Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Koło napędzające pompę wtryskowa obraca się na kołnierzu pompy (panewka). Smarowanie ciśnieniowe.
.

 

Tak powinno być, ale w obudowie aluminiowej rozrządu brak kanału doprowadzającego olej pod ciśnieniem poprzez kołnierz pompy wtryskowej do koła napędowego. Jest doprowadzenie oleju do obudowy, w obudowie brak kanału, dalej w kołnierzu pompy jest kanał. Czy tak ma być, czy ktoś przy tym wcześniej majstrował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kanałek jest w porywie rozrządu,takie zgrubienie pod obudową napędu obrotomierza. Dalej olej płynie wywierconym otworkiem w płycie mocującej koła i kołnierz pompy poprzez wycięcie w uszczelce korkowej do kanału w kołnierzu pompy.Przy każdym demontażu pokrywy rozrządu polecam sprawdzenie luzów na panewkach kół pośrednich.W przypadku dużego luzu silnik gubi ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Portal "Darmowe ogłoszenia i anonse - Anonsiero.pl" jest po to aby dodawać swoje ogłoszenia w necie. Ogłoszenia są w kategoriach: moda, usługi, rolnictwo, motoryzacja , nieruchomości, praca , sport, usługi i wiele innych. Całość serwisu jest przejrzysta i nie przeładowana reklamami. . Już teraz dodaj swoje darmowe ogłoszenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kanałek jest w porywie rozrządu,takie zgrubienie pod obudową napędu obrotomierza. Dalej olej płynie wywierconym otworkiem w płycie mocującej koła ...

 

Problem w tym, że to zgrubienie widoczne na zewnątrz obudowy jest "ślepe" z obu stron tj. na dole, gdzie wchodzi tulejka stalowa od silnika oraz z drugiej strony tj. od płyty. W płycie jest otwór i dalej w uszczelce, kołnierzu do tulejki brązowej. W handlu pokrywy nie mają również tego otworu ale być może to do nowszych wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:D Chciał bym podłączyć alternator od poloneza do T25A czy jest taka możliwość? Jeżeli tak to jak się za to wziąć? Jak podłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdy docisk jest odkręcony to łapku są dociskane przez spręzyny a gdy go przykręcene do zamachu to łapki latają luznoi spręzyny . Jest załozona nowa tarcza czy tak powinno być czy cos jest nie tak prosże o szybką odpowiedz? I którą stroną załozyć łożysko wyciskowe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego one nie są odciągane przez spręzyny tylko luzno sobie latają ? Czy tak ma być ? Bo jak docisk jest odkręcony to jest wtedy w porządku /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tu http://chomikuj.pl/habza.m/instalacje+elektryczne*2cschematy/Pod*c5*82*c4*85czenie+alternatora,308884594.jpg masz podłączenie alternatora Poloneza a tu http://chomikuj.pl/habza.m/instalacje+elektryczne*2cschematy/Schemat+instalacji+elek.W*c5*82adk,308884419.jpg schemat instalacji elektrycznej "Władka".Wystarczy przestudiować schemat jeżeli jest zgodny z Twoim ciągnikiem to powinno być wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem nowy na tym forum więc chciałbym dowiedzieć się o paru bardzo ważnych sprawach.

Mianowicie, kilka dni temu wymieniłem głowice w moim T25 z 79r. z powodu wypalonego gniazda i brania oleju poprzez tuleje prowadzące zawory. Po wymianie i dokładnym ustawieniu luzów na klawiaturze ( 0.35 mm ) okazało sie że przyczyna nie minęła, ba nawet się pogorszyło! Traktor zaczął dymić raz na biało, raz na niebiesko, przy przegazówie na czarno (ale to chyba normalne), w dodatku przy obciążeniu coś klekocze w głowicach i nadmiernie przegrzewa się traktor. W dodatku zauważyłem że po zaworze wydechowym przedostają się spaliny nad głowice. Jak by tego było mało w traktorze pobiera mi ON do oleju i nie jestem pewien czy przez wtryski, czy może przez napęd pompy wtryskowej?

 

Pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po polsku to:

Odkręciłem stare głowice bez ruszania cylindrów, potem sprawdziłem czy nie ma zanieczyszczeń na tłokach i założyłem obie nowe głowice.

Po przykręceniu i ustawieniu luzów na klawiaturze, przykręciłem wtryski i przewody paliwowe.

Po odpaleniu traktora było wszystko ok dotąd aż dodałem mu trochę gazu i zaczęło coś klekotać w głowicach i wydostawały sie spaliny nad głowicą spod zawora wydechowego.

Po skręceniu reszty elementów i wyczyszczeniu filtra powietrza i filtra oleju pojechałem w pole i wtedy zaczął przegrzewać mi sie traktor do tego stopnia ze aż sie dymiło nad głowicami po dosłownie 30 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wg mnie należało też sprawdzić stan pierścieni i tulei,bo był dostęp a najlepiej wszystko wymienić na nowe.Ustawianie luzu na zaworach należy przeprowadzić na zimnym silniku (luz obu zaworów0,3mm).Regulację przeprowadzać gdy oba zawory są zamknięte(koniec suwu sprężania)w każdym cylindrze.Spotkałem się z przypadkami regulacji pojedynczych otwartych zaworów.Jeżeli wszystko było przeprowadzone prawidłowo to powinno grać.Silnik fabrycznie jest bez uszczelki pod głowicą ale w starych ,wielokrotnie odkręcanych silnikach powinno się założyć uszczelkę pod głowicę.Są w sprzedaży miedziane podobne jak pod tuleję.Z opisu wygląda na dmuchanie spod głowicy.Co do paliwa w oleju,to albo leje wtrysk albo nie ma spalania w jednym cylindrze (z powodu braku kompresji i paliwo się nie spala tylko spływa do oleju).Jest wtedy podwyższony stan oleju.

Zyczę powodzenia. Napisz czy coś pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale regulacja zaworów ani uszczelki miedziane nie załatwiły by sprawy. Poza tym kompresja była i to zajebista, problem tkwił w wybitym tłoku na korbowodzie i pękniętych pierścieniach zgarniających. Dziś postanowiłem to wszystko rozebrać bo i tak traktor nie nadawał sie do pracy w polu.

Myślę że bez kapitalki się nie obejdzie ponieważ wał też był nie ruszany od nowości.

Jedno mnie zdenerwowało że kupiłem 2 nówki głowice za ponad 200zł szt. niby radzieckie oryginały, a jedna z nich jest o dupe potłuc :/

 

Teraz pytanie: czy jak wał nie będzie zbytnio zużyty ani przytarty to można dobrać do niego tylko panewki i ewentualnie go przetoczyć?

 

Za podpowiedzi dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne wały są nie do zdarcia.Ja podczas wymiany pierścieni ( które zużywają się szybko i wtedy jest nadmierne zużycie oleju) zakładam nominalne panewki korbowodowe.Trzeba sprawdzić stan czopów wału i wygląd panewek.Znam niejeden egzemplarz z podobnego rocznika który chodzi na nominalnych.Wszystko zależy od prawidłowej eksploatacji.Teraz nie ma już takich wałów.Trzeba samemu rozważyć czy szlifować czy kupić nowy wał lub jechać na starym bez szlifowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze podpowiedzieć, że wymienioną tulejkę w główce korbowodu trzeba rozwiercić rozwiertakiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w rozrządzie trzeba wymieniać jakieś części?

Bo silnik rozbiorę na części pierwsze i będę patrzył co i jak się zużyło, ale będzie to mój pierwszy remont tego traktora (wcześniej robiłem w nim tylko sprzęgło) więc byłbym wdzięczny za podpowiedzi na co zwracać uwagę i co należy wymienić.

W sprawie części to aż mi ręce opadają jaką lipę produkują i wciskają ludziom, ale będę zwracał uwagę na to co kupuje żeby kitu nie wcisneli.

Z zawodu jestem mechanikiem więc myślę że z tym traktorem dam sobie rade , dużo rzeczy widziałem u innych, sporo na necie czytałem, w razie potrzeby zawsze jest znajomy szpec od traktorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze rozbierz i wyciąg tłoki i tuleje. Sprawdż panewki korbowodowe.Jeżeli wał dobry, wymień panewki korbowodowe na nominalne sprawdż luzy wału jeżeli możliwe nie ruszaj panewek głównych.Jeżeli przyjdzie wyciągnąć wał poznacz sobie części punktakiem, będzie łatwiej składać.Rozrząd sprawdzić stan ale powinien być w porządku,ale ruszać tylko w przypadku wymiany wału.Potem ustawić wg znaków na kołach zębatych.

Części kupuj w sprawdzonych sklepach i poradz się sprzedawcy które części wybrać ,oni się na tym znają.Nie kupuj okazyjnie,nie sugeruj się ceną .Naprawdę niektóre części są bardzo kiepskiej jakości.Pierścienie radzę oryginalne z olejowymi "do szpica"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wał ma luzy przy kole pasowym i luz wzdłużny, przy kole zamachowym nie czuć zbytnio luzu. Wał wyjmę i zobaczę co dalej. Pierścienie mam radzieckie nówki z 82r. chyba więc jak kupie zestawy cylindry z tłokami to spasuję i założę.

Części będę kupował w sklepie gdzie wielu znajomych się zaopatruje i gdzie mają wszystko co potrzeba.

Dzięki za radę z punktowaniem kół zębatych, nie pomyślał bym o tym .

 

W razie problemów będę pisał tu na forum lub zrobię zdjęcie i wystawie z czym mam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozum mnie żle.Na kołach zębatych są fabryczne znaki do ustawiania rozrządu.Ustawia się wg schematu ustawienia , którego akurat nie mam ,można go jednak ściągnąć z internetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem ładowanie w T25 A mam w odwrotną stronę, na wolnych ładuje momentami 13,5V a na wysokich poniżej 12,20 V schodzi napięcie co jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...