Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego BOLO oczywiście że z odprężnikiem i świecą żarową. Mam stary olej w silniku (do wymiany), szkoda było zrywać rozrusznik bez odprężnika.

Chwycił od pierwszego razu czy musiałeś dłużej przytrzymać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka obrotów musi wał zrobić żeby rozbić olej na odprężniku, potem kilka taktów biały dym i normalnie pracuje. Gdy stoi dłużej i mam trochę czasu, to pomagam sobie grzałką (-25-30stopni).Tej zimy były takie noce. Na grzałkę mam patent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz się podzielić patentem na grzałkę , chętnie bym skorzystał i chyba nie tylko ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały ''patent'' tkwi w sposobie zamontowania tej grzałki. Mianowicie, trzeba ją zamontować jak najniżej i pod filtrem ssawnym oleju. Ja mam grzałkę emkę rozciągniętą na szerokość tak, by końce wystawić przez wywiercone otwory po bokach dekielka od filtra po prawej stronie miski olejowej. Grzałkę trzeba jeszcze przegiąć do dołu, tak aby przynajmiej środkowa część M leżała na dnie miski olejowej pod wlotem do filtra olejowego. Delikatnie da się to zrobić. W ten sposób grzeje nie tylko grzałka, ale i część miski. Ciepło jest lepiej odprowadzane od grzałki. Olej nie przypala się przy grzałce, nie skwierczy. Włączyć na 5-15min i odczekać aż się ciepło rozejdzie(olej to nie woda) ze 20min i można odpalać. Zrobiłem to przy okazij remontu silnika kilka lat temu i jestem, jak narazie z tego zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No grzałka to super patent na zimę przy minus 25 stopniach zimny olej (jeszcze jak jest już zużyty) jest jak klej. U mnie widać to na któryms zamieszczonych zdjęć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem t25 rocznik1983 od nowości.Do tej pory ma oryginalny rozrusznik ,wymieniałem tylko elektromagnesy.To jest rozrusznik nie do zdarcia ,jak i wiele innych części.Oryginalne ruskie akumulatory z tego okresu,to 2x6V150Ah.Te akumulatory nie radziły sobie i trzeba było używać odprężnika.Dopiero drugie akumulatory2x6V190Ah pozwolily na zrezygnowanie z odprężnika.Ciągnik pali lato ,zima bez odprężnika.Gdy jest bardzo duży mróz a chce zapalić ciągnik, to akumulatory wcześniej wymontowuję i daję do ciepłego pomieszczenia i nie mam problemu Sprawny rusek powinien zapalić w każdych warunkach.Pamiętać należy w razie mrozu o odpowiednim paliwie dostosowanym do temperatury.Na temat póżniejszych wersji t25 się nie wypowiadam. Wiem tylko że sągorszej jakości.W razie problemów służę pomocą-znam go na wylot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dymienie sprawdza się przy rozgrzanym silniku.Biały dym-złe spalanie paliwa,wtryski,sprężanie.Czarny przeciążenie, duża dawka paliwa Niebieski przy schodzeniu z obrotów,zjazdu z góry-silnik bierze olej.Są to ogólne zasady,są wyjątki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie grzebałeś w kołach rozrządu,to ustaw GMP na pierwszym i wrysk na pierwszym na pompie.Zębatka powinna wejść na swoje miejsce.Inaczej nie wejdzie bo na obwodzie jest przerwa.Jak grzebałeś w kołach to też nie problem .Trzeba zgrać znaki na kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli na kole zębatym jest 3 znaki to jak trzeba ustawić ten zapłon? Jak to sie odnosi do całości??Proszę o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy znaki są na kole największym. Do niego trzeba dostosować pozostałe,zeby się zgadzały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Według instrukcji na kole pośrednim jest cztery znaki http://chomikuj.pl/habza.m/Dokumenty/Ustawienia+k*c3*b3*c5*82+rozrz*c4*85du+W*c5*82adymirca+T-21A.jpg Jeżeli poprzestawiałeś znaki to według mnie najłatwiej będzie ci ustawić zdejmując koło pośrednie(z 4 znakami).Następnie poustawiać pozostałe zębatki znakami tak żeby się zgrywały z kołem pośrednim i zamontować to koło zgodnie z znakami.Jeśli chodzi o ustawienie kąta wtrysku,to żeby nie przepisywać dołączam scren z instrukcji obsługi http://chomikuj.pl/habza.m/Dokumenty/Ustawienie+k*c4*85ta+wtrysku+w+W*c5*82adymircu+T-25A,1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który to będzie pierwszy cylinder bo ja sobie tak spróbuje ustawić i zobaczę co z tego będzie. Tylko muszę zdjąć głowicę żeby widzieć w jakim położeniu jest pierwszy tłok bo koło pasowe na wale mam zmieniane i nie ma na nim znaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwszy od przodu???wszystkie dane są w instrukcji obsługi.i wymontuj tylko wtryska by stwierdzić położenie tłoka.głowice jak sciągniesz to potem więcej roboty,regulacja zaworów itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem w trakcie remontu silnika T25, dysponuje ktoś może jakąś dokumentacją techniczną?? Nie wiem czy jest to możliwe, ale nie pokrywają mi się znaki od rozrządu, tak jakby było przestawione o jednego zęba na wszystkich znakach. Na co zwracać uwagę przy remoncie tego silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego kubuś możesz 11,choć proponował bym ci 12.4,oczywiście

radialne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko boje sie, że na 12 może troche w d... dostawać za dużo

myśle, że 11 mi stykną, tylko nie wiem które lepsze, radial czy zwykłe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej! Ja też bym założył 12,4/28, a nawet 13,6/28.Jeśli za ciężko, to redukcja 1 bieg w dół i dobra. Chyba że do upraw międzyrzędowych lub oprysków, to mogą być 10 11/28.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz kolego kubuś-ja mam 12.4 od wielu lat we władku

i są zajebiste,zwłaszcza na mokrym i miękkim terenie się sprawdzają,

ciągnik nie zapada się tak jak na 11.2.Oczywiście radialne.

Wg mnie porządne opony to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

jestem w trakcie remontu silnika T25, dysponuje ktoś może jakąś dokumentacją techniczną?? Nie wiem czy jest to możliwe, ale nie pokrywają mi się znaki od rozrządu, tak jakby było przestawione o jednego zęba na wszystkich znakach. Na co zwracać uwagę przy remoncie tego silnika?? :?:

 

Mój sąsiad przy naprawach ciągników i maszyn robi dokumentacje demontażu w postaci fotek i następnie montaż ma bez problemowy .

Radził bym postępować podobnie tym ,którzy nie mają doświadczenia (lub pamięci)

w tej materii .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze raz kolego kubuś-ja mam 12.4 od wielu lat we władku

i są zajebiste,zwłaszcza na mokrym i miękkim terenie się sprawdzają,

ciągnik nie zapada się tak jak na 11.2.Oczywiście radialne.

Wg mnie porządne opony to podstawa.

 

ok. dzięki kolego,skoro mówisz że sie sprawdzają to raczej sie na nie skusze,

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kol Piotrek 1990 tam jest wysokie ciśnienie, a uszczelnienie metal na metal. Trzeba dobrze oblukać końcówkę, mogą być rysy lub inne ślady i na nic dokręcanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kol Piotrek 1990 tam jest wysokie ciśnienie, a uszczelnienie metal na metal. Trzeba dobrze oblukać końcówkę, mogą być rysy lub inne ślady i na nic dokręcanie.

 

Kolo. piotrek1990 LUB JEST PĘKNIĘTY PRZEWÓD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...