Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

a co wy od mirasa chcecie?ja mam bąki pozakładane w każdym ciągniku.umyjesz i zakładasz musi być tylko dobra siatka.tanie i praktyczne. anie jak co niektórzy bo sobie rączki pobrudzą to do sklepu buch 15 zł i spokój a potem stary do rowu albo w krzaki bo co tam nic się nie stanie wracasz do domu i mówisz:ze ekologiczny i nowoczesny jesteś a poza tym jak na wymiennym filtrze można nieźle zniszczyć silnik bo nie dość ze gubi ciśnienie to jak nie wymienisz na czas filtra to zalepi sie całkiem i po ptokach.wystarczy ze pójdzie woda do oleju zrobi sie ser w silniku filtr wymienny zatka całkowicie i w 10 min załatwisz silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

małorolny nie bede z Toba dyskutował tylko zacytuje Ci to "Nie dyskutuj z głupcem bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" miałem potyczke z Toba i jesli ktos chce moge zacytowac Twoje wiadomosci co słałes do mnie bo naprawde zal mi Ciebie...

 

hdsfh12 wybacz mi ale niestety tak jak Ty nie mam czasu na pisaniu ortografi bo to jest forum dyskusyjne a nie wypracowanie. Jesli Cie uraziłem to przepraszam nie miałem tego na mysli. Moja mysl pieknie ujał Grześ21 i opisał jasniej zalety baczka... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miras pisanie bez błędów nie trwa dłużej niż pisanie z błędami.

Jesteśmy w Polsce więc piszmy po polsku.

Kultura osobista wymaga by w dyskusji nie wyśmiewać innych poglądów

niż swoje.

Kolego grześ21 główna moja praca to jest jazda ciężarówkami.Tam też są

silniki diesla.Jeździłem wieloma autami i w żadnym nie było tak fenomenalnego

waszym zdaniem rozwiązania jak bąk.Dlatego chciałem usłyszeć zdanie innych właścicieli władków na temat filtrów.Możesz mi wytłumaczyć gdzie w t25 pójdzie woda do oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przepraszam ale wejdę do waszej piaskownicy i powiem tak:"bąk" generuje straty gdy jest wybity,a jednorazowy gdy jest "zabity".Skakanie sobie do oczu nie ma sensu.Każdy z was ma swoje racje z powodu swych doświadczeń.Proponuje rozejm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo wymienne są praktyczne i konstruktora to gówno obchodzi czy sobie zjesz te stare filtry czy co z nimi zrobisz...nie mam władymirca ale skoro tu o tym mowa to napisałem...

mam 5X C360,1004,C330 i w każdym mam bąka założonego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a scania myslisz ze jaki ma filtr?bak

Kolego grześ21 główna moja praca to jest jazda ciężarówkami.Tam też są

silniki diesla.Jeździłem wieloma autami i w żadnym nie było tak fenomenalnego

waszym zdaniem rozwiązania jak bąk.Dlatego chciałem usłyszeć zdanie innych właścicieli władków na temat filtrów.Możesz mi wytłumaczyć gdzie w t25 pójdzie woda do oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta którą jeździłem 113 miała wymienny filtr,podobnie volvo fh12 i renault

premium/kerax.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu nasz władek był trochę zaniedbany - nie miał akumulatorów, miał tylko biegi polowe, był wykorzystywany tylko do oprysków i objeżdżania buraku. Olej nie był wymieniany dość długo i zatkała się jedna dysza w filtrze. Nie mogłem jej kupić i założyłem jakąś paliwową z gaźnika od vw transportera. Jest trochę inna niż oryginalna i może trochę zakłóciła wyważenie "bąka" ale działa do tej pory. Władkowi w tym roku stuknie 35 lat i ciśnienie trzyma w normie, a remontu kapitalnego nie miał - to chyba dobrze świadczy o tego rodzaju filtracji oleju. Poza tym w dzisiejszych czasach, gdy części zamienne robi kto chce i są one różnej jakości filtr odśrodkowy zapewnia ciągle taką samą jakość filtracji. Wolę czyścić "bąka" we władku niż "tależyki" w zetorze 5211.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że zaczyna tu być forum o Tirach a nie o Włedimircu T-25 produkci radzieckiej????Jak ktoś chce mieć filtr wymienny niech taki montuje,władek ma orginalnie bąka i dla mnie jest dobrym rozwiązaniem.A jeszcze wrócę do tematu rozruchu,kupiłem rozrusznik z przekładnią i powiem że za......a sprawa!!!odpaliłem mojego władka na akumulatorze 12V70A680Ah.może nie za pierwszym sztychem,i stoi pod chmurką niepalony prawie miesiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chciałem zapytać się o możliwość montażu innego typu

filtra a zrobiła się z tego burza w szklance wody.Widzę że forumowicze

są bardzo konserwatywni.

Kolego koko ja tylko podałem przykłady zastosowań,oczywiście musiałeś to zrozumieć na swój sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pytałes sie o mozliwosc montazu innego typu filtra lecz szukałes straty cisnienia oleju dlatego moze poczułes sie urazony przezemnie za co przepraszam. Nikt konserwatywny nie jest bo na codzien zajmuje sie tunigiem wiec jestem przychylny udoskonaleniom... Lecz w tym przypadku to jest juz dobre i tanie rozwiaznie we władku wykorzystane... Bo co nie którzy jada na radzieckie rozwiazania a ja powiem wam ze po paru nie dociagnieciach ten ciagniczek jest bardzo fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze c360 i wolę rucholem jeździć...Nie szukałem straty ciśnienia,źle odczytałeś moje słowa.Chciałem się dowiedzieć na temat możliwości montażu

wymiennego filtra to zostałem prawie zrównany z ziemią.Trochę wyrozumiałości panowie i więcej otwartości na nowe rozwiązania.To co montowane seryjnie nie znaczy że jest dobre,przykład -rozrusznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deczko sie wlacze do rozmowy,

Zatem tak regulator cisnienia oleju smarowania silnika,a dokladniej zawor redukcyjny ma na celu utrzymanie nominalnego cisnienia przy kazdej predkosci obrotowej silnika zatem jesli na wolnych obrotach spada cisnienie to nawet zablokowanie go nic nie pomorze.

Filtr oleju (o co pytal, czy stwirdzil kolega hdsfh12) nie generuje strat cisnienia ani niema na nie jakiego kolwiek wplywu,poniewaz jest montowany na koncu magistrali olejowej tzw. powrocie i w przypadku filtru odsrodkowego przez powracajacy olej wprawiany w ruch.

Tak wiec mozna zastosowac kazdy rodzaj filtru byle tylko przepustowosc byla odpowiednia gdyz zmniejszenie jej bedzie skutkowac nadmiernym grzaniem sie oleju.

Filtry odsrodkowe nie sa dobrym rozwiazaniem i z powodzeniem stosowane w wielu silnikach nie tylko wschodnich,ale nie sa tak dokladne jak papierowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do rozrusznika to nie jest on doskonaly fakt ale funkcjonuje dobrze pod jednym warunkiem -po zastosowaniu akumulatorow 2 x 6v 210Ah choc przy ich cenach taniej jest kupic nowy rozrusznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
deczko sie wlacze do rozmowy,

Zatem tak regulator cisnienia oleju smarowania silnika,a dokladniej zawor redukcyjny ma na celu utrzymanie nominalnego cisnienia przy kazdej predkosci obrotowej silnika zatem jesli na wolnych obrotach spada cisnienie to nawet zablokowanie go nic nie pomorze.

Filtr oleju (o co pytal, czy stwirdzil kolega hdsfh12) nie generuje strat cisnienia ani niema na nie jakiego kolwiek wplywu,poniewaz jest montowany na koncu magistrali olejowej tzw. powrocie i w przypadku filtru odsrodkowego przez powracajacy olej wprawiany w ruch.

Tak wiec mozna zastosowac kazdy rodzaj filtru byle tylko przepustowosc byla odpowiednia gdyz zmniejszenie jej bedzie skutkowac nadmiernym grzaniem sie oleju.

Filtry odsrodkowe nie sa dobrym rozwiazaniem i z powodzeniem stosowane w wielu silnikach nie tylko wschodnich,ale nie sa tak dokladne jak papierowe.

sorka mialo mialo byc SA DOBRYM ROZWIAZANIEM......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam do was pytanie z innej beczki:czy można filtr oleju silnika władka

przerobić na filtry wymienne stosowane np.w C330?Bąk wydaje mi się

rozwiązaniem przestarzałym,powoduje straty ciśnienia oleju.

 

Jakie straty cisnienia jesli Ci go brakuje to moze pomysł bys wyrzucił regulator cisnienia

 

W roli wyjasnienia nie zrównołem Cie z ziemia za zakładanie filtra lecz podałes powod z którym jak widzisz nie tylko ja nie zgadzam... On był zakładany w polskich ciagnikach bo jest tanszy niz zakładanie w fabryce filtra odsrodkowego bo jesli sam zauwazyłes nie jest on tak prosty we władku jak wykrecenie filra starego a załozenie nowego. Tak samo przedni naped dla fabryki jest tanszym rozwiazaniem niz tylni naped. Filtr zwykły nie jest to nowe rozwiazanie a filtr odsrodkowy starym... Filtr odsrodkowy kosztuje Cie tylko przeczyszczenie i deko ropy które zdajesz ze starym olejem komus kto ma piec na zuzyty olej niz zł i dodatkowy olej który wsiaka w filtr i ktorego nie mozna utelizowac w prosty sposob. Znow piszesz "Trochę wyrozumiałości panowie i więcej otwartości na nowe rozwiązania" bardzo chetnie podyskutuje z Toba o zakładaniu instalacji pneumatycznej jakies soft turbo itp. Przykład rozrusznika jest dobry bo teraz rozruszniki z przekładniami sa bardzo dobre to niestety filtr nie. Tak samo po co w przednich piastach we władku olej kiedy w samochodach i ursusach jest smar. Czy to przestarzałe i złe rozwiazanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miras fantazja Cie ponosi.To co czytasz czytaj ze zrozumieniem.W moim poście było wyrażenie-wydaje mi się-czyli że nie jestem do końca tego pewien.Chciałem fachowej pomocy to otrzymałem Twoje prześmiewki.Co ty tu wyjeżdżasz mi z przednim napędem i soft turbo?Nie pytałem o to.Jak potrzebuje więcej mocy to wsiadam w c360.Uważam że nie ma sensu drążyć dalej tego tematu.Dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytanie ze zrozumieniem Tobie sie chyba kłania, bo do władka nic o przednim napedzie nie pisze bo jest juz takie rozwiazanie w nim. Jedynie dlaczego produkuja w fabrykach przednio napedowe samochody a nie na tył. Jak bys napisał ze bąk wydaje mi się rozwiązaniem przestarzałym powodujacym straty ciśnienia oleju to bym Ci odpowiedział normalnie. Ale przez sens Twego zdania było twierdzace ze powoduje straty cisnienia. Ja tez uwazam ze nie dlatego teraz juz wiadomo jaki zalety ma władzio

 

Mam do was pytanie kto z was czyscił filtr powietrza we władku. Czy tez macie trzy rodzaje filtracji powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
deczko sie wlacze do rozmowy,

Zatem tak regulator cisnienia oleju smarowania silnika,a dokladniej zawor redukcyjny ma na celu utrzymanie nominalnego cisnienia przy kazdej predkosci obrotowej silnika zatem jesli na wolnych obrotach spada cisnienie to nawet zablokowanie go nic nie pomorze.

Filtr oleju (o co pytal, czy stwirdzil kolega hdsfh12) nie generuje strat cisnienia ani niema na nie jakiego kolwiek wplywu,poniewaz jest montowany na koncu magistrali olejowej tzw. powrocie i w przypadku filtru odsrodkowego przez powracajacy olej wprawiany w ruch.

Tak wiec mozna zastosowac kazdy rodzaj filtru byle tylko przepustowosc byla odpowiednia gdyz zmniejszenie jej bedzie skutkowac nadmiernym grzaniem sie oleju.

Filtry odsrodkowe nie sa dobrym rozwiazaniem i z powodzeniem stosowane w wielu silnikach nie tylko wschodnich,ale nie sa tak dokladne jak papierowe.

Witam.Na temat obiegu oleju w silniku proszę poczytać tu:http://chomikuj.pl/habza.m/obieg+oleju+w+silniku(smarowanie).pdf Po pompie jest filtr,a dopiero dalszy ciąg obiegu smarowania,za wyjątkiem układów dwuobwodowych.Pomyślności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O profesjonalizm nam nie chodzi ale faktycznie widocznosc nie jest zadowalajaca. Ale fajna maszyna koła widze 12 chyba dzwignie zmiany biegów widze te same co u mnie xD ale u mnie sie rewers juz wyrobił i bede musiał wyregenerowac dzwignie a z filrem powietrza nikt nie robił jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój filtr powietrza wygląda tak-olej,metalowy koszyczek pełen plastykowej żyłki(nie wiem jak to się nazywa) i gąbka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak kola 12 dzwignie zminy biegów miałem jedna i czesto na niej mi sie blokowały biegi ale odkąd zminiełem na dwie problem znikł . A z filtrem powietrza to o co Ci dokładniej chodzi czy nie był robiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos filtra to jak się wymienia w nim te gąbki?? U mnie to jest wlot powietrza: pokrywka z dziurkami, potem pod tą pokrywką są takie łopatki (wprowadzają powietrze w ruch wirowy, takie coś na zasadzie cyklonu) i tam jest zawsze najwięcej syfu, ja zawsze czyszcze to jakimś patykiem, a wkład filtrujący to przemywa się w ropie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...