Skocz do zawartości
Gość Tomek

Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
bierz od 1987r w zwyz bo od tego własnie roku była modernizacja i miedzy innymi cofanie hydraulkiczne bebna młocarni
bizon to kicha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bierz od 1987r w zwyz bo od tego własnie roku była modernizacja i miedzy innymi cofanie hydraulkiczne bebna młocarni

Bębna chyba nie tylko podajnika w gardzieli i całego hederu.

A jak go nie cofnoł do końca aż ząbek nie wszedł na prowadnicę to od razu rozsypany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ja kupiłem rocznik 87 bez cofania podajnika(nie jst to konieczne bo jak zabije sie beben i tak trzeba go kluczem cofać a wtedy wystarczy ręcznie troche słomy wyciągnąć przez osłonę nad podajnikiem) i dałem za niego 19 tyś kupiony z SKR-u(rok temu) dołozyłem jeszcze jakieś 20 tyś wymieniłem wszystko każde łozysko siliik i takie tam i chodzi bez żadnych problemów. 80 ha bez żadej awari traz kupilem jeszcze stół do rzepaku i kabine i mysle że teraz bedę miał na kilka lat spokuj z duzymi wydatkami. napewno jaieś drobne naprawy bedą ale myśle że to nie powiiny byc duze kwoty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do bizona na chłodnice oleju założyłem wentylayor od chłodnicy samochodowej zdaje znakomicie egzamin ale też trzeba go omiatac i co drugi dzien myje karszerem myśle jeszcze dołożyc chłodnice i zamontować ją przed chłodnicą wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja do bizona na chłodnice oleju założyłem wentylayor od chłodnicy samochodowej zdaje znakomicie egzamin ale też trzeba go omiatac i co drugi dzien myje karszerem myśle jeszcze dołożyc chłodnice i zamontować ją przed chłodnicą wody
skoro zdaje egzamin ten twój wynalazek to poco dokładać jeszcze jedną chłodnice i pchać się w koszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja do bizona na chłodnice oleju założyłem wentylayor od chłodnicy samochodowej zdaje znakomicie egzamin ale też trzeba go omiatac i co drugi dzien myje karszerem myśle jeszcze dołożyc chłodnice i zamontować ją przed chłodnicą wody
dokładając jeszcze jedną chłodnicę nie trzeba nontop jechać na włączonym wentylatorze tylko w razie wzrostu temp awaryjnie sie włącza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia po co dodatkowo dokladac wentylator na chlodnice oleju .A mycie karcherem chłodnic to czysta głupota ,no chyba że na kilka dni przed żniwami .Po myciu myjka to chłodnica oleju czy wody zawsze sie zabija dlatego że po myci zostaje woda .Jeżeli chodzi o mycie chlodnic to tylko sprężonym powietrzem i nie kombinujcie z wentylatorami chyba że jakis went zeby od czasu do czasu usunol kurz z oslony.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia po co dodatkowo dokladac wentylator na chlodnice oleju .A mycie karcherem chłodnic to czysta głupota ,no chyba że na kilka dni przed żniwami .Po myciu myjka to chłodnica oleju czy wody zawsze sie zabija dlatego że po myci zostaje woda .Jeżeli chodzi o mycie chlodnic to tylko sprężonym powietrzem i nie kombinujcie z wentylatorami chyba że jakis went zeby od czasu do czasu usunol kurz z oslony.

Pozdrawiam

 

Z tym myciem to oczyswiste ze wczesniej ale nie przesadzaj. ja myje sobie rano przed wyjazdem w pole, wciagu godzinki sie wszystko ładnie osusza jesli silnik pracuje.

 

jesli mowisz ze w suprze nie potrzebny jest dodatkowy wentylator na chłodnice oleju i dodatkowa chłodnica, to znaczy ze chyba nigdy nie miałes doczynienia osobistego z bizonem super. I nie wies co znaczy olej non stop ponad 100st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mycia w trakcie sezonu bym nie polecam , ale tylko dobrą sprężarkę z konicówką do przedmuchiwania i 5-6 atm, troche jest się brudny ale to wedlug mnie jest lepsze jak woda .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myje karcherem conajmniej raz w tygodniu w żniwa i wszystkim polecam. Jest bez porównania, a jak chcecie się kuzyć powietrzem wasza sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia po co dodatkowo dokladac wentylator na chlodnice oleju .A mycie karcherem chłodnic to czysta głupota ,no chyba że na kilka dni przed żniwami .Po myciu myjka to chłodnica oleju czy wody zawsze sie zabija dlatego że po myci zostaje woda .Jeżeli chodzi o mycie chlodnic to tylko sprężonym powietrzem i nie kombinujcie z wentylatorami chyba że jakis went zeby od czasu do czasu usunol kurz z oslony.

Pozdrawiam

 

Z tym myciem to oczyswiste ze wczesniej ale nie przesadzaj. ja myje sobie rano przed wyjazdem w pole, wciagu godzinki sie wszystko ładnie osusza jesli silnik pracuje.

 

jesli mowisz ze w suprze nie potrzebny jest dodatkowy wentylator na chłodnice oleju i dodatkowa chłodnica, to znaczy ze chyba nigdy nie miałes doczynienia osobistego z bizonem super. I nie wies co znaczy olej non stop ponad 100st

 

Ja mam z bizonem doczynnienia od 1986 i z temp oleju nie mam problemu

a zaworek na filtrze mam tylko troche otwarty na początku nie wiedziałem że jest zamknięty i ze 3 lata olej wcale nie szedł na chłodnice , mam założony inny wentylator i nie mam problemów z sinikiem a jest on w oryginale od 1978 roku i jescze pare lat pochodzi

 

Po sezonie to pewnie cały kombajn myjką myjecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie jestem zwolennikiem mycia kombajnów zbozowych a tym bardziej w czasie akcji

woda powchodzi w rózne zakamarki, łozyska i tylko wiecej szkody .............

 

a w zeszłym sezonie też sie pokusiłem i umyłem chłodnice tylko olejową o56 i pierwze kilka godzin super 70 stopni a pózniej to juz wiadomo...........

jak dla mie to szkoda roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 0-56 mam dołożony wentylator.

Wentylator dopasowałem od nagrzewnicy od Autosana.

A powietsze on dmucha na chłodnice od strony silnika,mam na nim siatke ,że nie zasyfi mi chłodnicy.i obroty prawo/lewo i sama siatka się oczyszcza.A olej stoi na 80 stopni i jest super.

A chodi tak od 88r i maszyna asz gwizda tylko szofer czasem (słowo zostało usunięte)

Jak masz pytania to wal.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały sam ciąg wentylatora nie osuszy chlodnicy cieczy ani oleju .Od 1989 mam od nowości 56 i nie mam pojęcia w czym lezy problem.Zgadzam sie z Hansem co do mycia podczas sezonu a czysta głupota jest mycie pod cisnieniem na zime.Nie moge zrozumiec jednego co napisał Grzes skoro nie masz kompresora to wystarczy zmiotka żeby oczyścić chlodnice.A w praktyce wygląda to tak że jak zgasisz silnik to kurz z siatki i z olejowej spada sam.Ale w przypadku gdy chlodnica byla po umyciu i dokladnie nie osuszona to zabije tak że i 3 dodatkowe wentylatory nic nie poradza .A ciekawostka, kolega wziol na wymiane silnik problem z utrzymabniem tem co sie okazalo to wetylator był od innej maszyny łopaty odwrotnie przyzpawane .Dobrze że wpore dopatrzyl bo w innym razie to następne 2a dni w plecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja i tak bedę mył karcherem bo jest róznica i nikt mnie nie przekona. Jak pisałem sprężarka nie zrobi tego co karcher. Nawet z dobrą dyszą i 10 atm nie zastapi 170 atm wody chłodnica jest czyściutka. Najgorszy jest ten drobny kurz który przechodzi przez otwory sit i powoli zapycha chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykła dmuchawa do zboża i 5 minut czasu i wszystko czyściódkie.Mam redukcje z wyjśian na wąsz 80 ok.10metrów,nic się nie opsze takiemu podmuchowi.Taką operacje co 2 dni i chłodnica wody i oleju jest czysta.

A Karcherem to można przed sezonem,bo w trakcie to robi się błoto i wtedy to wogule kicha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ 170at a jaka dysza ,to z ciekawości bo przy takim ciśnieniu i dyszy 4 to to strzępy z chlodnicy wody. Oczywiście ze każdy/ort robi jak mu pasuje ale moim zdaniem nie dorośliśmy do używania/ort takiegi urządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja raz sie zapomniałem i podałem z dyszy rotacyjnej to sie lamery pozamykały i tylko kłopot był z ich otwieraniem...............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grześ 170at a jaka dysza ,to z ciekawośći bo przy takim cisnieniu i dyszy 4 to to strzępy z chlodnicy wody.Oczywiście ze karzdy robi jak mu pasuje ale moim zdaniem nie dorośliśmy do urzywania takiegi urządzenia.

Jak z większej odległości to chłodnicy nic złego się nie stanie nawet przy 170atm

(Kiedyś jak się dorwałem do myjki to instalacje elektryczną w ciągniku musiałem zmieniać bo izolacja się zmyła)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorszą głupotą jest myć kombajn karcherem przed zimą Woda zrobi swoje a na wiosne to zamiast z akumulatorem do silnika to trzeba podejść z siatka łożysk i zacząć wymieniać Powiem tak... Mój kombajn przez 3 lata u mnie ( i przypuszczam że przez kolejne pare lub całe swoje życie) nie dostał nigdzie wody pod ciśnieniem i odpukać przez 3 sezony żadne łożysko nawet sie nie zagrzało!!! A ludzie zawsze kombajny wymyją a później widze w sklepach jak trzeba kosić to oni siedzą i łozyska dopasowują:P

 

/edit

I jeszcze jedno jeżeli chodzi o chłodnice to mój patent na to to przedewszystkim raz pożądnie wyczyścić chłodnice i poodtykać pozabijane kanaliki a później co rano przed wyjazdem kompresorem kurz przedmuchać i wszystko gra... Ewentualnie jak na palu to chłodnice pendzlem przelecieć jak sie ma układ dolotowy do chłodnicy nieszczelny i jakaś plewa czasem poleci. I temperatura cały czas 80 stopni:) W pierwszym roku kombajn co chwile mi zaczynał wyć bo temperatura za wysoka a później wyczyściłem kanaliki i teraz wszystko ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grześ 170at a jaka dysza ,to z ciekawości bo przy takim ciśnieniu i dyszy 4 to to strzępy z chlodnicy wody. Oczywiście ze każdy/ort robi jak mu pasuje ale moim zdaniem nie dorośliśmy do używania/ort takiegi urządzenia.

Nie wiem jaka dysza ale tyle wychodzi na manometrze. Co do łożysk to jakoś nie mogę sobie wyobrazić aby nawet przy bezpośrednim kontakcie ze strumieniem wody tam się woda dostała. Ja mojego JD częst myję i po 500godz. pracy tylko jedno łożysko się zapiekła ale z braku smarowania. Może jak by tam się wody dostało to by się nie zapiekło . Przecież wszystkie są tak zabudowane żeby się kurz nie dostał a to właśnie on jest gorszy dla łożysk niż woda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak każdy czyści kombajn ja mu pasuje i jak lubi

 

Jeśli chodzi o mycie wodą to kiedyś umyłem E 281C i nalała się woda do sprzęgła sieczkarnia troche postała , tarcze zapiekły się na wałku sprzęgłowym i musiałem koło zwalać i ruszać tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profesorku Grzesiu dzięki za podkreśllenie błędów .Zobacz na twoje bledy w innych wypowiedziach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Profesorku Grzesiu dzięki za podkreśllenie błędów .Zobacz na twoje bledy w innych wypowiedziach.

 

To nie Grześ Ci podkreślał błędy tylko moderator. i bardzo dobrze robi.to dla takiej nauki poprawnej pisowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dyslektycy z jakąs wiedza nie maja co tu szukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...