Skocz do zawartości
kiuba_k

Pomoc dla amatora C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem na skład opału C-260 rok 1984. Założyłem ładowacz z firmy silver arts z Grodziska Wielkop. i rozdzielacz 3-sekcyjny. Założył mi go mechanik znajomy, doprowadził ciągnik do stanu technicznego w miarę okej. Mam kilka pytań, bo jako ktoś kto pierwszy raz użytkuje ciągnik - mam po prostu pytania.

 

1) z tyłu za siedzeniem mniej więcej na wysokości tych zaworów od pompy hydraulicznej, a troszkę z boku jest taki otwór co założoną ma zawleczkę uszczelniającą metalową chyba razem jak dobrze widzę z czerwonopodobną usczelką (taki zamek) z tego otworu najgorzej cieknie, to znaczy przez całą noc kilka kropel. Nie wiem jak to uszczelnić?

 

2) po za tym mimo zmienionej uszczelki pod miską olejową dalej cieknie, im bliżej środka traktora czyli koniec miski olejowej początek chyba skrzyni tam najgorzej cieknie. Teraz mam kiepski dostęp bo jest belka ładowacza.

 

3) sprzęgło ma dwa tryby czyli trochę wcisnę wtedy traktor przestaje jechać a mogę pracować turem, wcisnę całkowicie to przestaję jechać i przestaje się dać pracować turem. Bardzo męczyłbym się jak musiałbym dojechać do węgla, bieg na luz, puścić sprzęgło dopiero tur na dól i znowu bieg i znowu luz i znowu bieg.... męczące to jest.

 

4) jak sprawdzić moc pompy hydraulicznej czy jest wydajna. Bo muszę mieć obroty na ponad 1200 silnik aby tur zaczął się wogóle podnosić do góry jak ma na łyżce nie więcej niż 200kg. Jak robię manewr, że podnoszę ramię tura a łyżkę włączam w dół wtedy ramię opada idzie na dół a nie do góry. Tak jakby brakło ciśnienia? Nie wiem jak mogę to zrobić aby było dobrze. Nie oczekuję cudów, ale chociaż obroty na 1000 silnik i spokojnie pracować bez zastrzeżeń, aby tur mnie nie zaskakiwał i działał. Jak trzeba będzie pompę zmienić na lepszą to zmienię. Tylko sprawdzone zastosowanie chętnie zastosuję. Jak sprawdzić czy oleju jest wystarczająca ilość w pompie? Czy wlać jeszcze czy już starczy?

 

Jak dobrze pamiętam mechanik mi ustawił dźwignie tak, że siedząc na fotelu i patrząc w dół na dźwignie to mam lewą na górę na biegi szosowe i prawą dźwignię na sam dół. Z boku po prawej dźwignia ta największa jest u samej góry. Bardzo proszę o pomoc....

 

Jak sprawdzić pompę, jak ją uszczelnić gdzie opisywałem? Jak to wszystko sobie porobić i podziałać abym na małym składzie węglowym miał spokój i chęć do pracy w traktorze. Dziękuje bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co Ci cieknie po kilka kropel to nie panikuj stare traktory ciekną. Gorzej, że masz przecieki między silnikiem a skrzynią biegów. Na wale silnika jest uszczelniacz i to pewnie on się rozleciał - naprawa polega na rozpołowieniu ciągnika (to do roboty w warsztacie przez mechanika). Pompa hydrauliczna sprzęgnięta jest z WOM-em a to znaczy, że wciskanie sprzęgła powoduje wyłączanie pompy. Sześćdziesiątka taką ma konstrukcje - raczej musisz, dojeżdżając do hałdy, wcisnąć lekko sprzęgło. Wtedy traktor zatrzyma się ale pompa będzie pracować czyli tur też. Oryginalna pompa ma małą wydajność do pracy z turem trzeba mocniejszą. Jaką nie wiem. Jakieś pompy od zetora pasują ale musisz się dopytać w agromie. Bagnet od oleju jest w korpusie skrzyni biegów obok małych dźwigni, możesz sprawdzić. A te małe dźwignie to: prawa od zakresu szosowe-polowe, a lewa od załączania WOM-u (czyli od pompy też) ma być na samym dole. Z boku po prawej stronie jest dźwignia od podnośnika TUZ czyli Tobie nie potrzebna. A tak w ogóle to 1200 obroty to są małe bo max moment obrotowy jest przy 1400.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...