciągnik na pół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinescu 0 Napisano 27 Grudnia 2006 Czy na pewno w tej kolejności? To znaczy, że wyłączony jest w pozycji najbardziej odchylonej do tyłu, potem włącza się WOM zależny, a najbardziej do przodu niezależny?Co to właściwie jest ten zależny i niezależny?Co do przełączania przy pracującym silniku to trzeba uważać, bo mocowanie widełek przesuwających koło zębate jest dość delikatne i później trzeba rozjeżdżać ciągnik na pół. ad1 Zdaje się że tak ale sprawdź, żeby coś nie było na mniead2 WOM niezależny jest wtedy kiedy wałek siękręci 540lub1000 obr/min (nieważne czy ciągnik jedzie czy stoi) przy zależnym, WOM robi określoną liczbę obrotów/1m przejechanej drogi (zastosowanie; napędzane przyczepy, niektóre siewniki i rozsiewacze), w pochodnych 385 jest to 5,66obr/1m przejechany. ad3 delikatne to cholerstwo jest rzeczywiście, przełączyłem tak tylko raz, z roztargnienia ale na szczęście nic nie urwałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinescu 0 Napisano 27 Grudnia 2006 mam coś z tym cytowaniem, dodam jeszcze że prędkość WOM-u dotyczy ogumienia 18,4-34, a co do wajchy, to zależnego nigdy nie używałem i dlatego nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 27 Grudnia 2006 Dzięki "martinescu" ja też nie używałem, ale teraz chociaż będę wiedział co to jest i do czego może być potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lufa13 0 Napisano 31 Grudnia 2006 jakie macie ciśnienie na rozgrzanym silniku oleju oczywiście 800-1000 obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 1 Stycznia 2007 Przy tych obrotachu mnie jest ok 3 kPa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach