bialy2005 0 Napisano 10 Sierpnia 2007 ja tez tak ma w bizonie i w tym roku zauwazyłem branie oleju silnik 3 sezon po remoncie. 2 sezon z sieczkarnia. nie bierze dużo ale bierzea pierwszy sezon po remoncie nic nie brał, nie był przegrzany, jedynie czasami olej mi podskoczy do 90-100 ale woda nigdsy pilnuje tego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 10 Sierpnia 2007 No trochę bierze, ale jeszcze nie jest tragicznie.Nie wiem, jaką osiąga temperaturę oleju (patrz poprzednie moje wypowiedzi) No i jeszcze dochodzi dziwna praca silnika na obrotach ponad 2000obr./minNiedługo postaram się umieścić filmik z pracą silnika, może ktoś mi z tym pomoże.(Filmik już na dysku czeka, jedynie muszę go gdzieś umieścić w necie i dać linka tutaj na forum). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 10 Sierpnia 2007 Mój JD podbiera przeż 130 godzin pracy z 1 litr a też aż się nie rozgrzeje dymi na niebiesko. Najbardziej zadymi jak go odpalam ale tak niby mają że idzie pełen wtrysk czy jakos tak to się nazywa. Odmę delikatną też już ma ale nie opłaca się robić kapitalny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster 0 Napisano 10 Sierpnia 2007 Witam Niebieski dym może powstawać podczas spalania oleju (jeżeli silnik zużywa olej) lub z niespalonego w całości paliwa. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 11 Sierpnia 2007 u mnie na 65mth wzioł jakies 2l dymi przy odpalaniu, i do puki sie nie rozgrzeje. choc pózniej jak mu sie ostro doda gazu to tez niebieski dymek poleci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 11 Sierpnia 2007 Na 33mth dolaliśmy mu 6 litrów oleju. Dużo to? A co może powodować niespalanie paliwa?Zawór może mieć znaczenie (podejrzewamy ostatnio, że jeden może być wypalony), no i na dziwną pracę na obrotach ponad 2000obr/min (dźwięk wydobywający się z tłumika oraz drgania przenoszące się na filtr powietrza i tłumik)? Oceńcie pracę silnika: ( i powiedzcie co mu dolega)Film1 ok. 20MBFilm2 ok. 17MB Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotru$ 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 W3reWolf, mi to wyglada na glowke ktoregos korbowodu, bo u mojego sasiada to tak samo wyglada, tylko ze u sasiada gorzej wczoraj go wyjelismy i potwierdzily sie nasze tezy, a na dodatek bylo uszkodzone gniazdo w glowicy na drugim cylindrze od chlodnicy, a powiedz mi jeszcze czy wolno sie wkreca na obroty i czy przy rozgrzanym silniku dumi na bialo a co do oleju to wzial za duzo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pronar23 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 Witam panowie ! Mam takie pytanko, czy powino myć sie kombajn po skoń czonym sezonie czy też usunać wszystkie niczystości na sucho .Ponieważ słyszałem rużne opinie od mechaników ,ze nie powinno sie poniewaz woda wchodzi do łożysk i je niszczy. Jakie jest wasze zdanie na ten temat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotru$ 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 Witam panowie ! Mam takie pytanko, czy powino myć sie kombajn po skoń czonym sezonie czy też usunać wszystkie niczystości na sucho .Ponieważ słyszałem rużne opinie od mechaników ,ze nie powinno sie poniewaz woda wchodzi do łożysk i je niszczy. Jakie jest wasze zdanie na ten temat moje jest takie samo jak mechanikow, ja zawsze myje kombajn przed zniwami Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przekeeeek 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 ja tak samo. zawsze po sezonie omiotę na sucho, a przed sezonem myję. jeśli umyjesz na zimę to woda może dostać się na podsiewacz. tam zawsze trochę kurzu, plew i innego badziewia zostanie, a jeśli nie wyschnie póżniej to przez zimę rdzewieje i po kilku latach może się zdażyć, że palcem dziury będziesz robił np. w rynience od ślimaka podającego ziarno do przenośnika, tak jak mój znajomy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 Popieram opinię kolegów lepiej myć przed sezonem a nie po, woda pozostanie i korozja pewna a nawet i łożyska dostają (jak dostanie się do nich woda)Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 Na 33mth dolaliśmy mu 6 litrów oleju. Dużo to? A co może powodować niespalanie paliwa?Zawór może mieć znaczenie (podejrzewamy ostatnio, że jeden może być wypalony), no i na dziwną pracę na obrotach ponad 2000obr/min (dźwięk wydobywający się z tłumika oraz drgania przenoszące się na filtr powietrza i tłumik)? Oceńcie pracę silnika: ( i powiedzcie co mu dolega)Film1 ok. 20MBFilm2 ok. 17MBOleju sporo łyka - za dużo. Przyczyn nie spalania paliwa może być kilka np. lejące wtryskiwacze, wypalony zawór itp. Właśnie ściągam te pliki to posłucham Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 W3reWolf, mi to wyglada na glowke ktoregos korbowodu, bo u mojego sasiada to tak samo wygladaStwierdzasz to na podstawie filmików?a powiedz mi jeszcze czy wolno sie wkreca na obroty i czy przy rozgrzanym silniku dumi na bialo a co do oleju to wzial za duzo.Nie, wkręca się dość szybko na obroty, tylko, że przy szybkim wkręcaniu go na obroty silnik dostaje większych drgań, niż w przypadku, gdy wkręca się go stopniowo na obroty.W ogóle nie kopci na biało, jedynie trochę niebieskawo.Oleju sporo łyka - za dużo. Przyczyn nie spalania paliwa może być kilka np. lejące wtryskiwacze, wypalony zawór itp. Właśnie ściągam te pliki to posłuchamMam nadzieję, że jakość dźwięku będzie dobra, w końcu wiecie, nie jest to nagrywane sprzętem profesjonalnym. Nie wiem, czy jeszcze to chcecie wiedzieć, ale napiszę, na zimnym jeszcze silniku ciśnienie jest ponad 3atm., na rozgrzanym silniku i na obrotach ciśnienie utrzymuje się na poziomie 3atm., natomiast na wolnych obrotach, jest na poziomie ok. 2atm., o dziwo, przed wymiana filtra i oleju cały czas utrzymywał się na poziomie 3atm, natomiast po wymianie oleju już zaczęła wskazówka sie bardziej ruszać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 12 Sierpnia 2007 Jaki masz olej w silniku w tym kombajnie? olej olejowi nie równy, nawet zwykły superol bywa różny i różnie się zachowuje pod wpływem temperatury i obciążenia silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotru$ 0 Napisano 13 Sierpnia 2007 W3reWolf, mi to wyglada na glowke ktoregos korbowodu, bo u mojego sasiada to tak samo wygladaStwierdzasz to na podstawie filmików? tak, obejrzalem te filmiki i ten silnik sie zachowuje prawie tak samo jak sasiada, oprocz tego dymu. I tak jak wspomnialem moze to byc glowka na korbowodzie lub ktores gniazdo zaworowe. mam jeszcze pytanko,czy paliwo sie leje przez kolektor wydechowy?? i czy jest widoczny dym z odmy?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 13 Sierpnia 2007 Paliwa nie widać przy kolektorze wydechowym.Czy idzie dym z odmy to jeszcze nie sprawdziliśmy.Dzisiaj się dowiedziałem, że jeżeli miała być to być główka na korbowodzie, to powinny być słyszalne stuki, a tak nie jest, jedynie taki "pusty" dźwięk wydobywa się z tłumika. A jeśli coś by było z zaworem dolotowym, wypalony, czy coś? A olej to jakiś Superol, ale nie wiem dokładnie jaki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buster 0 Napisano 15 Sierpnia 2007 Mi to bardzej wygląda na jakiś zawór albo gniazda w głowicy, w każdym razie nieszczelność. Przy główce powinny być twarde stuki.Zmień olej na lepszy chociaż jakiś Turdus, ciśnienie będzie lepsze mniej się grzeje itp.Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 czym rózni sie bizon zO56 OD z058 ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelek32 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 Z056 to super, a Z058 to rekord Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 Dobra, no to niedługo zaglądamy do/pod głowicę.Wtedy wszystko się okaże. A tak przy okazji, mam prośbę do Was: możecie wyciągnąć swój filtr powietrza i go powąchać? Chodzi mi oto, czy czuć zapach spalin w nim? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 Jeśli w wiltrze Twojego kombajnu czuć zapach spalin, to ewidentnie masz zużyte gniazdo zaworowe, lub zawór, ale jak już gniazdo siadło, to zawór też jest bejt, a głuche stuki z tłumika świadczą tylko o nieszczelności i uszkodzeniu gniazd i zaworów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 czym rózni sie bizon zO56 OD z058 ?? no aj wiem ze to super a to rekord nie o to sie pytał chce wiedziec czym sie róznia technologicznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 @tatamarty.323a: w końcu rzeczowa odpowiedź, może i po części moja wina, w końcu nie podałem na początku,ze czuć zapach spalin w filtrze (ale wcześniej nie widziałem)czym rózni sie bizon zO56 OD z058 ??- Silnik bez TURBO- Krótsze wytrząsacze, reszta zespołu młócącego bez zmian.- Jeden bieg mniej (nie wiem, jak to się przekłada na przełożenia)- Słabe, wręcz tragiczne hamulce.- Niby też słabsze półosie.- Zbiornik na zboże mniejszy.- Ręczna obsługa (składanie/rozkładanie) żmijki wysypowej.- Heder praktycznie ten sam.- Czy coś jeszcze, nie przychodzą mi teraz inne różnice do głowy. btw. Ilu z was ma w swoich hederach w Z056 palce podwójne od Z058? U nas Częściowo już są wymienione na te od Rekorda (chyba lepiej się sprawują) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BoSS 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 czym rózni sie bizon zO56 OD z058 ?? no aj wiem ze to super a to rekord nie o to sie pytał chce wiedziec czym sie róznia technologicznie 1)skrzynia biegów: rekord ma 4 biegi super3 do przodu,(rekord 2 biegi do koszenia)2)przeniesienie napędu: rekord ma zwolnice a super nie (w super zdaża sięukręcenie półosi nie wiem której bo nie mam )3)rekord ma dłuższy podajnik pochyły przez co kosa jest lepiej widoczna(nie trzeba siętak przechylać nad kierownicę)4) rekord ma rurę wysypową otwieraną chydraulicznie, 5)większy zbiornik ziarna w rekord6)silnik: super ma wolnossący a rekord turbo (na moje oko turbo emituje mniej decybeli)7)rekord ma większą średnicę bębna i większą powierzchnię wytrząsaczy, sita w tych modelach są takie same,rekord jest droższy (jak kupowaliśmy to 10000na roczniku)i na razie nie przychodzi mi do głowy nic więcej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 16 Sierpnia 2007 3)rekord ma dłuższy podajnik pochyły przez co kosa jest lepiej widoczna(nie trzeba siętak przechylać nad kierownicę)Czy aby na pewno, my ostatnio wymienialiśmy taśmę właśnie w podajniku pochyłym, i była kupowana od Rekorda (pasuje, niczego nie trzeba było skracać). Stara taśma:Nowa (rekordowska) i stara taśma:Niespodzianka w nowej taśmie (dobrze, że się to zauważyło):(brak nakrętki, a śruba, która tam była, też jakaś taka nie taka, żadna 8. btw. jak to jest z tym grzaniem się Z058? Prawda, czy mit? Faktycznie się porządnie grzeje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach