Skocz do zawartości
Gość FLorian

Przyczepy rolnicze

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące tłoka u przyczepy D-55. Otóż u dołu tłoka jest „cycek” z wewnętrznym gwintem i zaślepiony korkiem. Jak wykręciłem korek to pod nim była sprężyna i jeszcze jakaś podkładka, wygląda to jak jakiś zawór. Do czego służy to ustrojstwo? Pytam , bo ostatnio spod tego korka zaczął wykapywać olej. Poradźcie co z tym zrobić. Dodam jeszcze, że korek był wkręcony dosyć lekko, ale nic nie daje jego mocniejsze dokręcenie
to jest zawór bezpieczeństwa złuzył do tego że jak za wysoko przyczepe podniosłeś to blokowało olej, u mnie w jednej przyczepie mam to wciśnięte i przywiazane drutem a w drugiej wykęciłem cały zaawór i wkręciłem zaślepkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że jak to wywalę i zaślepię porządnie to nic się nie stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To znaczy, że jak to wywalę i zaślepię porządnie to nic się nie stanie?

Nic się nie stanie jeśli będzesz uwarzał przy kiprowaniu na bok bo jak przecholujesz to paka nie wróci z powrotem a może uszkodzic także inne elementy przyczepy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam koledzy podobnie jak ,,zbyszek" problem z siłownikiem tylko w D47b mianowicie tłok był regenerowany w ,,profesjonalnym" ponoć warsztacie gdzie z podstawy usunięto zawór odcinający zabezpieczający przed zbyt wysokim podnoszeniem do czasu jak wywracałem przyczepę tylko c-330 to tłok płynnie podnosił ale przy tym samym obciążeniu jak podczepię zetora Proxime to albo podniesie do pierwszego stopnia albo nie ruszy wcale lekarstwem okazała się częściowa redukcja ciśnienia w układzie poprzez ,,zaduszanie silnika na włączonym wyższym biegu aby zredukować obroty silnika do minimum i taka sytuacja czasami pomagała. Wniosek jest prosty że ta ,,profesjonalna firma" co regenerowała siłownik jednak zostawiła coś w siłowniku co odcina olej przy wysokim ciśnieniu- tylko co tam mogło pozostać i czy uda się usunąć te pozostałości od strony dokręcania węża bo druga strona gdzie był zawór jest zaślepiona i zaspawana czy konieczne będzie odkręcanie spodu siłownika ( próba już była ale jest tak mocno dociągnięte że nie można ruszyć)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim zabierzesz się za siłownik to najpierw zmień wtyczke na wężu bo według mnie to ona jest przyczyną blokowania przepływu oleju. Tam chodzi o to że zetor morze mieć mocniejszą spręrzyne w gnieździe niż jest we wtyczce przyczepy i duża wydajność pompy powoduje przepchnięcie kulki zaworu i w konsekwencji zablokowanie go. Przyłóż się starannie do tego i napisz o efektach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nowe złączki euro a wina leży na pewno po stronie tłoka gdyż olej przepływa do tłoka co można zaobserwować po mocno napiętym wężu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłok może miec zabezpieczenie przed przeciążeniem, wysoki ciśnienie odcina całkowicie dopływ oleju do siłownika. To na wypadek przeładowania przyczepy.

Niestety nie wiem jak to zlikwidować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
próba już była ale jest tak mocno dociągnięte że nie można ruszyć)

 

przyczyna moze byc zabezpieczenie z boku tej "nakretki" o ile dobrze pamietam to jest to nawet zalutowane........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam nowe złączki euro a wina leży na pewno po stronie tłoka gdyż olej przepływa do tłoka co można zaobserwować po mocno napiętym wężu

No niewiem żeby w tłolu coś było no a przy c 330 też masz euro czy masz może redukcje W eurozłączach raczej nie występują takie problemy ale przy zwykłych dość często się to zdarza. Najprostrzym sposobem żeby to sprawdzic to odkręcić węża od siłownika przytrzymać go nad jakimś naczyniem i na kilka sekund włączyć kiper co sie będzie działo.

Dlatego ci to pisze bo ja miałem już trzy takie przypadki a najlepszy był ten jak wykiprowałem przyczepe a pużniej nie opadła i trzeba było popuścić węrza i łapać olej do wiadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w c-330 mam euro i nie wiem co z tym tłokiem dalej robić a że jest zabezpieczony kołkiem to wiem -wykręciłem przed próbą odkręcania i nic nie ruszyło spróbuję odkręcić króciec do którego przykręcany jest wąż może tędy coś zobaczę- może coś wyleci oprócz oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry że pisze nad swoim postem ale może ktoś ma schemat tego siłownika z którym mam problem czyli do D47b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w samym tłoku nic nie ma. jedyna opcja to cos z tym zaworem odcinajcym. Moze cos tam siedzi. I ten zawór o któym piszesz to raczej ma za zadanie odcinaie dopływu oleju do tłoka jesli skrzynia osiagnie odpowiedni kąt a reguluje sie to dzwignia. JA na jesieni rozbierałem ten siłownik w d47 i całkowicie wywaliłem ta dzwignie, zawór został i teraz trzeba go wcisnac czyms i trzymac zeby wywracała lub tak jak ja to zrobiłem drutem owinac wokół siłownika żeby go zablokowac wtedy nie móże sie cofnac i kipruje jesli nawet jesli nawet jest rama pogieta i skrzynia ucieka pod jedna strone( wtedy zawór odcinał dopływ oleju i klapa, łopatowanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja mam już ten zawór całkowicie usunięty a miejsce po nim zostało zaspawane i w tej sytuacji nie wiem co może jeszcze dolegać temu tłokowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak usuwałem ten zawór to wywaliłem wszytsko ze srodka ale zostwawiłem to co sie wkręca w tłok był tam 10mm otwór ktry zaspawałem, a u ciebie też to zaspawali czy cały otwór w tłoku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak mam usunięty ten zawór to dlaczego odcina olej przy większym ciśnieniu

moze "fachowcy" zostawili jakiś kawałek zaworu w środku i jak jest wieksze ciśnienie to poprostu blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pod spodem tłoka jest zawór ciśnieniowy ze sprężyną trzeba go dokręcic jeżeli nie pomoże rozkręcic i sprawdzic czy nic nie podeszło lub czy nie pękła sprężynka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc dokręcić zawór chodzi Ci o ten sworzeń na śrubokręt który znajduje się w obudowie podstawy tłoka który jest widoczny po odkręceniu zewnętrznego dekielka i wyciągnięciu sprężyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony do tłoka dopływa olej, z drugiej jest zawór przechyłu,a pod spodem w orginalnym tłoku jest plomba pod plombą jest ten zaworek ciśnieniowy. Kiedyś miałem taki przypadek tłok po remoncie,zawór przechyłu u mnie jest zaślepiony(pasuje szpilka od koła) na przyczepie lekki ładunek pompy w ciągniku mało nie rozerwie i ani drgnie.Rozkręciłem i skręciłem ten zaworek i pomogło. Prawdopodobnie coś go przycieło i nie puszczał oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę.Dokręcę ten zaworek na max. Ja właśnie tak mam - lekki ładunek a z proximą wywrot czasami nic nie rusza ale c-330 bez problemu bo podaje wolniej olej i nie wytwarza tak wielkiego ciśnienia w układzie więc nawet pełną przyczepę z nadkładkami zboża mogę wywracać do tyłu a zetorem jak już dobrze idzie to wysunie pierwszy stopień tłoka i dalej ani drgnie aż nie rozładuję prawie wszystkiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z przyczepami - jakie muszą być rejestrowane a jakie nie muszą, oraz jak to jest w końcu z tymi chamulcami, bo potrzebuje cos małego kupić a chamulców i tak nigdy nie używam bo po co ale z policją nigdy nie wiadomo więc pytam czy przyczepka taka 2,5 - 3,5 t jednoosiowa musi mieć chamulce i być rejestrowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chamulców i tak nigdy nie używam bo po co

 

Kiedyś pewnie dowiesz się do czego w przyczepie są hamulce. . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. poszukuję zakładu zajmującego się naprawą resorów ,najlepiej z województwa podlaskiego ewentualnie okolicznych.Druga kwestia to czy warto jest w to wchodzić ,dodam,że przyczepa no i resory są po spaleniu -wygięte tylko górne pióro.Nowy to koszt ok. 230zł ,ale do przyczepy polskiej a ta jest rosyjska i pewnie musiałbym przerabiać mocowanie.
Jak jest po spaleniu, to odpuść sobie temat.Nic dobrego z tego nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chamulców i tak nigdy nie używam bo po co

 

Kiedyś pewnie dowiesz się do czego w przyczepie są hamulce. . .

oby sie nie dowiedział jak bedzie juz po czasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...