fza 0 Napisano 13 Września 2012 Koło napędzające pompę wtryskowa obraca się na kołnierzu pompy (panewka). Smarowanie ciśnieniowe.. Tak powinno być, ale w obudowie aluminiowej rozrządu brak kanału doprowadzającego olej pod ciśnieniem poprzez kołnierz pompy wtryskowej do koła napędowego. Jest doprowadzenie oleju do obudowy, w obudowie brak kanału, dalej w kołnierzu pompy jest kanał. Czy tak ma być, czy ktoś przy tym wcześniej majstrował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 15 Września 2012 Kanałek jest w porywie rozrządu,takie zgrubienie pod obudową napędu obrotomierza. Dalej olej płynie wywierconym otworkiem w płycie mocującej koła i kołnierz pompy poprzez wycięcie w uszczelce korkowej do kanału w kołnierzu pompy.Przy każdym demontażu pokrywy rozrządu polecam sprawdzenie luzów na panewkach kół pośrednich.W przypadku dużego luzu silnik gubi ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robo2103 0 Napisano 15 Września 2012 Portal "Darmowe ogłoszenia i anonse - Anonsiero.pl" jest po to aby dodawać swoje ogłoszenia w necie. Ogłoszenia są w kategoriach: moda, usługi, rolnictwo, motoryzacja , nieruchomości, praca , sport, usługi i wiele innych. Całość serwisu jest przejrzysta i nie przeładowana reklamami. . Już teraz dodaj swoje darmowe ogłoszenia ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fza 0 Napisano 15 Września 2012 Kanałek jest w porywie rozrządu,takie zgrubienie pod obudową napędu obrotomierza. Dalej olej płynie wywierconym otworkiem w płycie mocującej koła ... Problem w tym, że to zgrubienie widoczne na zewnątrz obudowy jest "ślepe" z obu stron tj. na dole, gdzie wchodzi tulejka stalowa od silnika oraz z drugiej strony tj. od płyty. W płycie jest otwór i dalej w uszczelce, kołnierzu do tulejki brązowej. W handlu pokrywy nie mają również tego otworu ale być może to do nowszych wersji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 18 Września 2012 Witam:D Chciał bym podłączyć alternator od poloneza do T25A czy jest taka możliwość? Jeżeli tak to jak się za to wziąć? Jak podłączyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 18 Września 2012 Panowie gdy docisk jest odkręcony to łapku są dociskane przez spręzyny a gdy go przykręcene do zamachu to łapki latają luznoi spręzyny . Jest załozona nowa tarcza czy tak powinno być czy cos jest nie tak prosże o szybką odpowiedz? I którą stroną załozyć łożysko wyciskowe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 18 Września 2012 Ja ustawiam szczelinę na około 3mm! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 19 Września 2012 Ale dlaczego one nie są odciągane przez spręzyny tylko luzno sobie latają ? Czy tak ma być ? Bo jak docisk jest odkręcony to jest wtedy w porządku / Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 19 Września 2012 Panowie przyczyną były wyrobione spręzyny po wymianie na nowe wszystko działa poprawnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 19 Września 2012 pomoże ktoś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 20 Września 2012 Witam.Tu http://chomikuj.pl/habza.m/instalacje+elektryczne*2cschematy/Pod*c5*82*c4*85czenie+alternatora,308884594.jpg masz podłączenie alternatora Poloneza a tu http://chomikuj.pl/habza.m/instalacje+elektryczne*2cschematy/Schemat+instalacji+elek.W*c5*82adk,308884419.jpg schemat instalacji elektrycznej "Władka".Wystarczy przestudiować schemat jeżeli jest zgodny z Twoim ciągnikiem to powinno być wszystko jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 20 Września 2012 Mógłbym prosić o konkretny link ? Bo nie mogę znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 20 Września 2012 Można poszukać ale prościej tak https://picasaweb.google.com/lh/photo/YW90PEV71KPJB50tgVuD-NMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elusiek 0 Napisano 30 Września 2012 Witam!Jestem nowy na tym forum więc chciałbym dowiedzieć się o paru bardzo ważnych sprawach.Mianowicie, kilka dni temu wymieniłem głowice w moim T25 z 79r. z powodu wypalonego gniazda i brania oleju poprzez tuleje prowadzące zawory. Po wymianie i dokładnym ustawieniu luzów na klawiaturze ( 0.35 mm ) okazało sie że przyczyna nie minęła, ba nawet się pogorszyło! Traktor zaczął dymić raz na biało, raz na niebiesko, przy przegazówie na czarno (ale to chyba normalne), w dodatku przy obciążeniu coś klekocze w głowicach i nadmiernie przegrzewa się traktor. W dodatku zauważyłem że po zaworze wydechowym przedostają się spaliny nad głowice. Jak by tego było mało w traktorze pobiera mi ON do oleju i nie jestem pewien czy przez wtryski, czy może przez napęd pompy wtryskowej? Pomóżcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 1 Października 2012 Napisz po Polsku, kolei co robiłeś,bo nic nie rozumiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elusiek 0 Napisano 1 Października 2012 Po polsku to: Odkręciłem stare głowice bez ruszania cylindrów, potem sprawdziłem czy nie ma zanieczyszczeń na tłokach i założyłem obie nowe głowice.Po przykręceniu i ustawieniu luzów na klawiaturze, przykręciłem wtryski i przewody paliwowe.Po odpaleniu traktora było wszystko ok dotąd aż dodałem mu trochę gazu i zaczęło coś klekotać w głowicach i wydostawały sie spaliny nad głowicą spod zawora wydechowego.Po skręceniu reszty elementów i wyczyszczeniu filtra powietrza i filtra oleju pojechałem w pole i wtedy zaczął przegrzewać mi sie traktor do tego stopnia ze aż sie dymiło nad głowicami po dosłownie 30 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 2 Października 2012 Witam! Wg mnie należało też sprawdzić stan pierścieni i tulei,bo był dostęp a najlepiej wszystko wymienić na nowe.Ustawianie luzu na zaworach należy przeprowadzić na zimnym silniku (luz obu zaworów0,3mm).Regulację przeprowadzać gdy oba zawory są zamknięte(koniec suwu sprężania)w każdym cylindrze.Spotkałem się z przypadkami regulacji pojedynczych otwartych zaworów.Jeżeli wszystko było przeprowadzone prawidłowo to powinno grać.Silnik fabrycznie jest bez uszczelki pod głowicą ale w starych ,wielokrotnie odkręcanych silnikach powinno się założyć uszczelkę pod głowicę.Są w sprzedaży miedziane podobne jak pod tuleję.Z opisu wygląda na dmuchanie spod głowicy.Co do paliwa w oleju,to albo leje wtrysk albo nie ma spalania w jednym cylindrze (z powodu braku kompresji i paliwo się nie spala tylko spływa do oleju).Jest wtedy podwyższony stan oleju.Zyczę powodzenia. Napisz czy coś pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elusiek 0 Napisano 2 Października 2012 Niestety ale regulacja zaworów ani uszczelki miedziane nie załatwiły by sprawy. Poza tym kompresja była i to zajebista, problem tkwił w wybitym tłoku na korbowodzie i pękniętych pierścieniach zgarniających. Dziś postanowiłem to wszystko rozebrać bo i tak traktor nie nadawał sie do pracy w polu.Myślę że bez kapitalki się nie obejdzie ponieważ wał też był nie ruszany od nowości.Jedno mnie zdenerwowało że kupiłem 2 nówki głowice za ponad 200zł szt. niby radzieckie oryginały, a jedna z nich jest o dupe potłuc :/ Teraz pytanie: czy jak wał nie będzie zbytnio zużyty ani przytarty to można dobrać do niego tylko panewki i ewentualnie go przetoczyć? Za podpowiedzi dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 3 Października 2012 Oryginalne wały są nie do zdarcia.Ja podczas wymiany pierścieni ( które zużywają się szybko i wtedy jest nadmierne zużycie oleju) zakładam nominalne panewki korbowodowe.Trzeba sprawdzić stan czopów wału i wygląd panewek.Znam niejeden egzemplarz z podobnego rocznika który chodzi na nominalnych.Wszystko zależy od prawidłowej eksploatacji.Teraz nie ma już takich wałów.Trzeba samemu rozważyć czy szlifować czy kupić nowy wał lub jechać na starym bez szlifowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 3 Października 2012 Chciałem jeszcze podpowiedzieć, że wymienioną tulejkę w główce korbowodu trzeba rozwiercić rozwiertakiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elusiek 0 Napisano 3 Października 2012 A czy w rozrządzie trzeba wymieniać jakieś części? Bo silnik rozbiorę na części pierwsze i będę patrzył co i jak się zużyło, ale będzie to mój pierwszy remont tego traktora (wcześniej robiłem w nim tylko sprzęgło) więc byłbym wdzięczny za podpowiedzi na co zwracać uwagę i co należy wymienić.W sprawie części to aż mi ręce opadają jaką lipę produkują i wciskają ludziom, ale będę zwracał uwagę na to co kupuje żeby kitu nie wcisneli. Z zawodu jestem mechanikiem więc myślę że z tym traktorem dam sobie rade , dużo rzeczy widziałem u innych, sporo na necie czytałem, w razie potrzeby zawsze jest znajomy szpec od traktorów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 4 Października 2012 Pierwsze rozbierz i wyciąg tłoki i tuleje. Sprawdż panewki korbowodowe.Jeżeli wał dobry, wymień panewki korbowodowe na nominalne sprawdż luzy wału jeżeli możliwe nie ruszaj panewek głównych.Jeżeli przyjdzie wyciągnąć wał poznacz sobie części punktakiem, będzie łatwiej składać.Rozrząd sprawdzić stan ale powinien być w porządku,ale ruszać tylko w przypadku wymiany wału.Potem ustawić wg znaków na kołach zębatych.Części kupuj w sprawdzonych sklepach i poradz się sprzedawcy które części wybrać ,oni się na tym znają.Nie kupuj okazyjnie,nie sugeruj się ceną .Naprawdę niektóre części są bardzo kiepskiej jakości.Pierścienie radzę oryginalne z olejowymi "do szpica" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elusiek 0 Napisano 4 Października 2012 Wał ma luzy przy kole pasowym i luz wzdłużny, przy kole zamachowym nie czuć zbytnio luzu. Wał wyjmę i zobaczę co dalej. Pierścienie mam radzieckie nówki z 82r. chyba więc jak kupie zestawy cylindry z tłokami to spasuję i założę.Części będę kupował w sklepie gdzie wielu znajomych się zaopatruje i gdzie mają wszystko co potrzeba. Dzięki za radę z punktowaniem kół zębatych, nie pomyślał bym o tym . W razie problemów będę pisał tu na forum lub zrobię zdjęcie i wystawie z czym mam problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 5 Października 2012 Nie zrozum mnie żle.Na kołach zębatych są fabryczne znaki do ustawiania rozrządu.Ustawia się wg schematu ustawienia , którego akurat nie mam ,można go jednak ściągnąć z internetu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 9 Października 2012 Panowie mam problem ładowanie w T25 A mam w odwrotną stronę, na wolnych ładuje momentami 13,5V a na wysokich poniżej 12,20 V schodzi napięcie co jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach