Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a nie wiece co można zrobić, żeby kierownica w miarę lekko się kręciła, oprócz wspomagania? Gadałem z kolegą i dziadkiem to u nich we Władku gałką się kręciło. Nie wiece co można zrobić ?

Mam założoną kolumnę od C360 i jestem zadowolony.W moich postach jest opis założenia.Kolumna moze być używana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolumna od C-360 tym się różni od władkowej tym, że ma większe przełożenie, jest lżej ale trzeba kręcić więcej obrotów. To samo można uzyskać skracając ramię przekładni kierowniczej np. o 5 cm. albo przedłużyć ramię przy kole. Wyjdzie taniej i prościej. Kilka władków tak zrobiłem i kręcą jak w osobówce. Mam na przodzie opony 10,0/75 R16 i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie to było tak kiedyś pisał jak skrócił ramie przy kolumnie i lekko kierownica się kręciła, i mnie spotkało to że kolumna padła ze starości <1974r> a nowa 600,, przejeżdżałem koło autozłomu i znalazłem przekładnie od Merca że jak kręciłem wałkiem kierownicy to dźwignia pokonywała kąt 120 stopni a może i więcej, krótka dźwignia pare przeróbek i gałke musiałem założyć, bo przy nawrotach to ręka spadała z kierownicy bo nie ma oporu, a co do aku to dzięki za rady i proszę o wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jak22 możesz podać więcej szczegółów?Dokładnie 5 cm?

Jak to pospawać później?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolumny kierownicze C360 i T 25 różnią się konstrukcją i jakością wykonania. Przekładnia kierownicza w C360 jest śrubowo kulkowa a w T 25 ślimakowo kulkowa. Przekładna kierownicza w starych T 25 z lat 70 była śrubowa i w miarę lekko się kręciło. Przyczyną wielkich luzów w przekładniach kierowniczych T 25 jest niechlujstwo wykonawcy. Po prostu ślimak i rolka się mijają. Po licznych bojach z luzami w swoim T25 znalazłem przyczynę. Naprawy dokonałem tak- pomierzyłem odległosć osi rolki i osi ślimaka , średnice ślimaka o rolki i wylazł mi luz na 2 mm, wybiłem oś rolki z wału ( trzyma się na lekkim spawie). W warsztacie zaspawałem otwór i przewierciłem na nowo z przesunięciem 1,5mm w stronę ślimaka.Pomogło ,mam jak na razie kolumnę bez luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, pomyłka w T 25 jest przekładnia ślimakowo rolkowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak22 mógł byś mi dokładniej opisać ten sposób? Bo u mnie trzeba być po dobrym posiłku żeby kierownicą skręcić Proszę opisz mi ten sposób dokładnie, też bym tak zrobił, zależy mi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego xxxskalpel114, jeśli chodzi o skracanie, to ramię, które jest na końcu osi frezowanej przekładni kierowniczej. To nie jest odlew tylko odkuwka, więc można to zespawać elektrodą, ale jeśli ktoś nie jest pewny, to pospawać migomatem. Im krótsze ramię tym większa siła i tym samym lżej kręcić. To samo daje wydłużenie ramienia przy kole, też da się spawać. Plusem jest jeszcze to, że oddala się drążek kierowniczy od koła i jest w lewo większy skręt (nie zawadza drążek o koło, szczególnie przy opuszczonym ciągniku). Nara, hej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie w sprawie skracania ramion we władku to z pewnością pomoże i będzie łżej kręcić ale pogorszy się promień skrętu

ja w swoim zamontowałem kolumnę ze wspomaganiem od mercedesa ze złomu

cały koszt to około 500zł od pięciu lat tak jeżdżę i jest bezawaryjnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby się pogorszył promień skrętu to trzeba by obciąć ponad połowę tego ramienia, hej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Co z reakcją diagnosty na badaniu technicznym jak zobaczy spawaną dźwignie w układzie kierowniczym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam od dawna wycięte 6cm z ramienia.

Dobrze przed spawaniem sfazowałem i pospawałem elektrodą.

Diagnosta... myślisz, że będzie wiedział o co chodzi jak po spawaniu i oszlifowaniu ładnie zamalujesz podkładem i czerwoną farbą??

Co do tego, że zmniejszy się promień skrętu to BZDURA!!!

Promień się nie zmieni, a nawet zwiększy w lewą stronę, bo błotnik nie zawadza już o drążek!

Przekładnia kierownicza ma zapas.

Oryginalnie od punktu jazdy na wprost do max. wychylenia kół w prawo lub lewo jest (jeśli pamiętam) 1.5 obrotu koła kierownicą.

Jak się rozepnie drążek łączący koła, to od punktu jazdy na wprost przekładnia ma 3 obroty koła kierownicy w jedną i drugą stronę.

Także zapas jest duuuży.

Po skróceniu dużo lżej się kręci kierownicą, ale automatycznie trzeba więcej obrotów kołem kier. zrobić.

Także kulka na kierownicę i heja:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z poprzednikiem, kilka razy byłem na przeglądzie i nikt się nie dopatrzył tej przeróbki.Jeszcze jeden plus, byle kamień czy bruzda nie wyrwie fajerki z rąk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie. Co z reakcją diagnosty na badaniu technicznym jak zobaczy spawaną dźwignie w układzie kierowniczym ?
To ty na przegląd techniczny jeździsz jeszcze ciągnikiem U nas chodzi się z dowodem rejestracyjnym na przeglądy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była aferka z badaniami technicznymi z policja w tle.Od tego czasu diagności boją się na ładne oko podbijać badanie. Trzeba troszkę czasu do uspokojenia sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio ferdka wytrąsł nawet na przeglądzie;) Oczywiście wcześniej go na rolki wrzucił wszystkie numery sprawdził:P jeszcze chciał abym mu ramę z tura zrzucał bo 1 numer zakrywała ale się odczepił potem;) No na tym co targa kołami to pod niego wlazł i luzów na zwolnicach itd szukał;) Oglądał czy pęknięć nie ma itd;) Czy gdzieś coś nie kapie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ty na przegląd techniczny jeździsz jeszcze ciągnikiem U nas chodzi się z dowodem rejestracyjnym na przeglądy :lol bylbym bardzo ostrozny z taki mi wpisami na forum bo mozesz niezle beknac tak ty jak i stacja kontroli,pracowalem na OSKP i znam ten temat od podszewki,kazdy dobry diagnosta za taka przerobke zatrzymalby dowod rejestracyjny pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Mam sprawę do obu Panów "paffa" i "Jak22," chodzi mi o to skracanie, bo nie bardzo wiem, mam Władka drugi sezon a strasznie ciężko się kręci, możecie mi opisać dokładnie to skracanie ramienia, i zrobić zdjęcie żebym wiedział co skracać i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam czym zrobić zdjęć, ale wydaje mi się, że już dużo zostało napisane na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zrobisz zdjęcie w poniedziałek ?

Będę to robił z kolegą bo ja nie mam Migomata i chciałem dokładny opis ze zdjęciami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek nie da rady, raczej pod koniec tygodnia. Co prawda mógłbym komórką ale słabo będzie widać. Cierpliwości, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...