Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Na zdjęciu pokazującym lewą stronę dwie skrajne ośki są wysunięte w równym stopniu, mam wybijać obojętnie którą, obie?

Jeszcze jedna sprawa, dźwigienka od blokady mechanizmu różnicowego jest u mnie zablokowana tzn nie można nią poruszyć, wcisnąć - podejrzewam ze to efekt zapiaszczenia - żeby dostać się do blokady dyferencjału trzeba zdejmować podłoge i pokrywe skrzyni?

 

Dzięki za odpowiedzi,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zdjęciu pokazującym lewą stronę dwie skrajne ośki są wysunięte w równym stopniu, mam wybijać obojętnie którą, obie?

Jeszcze jedna sprawa, dźwigienka od blokady mechanizmu różnicowego jest u mnie zablokowana tzn nie można nią poruszyć, wcisnąć - podejrzewam ze to efekt zapiaszczenia - żeby dostać się do blokady dyferencjału trzeba zdejmować podłoge i pokrywe skrzyni?

 

Dzięki za odpowiedzi,

 

Co do blokady to odkręć sama narazie podłogę i wyczyść wszystko pod dzwiginką moze tez psuknac troche wd albo troche oleju w tą dzwigienke jak to nie pomorze to napisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kol. stawek.

Prawdopodobnie trzeba puknąć obie.Nic tym nie zepsujesz jeżeli pukniesz raz więcej masz po prostu wybić na luz.Po każdym puknięciu sprawdzaj.Innej możliwości nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugi temat nie odpisuje gdyż kolega dobrze radzi.Trzeba zobaczyć może dżwigienki pordzewiały,trzeba odczyścić.Jak nie pomoże to jest więcej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Po prostu zakleszczyłeś(przyblokowałeś) skrzynie. Ja tez mam Władka z roku 1978 z dwiema wieżyczkami(na jednej jest przód i tył, a także biegi szosowe i terenowe, a na drugiej biegi) i przy kleszczyły przy orce, na tej wieżyczce gdzie są biegi szosowe i terenowe. Odkręciłem dekielek i przełożyłem bieg na którym było przy kleszczone i wbiłem jedną ośkę i git było tak jak powinno. Biegi chodzą jak powinny.

Trochę się poprawie bo temat niby prosty ale nie dla każdego.Za pomocą trzonka i młotka można wbić dowolńy bieg bez użycia lewarka.Trzeba tylko wiedzieć gdzie uderzyć.Można również metodą prób i błędów.Tak samo można wybić z dowolnego biegu , żeby było jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem remonty tego rodzaju skrzyń biegów.Przyczyn zakleszczania jest kilka: zużyte koła zębate, skrzywione wałki,skrzywione widełki wybieraka,zużyte (wyrobione) gniazda blokady wodzików,zużyte grzybki mechanizmu blokady. Trzeba dokonać naprawy bo problem będzie się powtarzał.

Blokada mostu napędowego- w twoim przypadku trzeba zdjąć podłogę, wyczyścić z brudu pokrywę skrzyni biegów,wyjąć oś obroty pedału blokady,wyjąć dźwignię blokady ( ma na końcu widełki działające na cięgno), wykręcić 3 śrubki i wyjąć oprawę z podłogi.Cięgno jest uszczelniane oringiem, trzeba cięgno i otwór w oprawie starannie wyczyścić i w kolejności odwrotnej złożyć.Przed rozmontowaniem polecam solidnie ten mechanizm zwilżyć penetratorem ewentualnie naftą, bardzo pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną zakleszczenia skrzyni jest pośpiech i nieuwaga.W nowym też skrzynia potrafi się zakleszczyć-na pewno rzadziej niż w starym.Trzeba uważać aby pedał sprzęgła wracał do góry-to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie odnośnie olejów w T-25

Czy posiada on dwa różne oleje do hydrauliki i skrzyni biegów?Bo do podnośnika zawsze lałem LUX, a nie wiem czy doskrzyni leje się oddzielnie, bo zauważyłem że z prawej strony tylnego kola, pod pompa hydrauliczną jest wlew do skrzyni biegów.Szczerze mówiąc to nigdy tam nie zaglądałem, a zimą przy ciężkich mrozach, jak puszczam sprzęgło nawet bez biegu to ciągnik się dusi, co oznacza, iż skrzynia ma nardzo ciężko.Musiałbym w takim razie spuścić olej i nalać nowy.Tylko jaki i ile.Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam-tak,do skrzyni przekładniowy,ja mam hipol 15,ok.10 litrów.

Do podnośnika leje silnikowy,superol milwus.Bez oleju w skrzyni to za długo nie

pojeździsz,remont skrzyni o wiele droższy od wymiany oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam władka 31 latka skrzynia Hipol od nowości po wymianie nie zmieniałem nie dolewałem i na wygląd jest brązowy jak nówka ,widać jak twarde te maszyny nigdzie nie ma wycieku,w hydraulice powinien co pamiętam być jak w silniku ale w tym układzie mam małe wycieki i leje olej jaki mam pod ręką i podnosi wszystko mam tura.A teraz kupiłem ciągnik i pisze że silnik i skrzynia i co zatem idzie hydraulika zalane jest jednym gat oleju aż zdziwiło mnie to ale fabryka myśle wie co robi TEXACO Super uniwersal tractor Oil 15 W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mirekmarian,po 31 latach olej już nie jest olejem,zmień go dla dobra

własnej kieszeni.olej to max. 5 lat,później traci swoje właściwości.

Oleju silnikowego i przekładniowego nie można mieszać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego masz książkową rację olejów nie powinno się mieszać tylko kilkanaście lat temu raz był olej raz nie i do hydrauliki lałem jaki miałem raz lux raz hipol ,superol mixol i pompę hydrauliczną mam od nowości tylko wymieniłem z 20 lat temu rozdzielacz od jakiejś fadromki bo fabryczny słabo tura podnosił i do dzisiaj mam spokój na 800 obrotach pracuje i podniesie ciągnik,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może ktoś z was wie czemu jak chce zapalic władka to musze pompować pompką ropę. Nawet jeśli postoi z godzinę to też trzeba pompować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzyma paliwa w układzie prawdopodobnie gdzieś dostaje się powietrze lub nie trzymają zaworki pompki zasilającej (ręcznej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może próbuj założyć zaworek zwrotny na przewód od paliwa.To nie jest

drogie a może pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam jednak znalezienie przyczyny niż dokładanie dodatkowych części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zwrotny nie majątek,pare złoty.Pomógł mojemu znajomemu,

też mu paliwo uciekało.Sprawdzenie układu swoją drogą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wymiany zaworki w pompce zasilającej

ale w wężyku co ciągnie paliwo jest ropa tylko pompa chyba pusta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i temu zaworki do wymiany bo po zgaszenie paliwo sie cofa z pompki

no dzięki wam zobacze te zaworki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej.Chodzi konkretnie o to że pompa napędzana jest przez tryb wałka, który idzie od sprzęgła do skrzyni.Czy te tryby pd wałka i przy pompie ten większy pownny chodzić w oleju?Czy ten olej trzeba gdzieś nalać, bo jak sciągałem pompe to wyleciał olej i nie wiem teraz co zrobić.z góry dzięk za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...