Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłbym od zrobienia siłownika...

Zestaw naprawczy kosztuje około 15pln i wymienić go, to żaden problem.

Wyciągasz siłownik i rozbierasz go na części pierwsze,zakładasz nowe uszczelnienia i gotowe, składasz.

Tylko te dwie plastikowe podkładki co idą na tłok, to wsadzasz najpierw w gorącą wodę, żeby łatwiej zaszły. Roboty z tym nie ma dużo, a przy okazji zobaczysz stan tulei siłownika, jak będzie miała duże rysy, to trzeba ją będzie wymienić na nową. Gdyby trzeba było coś więcej w nim wymieniać to sobie przekalkuluj, bo nowy siłownik na Allegro kosztuje lekko ponad 200pln

 

 

Natomiast co do rozdzielacza z tym jest już większy problem, z tego co wiem to raczej ię go nie regeneruje (przynajmniej domowym sposobem).

I niestety trzeba go wymienic na nowy. Koszt jest spory, bo około 700pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacząłbym od zrobienia siłownika...

Zestaw naprawczy kosztuje około 15pln i wymienić go, to żaden problem.

Wyciągasz siłownik i rozbierasz go na części pierwsze,zakładasz nowe uszczelnienia i gotowe, składasz.

Tylko te dwie plastikowe podkładki co idą na tłok, to wsadzasz najpierw w gorącą wodę, żeby łatwiej zaszły. Roboty z tym nie ma dużo, a przy okazji zobaczysz stan tulei siłownika, jak będzie miała duże rysy, to trzeba ją będzie wymienić na nową. Gdyby trzeba było coś więcej w nim wymieniać to sobie przekalkuluj, bo nowy siłownik na Allegro kosztuje lekko ponad 200pln

 

 

Natomiast co do rozdzielacza z tym jest już większy problem, z tego co wiem to raczej ię go nie regeneruje (przynajmniej domowym sposobem).

I niestety trzeba go wymienic na nowy. Koszt jest spory, bo około 700pln

 

Rozdzielacz też nie taki drogi

http://allegro.pl/rozdzielacz-r75-2-sekcje-t-25-t25-oryginal-i1745544328.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. ja obstawiałbym nieszczelne sekcje w rozdzielaczu bo jeżeli sekcja będzie trzymać to bez względu na stan siłownika olej powinien pozostać poza rozdzielaczem i sę nie cofnąć. no ale oczywiście uszczelnienia na siłowniku bym wymiennił bo koszt nie duży i pracy przy tym niewiele i zawsze sprawdzi się przy tym stan tuleji. rozdzielacz to koszt ok. 270 zł. firmy hydrosila mam taki w jumzie od 2 lat i nie narzekam. całkowity koszt powinien wynieść jakieś 300 zł. oczywiście doliczyć trzeba jeszcze koszt oleju no i nowe podkładki miedziane na rozdzielacz, groszowa sprawa ale będzie przynajmniej sucho. rozdzielacza domowym sposobem nieda rady zregenerować a koszt nowego to nie takie duże pieniądze, przynajmniej do naszych wschodnich marek. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem. Dzisiaj podczas orania po godzinie chciałem aby odpoczął i po 10 minutach probuje odpalić a on nie chce . To znaczy ze nie moze przekrecić wałem a jak włacze odreżnik to kręci jak szalony i jak go wyłącze podczas kręcenia to silnik od razy stoi dodam tez ze jak sie troche zagrzeje to traci moc ale jak ostygnie to zapala . Co to może być ??? Cała góra robiona była w tamtym roku . I nie został przegrzany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem. Dzisiaj podczas orania po godzinie chciałem aby odpoczął i po 10 minutach probuje odpalić a on nie chce . To znaczy ze nie moze przekrecić wałem a jak włacze odreżnik to kręci jak szalony i jak go wyłącze podczas kręcenia to silnik od razy stoi dodam tez ze jak sie troche zagrzeje to traci moc ale jak ostygnie to zapala . Co to może być ??? Cała góra robiona była w tamtym roku . I nie został przegrzany .

 

A przy kręceniu na rozruszniku a tłumika szedł biały dymek? Przy wciśnięciu odprężnika silnik da radę przełamać. Ostatnio pisałeś, że mieniałes pompę, pewnie po jej stronie leży przyczyna. Lepiej znajdź dobrego pompiarza, to ci zrobi porządek, jeśli nie możesz sobie z tym poradzić. Napisz jeszcze jaką miałeś temp oleju po 1h orania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały nie leci tylko troche czarnego . Na wcisnietym odprezniku nie da rady wogole ruszyć ale jak podniose to kreci prawie normalnie . Nie wiem jaką miałem temperature bo przestał działać mi wskaznik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie... Rozebraliśmy silnik, wymieniliśmy panewki, i pierśienie na tłokach. Po złożeniu pięknie zapalił ale nie ma smarowania na klawiaturę. Ciśnienie ponad 4 i nic. Ponownie rozebraliśmy, na wale widać że olej jest, ponownie złożyliśmy odkręcilismy rurkę która idzie na klawiaturę odpaliliśmy i... To samo nie ma oleju na klawiaturę a po chwili coś chrupneło i zaczął kopcić. , Jeszcze nie wiem co sie stało, ale o co chodzi z tym smarowaniem na klawiturę?

 

Pilnie czekam na pomoc, podpowiedz..

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że przez zwykłe przeoczenie źle założyłeś panewki główne na środkowym czopie wału. W skorupie panewki są w zależności od wykonania dwa otworki lub prostokątne wycięcie na kanał olejowy. Panewka z tymi wycięciami ma być zamontowana na środkowym łożysku głównym wału w kadłubie silnika a nie w stopie łożyska. Dokręcaj śruby łożysk odpowiednim momentem.Mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie zauważyłem u siebie w T25 że lewa felga przedniego koło od strony wewnętrznej jest ochlapana w oleju tak jak by gdzieś z piasta. Co to może być? Coś poważnego czy zwykły simering ? Dużo jest roboty przy tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomóżcie... Rozebraliśmy silnik, wymieniliśmy panewki, i pierśienie na tłokach. Po złożeniu pięknie zapalił ale nie ma smarowania na klawiaturę. Ciśnienie ponad 4 i nic. Ponownie rozebraliśmy, na wale widać że olej jest, ponownie złożyliśmy odkręcilismy rurkę która idzie na klawiaturę odpaliliśmy i... To samo nie ma oleju na klawiaturę a po chwili coś chrupneło i zaczął kopcić. , Jeszcze nie wiem co sie stało, ale o co chodzi z tym smarowaniem na klawiturę?

 

Pilnie czekam na pomoc, podpowiedz..

 

pozdr

 

Już doszliśmy. Wyobaźcie sobie że panewka środkowa (rzekomy oryginał) miał otwór przesunięty ok 8 mm )))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

xxxskalpel114 Przypuszczam że zużyły się uszczelniacze , jest ich tam dwa,mógł także wytrzeć się rowek na osi.Troszkę pracy przy naprawie jest, trzeba zdemontować piastę wraz z łożyskami.Przednie piasty są smarowane olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szanowni koledzy jaka może być przyczyna spadku ciśnienia w układzie smarowania . Przedtem było na rozgrzanym silniku ( orka 2 do 3 godzin)na wolnych obrotach 1 a teraz na wolnych poniżej 0,5 . Regulacja na zaworze redukcyjnym nic nie pomogła Czy jest możliwe aby pompa siadła czy może będą to panewki główne na wale. Na korbach dwa lata temu jak wymieniałem zestaw naprawczy były OK Władek z 85 i nie wiem czy była wymieniana pompa bo mam go od dwu lat . Zauważyłem też że pojawiają się skoki ciśnienia na zimnym silniku z 4 na 2 i powrót na 4. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Szanowni .... skoki ciśnienia na zimnym silniku z 4 na 2 i powrót na 4. Pozdrawiam

Witam.Obstawiał bym zawór,ale skoro go sprawdziłeś to może manometr żle wskazuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name="

Witam.Obstawiał bym zawór' date='ale skoro go sprawdziłeś to może manometr żle wskazuje?[/quote]

To znaczy w zaworze jest tylko kulka i sprężyna , mam sprawdzić te obydwa elementy czy coś jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często po iluś tam latach, nawet w tej kulce wyrabiają się rowki od gniazda tego zaworu i sprężyny. Jeśli masz to spróbuj wymienić tą kulkę, tylko, żeby była tej samej średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję też sprawdzenie filtra oleju. Przepychanie syfu przez dysze wirówki i zawór ciśnieniowy daje też podobne efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję pilnować stanu oleju i obserwować silnik , zwłaszcza gdy ciągnik zmieniał właściciela.Pomysłowość użytkowników ciągnika -w przerabianiu- jest nieraz zadziwiająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam:P Panowie ma ktoś z was w swoim Władku radio, jeśli tak to chciałem spytać jak się sprawuje ?

Hu...owo, bo praktycznie nie da się go słuchać, gdy ciągnik pracuje.

No chyba, że ktoś słucha tak głośno, że go cała wieś słyszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...