wiarus 0 Napisano 10 Marca 2013 Uszczelka pod wtryskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 10 Marca 2013 Ale to konkretnie się leje, jak się da gazu wymiana uszczelki pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 12 Marca 2013 Wymontuj wtryskiwacz i sprawdź.Gdyby puszczała uszczelka pod wtryskiwaczem a głowicą to wydostawały by się iskry lub płomień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 12 Marca 2013 Nic takiego się nie dzieje, po prostu cieknie paliwo, i to konkretnie, ale tylko jak się gazu da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 17 Marca 2013 Witam Mam pytanie do starszych kolegów . Gdzie zamontowane są półpierścienie na wale . W zestawach naprawczych są i przed rozebraniem chciałbym zaczerpnąć informacji gdzie dokładnie są one założone. Myślę o remoncie silnika ponieważ nagle spadło ciśnienie oleju w układzie i (po nagrzaniu silnika do około 60 stopni i obrotach około 500 ciśnienie na zegarze pokazuje 0,5 at a przedtem było około 1,5-2,0) . Spadek był z dnia na dzień i zauważyłem też luz wzdłużny na wale . Jaka może być tego przyczyna .Drugie pytanie dotyczy uszczelnienia skrzyni biegów od strony sprzęgła Czy jest to możliwe bez rozpaławiania ciągnika . Myślałem o dostaniu się przez pompę oleju i ten dekiel od złącz łupkowego. Czy jest to wykonalne ? Może już ktoś to robił i doradzi w tej sprawie . Pozdrawiam Grzegorz javascript:emoticon(':?:') Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 18 Marca 2013 Półpierścienie czyli panewki osiowe wału, są w środkowej obudowie panewki głównej wału.Niestety na drugie Twoje pytanie nie jestem w stanie Ci pomóc, bo jeszcze nigdy nie robiłem nic w skrzyni, poza regulacją cięgna zatrzasków.Natomiast jeśli masz olej w przegrodzie gdzie znajduje się łącznik wałków, to bardziej prawdopodobne, że olej ten pochodzi z napędu pompy hydraulicznej niż ze skrzybi biegów. Poziom oleju w skrzyni jest dużo niżej niż wałek sprzęgłowy w skrzyni, a napęd pompy jest wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jak22 0 Napisano 18 Marca 2013 Witam, panewki dystansowe są osadzone na środkowej podporze wału. Przed remontem radzę Ci sprawdzić zawór ciśnienia oleju (smarowania). Odkręcić nakrętkę, wyjąć sprężynkę i kulkę, przedmuchać kanał, być może dostał się jakiś paproch pod kulkę i nie domyka przelewu. Jeśli chodzi o uszczelniacz skrzyni, to próbowałem przez dekiel, nawet odkręciłem śruby, ale i tak nie dało rady, trzeba odkręcić obudowę sprzęgła. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 19 Marca 2013 Półpierścienie czyli panewki osiowe wału, są w środkowej obudowie panewki głównej wału.Natomiast jeśli masz olej w przegrodzie gdzie znajduje się łącznik wałków, to bardziej prawdopodobne, że olej ten pochodzi z napędu pompy hydraulicznej niż ze skrzybi biegów. Poziom oleju w skrzyni jest dużo niżej niż wałek sprzęgłowy w skrzyni, a napęd pompy jest wyżej.Witam Czy jest możliwe żeby półpierścienie wypadły? Jeżeli tak tow jaki sposób je założyć Co do twojej sugestii ze olej jest z napędu pompy to rozbierałem to parokrotnie i o ile dobrze pamiętam po tam gdzie jest łupek do skręcania wałków jest też koło napędu pompy i nie ma możliwości odizolować oleju z napędu pompy z suchą częścią gdzie znajduje się łączenie wałków . Jeżeli się mylę to mnie sprostujcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 19 Marca 2013 Witam, panewki dystansowe są osadzone na środkowej podporze wału. Przed remontem radzę Ci sprawdzić zawór ciśnienia oleju (smarowania). Odkręcić nakrętkę, wyjąć sprężynkę i kulkę, przedmuchać kanał, być może dostał się jakiś paproch pod kulkę i nie domyka przelewu. Jeśli chodzi o uszczelniacz skrzyni, to próbowałem przez dekiel, nawet odkręciłem śruby, ale i tak nie dało rady, trzeba odkręcić obudowę sprzęgła. Powodzenia.WitamZawór próbowałem regulować ale nie odkręcałem w celu wyczyszczenia . Przy regulacji na wolnych obrotach około 350 przy zimnym silniku ciśnienie na manometrze 4,5 Natomiast jak się rozgrzeje do około 50-60 stopni to przy 500 obrotach spada do 0,5 , nie wiem czy regulacja i czyszczenie pomoże A co do rozkręcania obudowy sprzęgła to możesz podać tak mniej więcej co trzeba zdemontować a co tylko poluzować żeby się dostać do tego uszczelniacza bo nie sądzę że to jest olej z napędu pompy bo jest go trochę za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 20 Marca 2013 Możliwe, że półpierścienie wypadły, ale wtedy musiały by leżeć na dnie miski olejowej.Trzeba by miskę zdjąć i zobaczysz czy wypadły. Jeśli wypadły to tych starych nie da się włożyć, dlatego że będą raczej pogięte. Co do tej przystawki pompy hydraulicznej... napędowe koło zębate jest osadzone na dwóch łożyskach i uszczelnione simmeringami jeden jest od strony sprzęgła a drugi od strony skrzyni, właśnie uszczelnia, żeby olej nie przedostawał się do przestrzeni w której jest łącznik wałków.http://moto.allegro.pl/t-25-kolo-zebate-118-dostawa-w-24h-i3083187454.htmlTo jest koło napędowe przystawki, na nim są łożyska i uszczelniacze.Ja kiedyś rozpoławiałem ciągnik, bo rozsypał się uszczelniacz tego koła, ale właśnie od strony sprzęgła.Jeśli nie masz pewności skąd leci olej, to oczyść z oleju, żeby było sucho, uzupełnij olej w napędzie pompy i w skrzyni i za jakiś czas sprawdzisz czy pojawił się olej w przedziale co jest ten łącznik. A jeśli się pojawi to zobaczysz gdzie się poziom obniżył, czy w skrzyni, czy w napędzie.U Ciebie jest o tyle dobrze, że jeśli nawet sobie cieknie, to żadnych skutków ubocznych nie ma. U mnie po wałku leciało na tarczę i sprzęgło się ślizgało. Ruski to już chyba taki wynalazek, że to ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku jest niskie.W moim po remoncie przy temp. oleju 80' na wolnych obrotach jest 1.5 atm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 20 Marca 2013 [quote name="Ruski to już chyba taki wynalazek' date=' że to ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku jest niskie.W moim po remoncie przy temp. oleju 80' na wolnych obrotach jest 1.5 atm.[/quote]No to u ciebie jest ok Ale wracając czy trzeba odkręcać podłogę i całą konstrukcje w celu rozjechania połowami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paffa 0 Napisano 20 Marca 2013 Nie trzeba podłogi ruszać, odkręcasz silnik od obudowy sprzęgła.Jeszcze rozkręć sobie ten łącznik wałka sprzęgłowego, żeby swobodnie rozłączyć silnik od skrzyni. Niektórzy rozkręcają docisk przez otwór do regulacji łapek sprzęgła, ale ten pierwszy sposób jest moim zdaniem mniej skomplikowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 21 Marca 2013 Nie trzeba podłogi ruszać, odkręcasz silnik od obudowy sprzęgła.Jeszcze rozkręć sobie ten łącznik wałka sprzęgłowego, żeby swobodnie rozłączyć silnik od skrzyni. Niektórzy rozkręcają docisk przez otwór do regulacji łapek sprzęgła, ale ten pierwszy sposób jest moim zdaniem mniej skomplikowany.Witam czyli muszę rozkręcić łącznik wałka , odkręcić silnik od obudowy sprzęgła i od ramy , wyciągnąć go rasem z sprzęgłem z ramy i mm wtedy dostęp do tego uszczelnienia przy skrzyni Wspominasz też o regulacji łapek sprzęgła czy robiłeś to kiedyś i na czym to polega czym się sugerować przy regulacji