urbens 0 Napisano 24 Grudnia 2009 Ja również życzę wszystkim wesołych świąt, ja w swoim władku wyjąłem akumy, aby nie przemarzły i żeby mój mocarz nie męczył się na wiosnę przy odpalaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 24 Grudnia 2009 Dzieki za wszystkie porady . Także życzę wam WESOŁYCH ŚWIĄT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam Kiedyś na tym forum poruszałem ten problem. Chciałbym sie jeszcze raz zapytać dlaczego nie działa blokada mech. różnic. .Próbowałem wkrecic tą srobkę co jest kolo dzwigni ale to nic nie pomogło . Dzwignia wciska sie normalnie . Pytam dlatego ponieważ po świętach planuje zdjąć pokrywe skrzyni ale nie mam za wiele piniędzy,dlatego pytam co mogło sie zepsuć moze jakiś walem ile on moze kosztować i czy ewentualnie jest trudna wymiana Prosze o odpowiedż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Po primo w podłodze chodzi ta dzwignia w gore i w dół czy nie bo zardzewiała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Wiec jak sciagniesz podłoge zobacz jeszcze czy nie pekło zeliwo na pokrywie skrzyni a jesli to wszystko jest w porzadku to jesli chciał bys uruchomic ta blokade to szykuj sie na duza robote bo czesci pewnie beda nie duzej wartosci jak full rozbierania całej tylnej oski i mechanizmu róznicowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil 23 0 Napisano 26 Grudnia 2009 A jak wymienić tę dźwignię co cię włancza blokadę? bo ja urwałem swoją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charążka Witold 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Trzeba zdjąć podłogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Wiec jak sciagniesz podłoge zobacz jeszcze czy nie pekło zeliwo na pokrywie skrzyni a jesli to wszystko jest w porzadku to jesli chciał bys uruchomic ta blokade to szykuj sie na duza robote bo czesci pewnie beda nie duzej wartosci jak full rozbierania całej tylnej oski i mechanizmu róznicowego Tak dokładnie to w którym miejscu mogło stać sie to pęknięcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 26 Grudnia 2009 Pekniecie na pokrywie moze byc zeliwa a w srodku zmiazdzona blokoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAWELEK24 0 Napisano 27 Grudnia 2009 kupilem za 250 zeta rozrusznik z wzmacniaczem na allegro i jestem zachwycony stary ledwo krecil i naprawde przy temp -10 trza sie bylo sporo nameczyc zeby odpalil a teraz bez odpreznika i swiecy pali na dotyk szok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deny96 0 Napisano 28 Grudnia 2009 mam taki problem we władku, jakiś czas temu padły akumulatory wyciągnąłem je przeczyściłem styki i naładowałem, nie miałem czasu ich założyć po naładowaniu i zrobił to mój dziadek, ale podłączył odwrotnie bieguny, traktor odpalił a dziadek był zadowolony że wszystko jest ok, ja jak to zobaczyłem następnego dnia to się załamałem, wiedziałem że alternator do roboty. Z alternatorem zawiozłem także rozrusznik do regeneracji bo czasem się zawieszał a rozrusznik był zamontowany od 60-tki, oryginalnego nie posiadam. Wszystko dzisiaj założyłem, pożyczyłem akumulator i odpaliłem ale na zaciąg bo na rozrusznik nie chciał zakręcić, sprawdziłem ładowanie i się okazało że na wolnych obrotach praktycznie nie ma a na wysokich jest ok 30V. Teraz się zastanawiam czy to wina tego że jest regulator napięcia uszkodzony czy dlatego że mam jeden akumulator 12V 100Ah a powinny być dwie 6 Voltowe. Dostane teraz taki regulator napięcia? Czy będę musiał pod pasować od innego pojazdu?A wladek po zagrzaniu się na takich obrotach aby było ładowanie ok 15V pali z tego akumulatora bez problemu, i na takich akumulatorach jeżdzi moich dwóch znajomych w c355. czy muszą być dwie 6?Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 28 Grudnia 2009 Kolego deny96 czy masz dwa akumulatory 6 V czy jeden 12V to nie ma żadnej różnicy.ja mam np jeden aku 120 Ah i jest ok.najprawdopodobniej zepsuł sie regulator napięcia,powinieneś go dostać w sklepie z częściami do władków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urbens 0 Napisano 28 Grudnia 2009 100% regulator napięcia do wymiany, bo naprawa może być nieopłacalna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 28 Grudnia 2009 W zeszłym roku padła mi jedna 6 (akumulator). Nie kupowałem drugiej tylko założyłem 12 z kombajnu (po za sezonem sobie tylko leży). Traktor odpalał lepiej niż kiedykolwiek na 2x6V więc zamontowałem na stałe akumulator 12V 120 Ah. Muszę przyznać, że nawet w mrozy kręcił lepiej i dłużej niż 2 szóstki. Polecam taki zabieg. Co do ładowania to padł regulator napięcia. Radzę szybko zmienić bo bardzo szybko pójdzie z dymem uzwojenie alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 29 Grudnia 2009 Witaj kolego deny96Czy alternator sprawdzał elektryk , bo jet jeszcze taka możliwość że przy podaniu napięcia o odwrotnej biegunowości a przy pojemności akumulatora 100Ah uderzenie prądu około 900-1000A zostały przebite diody (kierunek zaporowy) na alternatorze i sama wymiana relera nie pomorze . Trzeba by było sprawdzić czy diody przewodzą tylko w jedną stronę .Koszt wymiany diod i reglera przypuszczam iż w granicy min 80,000 zł. Nowy alternator 190 (na allegro). Polecał bym w takim wypadku przejście na alternator od POLONEZA lub Fiata125p z wbudowanym reglerem koszt 25-35 ( na auto-złomie) od znajomego z garażu za piwo .Podłączenie identyczne jak oryginalnego kabel grubszy 6mm od amperomierza do zacisku " B+" kabel cieńszy ten od kontrolki do " D+" Eksploatacja tego alternatora bardzo tania a efekt ten sam(części dostępne praktycznie wszędzie) . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
postul 0 Napisano 29 Grudnia 2009 cześć koledzy mam pytanie cz opony 13,6/28 pasują do t25 z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 30 Grudnia 2009 Kolego postul ja mam opuszczonego władka i opony 12.4 i ledwie się mieszczą w błotnikach.Sądzę że 13.6/28 mogą się nie zmieścić.W normalnym ustawieniu wejdą,tylko po co takie duże opony?Wystarczą 12.4,najlepiej radialne oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deny96 0 Napisano 30 Grudnia 2009 Witaj Kolego BOLO11, tak alternator był sprawdzany przez elektryka i naprawiany i zapłaciłem 80zł. Regulator napięcia kosztuje 40zł, nowy, bo byłem dzisiaj się dowiadywać. Kupię nowy bo nie chce mi się kombinować od poloneza. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 30 Grudnia 2009 Jurto zamierzam olej kupić do mojego wladka do tej pory jeżdziłem na superolu i teraz chciałbym zmienic na jakiś lepszy jaki byście mi dorodzili tylko nie bardzo drogi Wiem ze nie mozna zmieniac z gorszego oleju na bardzo dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 30 Grudnia 2009 Turdus SHPD 15W/40 u mnie w okolicy chodzi po 48 zł za pięć litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 30 Grudnia 2009 ok dzieki a do silnika wchodzi 7 litry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 30 Grudnia 2009 tak 7 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 30 Grudnia 2009 A czy jak zmienia sie z jednego oleju na drugi to mi sie zważy jak jakies resztki zostaną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 30 Grudnia 2009 Nic się nie zważy bo ta sama klasa lepkości. Ja polecam Orlen Diesel 2 lub 3 w klasie lepkości 15W40 lub 20W50. Śmigam już kilka lat na tym i wszystko jest OK. Co do opon 13,6 R 28 to takie były montowane w Żubroniu ale ma wyższe błotniki i tam wchodzi. Ja mam 12,4 R 28 i ledwie wchodzą, ale to i tak max. dla tego traktora. Szersze gumy już nie poprawią uciągu bo ciągnika jest do nich za lekki i za słaby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach