randap 0 Napisano 7 Stycznia 2012 Chciałem jeszcze dodać o jednej funkcji wałka blokady.Dobre wyregulowanie wałka blokady zapobiega wyskakiwaniu biegów podczas pracy przy dużym obciążeniu.Trzeba o tym pamiętać. Dzięki. Jutro niedziela, to sobie odpuszcze, ale w poniedziałek biorę się za wybicie wałka. No coś chyba jest jednak z nim nie tak, bo reszta skrzyni wygląda obiecująco. Jak go wyjmę to odpiszę, co było. Mam tylko jedno pytanie jeszcze. Lewy hamulec mam urwany, a konkretnie cięgło taśmy hamulcowej-to u samej góry. Nie wiem czy tylko próbować dospawać śrubę z gwintem i dokupić przegub spoczywający na stożkowej powierzchni dźwigni hamulca, czy też muszę rozmontować cały mechanizm. Jeżeli będzie to drugie konieczne, to jak wymontować tuleje, które trzymają boczne dźwignie taśmy hamulcowej. Jak zdjąć pokrywę obudowy hamulca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 7 Stycznia 2012 Możesz próbować,ale nie wierzę w skutek.Wymiana taśm hamulców wymaga trochę pracy .Trzeba ściągnąć zwolnicę razem z pochwą i raczej robić obie strony.W moich postach jest dokładny opis wymiany,to możesz poszukać. W razie problemów mogę służyć radą ale nie dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
randap 0 Napisano 8 Stycznia 2012 Możesz próbować,ale nie wierzę w skutek.Wymiana taśm hamulców wymaga trochę pracy .Trzeba ściągnąć zwolnicę razem z pochwą i raczej robić obie strony.W moich postach jest dokładny opis wymiany,to możesz poszukać. W razie problemów mogę służyć radą ale nie dziś.Tylko, że ja nie chcę ruszać taśmy hamulcowej, lecz wymienić jej cięgno, bo jest uchatrane. Tak jakbyś ukręcił zapieczoną śrubę. To cięgno jest na samym środku pod pokrywą regulacji hamulca, wiesz taka śruba zakończona obejmą, przez którą jest przełożony sworzeń trzymający jarzma taśmy hamulcowej. Na tą śrubę nakręca się przegub i nakrętkę kontrującą. Jak co to dzisiaj cyknę fotkę tego. I problem: jak się zdejmuje pokrywę obudowy hamulca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 8 Stycznia 2012 Podajj na pm adres ,to wyślę Ci schemat na e maila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
randap 0 Napisano 9 Stycznia 2012 Podajj na pm adres ,to wyślę Ci schemat na e maila. mój adres: kotlina2000@tlen.pl Jednak wczoraj się ostro wziąłem za skrzynię. We dwójkę wybiliśmy wałek blokady. Teraz wałek od redukcji chodzi swobodnie. Małpa nieżle wygląda, ale był skręcony w osi i ma zadziory, nieduże, więc ojciec ma mi go w pracy wygładzić i zobaczymy dziś jak chodzi. Bo pewnie powinien lekko, tak by dźwigienka go łatwo przesuwała do przodu i tyłu. I biorę się za skręcanie wszystkiego. Tylko jeszcze te hamulce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 23 Stycznia 2012 Witam:) Panowie wie ktoś może jaki powinien być luz na tulejkach w oryginalnym rozruszniku w T25 ? http://allegro.pl/oryginalny-rozrusznik-wladimirec-wladymirec-t-25-i2070700023.html o tym mówie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietiagoras 0 Napisano 24 Stycznia 2012 Witam wszystkich. Wie ktoś może ile elektrolitu mieści sie w jednym akumulatorze 6v 180A ? Przeprowadzałł ktoś kiedyś ładowanie dosiarczające ? Jakie były efekty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 27 Stycznia 2012 Jestem nowy na forum, a więc witam wszystkich forumowiczów. kolego "xxxskalpel114" tydzień temu wstawiałem nowe tulejki do rozrusznika w moim T25, bo stare były już tak wybite że wirnik obcierał o stojan(tak się chyba nazywają te uzwojenia) Po założeniu nowych tulejek, które były tak dopasowane że nie było żadnego luzu, ale wirnik swobodnie się obracał, okazało się podczas próby bez montarzu, że tulejki się grzeją i przycierają. Musiałem więc znowu użyć rozwiertaków tak żeby tulejki miały luz około 0.2-03mm.A więc jakiś luz musi być, ale aby nie taki żeby wirnik obcierał o stojan. Na starych tulejkach miałem około 2mm luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 28 Stycznia 2012 u mnie też są wyrobione, i obciera o mocowania szczotek , dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil7340 0 Napisano 7 Lutego 2012 Ja odpaliłem dziś po tych dużych mrozach dziś -15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 8 Lutego 2012 Ja swojego musiałem w te mrozy odpalać pare razy. Przy -20 nie obeszło się bez podgrzewania oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 8 Lutego 2012 Witam:) Mój stoi w garażu, bez rozrusznika,(rozrusznik czyszczony, i wymieniane tulejki, ale pogoda nie pozwoli na złożenie go) i bez akumulatorów,musiałem wyciągnąć akumulatory z powodu tak dużego mrozu(-30 stopni Celsjusza. gdy na dworze jest -30 to w garażu mam około 18-20 stopni) też by go pasowało przepalić ale muszę zrobić rozrusznik mam nadzieję że będzie cieplej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gug 0 Napisano 12 Lutego 2012 witam jestem nowy na forum posiadam iwana od roku zamierzam wymienic pompe wtryskową (bo stara leje przez odpowiecznik) co sądzicie o tej pompie http://allegro.pl/rolnex-pompa-wtryskowa-rzedowa-t25-oryginal-i2067571519.html co jest warta czy może zwykłom rotacyjną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizon15 0 Napisano 12 Lutego 2012 Witam.Mam problem.. posiadam władka z 79 roku. mam go od nowości.w tym roku plauje zrobic remont silnika ponieważ bierze troche oleju... Ale nie wiem dlaczego brakuje jemu dynakimi, silnik nie zbiera sie tak szybko jak powinien.. chociaż mocy ma wysarczajaco duzo.. (jak na t25) przeglądane były wtryski.. z tego co mój tata mówi to chodził tak od początku.. Dodam że pompa wtryskowa jest nieoryginalna... nie wiem gdzie tkwi przyczyna..Może trzeba coś przestawić w zapłonie tzn kąt wtrysku? czy może przyczyna tkwi w pompie wtryskowej? Regenracja starej? Czy to coś pomoże? Dodam że traktor przy wysokim stanie paliwa pracuje rowniej niz gdy zbliza sie do minimalnego stanu ropy. Proszę o pomoc.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 12 Lutego 2012 Witam kolego "bizon 15".Sprawdź najpierw rurkę w zbiorniku która zaciąga paliwo. Może jest nieszczelna na zgrzewie. W naszym T25A tak było. Ojciec mówił że po zakupie(nowego) po roku użytkowania ciężko wchodził na obroty- potrzebował dużo czasu żeby się rozbujać. Po długich poszukiwaniach sprawdził tą rurkę i w niej znalazł przyczynę.I po tym zrobił pobór paliwa od spodu- z korka spustoweo. A pompe jaką masz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 12 Lutego 2012 Kolego "gug", o jaki odpowietrznik Ci chodzi???I jeśli ta stara ma tylko taką wadę to po co nową kupować. ? Nie widzisz możliwości naprawy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gug 0 Napisano 12 Lutego 2012 problem polega na tym ze w pompie zamiast oleju znajduje sie ropa której nadmiar wydostaje sie przez wlew (odpowiecznik )znajdujący sie w górnaj części wiem że tą usterkę da się naprawic ale zastanawiam sie czy inwestowac w starą pompe na rzecz nowej rzendowej słyszałem że są podobno lepsze władek jest podobno mocniejszy i równiej pracuje co o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizon15 0 Napisano 12 Lutego 2012 Nie wiem czy dobrym rozwiazaniem jest z korka spustowego robic pobor paliwa.. jak masz z boku otwor to wiekszosc "syfow" zostanie na dnie..i tak Ci filtrów nie zapcha...Rurka paliwa jest z boku baru tzn muszę utrzymywać poziom paliwa na poziomie min 10 litrow zeby sie nie zapowietrzyl...a rurka jest szczelna..I czy moze mi ktos powiedziec jak prawidlowo ustawic zaplon? moze nalezaloby go przestawic "do przodu"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizon15 0 Napisano 12 Lutego 2012 dodam takze ze przy pompie zamiast oleju znajduje sie ropa!! chyba bedzie to wina uszczelnienia... oddana byla do regulacji.. zostalo wymienione uszczelni ale dalej to nie pomaga.. czy moze mechanik odstawi fuszerke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 12 Lutego 2012 Słyszałem ze w ponad 80% pomp w T25 zamiast oleju smarującego pompe zbiera się ON. U mnie jest tak samo. Jak ojciec go kupował to serwisant mówił żeby co 20-30 mth spuszczać owy olej z ropą i zalewać nowy. A co do większej mocy to się zgodzę. Większa dawka paliwa to i moc większa. My ze swoim to nawet tak kombinowaliśmy że dawka paliwa prawie na maksa byla podkręcona i końcówki wtrysków od DT75. Nie było szans żeby się przydusił. Ale i palił nie 2.9L w orce, tylko 4.5, może i 5l łykał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 12 Lutego 2012 No u mnie to już 25 lat rurka jest od spodu, ale jest wyprowadzona ponad dno ze minimum 7-8 litrów musi być. A z zapłonem to niewiem czy kombinować. Nie słyszałem żeby fabrycznie był żle ustawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 13 Lutego 2012 Wszystkie mechaniczne pompy wtryskowe wypełniają się paliwem. Sekcje wtryskowe pomimo precyzyjnej obróbki i indywidualnego pasowania są uszczelniane i smarowane paliwem.Problem z pompą do T25 polega na tym że konstruktor i producent nie przewidzieli rurki upustowej np. takiej jak w C330. Do użytkownika należy więc kontrola poziomu oleju i upuszczaniu nadmiaru.Ustawianie kąta wtrysku- zdjąć pokrywę zaworów 1 cylindra, zdjąć pokrywę napędu pompy wtryskowej, ustawić koniec suwu sprężania w 1 cylindrze znak T1T2 na kole pasowym ustawić na wprost wskaźnika na obudowie kół rozrządu,odkręcić przewód wysokiego ciśnienia 1 cylindra z króćca pompy wtryskowej,odkręcić śruby mocujące jarzmo napędu obrotomierza i sprzęgło napędu pompy,pokręcając wałkiem pompy zgodnie z kierunkiem obrotu ustalić początek tłoczenia pompy ( drgnięcie paliwa w króćcu ), (do tego powinno się stosować momentoskop tylko kto go ma). w tej pozycji zablokować wałek pompy znaleźć otwory pasujące na śruby sprzęgła napędu pompy, wkręcić śruby, przewód wysokiego ciśnienia,pokrywy i powinno grać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizon15 0 Napisano 13 Lutego 2012 zaczne do filtor.. moze one sa zapchane jakimis brudami.. przegladne ta rurke, moze dostaje sie lewe powietrze... no i trze musze pompke reczna wymienic bo tryska z niej ropa jak pompuje.. moze tam tez powietrze lapie...a nie wiecie dlaczego jak traktor nie pracuje tak ze 2-3 dni to moze sie zapowietrzyc>? tak jakby paliwo scieklo z pompy.. wycieku nigdzie nie ma a i tak sie zapowietrza.... gdzie szukac przyczyny? jest w pompie jakis moze zawor ktory przymyka paliwo zeby ono nie scieklo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 14 Lutego 2012 bizon 15U Ciebie trzeba wymienić całą pompkę zasilającą a nie tylko ręczną.Pompa nie jest droga więc się nie opłaci wymieniać samych zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 14 Lutego 2012 bizon 15 Na początek proponuje wymień oring na tłoczku pompki ręcznej na nowy. Przy okazji czyszczenia układu paliwowego wyczyść i zbiornik, w nim gromadzi się dużo syfu i blokuje przepływ paliwa. Sposoby zapobiegające zapowietrzeniu układu - zasilanie dolne ze zbiornika,-zaworek zwrotny pomiędzy odstojnikiem a pompka zasilającą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach