Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zamówiłem taki rozrusznik do Władka http://allegro.pl/rozrusznik-mtz-t25-t-25-vladymirec-papaj-gwarancja-i2771401310.html będzie dobry?

 

Ja mam tego samego typu tylko że firmy magneton, kręci jak ta lala, lato jesień zima nie ma z tym problemów, tej firmy co pokazałeś nie znam, ale każdy nowy z przekładnią powinien być dobry, wkładasz jeden akumlator i problem z głowy, najgorszym rozwiązaniem jest zamontowanie oryginalnego rozrusznika, ten topór to nie wypał.

co do kosiarki rotacyjnej tak zrobię, podobno władek na pompe może maksymalnie wziąść nawet do 700 kg więc 320kg nie powinno być dla niego jakimś problemem, co prawda producent pisze że kosiarki są przeznaczone dla klasy ciągników 9 kN a władek niby to klasa 6 kN ale zapotrzebowanie na moc to 22 kM, więc teoretycznie tu nie powinno być jakiegoś problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie mam ładowania we Władku, ładuje go na wolnych i widać jak na mierniku po woli rośnie napięcie , ale jak dam gazu to nie wiele wzrasta napięcie, miałem na aku 12,90V, pochodził chwilę na wolnych i zrobiło się 13,50V a jak dałem gazu to do 13,55V wzrosło, a to przecież powinno być odwrotnie, poradźcie coś proszę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mój pierwszy post na tym forum

 

Na wyrażę własne zdanie odnośnie pytania o akumulatory.

Mianowicie:

Jaka moc? Ostatnio przywiązuje na to mniejszą wagę.

Bardziej firma ma znaczenie, odradzam Centrę.

Szczególnie przy niskich temperaturach mocno traci na pojemności i mocy rozruchowej. Dotyczy to zarówno Centry Standard, Plus jak i Futury. Moje doświadczenie opiera się na eksploatacji czterech akumulatorów Centra we własnych samochodach, oraz trzech które monitorowałem od czasu do czasu u znajomego.

 

Nie wiem jak jest z Centrą Agri, jednak osobiście nie kupuje już więcej Centry.

Moc wystarczy 800-900A, pojemność 150-165Ah do rozrusznika planetarnego aż za dość, bo do tradycyjnego rozrusznika zimą potrzeba 3x6V, albo 12V+6V

 

Teraz moje pytanie.

Jaki polecacie olej do Władimirca T25 ?

Silnik 7lat po remoncie, dotychczas jeździł na jakimś tam superolu.

Silnik nie bierze oleju, lecz przy orce w upalne dni szybko mu spada ciśnienie, z 3,2atm do ok1,8atm przy obrotach ok 1800. Jakiej lepkości olej był ostatnio walny to nie wiem, gdyż nie zwracało się na to uwagi.

 

Jaki olej więc można by zastosować, jeśli:

a) będę używał ciągnika również w zimie

b) tylko w lecie

 

Ciągnik używany dość często w sezonie letnim do zazwyczaj lekkich prac.

Ale jeśli wypadnie w sezonie popracować cięższej, to dobrze by było aby nic mu się nie działo związku z niewłaściwym olejem.

 

Jakieś lepsze oleje, tańsze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na różnych olejach chodzą te Władki,nie wiem jak to jest właśnie z tymi porami roku ale ostatnio dość często stał się popularny Turdus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na różnych olejach chodzą te Władki,nie wiem jak to jest właśnie z tymi porami roku ale ostatnio dość często stał się popularny Turdus

 

Zastanawiałem się na nim.

 

Jednak tej pory stosowane oleje bardzo słabej klasy, zapewne jest trochę nagaru w silniku, czy ciśnienie na turdusie nie spadnie bardziej ? Może jakieś inne oleje są dobre jeszcze ? Czy pozostać na superolu ?

 

Nagar to może nie taki problem, choćby i rozpuścił to może nawet lepiej, tylko to ciśnienie nie wiem czy nie będzie mi spadać na tym oleju ?

 

A LUBRO 20W50 ORLENU ? Trochę kiepska klasa jakości CC, ale może lepszy od Superolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałam oleju u siebie bo wszystko jest w porządku, ciśnienie jest 3,5- 4.0 a sporo ruskich pracuje na tym oleju, możesz spróbować.

 

Nie wiem czy ktoś się jeszcze wypowie, bo nikt nie zagląda na to forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem TURDUS, 56zł - 5L, oczywiście 2szt czyli 10L

 

Zobaczymy co wyniknie z tego eksperymentu.

 

Jak zaleję to napiszę czy zmieniło się coś ciśnienie w stosunku do starego.

 

Warto coś przeczyścić przed wlaniem? Mam na myśli miskę olejową, zbiera się tam jakiś nagar z oleju może czy tak wlewać na nic nie patrząc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem TURDUS, 56zł - 5L, oczywiście 2szt czyli 10L

 

Zobaczymy co wyniknie z tego eksperymentu.

 

Jak zaleję to napiszę czy zmieniło się coś ciśnienie w stosunku do starego.

 

Warto coś przeczyścić przed wlaniem? Mam na myśli miskę olejową, zbiera się tam jakiś nagar z oleju może czy tak wlewać na nic nie patrząc ?

Ja wymieniłem olej na turdus na wiosne i jest ok nic się nie dzieje a wcześniej też chodził na superolu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zerknąć do filtra, i w misce też jakiś tam filtr jest, zobacz w jakim stanie jest przewód który idzie od zegara ciśnienia oleju, może być uszkodzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Filtr oczywiście czyszczony przy każdej wymianie oleju.

 

Ale zdjąłem miskę olejową, oraz pokrywę zaworów.

Toż tam tragedia jest, wszystko oblepione nagarem, z wałka rozrządu jak się zeskrobuje tę warstwę nagaru to pod nią jest rdza, cały wałek rozrządu jest zardzewiały, podobnie wał korbowy również pod nagarem siedzi rdza.

 

Miskę i dekielek to po tym jak wlałem ropę aby odmokło, to jeszcze 4 godziny się bawiłem aby usunąć 1cm nagaru.

 

Tam gdzie się wlewa olej do silnika, wszystko jest oblepione grubą warstwą nagaru ale nie mam się jak tam dostać aby to wyczyścić, ropa nie daje temu radę, trzeba wszystko skrobać.

 

Jaki ma być luz na zaworach?, jak już zdjąłem dekielki to go ustawię jakby był niedobry, i jaka jest kolejność który ssący który wydechowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tyle nagaru, ale jak robiłem remont silnika to wszystko dokładnie umyłem i obiecałem sobie, że już nigdy nie zaleję silnika dziadostwem o nazwie Superol.

Od czasu remontu jeździ na Shellu Super D i w silniku nie ma żadnego nagaru.

 

Co do regulacji luzu, to warto sprawdzić czy nie są wyklepane dzwigienki w miejscu styku z trzonkiem zaworu. Wtedy dobrze jest je przed regulacją przeszlifować, żeby szczelinomierz dokładnie przylegał, żebyś mógł poprawnie ustawić ten luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jak wyeliminować luz na kolumnie kierowniczej w T25 ? (prosił bym o podanie jakichś wskazówek za co się wziąć aby wyeliminować takowy luz) u mnie jest to pól obrotu kierownicą

 

PS. czy duży był by koszt remontu kolumny w środku ? ślimak, ślimaczyca itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jak wyeliminować luz na kolumnie kierowniczej w T25 ? (prosił bym o podanie jakichś wskazówek za co się wziąć aby wyeliminować takowy luz) u mnie jest to pól obrotu kierownicą

 

PS. czy duży był by koszt remontu kolumny w środku ? ślimak, ślimaczyca itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Luz teoretycznie likwiduje się dociskając łożysko na wałku ramienia(tym z rolką).

Z prawej strony za rozdzielaczem, u dołu kolumny jest korek chyba na klucz 30 lub 32.

Odkręca się go i za nim jest docisk wałka ramienia (na klucz imbusowy).

Ale to zmniejsza luz o około 10%, czyli praktycznie nic.

Najlepiej wymienić rolkę, ślimak, łożysko na wałku poziomym i łożyska na ślimaku.

Koszt:

Rolka około 35-40zł

Ślimak około 70-75zł (cały wałek ze ślimakiem około 110zł)

Za 3 łożyska ogólnie około 40-50zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spory luz mam zauważyłem na wałku i na ramieniu , tym ramieniu którego skracałem ,ramieniu do którego jest przykręcony przegub, koło schodków, obrobiły się frezy i tam jest spory luz jak temu zaradzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wkręcasz w wąs śrubę to szczelina zamyka się na nim??

Jeśli tak to spróbuj ją flexem rozszlifować żeby mocniej się zaciskał na wałku.

A jak nie pomoże to wymiana wąsa i wałka lup najprostszy sposób - przy punktowanie spawarką.

Bo chyba przerobienie na klin nic ie da...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...