Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

A może lepiej zamontować alternator od jakiegoś auta, ja np. w MTZie miałem alternator od jakiegoś forda, ze zwykłym kółkiem na pasek klinowy, uszy od mocowania pasowały z niewielką przeróbką, i ładował, że hej!!!, a miałem też "choinke" jeśli chodzi o dodatkowe oświetlenie, w reflektorach żarówy H4 100/120, halogeny dalekosiężne- H3 bodajże 90 W, na kabinie z przodu 4xH3 55W w reflektorach roboczych, z tyłu na kabinie 2xH3 też chyba 90W, no i obrysówki na kabinie i normalne światła i na tym alternatorku nigdy nie było kłopotów z akumulatorem, choć nie wiem jakiej mocy był ten alternator, bo nalepka była zdarta, jakiś BOSCH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o alternatory, to w każdy sprzęcie (3 sztuki samobieżnych z instalacjami elektrycznymi) jest alternator Boscha, wszystkie kupiłem na szrocie po 50pln sztuka, do tego drugie 50 na szczotki i łożyska i ładują że hej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapytam jeszcze raz, jak skutecznie odpowietrzec silownik !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez władkowy siłowniczek sie skutecznie zawsze sam odpowietrza!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siłownik cokolwiek idzie czy nic może ten zawór od góry rozdzielacza się zablokował , a nie siłownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze że zeszliśmy na temat ładowanie aku!!!!!!!! a ja chciałem wytłumaczyć że nie trzeba nowego rozrusznika (i wydawać 400zł) gdy stary hula (choć jest słabszy od nowego) oraz poinformować że 2 aku po 6v to nie z nieba wymyślono!!!!!!!!!!! ale jak sie chce zaoszczędzić to sie wkłada 1 12v i kreci bez odprężnika! ale to wszystko sie zachowuje tak jak opisałem wcześniej, bo sam na takich akumulatorach co wcześniej opisałem praktykowałem!!!!!!!!!! z alternatorem oryginalnym!!!!!!!!!! (nie wiem czy ma regulator napięcia umieszczony pod deska z zegarami) bo u mnie ten ciagniczek wygląda jak nówka 19 letnia z oryginalnym przeb. 1390mtg

 

Zamknijmy ten temat bo widze że doszło do innych skutków niż nasz znajomy chciał!!! (a chciał się dowiedzieć o rozruszniku!!!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może problem nie tkwi w siłowniku!!! Dwie śrubki na kluczyk 13mm trzeba odkręcić i palcem kilka razy wcisnąć ten mały tłoczek zaworu on jest na sprężynie wiec powinien swobodnie powracać, można go wyjąć, może gdzie w środku jest kawałek uszczelki i go blokuje i się zawiesza! a jak się zawiesi to nie tłok nie pójdzie do góry z obciążeniem bez obciążenia powinien lekko się unosić ale obroty na full!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak sie zapowietrzał to odkrecałem te 2 srubki,następnie zdejmowałem tą pokrywke,wkrecałem jedną śrubke w ten otwór który jest nawiercony w tym tłoku,pozniej na odpalonym ciągniku ruszałem wajchą od podnoszenia obojetnie w ktora strone.wtedy tłoczek wyskakiwał,wykrecałem srubke wkładałem go spowrotem dokreciłem pokrywke i było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie zima!!! czy boicie się o nasze Władki że sobie nie poradzą w temp. -30 stopni C ??? Piszcie o swoich doświadczeniach w niskich temperaturach!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luki21 czy napewno ma być sprężynka w tym małym tłoczku, bo u mnie nie ma ? Piszecie o tych dwóch srubach, zeby popuścić, a u mnie są trzy, ta trzecia jest chyba od tego małego siłowniczka.

Eryko. powiedz jeszcze raz gdzie Ty wkręcałes tą śrubkę i jaki był tego cel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz rozdzielacz ktory jest w kabinie idzie od niego wajcha od podnosnika i od wywrotu.odkrecałem pokrywke ktora jest nad tym otowrem do ktorego wchodzi wajcha od wywrotu.zdejmowałem i tam jest taki tłoczek wkrecałem w niego do konca śrubke jedna z tych ktore odkreciłem od pokrywki.wtedy odpalałem ciągnik wajcha od podnosnika do gory tłoczek wyskakiwał to wajche cofałem do jałowego stanu.wbijałem tłoczek rowno z rantami obudowy i było ok. jak nie wkrecisz śrubki w ten tłoczek to olej sie bedzie lał przez ten otwór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uuuu jak licznik stanął to miał 4750mth.a stanął z 10lat temu mozwe i wiecej.teraz naprawiłem to ma 450mth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciesze się że to wszystko co piszesz o remontach to jest przede mną i to z 20 lat!

 

/edit - Nie Lis 5 19:16:44

P.S. a jakie masz problemy Eryko z odpaleniem Władka w zimie po takim przebiegu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo ja mam we Władku dopiero 1394 mtg i za sobą naprawe skrzyni i ją poznałem i wiem co ją bolii! a mam od nowości problem z pompą wtryskową ale to już 19 lat i się do niej przyzwycziłem! a tylko teraz bede likwidował wycieki oleju na dzwigniach! dlatego grube roboty przy silniku i hydraulice mnie jeszcze nie czekają bo wszysko śmiga! i po ocenie innych użytkowników to robota przy moim Władku to daleka przyszłość! a reraż jeszcze gdy się dowiedziałem o przebiegu Eryka to bede spał spokojnie przez 20 lat!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że ktoś chciał zamontować sprężarke do Władka i zrobić 50 koni! Czy znacie tego kogoś? Bo ja wybebeszyłem filtr powietrza w naszym Władku i taki przyrost jest że aż jestem zaskoczony! Dlatego zastanawiam sie o Turbinie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykła turbina w dwucylindrowym silniku???????????

Stożkowy filtr powietrza zaraz przy kolektorze ssącym możesz zamontować, wtedy poczujesz przyrost mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie zwykła turbina??? wystarczy aby turbina dawała troche ciśnienia aby zlikwidować opory ssania! oraz troche wiecej powietrza do sprężania! bo nie chialbym podkręcać turbiny bo silnik by się szybciej grzał i nie chce nadwyrężac cylindrów wału i panewek, choć z tym ostatnim to może zmieniłbym panewki na silniejsze. A co do stożka to nie polecał bym bo on nie nadaje się do kurzu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie zwykła turbina?, bo spaliny wychodzą z tego silnika "porcjami", a nie ciągłą równą dawką, jak np w 4,czy 6 cylindrowym silniku i turbina by oszalała z tego powodu chodziła by jak parowóz - pach, pach, pach, pach, musiałbyś zastosować strumienice, aby ujednolicić wyrzut spalin w kolektorze wydechowym, najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie , jako mechanizmu doładowującego ciśnienie w kolektorze ssącym, tak zwanego kompresora śrubowego, napędzanego mechanicznie, np na pasek klinowy, za pośrednictwem sprzęgła odśrodkowego, jak jest np w samochodach osobowych, np mazda 626, z silnikiem diesla, w tym silniku jest właśnie takie urządzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec zima zbliza sie nieubłaganie ale ja tam np wiekszych problemów z odpaleniam władzia nigdy nie mam poniewaz go solidnie garazuje w ocieplanym garazu wiec poprostu siadam i jade a jak nie to 10min akumulatory pod prostownik i nie ma siły!!! Musze miec ciagnik na chodzie bo co 2tyg wywożę szambo:)

A do tematu z turbinką to sorki winetu ale sie nie włącze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz dobry pomysł tatamarty.323a z tą spreżarką srubową bo najszybciej się ją zamontuje i doładowanie takie jak oczekuje bedzie spełnione! Bo chciałem kombinować ze spreżarką tłokową do hamulców ale jej wydajność jest mniejsza od śrubowej. Wielkie dzięki za nowy pomysł!

 

P.S. a z odpalanie to u mnie nie ma problemu nawet przy -20 stopni! bo pomysowo ruski mają odprężnik w kabinie! ale co my gadamy przecież te ciągniki pracują na syberi i tam dają rade!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimę to obowiązkowo naładowany akumulator i najlepiej podgrzany olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...