Gość Napisano 28 Października 2005 Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. takie coś napewno się nie opłaca Ja wymieniałem silnik w same żniwa (na wymiane) i zapłaciałem 6 700 pln z wałem nominalnym i tłoki cztero pirścieniowe 1 rok gwarancji silnik był robiony w Myśliborzu (Gorzów Wlkp.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 28 Października 2005 Za ile można kupić nowy silnik do Z 056 i czy wogóle takie coś sie opłaca. Nowy silnik to na pewno wydatek rzedu 20 tys wiec nie ma co o tym myslec. Najtaniej zrobic remont w dobrej firmie (ale cz w tym pieknym kraju takowe w ogole istnieja? )Istnieją ale sobie za to odpowiednio życzą Ja miałem problemy z silnikiem przy MF tylu go robiło średnio na 1,5 roku i znowu tracił ciśnienie brał olej. Jak zrobili go w firmie zapłaciłem 3 200 zł to wydaje mi się że lepiej chodzi niż jak był nowy i co ważne już od 3 lat. Conajwyżej to pobiera pomiędzy wymianami oleju jakieś 0,5 l ale ile to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TUUURBINA 0 Napisano 28 Października 2005 jeśli moge zabrać głos w dyskusji o silnikach do bizona to przypomnę że bizony mają silnik Leilanda(nie wiem czy to się tak pisze), które były też stosowane albo w samochodach albo autobusach(nie jestem pewien).W związku z tym remont w specjalistycznej firmie nie powinien być problemem bo te silniki są dość powszechnie stosowane.Nie wiem kiedy Polska kupiłą licencje na silniki Leilanda, ale wiem że były one produkowane w Andrychowie i w Mielcu.W Andrychowie robili tak zwanego malego leilanda a w Mielcu dużego.Mały leiland był właśnie montowany też w bizonach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 29 Października 2005 Tak silnik Leyland SW 400 chodzi w Bizonach , także zdaje mi sie że ten sam chodzi między innymi w Autosan H9-21 .Bizon Gigant posiada silnik SW 680 taki jak w Jelczach chodzą chyba . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 30 Października 2005 Tak silnik Leyland SW 400 chodzi w Bizonach , także zdaje mi sie że ten sam chodzi między innymi w Autosan H9-21 .Bizon Gigant posiada silnik SW 680 taki jak w Jelczach chodzą chyba .Tak dokładnie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 1 Listopada 2005 chciałbym się dowiedzieć cy może ktoś próbował wstawić do bizona Z0 56 silnki od rekoda (turbo) czy taka zmiana jest mozliwa i czy jest to opłacalne??dzięki z góry za informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 1 Listopada 2005 Pytam o tą wymiane bo mając sieczkarnie w kombajnie czuje że czasem na dużej słomie jakby brakowało mu mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 1 Listopada 2005 Widziałem Bizona z Turbiną ale nie wiem czy to był silnik do rekorda popytaj fachowców czy można władować turbo do sw400 czy czeba w nim coś zmieniać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 1 Listopada 2005 Widziałem Bizona z Turbiną ale nie wiem czy to był silnik do rekorda popytaj fachowców czy można władować turbo do sw400 czy czeba w nim coś zmieniać z tego co wiem, to Rekordy mają silniki od kombajna Super, tylko, zę właśnie z turbiną. Czyli po prostu sa te same silniki, tylko z dodatkową mocą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 1 Listopada 2005 wiem że to ten sam silnik tylko z Turbo ale chyba ma inne mocowania i blok silnika się nieco rózni , ale nie jestem pewny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam 0 Napisano 2 Listopada 2005 W rekordach pracuią silniki od atosanów z doladowaniem .Natomiast w 56-e zwykłe założenie turbiny to o połowe mniejsza zywotność silnika o ile nie pęknie wal.Moia rada dokończyć silnik w 56 i pujść na wymiane z turbiną stopy i mocowanie takie samo jak przy zwykłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 5 Listopada 2005 jak sądzicie jakie obroty powinnien mieć silnik podczas pracy??mam nowy silnik i ma ustawione obroty tylko 2100. wydaje mi sie że są one troche zamałe? jak sądzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf 0 Napisano 5 Listopada 2005 zimny silnik 2100 rożgrzany 2200 i nic nie przestawiaj !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 6 Listopada 2005 Widziałem kiedyś kobbajniste który wciskał gałkę obrotów za 3 ząbek co dawało mu 2400 niezły wier w zbiorniku a ralf ma rację 2200 wystarczy bębem w inny sposów się podkręca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 6 Listopada 2005 chce kupić nową kabine do bizona. zamierzam kupić kabine z Koźmina Wlkp. jest tam kilku producentów i nie wiem którą wybrać. mają różne opcje wyposażenianp. przyciemniane szyby czy opłaca się dołożyć 200zł i zamówić sobie takie?? albo czy dodatkowy wentylator z boku sie przydaje?? prosze o porade. dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf 0 Napisano 6 Listopada 2005 jak masz kase to mozesz sobie kupis kazdy bajer spełnia swoja funkcje jak by na to nie patrzec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 6 Listopada 2005 chce kupić nową kabine do bizona. zamierzam kupić kabine z Koźmina Wlkp. jest tam kilku producentów i nie wiem którą wybrać. mają różne opcje wyposażenianp. przyciemniane szyby czy opłaca się dołożyć 200zł i zamówić sobie takie?? albo czy dodatkowy wentylator z boku sie przydaje?? prosze o porade. dziękiJakiś gościu robi w Rogożewie to jakieś 40 km na zachód od Kożmina w tym roku przed zniwami za podstawową wersję chcieli koło 2700. Wiem że w Koźminie były droższe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 6 Listopada 2005 byłem tam w jakieś 3 tyg temu i koleś wołał 3100 za podstawe +dodatki.ja bym chciał żeby ktoś wystawił mi fakture VAT (on nie wystawia) bo będe móegł odliczyc podatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 9 Listopada 2005 No tak.........z kabiną zawsze bezpieczniej jest. No i jak jest sie pare kilosów od domu i jak zacznie sie burza z ulewami to można sobie siedzieć w kabinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 9 Listopada 2005 Według mnie montowanie turbiny do wolnossacego w z056 jest nie opłacalne, ponieważ koszt turbiny i oprzyrządowania jej jest bardzo wysoki, np wymiana chłodnicy olejowej bo w rekordach jest kompletnie inna niż w supraci w w dodatku bardzo droga. Trzebaby także odpręzyć silnik czyli jakies kombinowane podkładki pod głowićą. więć wedle mojego uznania za duzo zachodu dla kilku KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 9 Listopada 2005 Mam właśnie tutaj takiego fachowca z którym zakładam tura i mówił mi że kolesiowi jak sie w bizonie zatarł silnik z turbiną to kupił drugi ale Już bez turba i przełożył turbo i tą reszte rzeczy aby to turbo zadziałało i jak sie okazało zamiast dawać większą moc to turbina tylko osłabiła tradycyjnego diesla. Jaki z tego morał?? Że zakładając turbo do zwykłego silnika albo go tylko osłabiamy ale mamy moc ale dużo mniejszą żywotność! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotras 0 Napisano 9 Listopada 2005 Moim zdaniem nie ma powodów żeby montować turbinę do ZO56 gdyż jego moc jest w zupełności wystarczająca. Użytkując taki kombajn 20 lat nie czułem że mu brakuje mocy. Dodatkowa moc to w tym przypadku tylko zwiększone zużycie paliwa nie uzasadnione większą wydajnością. Co do turbiny to na pewno nie osłabia silnika. Problem na pewno leżał w nieprawidłowej regulacji silnika. Zakładanie turbiny niekoniecznie wiąże się z zmniejszeniem trwałości silnika. Zależy tylko od tego o ile chcemy zwiększyć moc. 15-20% nie stanowi dla silnika większego problemu. Oczywyście punktem wyjścia jest sprawny silnik.Turbodoładowanie zmienia charakterystykę silnika która charakteryzuje się korzystniejszym przebiegiem i pozwala użytkowanie silnika w niższym zakresie ogrotów wału korbowego w stosunku do silnika wolnossącego. To odbija się pozytywnie na komforcie pracy (silnik bardziej elastyczniejszy) jak i na często niższym zużyciu paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 12 Listopada 2005 Czy ktoś może mi odpowiedzieć jakiej produkcji jest ta przystawka do kukurydzy> ?< (oto link ) http://www.farmphoto.com/photography/message.asp?dsply=all&mid=227151&gkp= Wygląda na 5 cio rzędową tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maskinbladet 0 Napisano 14 Listopada 2005 6 rzędowy Geringhoff prod.węgierskiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 1 Grudnia 2005 Od którego roku malowano Rekordy na niebieski kolor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach