
Zbych1001
Members-
Liczba zawartości
42 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralConverted
-
LOCATION
Podlasie
-
Zbych1001 obserwuje zawartość → Wszystko o Ursus C-360, Opinia o ciągnikach CASE - zapraszam do wypowiedzi., Tuning ciagników i oraz 1 inny
-
naprawiać starej nie polecam bo to nie jest takie proste jak by wyglądało. Chodzi o dokładność obróbki elementów. Proponuje zamontuj wzmocnioną albo od zetora ale tą potrzeba dopasować, ja nie robiłem tego ale to podobno nie jest trudne do wykonania
-
brak mocy po wymianie głowicy może być spowodowany złym wyregulowaniem zaworów, ale na początek lepiej sprawdzić to co najprościej czyli układ paliwowy tzn. filtry , filterki, przewody paliwowe
-
jeśli miejsce gdzie osadzone są tulejki jest wyrobione to należy je albo napawać i roztoczyć na oryginalny wymiar albo roztoczyć i dorobić większe tulejki, jeśli chodzi o sworzeń to jeśli nie ma śladów zużycia to nie trzeba go wymieniać. Nowe tulejki są nad wymiarowe po to aby je dopasować do sworznia. Najlepiej jest wcisnąć je w miejsce gdzie mają być i rozwiercić je rozwiertakiem nastawnym tak aby sworzeń wchodził w nie ścisło ale beż używania do tego młotka ani innego narzędzia.
-
w samochodach, i ciągnikach także są regulatory kąta wtrysku których zadaniem jest regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w zależności o prędkości obrotowej silnika. Do rozruchu silnika korzystny jest wtrysk bardzo opóźniony w okolicach GMP ale przy takim ustawieniu silnik będzie słabł przy dużych obrotach. Dla silnika pracującego na dużych obrotach korzystny jest kąt wtrysku dużo wcześniejszy, nawet w okolicach 30 stopni przed GMP.W C 360 niestety nie ma regulatora wyprzedzenia kąta wtrysku i trzeba ustawić kąt wtrysku tak aby przy każdej prędkości obrotowej było w miarę dobrze. Producent wyznaczył to jako kąt na 20 stopni przed GMP
-
Dobrze jest także napełnić rurkę częściowo a w momencie kiedy paliwo zacznie się unosić wtedy jest początek tłoczenia. Jutro zmierzę i napisze ile to jest w milimetrach przed górnym martwym punktem
-
Między silnikiem a pompą jest o ring, jego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z pompą a olej jest w tym miejscu bo wałek który napędza pompę jest także wałkiem sprężarki. Olej z silnika nie smaruje pompy wtryskowej, pompa ma swój oddzielny olej
-
Kupiłem SKF 6209 C3. Płaciłem za sztukę po 57 PLN. Ze starych odczytałem symbol ale oznaczenia K nie dopatrzyłem się a to właśnie oznacza stożek w środkowym pierścieniu, Łożyska chciałem zamienić w sklepie ale powiedzieli że SKF nie produkuje w tym rozmiarze z symbolem K. Oddali mi pieniądze za SKF i kupiłem Z Kraśnika w pierwszym gatunku podobno. Innych firm podobnych jakościowo do SKF z symbolem K kosztują po 95 PLN za sztukę-to lekkie przegięcie.Założe te z kraśnika, czas pokaże co oni są warte. Dzięki za pomoc panowie
-
Łożysko 6209 pasowanie c3. Nie pomyślałem że to łożysko ma wewnętrzny pierścień ma kształt stożka. Jutro spróbuje zrobić tak jak mówisz. Dzięki wielkie
-
problem jest z wciśnięciem nowego łożyska na stalową tuleję.łożysko wchodzi tylko na brzeg tulejki ale tylko tyle że nawet nakrętki nie da sie załapać.Używałeś może jakichś specjalnych narzędzi do tej roboty?
-
zima sprzyja spokojnym naprawom, w moim bizonie wymontowałem wałki wytrząsaczy klawiszowych. Trochę było ciasno z przednim wałkiem ale jakoś poszło.Z wymontowaniem łożysk z wałków na wierzchu też nie było kłopotu. Schody sie zaczęły gdy chciałem zamontować łożysko z obudową na wałku. Ma może ktoś jakiś patent na zamontowanie tych łożysk. z góry dziękuje za pomoc
-
tulejki są stalowe a głowica żeliwna, gdyby jej nie było to trudno by było uszczelnić głowice w tym miejscu.
-
Sprawdź czy pod wszystkimi wtryskiwaczami jest po jednej podkładce. Czasem przy wyjmowaniu wtryskiwaczy zostanie któraś w głowicy a później przy składaniu nie zauważy się tego i w cylindrze gdzie są dwie podkładki będzie gorsze spalanie. Może być to przyczyną gorszej pracy silnika
-
Przez te otworki smarowane są łożyska igiełkowe z tej strony pompy.Jeśli pompa ma przecieki wewnętrzne to igiełki są smarowane, ale jeśli jest nowa to przecieków nie może być i gdy zaślepi się te otwory to łożyska nie mają smarowania albo mają je bardzo słabe
-
ten otwór w dekielku pompy jest do smarowania a nie jako zabezpieczenie. Regeneracji pompy nie polecam bo to sprawa nie łatwa jest, wymaga dużej dokładności obrabiarek i trochę wiedzy na ten temat operatora tych obrabiarek. Lepiej kupić nową pompę i głowy nie zawracać sobie naprawami. A skąd kolega wie że pompa straciła wydajność-może gdzieś w układzie jest nieszczelność i tam olej ycieka
-
jest możliwość sprawdzenia czy znak 0 na kole zamachowym to jest GMP pierwszego tłoka ale na pewno nie przez otwór wtryskiwacza. Koło zamachowe jest przykręcone do wału korbowego w taki sposób że nie można tego zmienić- inaczej go nie przykręcisz i ja jeśli chodzi o zaznaczenie punktu 0 na kole zamachowym to zaufał bym producentowi. Położenie tłoka w momencie kiedy on się zatrzymuje to jest to właśnie Górny Martwy Punkt GMP