Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 21:12 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Eco ty byś się wystraszył jakbyś widział to co ja mam w skrzyni tylko dolewam;) Agri MP+ 2 bańki po 5 jakieś 30l Agro U i jakieś 15l Agro STOU wlazło już w ta skrzynie;) U handlarza wrypał mi w niego z 20l Agrolu - jakiegoś z niewiadomej bańki a oryginalnie chyba to "jakiś tzn jakiś gęstawy" był albo nawet od nowości;) Filtry były od nowości - silnik i skrzynia;] Olej w silniku chyba też nowość bo tak śmierdział.... no i silnik po zakupie był do kapitalki zaraz. Teraz ten Agro STOU leje;) bo na tym U są problemy w zimie a wiem że to na pewno on bo w bańce na polu wyglądał jak smar przy tych mrozach. A dolewam bo z tura mi trochę ucieka... Tzn tłoki maja ślady po młotku w 1 punkcie i tam przepuszcza.
Tzn moim się lepiej nie sugerować:] Ja to raczej jestem przykład "tego nie robić" chodź np przyczepy płucze przed podpięciem, A i jeszcze do zetora wlałem raz Agrol U:] Można uznać że hydraulika przestała działać:] A wycieki pojawiły się w takich miejscach że nawet nie wiedziałem ze tam są uszczelnienia;) |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 19:50 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a na czym aktualnie jeździsz Gustliczku? ) |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 19:44 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dolączę swoją opinię: Agri MP+ Castrol 10W40 - mam wrażnie, że robi się za bardzo wodnisty jak ciągnik dostaje w d... . Pisałem o tym wcześniej. I powtorzę, że jak był zalany wcześniej jakimś Agrolem (czyściutkim i na oko trochę gęstszym)), bo go spuszczałem po zakupie, to po pierwsze: lewarek przy zmianie biegów np. przy ciężkeij pracy chodził miękko, miękko się biegi zmieniały albo czułem wyraźnie zmianę pracy silnika gdy kierownicę skręciłem na maxa w jedną lub druga stronę. Po zmianie oleju na Agri zaraz w pierwszym dniu zauważyłem , że mniej wyczuwalne jest obciążenie, gdy kierownicę skręcam do końca. Akurat planuję wymianę, wybiorę inny - tak dla sprawdzenia - czy będzie jakaś różnica? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 14:20 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Lista tych olei jest dość duża. W instrukcji jest jedna i jest podana norma jeżeli ta norma jest na oleju to się zgadza... Agri STOU 10W30 z tanich też bodajże jest.
Agrifarm Stou 10W30
Agro Stou 10W40 <- jak coś straszy na gorącym to lepiej ten.
Titan Hydramot 10W30
Total Multagri PRO-TEC 10W40
Platinum Multi Stou 10W40
Itd;) Starałem się te tańsze których nie ma w instrukcji resztę macie w instrukcji;) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 14:11 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Z tym olejem nie przesadzajmy znowu;) Oczywiście hipolu nie wlejecie ale Agro STOU śmiało można lać. To nie jest znowu aż taki cud;) Chodzi o to aby się nie robił płynny jak jest ciepły za bardzo i nie był zbyt gęsty jak jest zimny. Zbyt gęsty daje za duży opór nie mieści się w kanałach smarnych i nie włazi odpowiednio szybko i głęboko w łożyska i sprzęgła. Agro U - sam mam jakieś 80% tego w skrzyni jest trochę zbyt rzadki jak jest ciepły i poniżej -18*C się ścina - zmienia w smar. |
|
Powrót do góry |
|
 |
marek mf
Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 09:28 Nie 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie dynatrans nie jest tani, ponad 300 zł za 20l , to właśnie mieszanie olei przez wpinanie różnych obcych maszyn , dolewka AGROLU , hipolu albo co innego i to wykańcza skrzynie, najważniejsze aby wlać właściwy olej taki jaki powinien powinien być !!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadi12
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 65 Skąd: Mazwosze
|
Wysłany: 22:50 Sob 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dzieją się cuda bo każdy oszczędza na oleju i co się z tym wiążę siada skrzynia polecam Castrol Agri Mp plus 10w 40:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 12:24 Sob 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
tak ja wiem ,aby szybko wyjąć,dlatego też jak możesz to wym i grubość jego zmierz.U mnie wygląda na wydarty z dwu stron .DZiś dopasowałem segiery zabezpieczające dwa wsadziłem dało mi to prawie 4mm(stary milimetr po wytarciu z jednej i drugiej strony)teraz wałek jest spasowany może prawie bez luzu.Teraz tylko aby ni kapało. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 07:25 Sob 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Taki tam ma być wyjmowany palcami bo się to wyjmuje aby prędkość WOM z 540 / 1000 zmienić:] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kris01
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 381
|
Wysłany: 07:08 Sob 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
witam
calibra u mnie wadą wspomagania był filtr zasyfiony.
w tych mf cuda si dzieją,dobrze że u mnie tego elek.rewersa ni ma ,teraz mam zmieniać w skrzyni olej na DYNATRANS,a obecnie mam RENOLIN i obserwując tematy to chyba po zmianach oleju albo pomp dzieją się cyrki i ąż si wacham.
prosił bym aby ktoś zmierzył pierśćien zewnętrzny zabezpieczający wałka WOM(grubość)u mnie jest on taki śmieszny nie trzeba kleszczy by wyjąć go .Ma takie końćówki śćiskasz palcami i wyciągasz.dzięki z góry |
|
Powrót do góry |
|
 |
samtech84
Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 3
|
Wysłany: 21:07 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Pojawił się ostatnio problem z MF 8220 ze skrzynią Powershift dotyczący pracy rewersu. Otóż zmiana kierunku jazdy przestała być płynna. Ciągnik rusza z miejsca szarpnięciem nie zależnie czy do tyłu czy do przodu. Zmiana kierunku również odbywa się z szarpnięciami. Dzieje się to niezależnie od obrotów silnika i prędkości jazdy. Kiedyś na wolnych obrotach ruszał bez problemu, teraz załączenie jazdy jest tak gwałtowne, że silnik potrafi zadusić. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 20:28 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Albo jeszcze raz widziałem brak uszczelnienia na płaszczyźnie pompa - klapa - takie super mechaniki zmieniały:] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 16:02 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A ciężkie kręcenie to albo orbitrol albo woda nie olej;) Ale raczej orbitrol no albo powietrze w oleju tylko to na zimnym bardziej straszy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 16:00 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No ja chciałem tylko wtyczki;) I podróbkę zrobić:] Od podstaw tego modułu Jak coś to gg moje jest na forum;) I co umiem to pomogę ale nie wszystko umiem:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 13:54 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Gustlik - moduł padł mi w 3 m-ce od zakupu. Całąhistorię opisałem na Forum gdzies 3-4 lata temu. Padł tak, że nawet próby regeneracji nie pomogły. Scalaki wymieniane, cuda, wianki i nic! Oficjalnie nowy u Korbanków wtedy nowy ponad 4 tys. z hakiem kosztował, a jak się stary zwróciło, to zwracali koło 1000, czyli z robocizną na 3300 mnie wyszedł Calibra - jak w banku masz nadal problem z ciśnieniem i olejem, ale ktoś mądrzejszy Ci wyjaśni - gdzie szukać |
|
Powrót do góry |
|
 |
calibra25
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 66
|
Wysłany: 08:58 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, gdzie mogę szukać przyczyny cieżkiego kręcenia kierownicą i problemów ze sprzęgłem jak się ciągnik ostro nagrzeje w polu ? Szarpie sprzęgłem, pompa nowa, nic innego się nie dzieje. Proszę o odpowiedź |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 07:04 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A to moduł wymieniałeś? Maż może stary?;] |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 05:26 Pią 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No... Gustlik dzięki , sprawdzę ten pozycjometr, bo on po wymianie modułu inaczej leży niż "fabryczne" ślady są, a na dodatek, ten facio się trochę nagimnastkował przy nim i od samego początku tak mi się robi od czasu do czasu. No a z tymi klemami u mnie jest tak, że mam 2 aku i zdejmuję obie minusowe klemy, bo są od zewnątrz ale obie, bo jedna nic nie daje - dalej jest prąd na traktorze |
|
Powrót do góry |
|
 |
marek mf
Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 23:32 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: Re: olej |
|
|
tomasz_as napisał: | Koledzy poradzcie mi jaki mam kupić olej do skrzyni biegów MF 3060 autotronic z 92r jutro się wybieram zakupić, dodam tylko że traktor pracuje bez tura i w zimę raczej wcale nie jest użwany.
Pozdrawiam | DYNATRANS MPV 10W40 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 21:51 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A! klemę się zawsze 1 zdejmuje -:] No chyba że w C-330 tam to + tzn tą która idzie na "karoserię" chodzi o to że jak kluczem świśniesz po ramie a odkręcasz + to kupa "łognia" i brak włosów na ręce czasem może się zdarzyć. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gustlik

Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 528
|
Wysłany: 21:47 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Eco! czujnik położenia ci nie styka!:] Wyczyść styki czujnika modułu pogadaj kable;) No chyba że sam czujnik świruje;) Albo rewers chwyta? |
|
Powrót do góry |
|
 |
eco-rol
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 311 Skąd: Na granicy - Cieszyn
|
Wysłany: 21:43 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
odkręć oba, olej prawie nie leci, weź na akumulator i sprawdzisz czy działają. Jak działają przepłukaj i zakręć i jak nic się nie zmieniło to chyba masz problem w module a do tego trzeba fachowca. Czasem u mnie ja zwiśnie w takiej pozycji, a elektrozawory działają (rewers piszczy, obie kontrolki mrugają), wyłączam prąd, ale na akumulatorach (zdejmuję całkiem klemy, plusowe lub minusowe) i po kilku minutach podłączam prąd i "wio" jedziemy:)) |
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasz_as
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21:09 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: olej |
|
|
Koledzy poradzcie mi jaki mam kupić olej do skrzyni biegów MF 3060 autotronic z 92r jutro się wybieram zakupić, dodam tylko że traktor pracuje bez tura i w zimę raczej wcale nie jest użwany.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
marek mf
Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 12:31 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
alexis napisał: | A i jeszcze te zawory są bezpośrednio na skrzyni czy obok tej dzwigni od biegów czy wysunięte na takiej blasze? | te elektrozawory masz na tym deklu od skrzyni a pomiędzy nimi jest pozycjoner który okręśla położenie rewersu przód lub tył jazdy , a tym samym zapalają się te diody oczywiście idzie to wszystko przez komputer ,jeżeli przestawiłby sie pozycjoner to diody przy odpaleniu migają na przemian i sygnał ciągły ale rewers działa i przerzuca by najmniej u mnie tak było ustawiłem pozycjoner i po kłopocie, a elektrozawór wkręcasz te nakrętkę na klucz 19 nie pamiętam dokładnie i możesz go sprawdzić miernikiem czy prąd przechodzi, sprawdź lwy i prawy a może wystarczy stuknąć delikatni może się zawiesił |
|
Powrót do góry |
|
 |
alexis
Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 7
|
Wysłany: 08:26 Czw 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A i jeszcze te zawory są bezpośrednio na skrzyni czy obok tej dzwigni od biegów czy wysunięte na takiej blasze? |
|
Powrót do góry |
|
 |
|