stawek 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Na zdjęciu pokazującym lewą stronę dwie skrajne ośki są wysunięte w równym stopniu, mam wybijać obojętnie którą, obie?Jeszcze jedna sprawa, dźwigienka od blokady mechanizmu różnicowego jest u mnie zablokowana tzn nie można nią poruszyć, wcisnąć - podejrzewam ze to efekt zapiaszczenia - żeby dostać się do blokady dyferencjału trzeba zdejmować podłoge i pokrywe skrzyni? Dzięki za odpowiedzi, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Na zdjęciu pokazującym lewą stronę dwie skrajne ośki są wysunięte w równym stopniu, mam wybijać obojętnie którą, obie?Jeszcze jedna sprawa, dźwigienka od blokady mechanizmu różnicowego jest u mnie zablokowana tzn nie można nią poruszyć, wcisnąć - podejrzewam ze to efekt zapiaszczenia - żeby dostać się do blokady dyferencjału trzeba zdejmować podłoge i pokrywe skrzyni? Dzięki za odpowiedzi, Co do blokady to odkręć sama narazie podłogę i wyczyść wszystko pod dzwiginką moze tez psuknac troche wd albo troche oleju w tą dzwigienke jak to nie pomorze to napisz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 29 Grudnia 2010 kol. stawek.Prawdopodobnie trzeba puknąć obie.Nic tym nie zepsujesz jeżeli pukniesz raz więcej masz po prostu wybić na luz.Po każdym puknięciu sprawdzaj.Innej możliwości nie ma. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Na drugi temat nie odpisuje gdyż kolega dobrze radzi.Trzeba zobaczyć może dżwigienki pordzewiały,trzeba odczyścić.Jak nie pomoże to jest więcej roboty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam! Po prostu zakleszczyłeś(przyblokowałeś) skrzynie. Ja tez mam Władka z roku 1978 z dwiema wieżyczkami(na jednej jest przód i tył, a także biegi szosowe i terenowe, a na drugiej biegi) i przy kleszczyły przy orce, na tej wieżyczce gdzie są biegi szosowe i terenowe. Odkręciłem dekielek i przełożyłem bieg na którym było przy kleszczone i wbiłem jedną ośkę i git było tak jak powinno. Biegi chodzą jak powinny.Trochę się poprawie bo temat niby prosty ale nie dla każdego.Za pomocą trzonka i młotka można wbić dowolńy bieg bez użycia lewarka.Trzeba tylko wiedzieć gdzie uderzyć.Można również metodą prób i błędów.Tak samo można wybić z dowolnego biegu , żeby było jasne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Ja tak odkleszczałem i udało się:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 29 Grudnia 2010 Robiłem remonty tego rodzaju skrzyń biegów.Przyczyn zakleszczania jest kilka: zużyte koła zębate, skrzywione wałki,skrzywione widełki wybieraka,zużyte (wyrobione) gniazda blokady wodzików,zużyte grzybki mechanizmu blokady. Trzeba dokonać naprawy bo problem będzie się powtarzał. Blokada mostu napędowego- w twoim przypadku trzeba zdjąć podłogę, wyczyścić z brudu pokrywę skrzyni biegów,wyjąć oś obroty pedału blokady,wyjąć dźwignię blokady ( ma na końcu widełki działające na cięgno), wykręcić 3 śrubki i wyjąć oprawę z podłogi.Cięgno jest uszczelniane oringiem, trzeba cięgno i otwór w oprawie starannie wyczyścić i w kolejności odwrotnej złożyć.Przed rozmontowaniem polecam solidnie ten mechanizm zwilżyć penetratorem ewentualnie naftą, bardzo pomaga. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 30 Grudnia 2010 Najczęstszą przyczyną zakleszczenia skrzyni jest pośpiech i nieuwaga.W nowym też skrzynia potrafi się zakleszczyć-na pewno rzadziej niż w starym.Trzeba uważać aby pedał sprzęgła wracał do góry-to podstawa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp 0 Napisano 2 Stycznia 2011 WitamMam pytanie odnośnie olejów w T-25Czy posiada on dwa różne oleje do hydrauliki i skrzyni biegów?Bo do podnośnika zawsze lałem LUX, a nie wiem czy doskrzyni leje się oddzielnie, bo zauważyłem że z prawej strony tylnego kola, pod pompa hydrauliczną jest wlew do skrzyni biegów.Szczerze mówiąc to nigdy tam nie zaglądałem, a zimą przy ciężkich mrozach, jak puszczam sprzęgło nawet bez biegu to ciągnik się dusi, co oznacza, iż skrzynia ma nardzo ciężko.Musiałbym w takim razie spuścić olej i nalać nowy.Tylko jaki i ile.Z góry dzięki za pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 2 Stycznia 2011 Odpowiadam-tak,do skrzyni przekładniowy,ja mam hipol 15,ok.10 litrów.Do podnośnika leje silnikowy,superol milwus.Bez oleju w skrzyni to za długo niepojeździsz,remont skrzyni o wiele droższy od wymiany oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekmarian 0 Napisano 2 Stycznia 2011 Ja mam władka 31 latka skrzynia Hipol od nowości po wymianie nie zmieniałem nie dolewałem i na wygląd jest brązowy jak nówka ,widać jak twarde te maszyny nigdzie nie ma wycieku,w hydraulice powinien co pamiętam być jak w silniku ale w tym układzie mam małe wycieki i leje olej jaki mam pod ręką i podnosi wszystko mam tura.A teraz kupiłem ciągnik i pisze że silnik i skrzynia i co zatem idzie hydraulika zalane jest jednym gat oleju aż zdziwiło mnie to ale fabryka myśle wie co robi TEXACO Super uniwersal tractor Oil 15 W30 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 2 Stycznia 2011 Kolego mirekmarian,po 31 latach olej już nie jest olejem,zmień go dla dobra własnej kieszeni.olej to max. 5 lat,później traci swoje właściwości.Oleju silnikowego i przekładniowego nie można mieszać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekmarian 0 Napisano 3 Stycznia 2011 Tak kolego masz książkową rację olejów nie powinno się mieszać tylko kilkanaście lat temu raz był olej raz nie i do hydrauliki lałem jaki miałem raz lux raz hipol ,superol mixol i pompę hydrauliczną mam od nowości tylko wymieniłem z 20 lat temu rozdzielacz od jakiejś fadromki bo fabryczny słabo tura podnosił i do dzisiaj mam spokój na 800 obrotach pracuje i podniesie ciągnik, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 3 Stycznia 2011 Tez mam tura,do tego pompa nsz16.zajebiście podnosi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusek 0 Napisano 4 Stycznia 2011 WitamMoże ktoś z was wie czemu jak chce zapalic władka to musze pompować pompką ropę. Nawet jeśli postoi z godzinę to też trzeba pompować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 4 Stycznia 2011 nie trzyma paliwa w układzie prawdopodobnie gdzieś dostaje się powietrze lub nie trzymają zaworki pompki zasilającej (ręcznej) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 4 Stycznia 2011 Może próbuj założyć zaworek zwrotny na przewód od paliwa.To nie jest drogie a może pomóc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 4 Stycznia 2011 Polecam jednak znalezienie przyczyny niż dokładanie dodatkowych części. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 4 Stycznia 2011 Zaworek zwrotny nie majątek,pare złoty.Pomógł mojemu znajomemu,też mu paliwo uciekało.Sprawdzenie układu swoją drogą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 4 Stycznia 2011 do wymiany zaworki w pompce zasilającej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusek 0 Napisano 5 Stycznia 2011 do wymiany zaworki w pompce zasilającej ale w wężyku co ciągnie paliwo jest ropa tylko pompa chyba pusta Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 5 Stycznia 2011 no i temu zaworki do wymiany bo po zgaszenie paliwo sie cofa z pompki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusek 0 Napisano 5 Stycznia 2011 no i temu zaworki do wymiany bo po zgaszenie paliwo sie cofa z pompkino dzięki wam zobacze te zaworki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp 0 Napisano 5 Stycznia 2011 Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej.Chodzi konkretnie o to że pompa napędzana jest przez tryb wałka, który idzie od sprzęgła do skrzyni.Czy te tryby pd wałka i przy pompie ten większy pownny chodzić w oleju?Czy ten olej trzeba gdzieś nalać, bo jak sciągałem pompe to wyleciał olej i nie wiem teraz co zrobić.z góry dzięk za odpowiedź Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolnik 1973 0 Napisano 5 Stycznia 2011 Trzeba wlać olej w napęd pompy po otwór kontrolny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach