Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie: uruchomiłem instalację elektryczną nie używaną od kilku lat we Władku. Kupiłem nowy regulator napięcia do alternatora i.... lampka od ładowania pali się ciągle ale jeżeli na chwilę zewrę styki + i D to pojawia się ładowanie (amperomierz wskazuje plus, gaśnie lampka) i utrzymuje się niezależnie od wielkości obciążenia byleby były wyższe obroty. Przy niskich obrotach ładowanie kończy się (amperomierz wskazuje minus, lampka zapala się) a wejście na wysokie obroty nie powoduje wznowienia ładowania. Gdzie mam szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz oryginał to nie jest to alternator tylko prądnica i do ładowania potrzebuje wzbudzenie. Ja nigdy nie mogłem zrobić tak żeby to ładnie działało dlatego zdecydowałem się na wymianę na alternator i od tego czasu jestem zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginalny to tez alternator, ale nie samowzbudny, jak nowsze wersje. Musisz mieć w instalacji regulator napięcia. Nie podałeś, ile masz wyjść z alternatora - 3 czy 5, bo to różnica. Jeśli 3 i po podaniu + na D jest ładowanie, to wystarczy puścić + przez lampkę ładowania na styk D i po problemie. Pewnie u ciebie leci jeszcze przez przekaźnik RB-1 (czarna duża kostka) i gdzieś po drodze nie ma styku albo masz padnięty zintegrowany regulator alternatora.

W alternatorze na 5 wyjść jest trochę inna bajka (te starsze wersje T25) - tam jest zewnętrzny moduł regulatora napięcią (duża czarna kostka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ma to związek z lampką. Wcześniej był alternator na 5 wyjść z przekaźnikiem i regulatorem stycznikowym. Lampka ładowania była 4 watowa. Zmieniłem ją na 2 watową i jest o tyle lepiej, że ładowanie jest nawet przy niskich obrotach. Natomiast trzeba dalej ręcznie indukować napięcie poprzez zwarcie D i +. Oczywiście alternator jest nowszego typu ale instalacja już nie. Napięcie, po włączeniu masy, na styku D było 1,7 V natomiast po zmianie żarówki 2,3V. Może ktoś wie jakie powinny być wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie ma być napięcie - nie wiem. A w regulatorze jest mostek prostowniczy i jakieś tranzystory oraz dwa przekaźniki. Lampka gaśnie, jak złapie jeden z przekaźników, ale nie oznacza to, że jest ładowanie. U mnie tak było w MTZ. Koniec końców wymieniłem alternator na ten z 3 wyjściami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierząc w ten sposób nie mierzysz napięcia tylko spadek napięcie na kontrolce a to cię nie interesuje gdyż będzie zależny od rezystancji włukna żarówki. Ja na twoim miejscu nie bawiłbym się w odtwarzanie starej instalki tylko pociągnął bym nową z nowym alternatorem bez zbędnych regulatorów po drodzę bo mają takowy wbudowany. Wówczas dwa kabelki załatwiają robotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie radzili mi żeby nie bawić się w naprawy i podmianki tylko kupić nowy regulator. Kupiłem nowy i oczywiście nic. A ja mam dwa regulatory - oczywiście sprawne. Mogę kupić nowy alternator i będę miał dwa sprawne alternatory. Skoro alternator wzbudzany jest prądem płynącym przez kontrolkę to jej parametry muszą mieć pewne znaczenie. Napięcie na wzbudzeniu jest za niskie bo krótkotrwałe zwarcie z zaciskiem + wzbudza alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podpięty + z alternatora do rozrusznika (tam gdzie gruby przewód od akumulatora dochodzi, a wzbudzenie przez żarówkę (kontrolkę) i regulator RB1. D+ od alternatora podpina się pod jeden ze styków oznaczonych ~, drugi taki zacisk w RB1 podpina się do masy. U mnie nawet jak się spaliła żarówka, to jest wzbudzenie i ładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem u siebie instalację od podstaw, stąd wiem, że różnica między starym, a nowym alternatorem jest właśnie w podpięciu napięcia wzbudzenia na RB1, trzeba jeden styk ~ podpiąć do masy . Jeśli masz ten przekaźnik (po polsku na schematach opisany jako "przekaźnik blokady" to zobacz, czy masz to przerobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak i nie zadziałało ale teraz pomyślałem, że może ten przekaźnik jest spalony bo u mnie jest w ogóle odłączony i pominięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o inną rzecz: mój Władek strasznie bierze olej i ma problemy z rozruchem - trzeba zrobić silnik albo wywalić ciągnik na złom (raczej odpada). Można kupić tzw. zestaw naprawczy - czy to wystarczy czy też nawet do tego nie podchodzić? W sumie ciągnik nie jest intensywnie eksploatowany więc nie inwestować przesadnie. Ktoś robił remont?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozkręcić i zobaczyć stopień zużycia. Może wystarczy wymiana pierścieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spod dźwigni odprężnika (z prawej strony za rozrusznikiem) 2 cylindra sączy się olej. Czy aby wymienić uszczelnienia trzeba rozbierać silnik, jak się za to zabrać po kolei robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Spod dźwigni odprężnika (z prawej strony za rozrusznikiem) 2 cylindra sączy się olej. Czy aby wymienić uszczelnienia trzeba rozbierać silnik, jak się za to zabrać po kolei robić?
Dobrze by było, żebyś określił skąd cieknie ten olej, bo z Twojego opisu niewiele można wywnioskować.

Jeśli cieknie spod tej dzwigienki odprężnika, to tam jest oring i trzeba go wymienić. Natomiast jeśli cieknie z uszczelniaczy osłon popychaczy to niestety trzeba zdjąć głowicę i te gumowe uszczelnienia wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieknie spod dźwigienek, koło popychaczy jest sucho. Jak się za to zabrać, bo nigdy tego jeszcze nie rozbierałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyjąć te dzwigienki, odkręcając przy niej śrubkę i wysuwasz ją z bloku.

Wymieniasz oring i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, w moim wladku skrzynia hałasuje na 5 i 6 biegu i tak się zastanawiam czy to normalne z powodu kół zębatych o zębach prostych czy też koła zębate mogą być nadmiernie zużyte ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie chciałbym założyć do mojego ruska złączkę potrzebną do wywrotu przyczepy tylko nie wiem jak ma ona być czy sa jakies uniwersalne czy potrzebna jest jakaś redukcja chodzi mi o zwykła zakręcaną złączkę nie szybkozłącze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jaką optymalną bronę talerzową można zapiąć do T25?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie jak najprosciej wymienic wałek sprzeglowy od strony skrzyni ? Proszę o szybką odpowiedz.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...