Skocz do zawartości

randap

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • INTERESTS
    sport, muzyka, technika
  • OCCUPATION
    nauczyciel
  • AOL
    951
  • ICQ
    668
  1. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    mój adres: kotlina2000@tlen.pl Jednak wczoraj się ostro wziąłem za skrzynię. We dwójkę wybiliśmy wałek blokady. Teraz wałek od redukcji chodzi swobodnie. Małpa nieżle wygląda, ale był skręcony w osi i ma zadziory, nieduże, więc ojciec ma mi go w pracy wygładzić i zobaczymy dziś jak chodzi. Bo pewnie powinien lekko, tak by dźwigienka go łatwo przesuwała do przodu i tyłu. I biorę się za skręcanie wszystkiego. Tylko jeszcze te hamulce.
  2. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Tylko, że ja nie chcę ruszać taśmy hamulcowej, lecz wymienić jej cięgno, bo jest uchatrane. Tak jakbyś ukręcił zapieczoną śrubę. To cięgno jest na samym środku pod pokrywą regulacji hamulca, wiesz taka śruba zakończona obejmą, przez którą jest przełożony sworzeń trzymający jarzma taśmy hamulcowej. Na tą śrubę nakręca się przegub i nakrętkę kontrującą. Jak co to dzisiaj cyknę fotkę tego. I problem: jak się zdejmuje pokrywę obudowy hamulca?
  3. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Dzięki. Jutro niedziela, to sobie odpuszcze, ale w poniedziałek biorę się za wybicie wałka. No coś chyba jest jednak z nim nie tak, bo reszta skrzyni wygląda obiecująco. Jak go wyjmę to odpiszę, co było. Mam tylko jedno pytanie jeszcze. Lewy hamulec mam urwany, a konkretnie cięgło taśmy hamulcowej-to u samej góry. Nie wiem czy tylko próbować dospawać śrubę z gwintem i dokupić przegub spoczywający na stożkowej powierzchni dźwigni hamulca, czy też muszę rozmontować cały mechanizm. Jeżeli będzie to drugie konieczne, to jak wymontować tuleje, które trzymają boczne dźwignie taśmy hamulcowej. Jak zdjąć pokrywę obudowy hamulca.
  4. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    A kto powiedział, że mam zablokowane biegi. Nie mogę tylko przesuwać wałka od redukcji, bo nie rusza się wałek blokady zmiany biegów. To jest przyczyna. Mam jak na dłoni całą skrzynię i pytam jak wyciągnąć ten wałek, który być może pękł lub zardzewiał w swoim kanale pod sprężynkami i kulkami.
  5. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Też tak myślę. Tylko czy wiesz, w którą stronę próbować go wybić- do przodu czy do tyłu ciągnika. Ale do wnętrza skrzyni, to się on chyba nie wymieści. Poza tym, to chyba w myśl zasady na jakiej on działa, żeby wyszedł, to wałek od reduktora powinien być najpierw w pozycji neutralnej, a do niej jak wiesz jest go na razie niemożliwym sprowadzić. A może jednak się mylę-chyba jednak ważne, zeby tylko trafiał w jedno z trzech (lub dwóch ) wyżłobień wałka reduktora... . Ponieważ łatwo zmieniają się wałki wszystkich biegów z wyjątkiem reduktora, to chyba tocząc Twoją myśl, mógł skubaniec zardzewieć i może nawet pęknąć na pół, pozostawiając jedną część - biegową i nawrotnicy w położeniu sprawności zmiany biegów, a w redukcyjnej na stałe zablokował możliwość zmiany biegów z polowych na szosowe.
  6. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Wszystko ok, ale co w sytuacji, gdy wałek blokady zmiany biegów jest zatarty i chyba obrócony, a nie swobodnie przesuwa się jak powinien, reagując na ruch posuwisty, spowodowany naciśnięciem pedału sprzęgła?
  7. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Wiarus i paffa! Dzięki za podjęcie tematu. Jeżeli chodzi o cięgno blokady skrzyni biegów, to jest ono u mnie urwane i wykrzywione. Po zdjęciu pokrywy zobaczyłem to, czego się spodziewałem: wałek który chyba steruje blokadą, który znajduje się pod sprężynkami i kulkami, nie chce się wogóle przesuwać. A chyba powinien, bo ma go pewnie uruchamiać do przodu i tyłu dźwigienka, blokując lub odblokowując możliwość wrzucenia biegów. I tu chyba jest przyczyna, że nie może się przesunąć wodzik na "szosowe". Inne biegi chodzą jak złoto, a wałek od szosowych i polowych zamarł na amen (wcześniej miał ok. 2 mm luzu), po tym jak odkręciłem śrubę na prawo od prawego dekielka od wodzików i próbowałem przesunąć go do tyłu, a od środka skrzyni biegów- do przodu. I jak tu miała lekko pracować blokada biegów. Co zrobić z tym wałkiem - wybić go do przodu na siłę czy jak. wygląda ponadto na to, jakby był też skręcony w osi o jakieś 45 stopni?
  8. randap

    Ciągnik Władimirec T-25.

    Drodzy forumowicze! Napiszcie, co może być ze skrzynią- nie mogę włączyć redukcji w swoim władku na biegi szosowe. Dodam, że prowadnica wodzika nie jest "zatarta" w obudowie skrzyni, bo wykonuje ok. 3 mm ruch. Czy trzeba rozkręcić przewody hydrauliczne, żeby zdjąć pokrywę skrzyni i tam zajrzeć? Ta pokrywa, to właściwie nie chce zejść, bo z otworu w niej wystaje na 1 cm cięgno blokady mechanizmu różnicowego, więc ją trzeba o tyle podnieść. Tymczasem nie jest to możliwe, bo niemalże leży na niej pręt łączący lewy i prawy hamulec. Szach-mat. Czy trzeba rozkręcać całe hamulce? Zażartuję na koniec - jak się zdenerwuję, to przetnę boszówą pokrywę w połowie i zajrzę, co tam może wpadło między zębatki...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...