Gość Napisano 7 Października 2005 Witam wszystkich.Jestem zaintersowany zakupem przyczepy Pronar na 10 ton na tandemie.Co o tym myślicie?Proszę o uwagi sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 7 Października 2005 słyszałem ze przyczepy pronar szybko rdzewieją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 7 Października 2005 (edytowane) Miałbym pewne zastrzeżenia co do twojego wyboru. Jeśli się nie mylę, to koła w układzie tandem na ostrym zakręcie powodują tarcie. Jeśli zamierzasz jeździć tą przyczepą po drodze, to wiekszego problemu nie będzie, ale jeśli bedziesz musiał zrobić gdzieś ostrzejszy zakręt na polu, możliwe, że sobie zablokujesz przyczepę.Tak mi się tylko wydaje. Jeśli coś źle piszę, proszę nie bijcie Sam chciałem już kiedyś założyć temat o przyczepach, ale zabrakło mi czasu.Wracając do drugiego pytania: to chodzi mi o platformę do przewożenia klocków po prasie Z-224. Co najlepiej się do tego nadaje. Jak narazie jeździ się z platformą tworzoną pod zaciąg końmi, ale zaczep sie dorobiło i jeździ sie ciągnikiem. Na tą platformę wejdzie tyle klocków, co na dwie przyczepy 4 tonowe. Problem polega na tym, że o ile, jak się jedzie prosto to wszystko jest w porządku, gorzej jest, jeśli trzeba skręcić, a w szczególności zrobić mniejszy zakręt, owa platforma się załamuje.Zastanawiałem się czy taki barakowóz byłby dobry jako platforma. Wystarczyłoby zdjąć całą górę. Ma resory, więc jazda by była badziej wygodna, a pozatym podłoga jest nisko, więc lżej by się również ładowało.Może macie jakieś lepsze pomysły, jestem otwarty na propozycje. Edytowane 11 Października 2005 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirion 0 Napisano 8 Października 2005 Potrzebuję kopię homologacji do przyczepy D-47A.Skończył mi się dowód rejestracyjny (brak miejsca na wpisy) więc diagnosta wystawił zaświadczenie,tylko że do tej pory miała ona 4500kg ładowności i 1800kg masy własnej.Na zaświadczeniu napisał 4000kg ładowności i 2040 kg masy własnej mówiąc że w katalogu są takie dane.Jeśli przedstawię mu kopię homologacji to wówczas może to zmienić. W Sanoku powiedzdzieli że przyczepy takowej już nie produkują i brak do niej homologacji. Żeby było śmieszniej to C-360 może ciągnąć przyczepy o masie całkowitej do 10500kg, potwierdzili to w URSUSIE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATEUSZ 0 Napisano 8 Października 2005 słyszałem ze przyczepy pronar szybko rdzewieją To nie prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinus 0 Napisano 8 Października 2005 Jeśli chodzi o przyczepe do przewozu slomy to barakowóz wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem.Chyba że cię stać na nową przyczepę do przewoz bel więc i kostki też przewiaziesz 2osie ładowność 7,4t-19200,- 3osie 10,4t 26600 oczywiście ceny netto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Sz 0 Napisano 8 Października 2005 (edytowane) Jeśli chodzi o przyczepe do przewozu slomy to barakowóz wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem.Chyba że cię stać na nową przyczepę do przewoz bel więc i kostki też przewiaziesz 2osie ładowność 7,4t-19200,- 3osie 10,4t 26600 oczywiście ceny netto.No niestety mnie nie stać, a dokładniej to mojego wujka nie stać. A chodzi oto, żeby to zrobić jak najniższymi kosztami. Tylko nie wiem, czy dorwę gdzieś tanio jakiś barakowóz. Edytowane 11 Października 2005 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 8 Października 2005 Ja tam kupuje przyczepe (8t) z Metaltechu moim zdaniem jakościowo lepsza od Pronara choć 3000 droższa :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinus 0 Napisano 16 Października 2005 http://www.cynkomet.pl/data/glowna_tabela2.htmi ceny: T-169/1 4 t, ściany cynkowane 500mm - 16.170+VAT T-169/1 4t, ściany cynkowane 1000mm - 17.970+VAT T-169/2 6t, ściany cynkowane 500mm - 17.425+VAT T-169/2 6t, ściany cynkowane 1000mm - 19.230+VAT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 19 Października 2005 http://www.cynkomet.pl/data/glowna_tabela2.htmi ceny: T-169/1 4 t, ściany cynkowane 500mm - 16.170+VAT T-169/1 4t, ściany cynkowane 1000mm - 17.970+VAT T-169/2 6t, ściany cynkowane 500mm - 17.425+VAT T-169/2 6t, ściany cynkowane 1000mm - 19.230+VAT Miał ktoś doświadczenie z tymi przyczepami. Są dużo tańsze od Metaltechu i Pronara, a na dodatek ocynkowane! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATEUSZ 0 Napisano 19 Października 2005 CZy ma ktoś stycznośc z Niemieckimi przyczepami HW80??? Czy one są naprawde takie dobre?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 19 Października 2005 hw 80 sa naprawde dobre. duzo bylo tego w pgr i do dzis dnia chodza i sa ok. a cynkomet to dawny biafarm czy cos takiego z czarnej bialostockiej. stary uznany producent ktory upadl i zminil sie wlasciciel i nazwa na cynkomet. dealerem tych przyczep byl wczesniej korbanek wiec nie byly chyba najgorsze bo oni ostatniego szajsu chyba nie sprzedaja. Ja sa mam 2 przyczepy 12 t tylko ze jeszcze z biafarmu i sa lux. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 19 Października 2005 a cynkomet to dawny biafarm czy cos takiego z czarnej bialostockiej. stary uznany producent ktory upadl i zminil sie wlasciciel i nazwa na cynkomet. dealerem tych przyczep byl wczesniej korbanek wiec nie byly chyba najgorsze bo oni ostatniego szajsu chyba nie sprzedaja. Ja sa mam 2 przyczepy 12 t tylko ze jeszcze z biafarmu i sa lux. A korbanek jest teraz delerem cynkometu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 20 Października 2005 sprawdz sobie www.korbanek.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 20 Października 2005 A słyszał ktoś o tych przyczepach?http://www.guzmet.pl/wlaz.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 22 Października 2005 przyczepy wyglądają nie źle, troszke mało informacji i jakie sa ceny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 22 Października 2005 A jakie wy polecacie nowe przyczepy w przedziale 6-8 t. /edit Czym różni się przyczepa HW-8011 od HL-8011 ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomb2 0 Napisano 10 Listopada 2005 Naprawdę nikt nic o tym nie wie ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 11 Listopada 2005 czy moze ktos przerabiał przyczepe ktora oryginalnie nie miała wywrotu na wywrot do tyłu???jaki jest koszt takiego przerobienia??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 11 Listopada 2005 Seryjnie nie ma wywrotu na tył to pewnie ma 2 siłowniki wtedy... No to wywalasz je wstawiasz jeden mocniejszy umieszczony centralnie( czyli dużo solidnego spawania) no i troche mocowania pewnie trzeba by było przerobić tak żeby skrzynia ci sie nie zjebała:P:P Nie powinno być tak drogo tylko dużo zabawy ze spawarką bo wszystko musi być solidne zeby sie nie rozpadło:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinus 0 Napisano 12 Listopada 2005 Myśłe że temat jest trochę trudny.Jest to przyczepa która miała wywrot na boki,czy calkowicie sztywna?Bo jeśli sztywna to myślę że nieopłacalna przeróbka.Jeżeli wywrot na boki chcesz zamienić na tył to popieram przedmówce.Można by spróbować rozwiązania jak w naczepach wywrotkach,czyli jeden siłownik z przodu przyczepy,ale napewno trzeba ją wzmocnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 12 Listopada 2005 Myśłe że temat jest trochę trudny.Jest to przyczepa która miała wywrot na boki,czy calkowicie sztywna?Bo jeśli sztywna to myślę że nieopłacalna przeróbka.Jeżeli wywrot na boki chcesz zamienić na tył to popieram przedmówce.Można by spróbować rozwiązania jak w naczepach wywrotkach,czyli jeden siłownik z przodu przyczepy,ale napewno trzeba ją wzmocnić Jest całkowicie sztywna!!wcale nie mam wywrotu!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 12 Listopada 2005 Bardziej opłaca ci sie ją sprzedać, dołożyć troszke i kupić wywrotke bo ceny materiałów które wykorzystasz do przeróbki przerosną prawdopodobnie różnice cen. A jeśli mocno chcesz to musiałbyś oddzielić jakoś pake od ramy, Zrobić jeszcze jeden stelarz o wymiarach ramy i umocować do niego dobrze pake. Później mocujesz do romy siłownik(najlepiej na środko tylko musi być mocny) no i uchwyty z tyłu żeby paka ci z ramy nie zjechała przy kiprowaniu. W sumie nie było by to aż takie bardzo trudne tylko czasochłonne i kosztowne bo musiałbyś wykorzystać mnóstwo mocnej stali, profilów dojdzie jeszcze kupno odpowiedniego siłownika i przewody. Według mnie gra nie warta świeczki:P Zamień zwykłą przyczepe na orginalną wywrotke bo jak wiadomo co orginał to orginał:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 13 Listopada 2005 Jak ci tak zależy na wywrocie na tył to rzeczywiście sprzedaj tą sztywną i kup sobie gilotynę tylko że te przyczepy wytrzymują przy kiprowaniu na tył do 5-6 ton ładowności powyżej jest cienko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf 0 Napisano 13 Listopada 2005 tak powzyej 6 ton jest cienko ja tez mam takie i maja pogiete ramy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach