Skocz do zawartości
Gość FLorian

Przyczepy rolnicze

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w dowodzie jest wpisane przyczepa samochodowa to przegląd prawie 200 zl ja mam brandyske i ona ma d.m.c 18240 kg i nie na każdej stacji mogę ją podbić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. niedawno kupiłem przyczepę d-47a za 7000 tys (swoja droga to obłed bo to była jedna z tańszych która była w pełni sprawna a zjeżdziłem poł Polski za nia). załozylem nowe opony i dętki rozmiar 11 i chciałbym zrobić nadstwaki. slyszalem ze jak sie zrobi je powyżej 50 cm (czyli ladownośc ok 7.5 t pszenicy to lubi cos peknąc tj opony badz rama). mam pytanie czy to prawda ? bo nie chce sie przekonac sam bo zbyt wilele mnie juz kosztowala. druga sprawa to w jaki sposob je zrobic? dopinane do burt czy takie sztywne nad burtami?podobno jak sie zrobi dopinane ok 40cm to nie mozna na boki kipowac ? byc moze zadaje idiotyczne pytania ale jestem calkowitym laikem w ekspolatacji takich przyczep.i z czego te nadstawki? deski czy metal? niby deski tansze i lzejsze ale tu tez slyszalem wiele czeo sprzecznych opinii i nie wiam na co sie zdecydowac.prosze o fachowe porady.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób metalowe wiszące. Ja byś zrobił na szywno do dolnej burty to jak otworzysz burte to opszesięna ziemi a o kipowaniu to można zapomnieć. druga sprawa to zamknąć tako burte potrzeba conajmniej 2 osób.

 

sam nie mam zakładek na przyczepie tylko na rorzutniku ale kiedyś sąsiadowi zwalałem turem gruz z ziemio ze sztywnej przyczepy na kturej były zakładki własnej roboty i z jednej strony nadstawka była na stałe do dolnej burty a zdrugiej wisząca. Po otwożeni tej pierwszej burta (pier.... o koła tak że myślałem że się rozleci) prawie dotykała ziemi a jak przyszło do zamknięcia jej to myślałem że jo torem będe podnosić. tam gdzie była dzielona nie było problemu ani otwożyć ani zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do ładownosci to przewidziane one sa na 4,5t ja czesto gesto ładuje koło 6t i mysle ze to juz jej wystarczty bo wtedy całkowicie siedzi na poduchach, a resory proste. w kołach mam po 4 atm. Jesli ktos na nie ładuje po 7,5 t to na krutka mete, bo albo opona, albo resor, albo rama, os napewno cos pier... nie ma bata. jak dla mnie lepsza jest d-732 niby mniejsza ale z dużo lepszego materiału zrobiona - rama z ceowników hutnichych, a nie zwykła blacha powyginana jak w d-47. Ja mam 2 d47 i jedna d732, kolejny czaem plu i minus to d732 ma 2 siłowniki i nie ma bata zawsze wykipruje a z d47 to róznie bywa a w szczególnosci jak jest wygiete podwozie mam tak jedna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co do przyczep d-47 a d-732 mam obie z zakładkami drewnianymi-wiszącymi wys. 35-38 cm użytkuję je już kilka lat i doszłem do wniosku że jednak lepsze były by zakładki metalowe (przedewszystkim nie namiękają na deszczu i można je lepiej uszczelnić) przyczepy wożą ładunki po 6-8 ton (jesienią na zestawie miałem 17,7 tony wapna z cukrowni na d-47 było ok. 10 t i nawet wykipowała-oczywiście na bok)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

biały ja też mam d47 na małych kołacha przerobioną jeden tłok i ona ma główną rame siadnienta ale mi mechanik mówił że one tak maja wszystkie fabrycznie hmm sam nie wiem... A też mam zakłądki zrobione do nie i po 6-7ton woże buraka zboża:P i jest cacy ale podobno trzeba uważać na dołach bo osie lubią się ugiąc w nich hmm A mam Starachowice taka małą na 2 tłoki własnie jest w remącie i nie wiem czy robić samemu burty czy kupić hmm fajna przyczepa mocna rama. A znacie kogoś krto regeneruje tłoki to przyczepy ? Bo moje popadane jak nie znajde to kupie nówki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wyginających osi w przyczepie d-732 wiem coś o tym kiedyś w mojej skrzywiła się na przedniej osi tuż za drugim łożyskiem skrzywienie było niewielkie acz widoczne gołym okiem wyprostowałem to na zimno i trzyma już z 10 lat teraz uważam na to by rowki-kanały przejeżdzać wolno i na wprost(oczywiście ze sporym ładunkiem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile moze kosztowac używana przyczepka tak ze 4 tony (bez nadstawek)

wywrotka na dwie strony, na malych kolach 10x15

a wiecie moze ile kosztuje taka nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do alliena tylko nie kipruj d-47a do tyły z tym ladunkiem bo one lubią iść na bok i peka rama 7 ton to dla nich max a mam zakładki 35 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile moze kosztowac używana przyczepka tak ze 4 tony (bez nadstawek)

wywrotka na dwie strony, na malych kolach 10x15

a wiecie moze ile kosztuje taka nowa?

Nowa to pewnie z 20tys, jeśli nie więcej. Ale starą to za 8000 powinieneś kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem kiedyś ojciec kupił kame do przyczepy D47 ze złomu bez papierów zrobil tą przyczepę i ja jeździł, czy mogę ją jakoś zarejestrować bo jest bez papierów ubezpieczenie ma wystawione na starą przyczepę którą juz dawno oddaliśmy na złom i to nie była D47. Czy ktos już coś takiego robił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiecie mi co będzie lepsze?? Przyczepa Metaltech DB6000 (6T), czy pronar T-672(8T)??Oba modele są w tej samej cenie a różnice bardzo wielkie.Prosze o porade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też stałem przed podobnym wyborem tylko u mnie były to przyczepy 10 tonowe no i po opini użytkowników jednych i drógich przyczep padło na DB10000. jak narazie sprawuja się ok a woże na nich różne rzeczy od zboża przez ziemniaki do rzwiru kamieni i gruzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedz mi dlaczego np. DB6000 od 6 tonowej z pronaru jest lepsza???Skoroobie waża tyle samo.Dlaczego mam przepłacic tyle kasy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze to konstrukcja która podobno w db jest mocniejsza i z lepszych materiałów drógie db są malowane proszkowo i farba nie zejdzie z byle przyczyny a na koniec pronar mi się zle kojaży ale jeśli to mają być przyczepy które będą tylko w żniwa latały tomoże lepiej te tansze. u mnie było o tyle dobrze że na SPO tak że tak mocno po kieszeni nie dały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano ja za kase musze.Ale juz pronar tez maluje proszkowo Ale to jest żdzierstow: mi dealer policzył za metaltech DB6000 ze stelażem kolem zapasowym i pez podestu operatora(poniewaz w tym modelu sie nie dalo) 36000pln. , aa za pronara 8 T,który ma o wiele mocniejsza rame tez 36000pln. więc dlaczego takie ceny rózniace sie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

metaltech ma kosmiczne ceny w porownaniu z pronarem a jakosc porownywalna a jak nie ma roznicy to poco przeplacac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...