Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

kol.Urbens

Spod głowicy- jeżeli jest szczelina- może dmuchać kompresją a nie olejem.Może cieknąć jedynie spod wtryskiwacza (zmienić uszczelkę),lub olejem spod prowadnicy popychacza.Prąd powietrza przedmu(słowo zostało usunięte)e i trudno ustalić miejsce wycieku.

 

Masz rację kolego jedna uszczelka na I wtryskiwaczu (między górną a dolną częścią wtryskiwacza) puszcza paliwo, jednak pierwszy cylinder mam czysty, a zaolejony mam II cylinder. Kompresja na pewno nie ucieka, bo nie zauważyłem syczenia przy pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie ciśnienie oleju macie w swoim władku na rozgrzanym silniku ? u mnie jest ok od 2,7 do 3,9 kg/cm na wysokich obrotach przy ok 95 stopniach. Ma ktos większe ?

 

No to masz prawidłowe, Ja mam też takie. Ważne jest żeby, na wolnych obrotach, nie mniej niż 0,15 MPa ( ok. 1,5 kG/cm2) i na wyskokich obrotach 0,35 MPa (ok. 3,5 kG/cm2) nie więcej niż 3,9 kG/ na cm2. Jak zmontowałem silnik to właśnie takie ustawiłem zaworem redukcyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kol.Urbens

Spod głowicy- jeżeli jest szczelina- może dmuchać kompresją a nie olejem.Może cieknąć jedynie spod wtryskiwacza (zmienić uszczelkę),lub olejem spod prowadnicy popychacza.Prąd powietrza przedmu(słowo zostało usunięte)e i trudno ustalić miejsce wycieku.

 

Masz rację kolego jedna uszczelka na I wtryskiwaczu (między górną a dolną częścią wtryskiwacza) puszcza paliwo, jednak pierwszy cylinder mam czysty, a zaolejony mam II cylinder. Kompresja na pewno nie ucieka, bo nie zauważyłem syczenia przy pracy silnika.

 

Jak masz zaolejoną tuleję cylindryczną to moim zdaniem gumki na popychaczach, nieszczelne, może też pokrywa klawiatury gdzieś przepuszczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za radę, jak trochę będę miał wolnego czasu to postaram się rozebrać i zobaczyć może faktycznie coś tam się zapchało.

 

zanim zatakujesz silnik to zwróć uwagę na takie rzeczy:

 

- zanieczyszcznia między żeberkami głowic i tuleji cylindrycznych

- wolne obroty dmuchawy i zanieczyszczenia na jej siatce, może pasek się ślizga.

 

Może masz założoną przysłonę na wylocie powietrza z dmuchawy pod cylinder, tą przysłone powinno się zakładać tylko przy minusowych temperaturach. No i sprawdź temperaturę oleju, czy przekracza 120 C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich włascicieli "wladków"i nie tylko ,panowie powiedzcie mi jak po kolei odpowietrzyć tego gada , napewno filtry ale u góry czy na dojsciu do filtrów i gdzie pompe i co nastepne bo niemoge sobie poradzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzyć tego gada to baaaaardzo ciężko pamiętam jechałem na pustym zbiorniku prawie w orce na płaskim pracował równo a z kołem w bruzdzie to przerywał ale szedł ,perkins od razu stawał ,a tak jak masz szczelne przewody paliwowe to po zmianie filtrów zalewam puszki olejem napędowym i po prostu siadam i pompuje pompką ręczną trudno powiedzieć minute może dwie żadnych odpowietrzników śrubek nie odkręcam musi zapalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten gad odpowietrza się sam w czasie pracy. W rurce przelewowej łączącej filtry z wtryskiwaczami i idącej dalej do zbiornika jest malutki otworek. Konkretnie w oczku łączącym z obudową filtrów.Tym otworkiem odpływa nadmiar paliwa oraz powietrze.Bardzo często ten otworek ( o średnicy czubka igły) się zapycha jakimś syfkiem.Nie jest wskazane powiększanie średnicy tej dziurki. Przy odpowietrzaniu pompuje się pompka aż do usłyszenia wlewania się paliwa do zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie bede mial pompe do roboty jeżeli nie jest zapowietrzony, bo czsem chwile jedzie normalnie jakieś 2 minuty a nastepnie brakuje mu sily obroty spadają i tak jakby nie palił na 1 cylinder, mówie o cięższej robocie jak orka bo na pusto i z czymś lekkim daje sobie rady, po chwili znow mu siły troche przybędzie i dalej jedzie kawałek, wymienilem filtry i to samo. a może wtryski padły? troche mi kopci na czarno a oleju w silniku nie ubywa. co doradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mego doświadczenia a miałem dziwny przypadek i nikt nie potrafił pomóc po prostu musiałem mieć zawsze pełen zbiornik to nic się nie działo jak spaliłem kilkanaście litrów przerywał i woziłem baniaczki 5 litrowe i dolewałem ,zalej do pełna i zobacz czy jest lepiej jak z pół zbiornikiem ,a doszłem do przyczyny po roku męczenia się ,w tej pokrywie nad filtrami dwoma gdzie przykręcane są przewody paliwowe w jednym kanale między jednym a drugim filtrem jet nabita zaślepka taki centymetrowy kołeczek aby nie krążył olej między filtrami a szedł dalej do pompy a u mnie krążył w koło a do pompy szedł jako tako jak pełen zbiornik jak zbiornik połowa to cisnienie mniejsze i przerywał myślę że coś rozumiesz ,sprawdz na pełnym jak pójdzie to pompa może być dobra bo są twarde ja jeszcze nie robiłem a 79 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj też 79 rok mam go 16 lat b mało jezdze i też nic nie robiłem,od poczatku miał w orce taki dziwny glos (chwilowo) jakby nie palil dokladnie 1 cylinder ale do tej pory nie tracił na sile dopiero w tym roku. paliwa to zawsze mialem niewiele w zbiorniku , a powiedzcie mi jak silnik pracuje to paliwo rurka zwrotna ma isc calą czy z powietrzem bo umnie idzie z powietrzem przelew do zbiornika, i jeszcze jedno jest jakis sposób by sprawdzić przewody czy którys nie jest peknięty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie dolne zasilanie i kłopot zniknie. Ja mam obniżony odstojnik i filtry od 30 też niżej trochę i z dołem z baku. Mogę mieć 2 litry w baku i pięknie chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy pod tymi wkrętami regulacyjnymi na pompie wtryskowej powinny być jakieś sprężynki bo po regeneracji pompy nie

chce pracować na wolnych obrotach...

Będe bardzo wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

andrev 14. Te śrubki regulacyjne to tylko zderzaki ograniczające ruch dźwigni.Pod nimi nie ma żadnych sprężyn.Z twojego opisu rozumiem że regeneracja pompy polegała tylko na wymianie sekcji wysokiego ciśnienia a pompa nie była ustawiana na stole probierczym.Sekcje są o różnej wydajności .Przed włożeniem nowej trzeba zmierzyć średnice tłoczków czy są takie same.Przy montażu nowej sekcji trzeba wykonać szereg czynności mających zgrać sekcję z wałkiem krzywkowym i regulatorem obrotów, a później ustala się dawkę paliwa na stole probierczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kłopoty z układem u T25 zasilania to:

1.Lej zawsze czyste paliwo , najlepiej prosto z dystrybutora.Jeżeli postępujesz inaczej często sprawdzaj filtry i odstojnik.Nie przerabiaj zbiornika na dolne zasilanie,ponieważ pełni on też funkcję dodatkowego odstojnika.Zanieczyszczenia i wodę można spuścić kranikiem.

2.Pilnuj i sprawdzaj szczelność przewodów zarówno metalowych jak i elastycznych.Pamiętaj że w rurkach jest podciśnienie i pomimo nieszczelności nie widać wycieku.Wszelkie połączenia po rozkręceniu uszczelnić podkładką miedzianą nową lub odpuszczoną poprzez podgrzanie i zanurzenie w zimnej wodzie.

3.Częstym powodem niesprawności jest pompa zasilająca(nie mylić z pompką ręczną) wystarczy wymienić.Jest tania tak że nie opłaca się naprawa.

4. Nie przerabiać oryginalnych zaworków dławiących.

5.Odpowietrzanie.Podpompować aż poczujesz opór paliwa w pompce ręcznej.Ja następnie popuszczam górn a śrubę 19 oczkową za pompą wtryskową i pompuję aż znikną pęcherzyki powietrza.Filtry odpowietrzam

tylko gdy je rozkręcam.

Są to rady myślę że jednego z najstarszych uczestników forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa była regenerowana u goscia który się tym zajmuje więc zakładam że została ustawiona prawidłowo...choć teraz mam duze wątpliwośi. Odnośnie sprężynek pytałem bo czytałem w instrukcji o regulacji pompy i tam było wspomniane że trzeba je skracać bądż wydłużać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skraca się lub wydłuża ilość czynnych zwojów sprężyny korektora przy zgrubnej regulacji dawki paliwa.Sprężyna ta spełnia rolę cięgna pomiędzy dźwigniami jak też współpracuje z ciężarkami regulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się też ze swojego rodzaju patentem.Do T 25 została zamontowana pompa wtryskowa od LTZ, rzędowa. Pracowały sekcje 1 i 3 a 2 i 4 zostały wyłączone.Silnik pracował równo w całym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To da sie coś samemu zrobić zeby były wolne obroty? Bo u mnie jest tak że jak mu ustawie to chwilke wmiare równo chodzi a pozniej raz wysokie a raz prawie gaśnie i tak balansuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moj też 79 rok mam go 16 lat b mało jezdze i też nic nie robiłem,od poczatku miał w orce taki dziwny glos (chwilowo) jakby nie palil dokladnie 1 cylinder ale do tej pory nie tracił na sile dopiero w tym roku. paliwa to zawsze mialem niewiele w zbiorniku , a powiedzcie mi jak silnik pracuje to paliwo rurka zwrotna ma isc calą czy z powietrzem bo umnie idzie z powietrzem przelew do zbiornika, i jeszcze jedno jest jakis sposób by sprawdzić przewody czy którys nie jest peknięty ?

 

U mnie jest tak samo jak u kolegi zawsze leję do pełna i jak zostaje w zbiorniku ok 26 litrów to zaczyna się zapowietrzać.Mam przezroczyste wężyki paliwowe zbiornik-odstojnik i odstojnik-pompa i gdy tym pierwszym, zawsze idzie powietrze z paliwem (dodam że rurka w baku jest 100% szczelna), a z odstojnika do pompy idzie ropa już bez bąbelków, aż do tych 26 litrów. Podłączyłem na próbę wężyk bezpośrednio do baku i do pompy (omijając odstojnik) i było to samo Kiedyś też myślałem nad dolnym zasilaniem, ale zrezygnowałem, po 1 to trzeba wytoczyć przejściówkę na gwint w dnie zbiornika i do kranika od c-330 (bo są różne), po 2 będzie gnało syf i może szybko zabić odstojnik, albo stanąć w przewodzie. Mam pompkę zasilającą, która jeździ od nowości z ciągnikiem a we wtryskowej była wymieniana tylko sekcja. Zapewne siada już pompka, ale póki chodzi to nic nie będę zmieniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawniej jak miałem w zbiorniku 3 litry to zaczynal przerywać, jak bylo 5 -10 litrow to chodzil tak samo jak mial full, być może że pompka zasilajaca siada i jak malo to niedaje rady pociagnąć i mu brakuje. spróbuje nalać mu wiecej i zobacze jak nie pomoże to wym, pompke i tak po kolei bede szedl po najmniejszych kosztach az trafie na przyczyne bo innego wyjscia niewidze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziska, ktoś napisał, że jak pompuje pompką zasilającą to mu powietrze z paliwem idzie.

Tak nie mozę być układ ciągnie powietrze i ciągnik nigdy nie będzie chodził tak jak trzeba!!!

Trzeba sprawdzić szczelność układu, mogą być różne przyczyny, ja np. miałem niedokręconą śrubę od przewodu paliwowego w miejscu połączenia rurki co idzie do baku a najlepiej to robić za pomocą wężyka przeźroczystego (zamontować gdzieś na połączeniu przewodów paliwowych) bo wtedy widać czy idzie powietrze czy nie jak sie pompuje pompką zaislającą. Jak układ jest szczelny to pozostaje pompa która widocznie siada. A pompa to ja nie wiem czy się opłaca nową kosztuje gdzieś 600zł napewno nie mniej a regeneracja 300 zł, tylko jak robić regeneracja to trzeba naprawdę oddać do fachowca, swoją drogą to ja bym nie polecał tych nowych pomp, bo co patataju oryginalne to oryginalne, a te części zamienne to mi sie wcale nie podobają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze dodam jak ktoś odkręca te przewody paliwowe w nieustannym poszukiwaniu lewego powietrza to radzę z własnego doświadczenia dawajcie nowe podkładki miedziane, bo stare się ugniatają od ciągłej zasady a dorypie trochę mocniej to będzie ok. I powiem jeszcze tak jak ciągnik przerywa bądź kopci to szukajcie przyczyny w układzie paliwowym, niekiedy w pracy pompy paliwowej, wtryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasem jak się dorypie trochę mocniej to można też zerwać gwint na śrubie, takie teraz części robią (chociaż nawet nie trzeba dociągać i już będzie po gwincie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyciąga niemal do dna! Może rurka która ciągnie z baku ma gdzieś dziurkę dlatego ciągnie powietrze. Trzeba sobie zrobić bajpas z wężyka elastycznego i dwóch końcówek takich jakimi są zakończone rurki paliwowe i po kolei zaczynając od baku omijać poszczególne podzespoły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Mam pytanko, a mianowicie mam władka z roku 1978 ze skrzynią starszego typu czyli na tej mniejszej wieży mam przód oraz tył a także szosowe oraz terenowe i jak wbije 3 bieg to tak dziwnie bije po sprzęgle co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...