bo przy przekładaniu dźwigni nawrotu są zgrzyty a chyba nie powinno tak być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 21 Marca 2013 Na początek wymontuj pompę podnośnika aby się dostać do dekla zakrywającego wejście do łącznika wałka sprzęgłowego. Co do zgrzytów w skrzyni biegów - jest to skrzynka z kołami przesuwnymi o prostych zębach.Trochę zgrzytać będzie zawsze. Obejrzyj wałek sprzęgłowy a konkretnie tą część która wchodzi do tarczy sprzęgłowej, może być częściowo wytarty na wieloklinie i tarcza ma problem z odskoczeniem od koła zamachowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolnick007 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 http://targ.rolniczy24.pl/ darmowy portal z ogłoszeniami rolniczymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukaszt25a 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 witam, mam problem w t25 gdyż pedał sprzęgła nie odbija do końca do góry mimo ze jest założona sprężyna powrotna pedału sprzęgła i wciska się ciężej niż wcześniej ale biegi da się włączyć i wyłączyć bez oporu . Pomoże ktoś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 chyba przesadziłes ze smarem , w zimie smar spuchł i dźwignia pedału przestała sie ruszać. WD 40 pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 13 Kwietnia 2013 Trzeba pilnować by pedał wracał ,bo mogą wyskakiwać biegi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukaszt25a 0 Napisano 14 Kwietnia 2013 problem ze sprzęgłem rozwiązany. Mam pytanie odnośnie taśm hamulcowych. Po wymianie taśm słabo hamuje do przodu, do tyłu tak hamuje że aż blokuje koła, wolałbym żeby było odwrotnie. Jak naciągnąłem mocniej taśmy to był duży opór przy jeździe do tyłu. Nie wiem co mam z tym zrobić, nie chce mi się wyciągać z powrotem tych taśm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 14 Kwietnia 2013 Okładziny hamulcowe są na taśmie stalowej którą przed założeniem należało dopasować wstępnie do bębna. Jest potem łatwiej po założeniu regulować przy pomocy śrub na pochwie.Regulacja polega na dopasowaniu taśmy możliwie dokładnie po obwodzie, co jest dość trudne.Od tej dokładności zależy stan hamowania ciągnika .Stan który opisujesz zdarza się właśnie gdy taśma jest nierównomiernie ułożona po obwodzie.To jest właśnie wada hamulców taśmowych.Z czasem się dotrą, ale bez przesady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 15 Kwietnia 2013 Krótko mówiąc twoja taśma nie jest w kształcie koła tylko jajka. Żeby teraz zobaczyć którą ze śrub na pochwie dokręcać wykręć wszystkie 3 weź suwmiarkę i zmierz głębokość od pochwy do taśmy jak porównasz 3 pomiary to będziesz miał obraz sytuacji gdzie ile podkręcić żeby uzyskać w miarę jednolity kształt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras 0 Napisano 25 Kwietnia 2013 a nie lepiej powkrecac do konca srubki i o tyle samo obrotow odkrecac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil7340 0 Napisano 29 Kwietnia 2013 Jak wymienić łożysko na wentylatorze jakieś rady ? zna ktoś numer tego łożyska ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
postul 0 Napisano 1 Maja 2013 koledzy mam pytanie czy wał w t25 powinien mięć luz wzdłuż wału i jaki powinien być z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekmarian 0 Napisano 3 Maja 2013 Zmieniałem je dawno to rozmiaru nie podam masz rozmiary w książce jedynie co pamiętam fabryczne są szerokie nie szło kupić kupiłem nasze wąskie i dałem pierścienie z rury może 2-3 mm aby nie było luzu chodzą do dzisiaj robota prosta nie będę pisać co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach