Skocz do zawartości
Gość Tomek

Co sądzicie o kombajnie BIZON ZO56?

Rekomendowane odpowiedzi

Bizon ma chyba najlepszy stosunek ceny do możliwosci.Wszechstronne możliwosci adaptacji .dostępność czesci ,ich cena ,niezła jakość koszenia czynią z niego maszynę dostepna dla typowego gospodarstwa rolnego.Oczywiscie że kilkuletnie classy.J.D lub new hollandy są lepsze podobnie jak mercedes s-classe jest lepszy od np.golfa ale kogo na to stac ,awaria tego sprzętu jest czarnym snem ich użytkownikow.Widziałem classy które w mocno poległym zbożu kompletni sobie nie radziły i nasz poczciwy bizon kończył dzieło.Awarie kombajnów zachodnich o kilkuletniej pszeszłości ,koszących w krajach przywozu kilkaset ha rocznie zdarzaja się dość czesto ,a nakład na wymieniane elementy jest wielokrotnie większy niż na maszyny krajowe.Ludzie w eur.zach umieja liczyć ,znają cenę sprzętu i za darmo dobrego sprzętu nie oddadzą.Na sprzedaż wystawiane są przeważnie gdy ich użytkowanie staje się z różnych powodów ekonomicznie nieuzasadnione.Przy zakupie najważniejsze jest by mierzyć siły na zamiary ,a nasz bizon spokojnie starczy na 80 ha a za zaoszczędzone pieniadze możemy kupic jakis dodatkowy sprzęt .Takie jest moje zdanie .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gargamel- mądre słowa.Poieram wypowiedzi.Mia lem vistule,z-o40,z-o56 jest obecnieinie mówie ze jest b.dobrze ale nie jest żle. Pozdrowienia hej do sezonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gargamel racja to sprzet jak sie patrzy i kazdego normalnego polskiego rolnika na niego stac... to dobra maszyna na nasze obszary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy ktos próbował nacinac bijaki szlifierka aby poglębic rowki i czy to nie zaszkodzi wyważeniu?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O hederze nic nie pisze, raczej mało prawdopodobne że wszystkie części nowe, ale czasem były możliwości za grosze kupić magazyny pełne części po PGR czy SKR( jeszcze jak były znajomości ze sprzedawcą ). Znałem kiedyś dyrektora SKR, co zakupy SKR przejmował na własność, zresztą tam wszyscy kradli - jak był taki szef to co powiedzieć o robotnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O hederze nic nie pisze, raczej mało prawdopodobne że wszystkie części nowe, ale czasem były możliwości za grosze kupić magazyny pełne części po PGR czy SKR( jeszcze jak były znajomości ze sprzedawcą ). Znałem kiedyś dyrektora SKR, co zakupy SKR przejmował na własność, zresztą tam wszyscy kradli - jak był taki szef to co powiedzieć o robotnikach.

 

ostatnio niedaleko mojej miejscowosc znalezli w zamknietych już 10lat PGR kombajn bizon Z056 i 5 t częsci zamienych oczywiscie bizon to tylko na złom bo po tych 10 latach to ponaćcały przegnił a częsci były w oleju zakonserwowane i może jeszcze cos z nich bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzyba ciężko znaleźć, ale żeby Bizon się tak schował Objeździłem sporo PGR-ów, to najcięściej nawet mury były rozkradzione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wąskie koła a to bylo ponad 25 lat temu,,stary typ siłowników do hederu ,jakiś przewal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zregenerować tylne zawieszenie w ZO-56 a konkretnie słupek koła. Jak to jest w środku zbudowane u góry są panewki a na dole łożysko???? Jeszcze tego nigdy nie rozbierałem, naprawiał ktoś z was takie coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 56 dopiero 2 lata jest z 80 roku maprzerobione hamulce na chydrauliczne rura wysypowa otwierana chydraulicznie i naped kosy jest od BS 110 szarpacz od Fergusona silnik Turbo chodzi dobrze tylko mi sie troche grzeje czyscilem chlodnice i silnlk ale nie pomaga czy moze ma ktos chlodnice do sprzedania bo moja chyba jest zakamieniona i nie puści ,=acha mam jeszcze założone koło pasowe na silniku od rekorda więc pas potrójny też od rekorda i przy niższych obrotach silnika młocarnia chodzi normalnie ,u nas w Bieszczadach po tych górkach czasem się kombajn kopie i półośki ukręca ale jestem z niego zadowolony muszę go tylko pomalowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 56 dopiero 2 lata jest z 80 roku maprzerobione hamulce na chydrauliczne rura wysypowa otwierana chydraulicznie i naped kosy jest od BS 110 szarpacz od Fergusona silnik Turbo chodzi dobrze tylko mi sie troche grzeje czyscilem chlodnice i silnlk ale nie pomaga czy moze ma ktos chlodnice do sprzedania bo moja chyba jest zakamieniona i nie puści ,=acha mam jeszcze założone koło pasowe na silniku od rekorda więc pas potrójny też od rekorda i przy niższych obrotach silnika młocarnia chodzi normalnie ,u nas w Bieszczadach po tych górkach czasem się kombajn kopie i półośki ukręca ale jestem z niego zadowolony muszę go tylko pomalowac

 

w górnej osłonie dzielącej siatke od chłodnicy wytnij diure i wstaw zwykły metalowy filtr powinło pomuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę zregenerować tylne zawieszenie w ZO-56 a konkretnie słupek koła. Jak to jest w środku zbudowane u góry są panewki a na dole łożysko???? Jeszcze tego nigdy nie rozbierałem, naprawiał ktoś z was takie coś.
naprawiałem tylny wózek u bizona bo mi się srodkowa tuleja rozleciała i przy okazxji zrobiłem i półoski które trzeba było naspawywać i obtaczć bo były strasznie wytarte do tego nowe tulejki i narazie wszystko chodzi już dwa sezony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Ktoś wie, czy można rozebrać oraz ile kosztuje rozdzielacz odpowiedzialny za podnoszenie hedera oraz motowideł (jest to jeden rozdzielacz), ponieważ dzisiaj jak na niego patrzałem jest dość obcieknięty olejem, aż na tej przysłonie od gardzieli się trochę uzbierało.

 

2. Ile listew jest przy podajniku w gardzieli? U mnie są braki, poza tym patrząc na te łańcuchy to już nie są w najlepszym stanie.

A tak przy okazji: co radzicie, wymienić całą taśmę, czy też kupić nowe łańcuchy, wykorzystać lepsze listy ze starej taśmy i dokupić nowe (dlatego też pytanie o liczbę listew)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ulany gardziel w bizonie to jest standard chyba (przynajmniej u mnie) Ja stanołem przed podobnym problememw zeszłym roku( Lańcóch i listwy) dwa lata temu nawe oszczyłem te ząbki ale w tamtym roku kupiłem nowy łańcóch , niewiem czu cie taniej wyniesie remont osobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taniej będzie osobno ja kupowałem łańcychy a listwy stare bo były ok wymieniłem też cały wał i koła oraz piaste no i łożyska w tamtym roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ile tych listew tam się znajduje.

Tego jestem pewien, że kilka listew da się wykorzystać (chyba 10 nowych jest), ale reszta.

U mnie nowa taśma cała kosztuje ok. 700zł

Łańcuchy po 130 zł każdy, czyli w sumie 390zł, same łańcuchy przyjdą, a do tego listwy (koszt jednej 11,50zł). Tylko właśnie ile ich przychodzi? (kto ma katalog nie poda ilość, tam na pewno jest).

 

A co z rozdzielaczem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem cały łańcuch z listwami na śrubach a nie nitach jak w starym i 4 sezon mam spokój a tak co roku którąś spawałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup cała tasme z listwami ja w tamtym roku sie pytałem bo u mnie listwy sa pogiete w pałaki i jak zboże jest wyległe to czasmi nie pobiera jak nalezy a jak pobierze to młocarnie zapycha . Ale patrzacx na zeszłoroczne zoboża w moim regionie pomyslałem ze ten rok spokojnie sobie jescze pochodza bo nie było wogóle wylegnietych zbóz Ale w tym roku to sie chyba za to wezme, myslałem na d samym,y listwami ale i łancuch tez nie jest super. A co do list jesli juz raz sie wygna to prostowanie nic nie daje przynajmniej w moim przypadku po kilku godzinach pracy znowu sie wyginaja Aco do cieknacego oleju to zapewne masz ten problem co ja miałem niedawno, a mianowicie to nie rozdzielacz tylko te przykrecane dzwigienki w których sie wyrobiłu obudowy i oringi juz nie dja rady utrzymacj oleju. Koszt jednej sztuki to koło 50zł - komplecik obudowa z dzwigienka, nie próbuj tego usczelniac bo nic to nie da. Najczesciej ciekna te od podnoszenia i opuszczania hedera oraz przyspieszacza ( te sa najwiecej używane)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe biały2005, że to właśnie te dźwigienki o których piszesz, w końcu się dokładnie nie przyglądałem, a olej cieknie po dźwigienkach zaraz przy tym rozdzielaczu, tak więc jeszcze dokładniej się przyjrzę tym dźwigienkom.

Jak będę wiedział więcej, dam znać.

 

Ja już nie mogę patrzeć na olej na tej przysłonie na gardzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie na taśmie a raczej na łańcuchach. Czyli lepiej kupić gotową a nie osobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...