Skocz do zawartości

Zbych1001

Members
  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    Podlasie
  1. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    naprawiać starej nie polecam bo to nie jest takie proste jak by wyglądało. Chodzi o dokładność obróbki elementów. Proponuje zamontuj wzmocnioną albo od zetora ale tą potrzeba dopasować, ja nie robiłem tego ale to podobno nie jest trudne do wykonania
  2. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    brak mocy po wymianie głowicy może być spowodowany złym wyregulowaniem zaworów, ale na początek lepiej sprawdzić to co najprościej czyli układ paliwowy tzn. filtry , filterki, przewody paliwowe
  3. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    jeśli miejsce gdzie osadzone są tulejki jest wyrobione to należy je albo napawać i roztoczyć na oryginalny wymiar albo roztoczyć i dorobić większe tulejki, jeśli chodzi o sworzeń to jeśli nie ma śladów zużycia to nie trzeba go wymieniać. Nowe tulejki są nad wymiarowe po to aby je dopasować do sworznia. Najlepiej jest wcisnąć je w miejsce gdzie mają być i rozwiercić je rozwiertakiem nastawnym tak aby sworzeń wchodził w nie ścisło ale beż używania do tego młotka ani innego narzędzia.
  4. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    w samochodach, i ciągnikach także są regulatory kąta wtrysku których zadaniem jest regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w zależności o prędkości obrotowej silnika. Do rozruchu silnika korzystny jest wtrysk bardzo opóźniony w okolicach GMP ale przy takim ustawieniu silnik będzie słabł przy dużych obrotach. Dla silnika pracującego na dużych obrotach korzystny jest kąt wtrysku dużo wcześniejszy, nawet w okolicach 30 stopni przed GMP.W C 360 niestety nie ma regulatora wyprzedzenia kąta wtrysku i trzeba ustawić kąt wtrysku tak aby przy każdej prędkości obrotowej było w miarę dobrze. Producent wyznaczył to jako kąt na 20 stopni przed GMP
  5. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    Dobrze jest także napełnić rurkę częściowo a w momencie kiedy paliwo zacznie się unosić wtedy jest początek tłoczenia. Jutro zmierzę i napisze ile to jest w milimetrach przed górnym martwym punktem
  6. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    Między silnikiem a pompą jest o ring, jego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z pompą a olej jest w tym miejscu bo wałek który napędza pompę jest także wałkiem sprężarki. Olej z silnika nie smaruje pompy wtryskowej, pompa ma swój oddzielny olej
  7. Kupiłem SKF 6209 C3. Płaciłem za sztukę po 57 PLN. Ze starych odczytałem symbol ale oznaczenia K nie dopatrzyłem się a to właśnie oznacza stożek w środkowym pierścieniu, Łożyska chciałem zamienić w sklepie ale powiedzieli że SKF nie produkuje w tym rozmiarze z symbolem K. Oddali mi pieniądze za SKF i kupiłem Z Kraśnika w pierwszym gatunku podobno. Innych firm podobnych jakościowo do SKF z symbolem K kosztują po 95 PLN za sztukę-to lekkie przegięcie.Założe te z kraśnika, czas pokaże co oni są warte. Dzięki za pomoc panowie
  8. Łożysko 6209 pasowanie c3. Nie pomyślałem że to łożysko ma wewnętrzny pierścień ma kształt stożka. Jutro spróbuje zrobić tak jak mówisz. Dzięki wielkie
  9. problem jest z wciśnięciem nowego łożyska na stalową tuleję.łożysko wchodzi tylko na brzeg tulejki ale tylko tyle że nawet nakrętki nie da sie załapać.Używałeś może jakichś specjalnych narzędzi do tej roboty?
  10. zima sprzyja spokojnym naprawom, w moim bizonie wymontowałem wałki wytrząsaczy klawiszowych. Trochę było ciasno z przednim wałkiem ale jakoś poszło.Z wymontowaniem łożysk z wałków na wierzchu też nie było kłopotu. Schody sie zaczęły gdy chciałem zamontować łożysko z obudową na wałku. Ma może ktoś jakiś patent na zamontowanie tych łożysk. z góry dziękuje za pomoc
  11. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    tulejki są stalowe a głowica żeliwna, gdyby jej nie było to trudno by było uszczelnić głowice w tym miejscu.
  12. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    Sprawdź czy pod wszystkimi wtryskiwaczami jest po jednej podkładce. Czasem przy wyjmowaniu wtryskiwaczy zostanie któraś w głowicy a później przy składaniu nie zauważy się tego i w cylindrze gdzie są dwie podkładki będzie gorsze spalanie. Może być to przyczyną gorszej pracy silnika
  13. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    Przez te otworki smarowane są łożyska igiełkowe z tej strony pompy.Jeśli pompa ma przecieki wewnętrzne to igiełki są smarowane, ale jeśli jest nowa to przecieków nie może być i gdy zaślepi się te otwory to łożyska nie mają smarowania albo mają je bardzo słabe
  14. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    ten otwór w dekielku pompy jest do smarowania a nie jako zabezpieczenie. Regeneracji pompy nie polecam bo to sprawa nie łatwa jest, wymaga dużej dokładności obrabiarek i trochę wiedzy na ten temat operatora tych obrabiarek. Lepiej kupić nową pompę i głowy nie zawracać sobie naprawami. A skąd kolega wie że pompa straciła wydajność-może gdzieś w układzie jest nieszczelność i tam olej ycieka
  15. Zbych1001

    Wszystko o Ursus C-360

    jest możliwość sprawdzenia czy znak 0 na kole zamachowym to jest GMP pierwszego tłoka ale na pewno nie przez otwór wtryskiwacza. Koło zamachowe jest przykręcone do wału korbowego w taki sposób że nie można tego zmienić- inaczej go nie przykręcisz i ja jeśli chodzi o zaznaczenie punktu 0 na kole zamachowym to zaufał bym producentowi. Położenie tłoka w momencie kiedy on się zatrzymuje to jest to właśnie Górny Martwy Punkt GMP
×
×
  • Dodaj nową pozycję...