Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

koleś miał racje... to raczej nie pierścienie aczkolwiek nie możemy tego wykluczyć gdyż kopcenie jak jest coś z paliwem to jest raczej czarne (za duża dawka czy coś) a jak bierze olej to takie właśnie lekko niebieskie. Co do twoich pytań to ciężko powiedzieć:

Zapłon we władku trzeba ustawiać na oko nie ma czegoś takiego jak w c360 że ustawiasz pompę względem koła zamachowego. Musisz odkręcić pokrywe i próbować ale zabawa będzie żmudna.

Co do ciśnienia to teraz nie pamiętam może ktoś Ci podpowie a jak nie to pójdę i sprawdzę w książce.

Olej do pompy to taki jak lejesz do silnika. Oby smarowanie było.

Musisz oddać wtryskiwacze do sprawdzenia może trzeba końcówki wymienić może leją i dlatego...! Powodzenia życzę...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może być efekt spalania oleju, ale musi go ubywać -ubywa ? nie koniecznie przez pierścienie ale też przez trzonki zaworów --jaki jest ich luz?? przez to ostatnie normalnie mi wywalał olej tłumikiem ,jak się dobrze rozgrzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

,, Na oko" nie ma czegoś takiego żeby silnik nie miał znaków do ustawiania początku wtrysku (zapłonu). W T25 znaki są na kole pasowym i jest wskaźnik - taka blaszka przy tym kole od strony alternatora.Ale takie rzeczy to lepiej żeby sprawdzał i ustawiał ktoś kto ma o tym pojęcie bo jak się nie wie jak to się robi to wyjdzie ,,na oko" albo jeszcze gożej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc Panowie! Ważne że nie bede musiał rozbierać góry silnika! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,, Na oko" nie ma czegoś takiego żeby silnik nie miał znaków do ustawiania początku wtrysku (zapłonu). W T25 znaki są na kole pasowym i jest wskaźnik - taka blaszka przy tym kole od strony alternatora.

 

BOOBU powiedz coś więcej na ten temat...! pierwsze słyszę żeby było coś takiego dzięki za informacje. Wiesz jak to ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dal zainteresowanych przedstawiam książkowy sposób ustawienia kąta początku wtrysku paliwa:)

 

1. Odłączyć przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra i założyć na ten króciec momentoskop cieczowy (niewielka szklana rurka o średnicy wewnętrznej 1-1,5mm)

 

2.Powoli obracać wał korbowy silnika do pokrycia się wskaźnika zamontowanego na pokrywie kół zębatych rozrządu ze znakiem T1 na kole pasowym napędzającym wentylator. W tym momencie w pierwszym cylindrze będzie koniec suwu sprężania.

 

3.Zdjąć wlew oleju i wykręcić dwie śruby mocujące kołnierz wielowpustowy pompy wtryskowej.

 

4. Dźwignię sterującą dopływem paliwa ustawić w położeniu pełnego dopływu i obracać kluczem wałek pompy wtryskowej, aż do momentu podnoszenia się paliwa w rurce momentoskopu.

 

5.Po pojawieniu się czystego strumienia odlać część paliwa z rurki i ostrożnie obracając wałek zaznaczyć moment podnoszenia się paliwa w rurce.

 

6.W położeniu wałka pompy odpowiadającym momentowi początku wtrysku paliwa znależć na kołnierzu wielowpustowym otwory, pokrywające się z otworami w kole zębatym i dokręcić śruby.

 

7. Po założeniu śrub mocujących ponownie sprawdzić ustawienia i dokręcić śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luki21 ten opis przedstawia ustawienie kąta początku wtrysku i jest OK.

Ale w silniku który ,,chodzi"" należy najpierw sprawdzić kąt początku wtrysku żeby wiedzieć czy jest prawidłowy w tym celu należy:

1 odkręcić przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra (momentoskop można sobie darować bo kto go ma? wystarczy obserwować kiedy zacznie podnosić się paliwo w króćcu)

 

2 Dźwignię sterującą dopływem paliwa ustawić w położeniu pełnego dopływu- czyli pełny gaz

 

3 Obracając wałem korbowym zgodnie z kierunkiem obrotów silnika obserwować kiedy zacznie podnosić się paliwo w króćcu pompy- należy uchwyci sam moment kiedy zaczyna podnosić się paliwo w króćcu i zatrzymać kręcenie wałem.

 

4 Po wykonaniu czynności w punkcie 3 należy sprawdzić położenie znaków na kole pasowym według znacznika na pokrywie rozrządu.

 

5 Dla wiarygodności wskazań czynność należy powtórzyć i jeżeli znaki na kole pasowym nie pokrywają się ze znacznikiem dopiero można przejść do czynności ustawiania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a że tak pozwolę sobie zadać takie pytanie! Który cylinder jest pierwszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a że tak pozwolę sobie zadać takie pytanie! Który cylinder jest pierwszy?

Pierwszy od przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno co jeśli na pokrywie rozrządu nie ma już tej blaszki ze znakiem lub było wymieniane koło pasowe na nowe czy na nowym tez powinien być znak? jak wówczas sprawdzić czy pierwszy cylinder zakończył sprezanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze na nowym kole są znaki wówczas przy wymianie należy nanieść te znaki wg. oryginalnego koła. Jak nie ma tej blaszki to najlepiej wziąć wzór z innego aby doprowadzić to wszystko do oryginału i mieć pewność. Są inne warsztatowe sposoby ale to ale ciężko to tak opisać - to się dopiero rodzi w potrzebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwagier jest mechanikiem i wiem że potrafi to poznać po położeniu zaworów...! nurtuje mnie jedno jeśli kąt sprawdza i ustawia się w sposób jaki podaliśmy to do czego służy ten dekiel który przykręca się śrubami do bloku a dopiero do niego też jest pompa przykręcona on też ustawia kąt przecież może do jakiegoś dokładniejszego ustawienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po zaworach można rozpoznać cykle pracy silnika i GMP tłoka a do ustawienia pompy potrzebny jest jeszcze kąt wyprzedzenia wtrysku ( w opisach podawany w stopniach przed GMP co przekłada się na położenie tłoka np. w mm przed GMP co pewnymi metodami można ustalić) Dalsze twoje rozważania nie wiem czy dobrze rozumie ale mimo wszystko nie ma co za dużo kombinować bo ruscy i tak z prostych rzeczy robią kombinacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdzę tak jak ty pisałeś a jeśli coś będzie nie tak to ustawię wedle swojej instrukcji...! nic więcej nie będę kombinował...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak sprawdziłem tak jak mówiłeś BOOBU i okazało się że według znaków wtrysk jest trochę wyprzedzony. Paliwo pojawia się w pierwszym króćcu, gdy znak na kole pasowym jest tak ok 5-6cm przed blaszką. Czy taka różnica może być już oznaką nieprawidłowej pracy silnika? U mnie słychać taką sztywną pracę jakby w środku ktoś w garnek walił. Jak opóźnić wtrysk? Czy można tego dokonać przestawiając tylko korpus pompy względem dekla mocującego? Czy pompę trzeba odciągnąć od silnika czy docisnąć do silnika aby opóźnić wtrysk?

Jeśli nie można tego zrobić w taki sposób to zrobię tak jak piszę w książce sposobem który podałem.

 

Druga sprawa to kto ma zamontowane gniazda do hydrauliki u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica ma wpływ na pracę i objawia się taką pracą jak opisałeś .Należy ustawić wg. instrukcji którą napisałeś i ponownie sprawdzić tak jak to teraz zrobiłeś. Miałem kilka przypadków że nowe fabrycznie ,,władki" miały tak ustawiony kąt początku wtrysku i ich praca była tak jak opisałeś. Nie musi być ustawiony idealnie może być nawet troszkę później ale nie wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcześniej tzn że co że paliwo jest wstrzykiwane do komory spalania jak tłok dopiero kończy sprężanie i za szybko następuje zapłon wówczas silnik nie rozwija odpowiedniej prędkości obrotowej ani nie ma takiej siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam problem z moim władkiem a mianowicie gdy cofam nim coś puka w lewym kole te stuki jeszcze bardziej się nasilają gdy jest podczepiona do niego załadowana przyczepa jednoosiowa i skręca się z nią, dodam że w czasie jazdy na wprost nie ma żadnych stuków. Prawdopodobnie to zwolnica, jeśli tak to proszę o rade jak ją rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie mam problem z moim władkiem a mianowicie gdy cofam nim coś puka w lewym kole te stuki jeszcze bardziej się nasilają gdy jest podczepiona do niego załadowana przyczepa jednoosiowa i skręca się z nią, dodam że w czasie jazdy na wprost nie ma żadnych stuków. Prawdopodobnie to zwolnica, jeśli tak to proszę o rade jak ją rozebrać.

Sprawdź najpierw śruby które łączą gwiazdę koła z obręczą jak dostaną choć trochę luzu to tak się robi muszą być mocno dokręcone. Czasami nie da się już dokręcić to należy wymienić lub podłożyć podkładki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam takie pytanie. czy do układu hydraulicznego moge wlać olej HIPOl . czy podnośnik będzie lepiej podnosił ?? bo to przecież gęstszy olej niz hydrol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lej spokojnie ja jeżdżę na Hipolu i jest ok zaobserwowałem że lepiej trzyma jak się rozgrzeje bo jest gęstszy i nie ucieka szczelinami w rozdzielaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć , witam wszystkich stałych bywalców tego wątku , jestem tu po raz pierwszy i proszę o poradę . Wątek jest już tak długi że trudno się przez niego przekopać ... Byc może już była o tym mowa .. Chcę kupić kabinę do T-25 , oczywiście jak najlepszą za rozsądną kasę , czy ktoś ma wiedzę w tym temacie jaki producent byłby najlepszy i na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Pozrawiam wszystkich miłośników "władka".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam pytanie jak wygląda ten znak na kole pasowym wg którego ustawia się zapłon bo u mnie jest dwa nacięcia i nie wiem czy do któregoś z nich czy jest jeszcze jakiś inny???prosze o dokładne wskazowki mile widziane fotki z góry dziękuje Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...