Gwiezdny Tancerz 0 Napisano 3 Marca 2007 mam pytanko jaka jest różnica między jedno a dwu obwodowymi hamulcami i czy można je przerobić z dwu na jedno obwodowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 3 Marca 2007 poszukaj a znajdziesz a przerobić idzie bardzo prosto Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwiezdny Tancerz 0 Napisano 3 Marca 2007 a może ma ktoś schemat tych hamulcy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gwiezdny Tancerz 0 Napisano 3 Marca 2007 dzięki już niej więcej wiem o co w tym chodzi ale przydał by mi się schemat tych hamulcy może ktoś z was posiada takie coś Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawoo 0 Napisano 6 Marca 2007 Moze ktos wie gdzie taki schemat znalezc,poniewaz tez niebardzo wiem jak przerobic u swojej D50 z dwu na jednoobwodowe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 6 Marca 2007 nawet czytać wam się nie chce może jeszcze pojechać i zrobić oczywiście ze swoimi częściami a jak. cała przeróbka polega na wymianie zaworu sterującego zakładasz od zwykłej przyczepy i gitara nic więcej nie robisz a wy ciągle macie problem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro 0 Napisano 6 Marca 2007 A jeżeli w przyczepie mamy jedno a w ciągniku dwuobwodowy system-jak to najłatwiej rozwiązać ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawoo 0 Napisano 6 Marca 2007 Tak jak kolega Damian pisze to tzreba by do twojej przyczepy zmienic zawor sterujacy.Przepraszam Damiana za to ze sie troszke zdenerwował ale niekażdy jest taki doskonały.Ja chciałem schemat poniewaz myślałem że da sie to jakoś ominąc,dokonać jakieś przemiany,ponieważ taki zawór podobno jest drogi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 6 Marca 2007 założyć do przyczepy zawór od dwuobwodowej kupiłem przyczepę z dwuobwodowym i kombinowałem ale nie chciało to chodzić więc założyłem zawór od zwykłej 4,5tonówki a dwuobwodowy leży.mam 2 zbiorniki powietrza w przyczepie i 6 tłoków i nawet trójników nie zmieniałem i wszystko gra Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 6 Marca 2007 ja mam w 2 przyczapach zaowory 2 obwodowe a chamulce są 1 obwodowe i wszystko gra tak samo jak pdczepisz czerwoną złączke a żółty wywalisz to będzie chodzić jako 1 obwodowa Dla mnie 2 obwodowe to są jak przód i tył są oddzielnie a tak miałem jak kupiłem brandyske ale było strasznie pomieszane to zrobiłem tak jak mam w innych przyczepach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mav 0 Napisano 6 Marca 2007 Dla mnie 2 obwodowe to są jak przód i tył są oddzielnie a tak miałem jak kupiłem brandyske ale było strasznie pomieszane to zrobiłem tak jak mam w innych przyczepach yyyy zebym bezpodstawnie nie tłumaczył na czym polga działanie hamulców dwuobwodowych, to pomóż mi to twoje zdanie zrozumiec Bo za nic nie moge pojac dlaczego tył ma działc oddzielnie niz przód ? heBo to jest jak piernik do wiatraka... @damian9871 twój sposob zmontowania układu dwuobwodowego tez nie ma nic wsplnego z jego zasadą działania. Prawdopodobnie twoim sposobem zrobiłes sobie jednoobwodowy, tylko po co dwie butle w przyczepie? tak jak juz ktos napisał, podpiecie tylko czerwonej złaczki powoduje ze, zawór jesli jest dwuobwodowy działa jak jednoobwodowy. Że tak powiem, wiecie wogole po co są dwa obwody?, bo z tego co tu czytam to chyba nikt z was nie wie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Marca 2007 Ja nie wiem, ale chętnie się dowiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 Nie wiem jakie mam w przyczepie (D46B) ważne, że na 4 hamuje Więc po co są te obwody? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Marca 2007 Nie wiem jakie mam w przyczepie (D46B) ważne, że na 4 hamuje Więc po co są te obwody? To ty używasz hamulców w przyczepie? Ja nie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 ]To ty używasz hamulców w przyczepie? Po wypadku ojca (jechał z góry z węglem, hamulce tylko w traktorze) hamulce żylety Na moich górach nie wyobrażam sobie innej możliwości Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 6 Marca 2007 @mav zółty przewód jest sterujączy czuli jak delikatnie naciśniesz na hamulec to nie bierze przyczepa tak ostro jak w 1 obwodowej A odnosnie ja miłem w brandysce tak połączone że przód i tył były oddzielnymi obwodami , zbiorniki 2 , 2 zawory i 2 przewody zasilające w brandysce znajomego widziałem to samo i ma tak jak podczepie do zółtego i czerwonego to tył chamuje bo jest z czerwonego zasialany a przód nie ale on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ nią Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ niąWolałbym nie podłączac po szosie niż na polu Na szosie, ciągnikiem na oba koła jeszcze da radę wyhamować. Ale na polu, mimo zblokowania kół w traktorze, przyczepa nadal pcha... Oj nie życze nikomu emocji z tym zwiazanych, parę razy mi się przytrafiło... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Marca 2007 on nie podłącza wcale hamulcow bo po szosie nie jeździ niąWolałbym nie podłączac po szosie niż na polu Na szosie, ciągnikiem na oba koła jeszcze da radę wyhamować. Ale na polu, mimo zblokowania kół w traktorze, przyczepa nadal pcha... Oj nie życze nikomu emocji z tym zwiazanych, parę razy mi się przytrafiło... Ja kiedyś skręcałem z przyczepo i rorzutnikem do podwórka (były puste) przy prętkości około 15-20km/h. Przyczepa oczywiście na dolnym zaczepie . kont skrętu to około 110 stopni. Ciągnik szedł na 3 kołach (2 przednie i 1 tylne). Ładny ślad został na asfalcie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 Ciągnik szedł na 3 kołach (2 przednie i 1 tylne). Ładny ślad został na asfalcie Mnie też kiedyś fantazja ponosiła... Reprymenda od ojca i kilka nieprzyjemnych przygód sprawiły, że zdrowy rozsądek bierze górę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Marca 2007 Ja się spieszyłem bo musiałem się przepiąć do prasy. Ojciec w pracy był:) ale ślady na asfalcie mu się podobały. Nie mugł znależdz tylko 4. Ciekawe dlaczego?:lol:. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 zdrowy rozsądek bierze górę No chyba, że jest śnieg wtedy trochę poszaleć można Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mav 0 Napisano 6 Marca 2007 no cóż u mnie jazda bez hamulców = samobójstwo. Takie uroki małopolski. oki to po prostemu: gdyjest jednoobwodowy układ, żeby zahamaować musi spaść cisnienie w układzie, czyli ciagnik spuszcza powietrze , zawór w przyczepie sie zamyka i przyczepa hamuje powietrzem z własnej butli. Ponieważ ciagnik spuszcza powietrze z układu tak długo jak trzymamy hamulec i dokąd zawór całkowicie sie nie zamknie (a dzieje sie to praktycznie odrazu) nie mamy tak dokonca precyzyjnego sterowania siłą hamowania, pomijajac ten fakt przez ten moment w którym naciskamy hamulec w ciagniku, powietrze w butli w przyczepie nie jest uzupełniane, a hamujemy powietrzem własnie z tej butli (nie jest uzupełniane bo jak, jak wcisniety pedał hamulca spuszcza ciśnienie a nie uzupełnia) gdy jest układ dwuobwodowy, w przewodzie z czerwona złaczką jest cały czas cisnienie, poniewaz cały czas jest uzupełniane powietrze w całym układzie, po wcisnieciu pedału hamulca cisnienie pojawia sie w przewodzie z żółtą złączką i na tyle jak mocna naciskamy hamulec , otwiera zawór i przyczepa hamuje (trzymajac pedał hamulca powietrze w układzie cały czas jest uzupełniane) Moze cięzko sobie tym z równin wyobrazić , ale na jednoobwodowym mogło by sie tak zdażyć ze trzymajac cały czas pedał hamulca, wyczerpalibysmy całe powietrze z butli z przyczep i po ptakach . Dlatego puszcza sie na chwile hamulec zeby powietrze z butli w ciagniku przetransportowac do przyczepy jak ktos mnie zrozumiał to nobel he Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Marca 2007 zdrowy rozsądek bierze górę No chyba, że jest śnieg wtedy trochę poszaleć można popieram Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 6 Marca 2007 no cóż u mnie jazda bez hamulców = samobójstwo.jak ktos mnie zrozumiał to nobel heU mnie też A i Nobla też masz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 6 Marca 2007 @mav ja mam przy MF 4270 2 obwodwe i przewód do pompowania z wężykiem i pistoletem mam podczepiany do czerwonego i jak podczepiam to jak nacisne hamulec to w czerwonej nie ma powietrza może mój ma coś pokopane A co pisałem że jeździ bez hamulcy to akurat na polach ma górki konkretne ale ciąga ją 1 i sporym ciągnikiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach