Skocz do zawartości
Grzesiek_el

Pytanie o systemy sterowania zadawaniem paszy

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem studentem 5 roku Politechniki Łódzkiej kierunku elektrotechnika. Ponieważ w "swojej karierze" miałem okazję modernizować instalację elektryczną w gospodarstwie rolnym zajmującym się hodowlą brojlerów, wymyśliłem własny temat pracy dyplomowej "opracowanie i wykonanie systemu zasilania i sterowania linii technologicznych fermy drobiu". Potrzebuję opisać systemy sterowania i nadzoru pracy urządzeń elektrycznych. Jeśli chodzi o sterowanie mikroklimatem to nie ma z tym problemów - duży wybór komputerów i dokumentacji.

Jednak jeśli chodzi o nadzór pracy linii pasz to prawie nic nie znalazłem. Generalnie zauważyłem, że w istniejących brojlerniach sterowanie ciągle odbywa się wg technologii z lat 70 zeszłego wieku (czujnik - klapka, stycznik, ewentualnie z nowości czujnik pojemnościowy). Ciekawi mnie czy tak jest we wszystkich obiektach...

Czy instalowane są urządzenia, które pokazują stan czujników, stan napędów, czas pracy, ewentualne alarmy? W przypadku takich urządzeń łatwiej było by konfigurować np. blokady (by linia karmienia nie pracowała przy pustym koszu), zwłoki dla czujników (co w przypadku zwykłych klapek bez dodatkowych przekaźników czasowych jest nierealne), a przede wszystkim alarmy. Wiadomo, da się to zrobić przy odpowiednim podłączeniu, ale w dobie automatyzacji... Ja pracuję nad programem do sterownika PLC, który by pełnił takie funkcje (wraz z powiadamianiem sms). Chciałbym opisać w mojej pracy takie urządzenia, jak to się odbywa, jakie są rozwiązania, itd.

 

Proszę o informacje!

 

Pozdrawiam!

 

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_el - witaj na forum.

 

Co do Twojego pytania, znam fermy, gdzie paszę do pojemników rozwozi wózkiem pracownik o wschodnim akcencie, ale i takie, gdzie na wyświetlaczu widnieje ilość paszy w silosie.